Şimdi Ara

Sizce Japon Markalar Neden Turbo Benzinli Motorlar Üretmiyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
14.369
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün birçok Avrupa markası benzinli araçları turbo ile üretiyor.

    Japonlar ise hala atmosferik motorda ısrar ediyorlar.

    Atmosferik Japon motorlarının beygir güçleri yüksek olsa da, alt devir zayıflığı ve tork düşüklüğü nedeniyle turbolu araçlar daha çok tercih edilir oldu.

    Ayrıca yeni nesil turbo benzinli araçlar, atmosferiklerden daha az yakıyor.

    Bunlara rağmen sizce Japonların atmosferikteki ısrarı nedir ?

    Turbo motorlarda oluşabilecek sorunlar nedeniyle ve atmosferik motorun daha basit yapıda ve sorunsuz olmasıyla bir alakası olabilir mi ?

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bergspyder -- 10 Şubat 2011; 17:59:28 >



  • bence isteseler yaparlar;

    turbo benzinlinin şahı japonlarda sonuçta

    evo motoru; 2.0 turbo motorla hangi arabalara üstün geldiği ortada.

    hayırlı günler.
  • Sorunsuzluklarını tehlikeye atmıyorlar
  • Ben de anlayabilmiş değilim ne var şu atmosferik motorlarda ya.Aynı güce ve aktarma ,şanzıman türüne ait 2 araçtan turbolu olan maalesef atmosferik olanı resmen eziyor.Güç aynı fakat performans çok farklı.Çok az miktar daha az tüketiyor ve şehir içi daha esnek bir kullanım sunuyor.Bence atmosferik araçlar ferrari lambo felan değilse saçmalık. 1.6 atmosferik araba 8000 devir çevirip 150 hp üretse neye yarar benzin 4 TL olmuşken?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Ben de anlayabilmiş değilim ne var şu atmosferik motorlarda ya.Aynı güce ve aktarma ,şanzıman türüne ait 2 araçtan turbolu olan maalesef atmosferik olanı resmen eziyor.Güç aynı fakat performans çok farklı.Çok az miktar daha az tüketiyor ve şehir içi daha esnek bir kullanım sunuyor.Bence atmosferik araçlar ferrari lambo felan değilse saçmalık. 1.6 atmosferik araba 8000 devir çevirip 150 hp üretse neye yarar benzin 4 TL olmuşken?


    Çok haklısınız. Artık devir yüksek hp'den çok en düşük devirde en yüksek tork, ve bu torku genele yayma devri. Tork daha önemli olmaya başladı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    bence isteseler yaparlar;

    turbo benzinlinin şahı japonlarda sonuçta

    evo motoru; 2.0 turbo motorla hangi arabalara üstün geldiği ortada.

    hayırlı günler.



    Soruyu bir daha okuyun derim yapabileceklerini herkes biliyor ama neden yapmıyorlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Sorunsuzluklarını tehlikeye atmıyorlar


    katılıyorum
    sonuçta turbo motor daha nazik kullanım gerektiriyor
    ayrıyetten turbo motorun maliyeti daha fazla
    japonların ucuz ve sorunsuz araba mantığına tamamen ters
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • aslında Mitsubishi hali hazırda Coltun turbo motorlu versiyonu olan RAlliARTı Avrupada satıyor ama sağolsun TemSA özel siparişle dahi olsa getirmiyor...öte yandan 2005 yılında TemSA nasıl olduysa bu Coltun 1.5 150 Beygirlik CZTsini getirdi de 2006 yılı sonunda getirmez oldu...Bildiğimiz kadarı ile Turbolu araç üreten tek Japon Mitsubishi...Diğerleri atmosferik takılıyorlar...
  • Bu işler turbosuz da oluyormuşşş...Ancak bizim her şeyi geriden takip eden ülkemize ulaşması zaman alıyor.

    Dünyanın ilk değişken subap zamanlamalı dizel motoru..MIVEC + Dizel

    http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4N1_engine

    Bu da resmi açıklaması

    http://www.mitsubishipress.newspress.co.uk/press_site/motorshow/paris/paris_10/LancerOutlander.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 10 Şubat 2011; 20:48:29 >




  • ucuz
    basit
    yeni olan herzaman risklidir, sorun çıkarma ihtimali vardır
    devlet politikası (emisyon şartı)
    hedef pazarları olan abd için küçük hacimli aşırı beslemeli motor geliştirme gibi dertlerinin olmaması
    ve bence tercih. ben bu işi böyle yapıyorum, bunu tercih ediyorum demeleri
  • GTR'ın motoru neye denk geliyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miroglu_ -- 10 Şubat 2011; 21:29:35 >
  • yaparsa en saglamini mitsubishi firmasi yapar
  • Turbo kasmaya luzum yok. 1.4 motordan 170 bg cikarsan nolur, cikarmasan nolur? O motor 100k km'de pert olur.
  • Adamlar bence turboyla bu saatten sonra çok fazla uğraşmazlar.Belki Avrupa pazarı için bir kaç ufak motor düşünürler ama atmosferikten vazgeçmezler gibime geliyor. Çünkü turboyla vakit kaybetmektense hibrit ve elektrikli otomobillere yoğunlaşmış gibi duruyorlar.Ayrıca asıl pazarları olan Amerikan halkı için 1.400 cm3 150 hp bir motorun pek bir espirisi yok . Daya 3.5 V6 fazla sıkıştırılmamış uzun ömürlü atmosferiği gitsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Turbo kasmaya luzum yok. 1.4 motordan 170 bg cikarsan nolur, cikarmasan nolur? O motor 100k km'de pert olur.


    Düşünememişlerdir
  • Japonlar spor (Mitsubishi Lancer EVO, Subaru İmpreza Turbo vb) ya da süper spor(umsu) (Nissan GTR) olarak yapıyorlar ama diğer sınıflarda henüz bulaşmadılar turbo olayına.


    Yıllar önce Honda'nın F1 de 5 kez ardı ardına şampiyon olduğu dönem Renault ta bu işe gözünü dikti ve de izlediğim bir belgeselde aynen şunu yapıyordu Fransızlar: Büyük bir alana teknoloji merkezi gibi bir şey kurmuşlar ve de kendi mühendislerini ve de rakiplerinin ürettiği araçları o alanda buluşturmuşlardı. Mühendisler rakiplerinin araçlarını en küçük vidasına kadar söküyor ve de kullanılmış olan teknolojileri inceliyorlardı. Bu programda konuşan yetkili ise burada amaç rakiplerden kopya çekip benzerini yapmak değil, bu teknolojileri anlayıp daha da iyisini yapmak olduğunu söyledi.

    Eminim benzer bir stratejiyi bütün firmalar da uyguluyordur.

    Japonlar dahil.


    Düşük hacimli turbolu motorlar piyasaya sürüleli kayda değer bir süre geçti

    Japonlar bu işi ağırdan alıyorlarsa vardır bir bildikleri.

    Japonlar daha sağlamcıdır. Bir şeyi uzun süre denemeden piyasaya sürmezler. Yeni geliştirilen bir teknolojinin karmaşık ya da maliyetli olduğunu sonradan farketmek yerine baştan işleri sıkı tutup adımlarını ona göre atarlar :)



    Şimdiye kadar mekanik sorunsuzluk anlamında zirvedeydiler. Bunun en önemli gerekçesi de çok fazla parça barındırmadığı için karmaşık olmayan ama üzerinde iyi düşünülmüş ve de yıllar içinde geliştirilmiş atmosferik motorlar üretmiş olmalarıydı (Toyota 1.6 132 bg, 160 tork. Honda 2.0 240 bg, 208 nm tork gibi)

    Ancak artık olayın rengi değiştiğine göre daha düşük emisyon değerlerini düşük hacimli turbo motorlarla performanstan da ödün vermeden sağlama olayına onlar da gireceklerdir yakında.


    Bu yıl İngilteredeki BTCC yarışlarında 2.0 litre turbo araçlar yarışacak ve de Toyota Avensis modeliyle, Honda da 2010 yılını 1. ve de 2. sırada bitiren Civic HB modeliyle bu yarışlarda sahne alacak.


    Bu yarışlarda performans ve sorunsuzluk anlamında deneyecekleri motorların 1.6 ya da daha düşük versiyonlarını yakında piyasaya çıkartacaklarını düşünüyorum.



    Haluk




  • bence dizel üretsinler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakdemir


    quote:

    Orijinalden alıntı: Maniac_Turk

    Sorunsuzluklarını tehlikeye atmıyorlar


    katılıyorum
    sonuçta turbo motor daha nazik kullanım gerektiriyor
    ayrıyetten turbo motorun maliyeti daha fazla
    japonların ucuz ve sorunsuz araba mantığına tamamen ters


    Artık pek ucuzluk değil ama atıyorum çok devir çeviren motorlar çok keyifli oluyorlar. Japonlar bol devir çevirebilen otomobil üretiyorlar ki keyif alınsın
    Yoksa Nissan GT-R turbo kullanıyor çok da hızlı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Japonlar spor (Mitsubishi Lancer EVO, Subaru İmpreza Turbo vb) ya da süper spor(umsu) (Nissan GTR) olarak yapıyorlar ama diğer sınıflarda henüz bulaşmadılar turbo olayına.


    Yıllar önce Honda'nın F1 de 5 kez ardı ardına şampiyon olduğu dönem Renault ta bu işe gözünü dikti ve de izlediğim bir belgeselde aynen şunu yapıyordu Fransızlar: Büyük bir alana teknoloji merkezi gibi bir şey kurmuşlar ve de kendi mühendislerini ve de rakiplerinin ürettiği araçları o alanda buluşturmuşlardı. Mühendisler rakiplerinin araçlarını en küçük vidasına kadar söküyor ve de kullanılmış olan teknolojileri inceliyorlardı. Bu programda konuşan yetkili ise burada amaç rakiplerden kopya çekip benzerini yapmak değil, bu teknolojileri anlayıp daha da iyisini yapmak olduğunu söyledi.

    Eminim benzer bir stratejiyi bütün firmalar da uyguluyordur.

    Japonlar dahil.


    Düşük hacimli turbolu motorlar piyasaya sürüleli kayda değer bir süre geçti

    Japonlar bu işi ağırdan alıyorlarsa vardır bir bildikleri.

    Japonlar daha sağlamcıdır. Bir şeyi uzun süre denemeden piyasaya sürmezler. Yeni geliştirilen bir teknolojinin karmaşık ya da maliyetli olduğunu sonradan farketmek yerine baştan işleri sıkı tutup adımlarını ona göre atarlar :)



    Şimdiye kadar mekanik sorunsuzluk anlamında zirvedeydiler. Bunun en önemli gerekçesi de çok fazla parça barındırmadığı için karmaşık olmayan ama üzerinde iyi düşünülmüş ve de yıllar içinde geliştirilmiş atmosferik motorlar üretmiş olmalarıydı (Toyota 1.6 132 bg, 160 tork. Honda 2.0 240 bg, 208 nm tork gibi)

    Ancak artık olayın rengi değiştiğine göre daha düşük emisyon değerlerini düşük hacimli turbo motorlarla performanstan da ödün vermeden sağlama olayına onlar da gireceklerdir yakında.


    Bu yıl İngilteredeki BTCC yarışlarında 2.0 litre turbo araçlar yarışacak ve de Toyota Avensis modeliyle, Honda da 2010 yılını 1. ve de 2. sırada bitiren Civic HB modeliyle bu yarışlarda sahne alacak.


    Bu yarışlarda performans ve sorunsuzluk anlamında deneyecekleri motorların 1.6 ya da daha düşük versiyonlarını yakında piyasaya çıkartacaklarını düşünüyorum.



    Haluk

    />


    Japonlar kaizen felsefesini benimsemişlerdir.




  • "Daha çok tercih edilir oldu" kısmı göreceli bir kavram zira türk insanında acayip yargılar
    olabiliyor. Bunları bazen takıntı bazen bilgisizlik bazen de duyduğuna inanma olarak görebiliyorum.
    Bizim etkilendiğimiz alan Avrupa o sebeple de bir çok teknolojide avrupa mantığıyla bakıyoruz.

    Asyalıların bu ısrarını; aynı şeyi ellerindeki teknolojiler ile yapabilme,
    hitap ettikleri pazarlar
    ve segmentler (Amerikan, Japon bakış açısı ve Jeep, sport gibi segmentler), mutlak sorunsuzluk mantığı
    (uzun yıllar yürüyen araç görme isteği ve güven, mekaniğe bakış açısıda eklenebilir), ucuza lüksü
    yakalama takıntısı, sürüş keyfi, firma kültürü, geçmişe birazda sahip çıkma gibi nedenler sayılabilir.

    Japonlar atmosferik konusunda gerçekten uzmanlar ve bunun üzerinde çalıştılar, sahip çıktılar. Asyalılar
    bir çok ürünüyle hedef tahtasına adını yazdırdılar. Mazda'nın Rotary motor ısrarı gibi belirli kararlarına
    da ciddi sahip çıkıyorlar. Atmosferik uzmanlığı konusunda avrupadan bir kaç firmayı hedeflerine koyuyorlar.
    Bunlar turbo konusunda geri olduklarını göstermiyor aksine çok uzun yıllardan beri o konuda da bazı
    ürünleriyle yakalanamaz noktasına geldiler. Bence dizel ve turbo'yu bir hedef olarak değilde yapmak istedikleri
    için sadece bir araç olarak görmelerinden kaynaklanıyordu. Fakat artık ciddi zorlanıyorlar dünya pazarı çok
    değişiyor. Bazı firmalar emisyon konusunda ciddi zor duruma düşüyor ve tarihlerine hainlik yapmak durumunda
    kalıyorlar yine de Asyalılar ısrarlarını sürdürüyor aynı değerleri atmosferik, rotary vs.'den çıkarmaya
    çalışıyorlar.
    Bana göre şu çok yakın zamanda unutulmaya başlanan "motor dediğin atmosferik olandır, uzmanlık gücü atmosferikle
    üretmektir, turbo kolaya kaçmadır, herkes turbo üretir ama sadece bazıları atmosferik canavar yapabilir" gibi sektör
    laflarının da etkisi devam ediyor. Bunlara sonuna kadar sahip çıkan avrupalı markalar bile bazen saçmalığa varan
    emisyon kararlarından dolayı markalarının yüzlerini değiştirme noktasına geldiler. Birde bence otomobil, sport tutkusu
    değişiyor insanlarda tabi her sene yenilendi diye sürülen binlerce modelin etkisiylede. Kim daha iyisini yapar değil
    kim daha çok satara dönüyoruz.

    Ben yüksek hacimlilerin tamamen bitmesine karşıyım. Ferrari, Chevrolet gibi ürünlerin ruhunun kalmayacağın inanıyorum. Benim
    çocuklarıma bu hızlı diye homurtusuz, ruhsuz ürünler kakalıyacaklar. Bugün bile ismi silinmeyen 20 yıl öncesinin makinelerini
    daha fazla arıyor olacağız. turbo turbo diye F1'i bile maymuna çevirecekler.:( Açık söyliyeyim bineği dahil hiç bir turbo
    atmosferik kadar heyecan uyandırmıyor. Bunun keyfi bam başka. Amerikan, italyan, japonlar buna önem veriyor. Benim gibi bir çok
    insana göre o yüzden sportif manada bir Evo, M3 kadar etkileyici değil. Hedef kitle gibi bazı noktalarda tabiki turbo olmazsa olmaz
    konumunda fakat tek başına tork, tek başına hp herşey demek değildir. Atmosferikten devasa güçler çıkarabilen halen sayılı üretici var.
    Kaç atelye biliyorsunuz lamborghini (veya geçmişte Supra) ayarında motor üretebilen? fakat üreticilerden motoru alıp turbo ile piyasaya
    çıkan yüzlerce atelye sayabilirsiniz.
    Bizim ekonomik koşullarımız, otomobile bakış açımız yüzünden asyalılar için çokda önemli değildik, getirilen ürün çeşitliliğine bakınca
    halende değiliz. Çokca soruluyor şu toyota, nissan niye gelmiyor diye burada. Ve son olarak F1'de üreticiler madem turbo'ya geçilecek bugünden
    başlamalıyız turbo gecikmesini nasıl çözeceğimize dair çalışmaya der.
    İnşallah nedir bu dizellerden çektiğimiz konusuna dönmez buda.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.