Şimdi Ara

Motor yağında marka önemli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
2.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Marka çok mu elzem? Yoksa sadece pazarlama stratejisi mi?

    Usta biz mobil 1 yağları kullanıyoruz demişti ama bakım formunda şimdi dikkat ettim mannol diye bir marka kullanmışlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medizinischen Labor -- 28 Ağustos 2021; 12:12:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kusura bakmasınlar ama bayağı saçmalamışlar...


    Birincisi buharlaşma kayıp testleri denen şeyler var. Çok sıkı testler, gözle farkedilecek bi farka sahip olup şartnameleri karşılayabilmesi mümkün değil.


    İkincisi GTL (gas to liquid) en kaliteli baz yağları verir. Sıvıdan ayrıştırıp adına sentetik demek yerine, geçekten gazlardan daha büyük moleküller sentezlenirse moleküller arasındaki farklılıklar çok çok daha az oluyor.


    * * *


    Orjinal soruya gelirsek... Marka, şartnamelerin takip edilmesi açısından önemli. Çünkü tekiniğin inceldiği detay konularda Türkiye gibi ülkelerde hukuk pratik olarak pek çalışmaz. Büyük, geçmişi olan, dünya çapında bir marka olması bunun için önemli. Bunun dışında kılavuzda istenen şartnameleri harfiyen takip ediyorsanz, bu global büyük markanın hangisi olduğu önemli değil, çünkü artık şartnameler çok sıkılaştı hangi rafinneri, hangi neft rezervi olduğunun hiç bir önemi kalmadı. Aşağı yukarı 20 laboratuvar testi, bir o kadar da farklı çeşit motor testi yapılıyor. Elf-Total, Eneos, Petro Canada, Mobil, Repsol, Motul, Shell, Texaco, Havoline... hiç fark etmez. Castrol ve Liqui Moly fazla reklam yapıp spec.lerine göre biraz fazla pahalı sattıkları için tavsiye etmedim şimdiye kadar. Yoksa onlarla da sorun yaşayanlar gördükleri her motora ezbere ACEA A3/B3 koydukları için.

  • Ben de yağ değişimi yapicam kafam çok karışık bir suru marka var hangisini almalı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marka önemli tabi ki YouTube da bir sürü testler var önemli mi değil mi kendiniz bile görebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önemli olmaz olur mu?...Tabii ki önemli...Yağ alacaksanız mutlaka sentetik yağ alın...

  • Bence önemli. Bizim aracımız citroen c4 dizel km'si 250 bin civarında. Genelde 8-9 bin gibi bakıma sokuyoruz çok bekletmiyoruz. O yüzden biz gidip nispeten ucuz yağ kullansak bile problem olmayabilir, yağın çok eskimesine fırsat vermiyoruz fakat kullanım kılavuzunda yazan 15-20 bin km'de bakıma sokuyorsanız yağı kaliteli almak önemli.

  • Motul
    Mobil 1
    Liqui Moly

    markaları dışında yağ koymanın bi anlamı yok 3 üde yarı yolda bırakmaz. Shell ve castrolden uzak durmak lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Castrol okay de neden Shell? O niye kötü ki?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Castrol okay de neden Shell? O niye kötü ki?

    Doğalgaz bazlı olduğu için belli km den sonra çok çabuk buharlaştığına dair bir sürü konu ve yorum yapılmıştı buraya onların yalancısıyım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Motul
    Mobil 1
    Liqui Moly

    markaları dışında yağ koymanın bi anlamı yok 3 üde yarı yolda bırakmaz. Shell ve castrolden uzak durmak lazım

    hocam shell piyasadaki en iyi yağlardan biri. castrol konusunda haklısınız leş gibi bir yağ

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Kusura bakmasınlar ama bayağı saçmalamışlar...


    Birincisi buharlaşma kayıp testleri denen şeyler var. Çok sıkı testler, gözle farkedilecek bi farka sahip olup şartnameleri karşılayabilmesi mümkün değil.


    İkincisi GTL (gas to liquid) en kaliteli baz yağları verir. Sıvıdan ayrıştırıp adına sentetik demek yerine, geçekten gazlardan daha büyük moleküller sentezlenirse moleküller arasındaki farklılıklar çok çok daha az oluyor.


    * * *


    Orjinal soruya gelirsek... Marka, şartnamelerin takip edilmesi açısından önemli. Çünkü tekiniğin inceldiği detay konularda Türkiye gibi ülkelerde hukuk pratik olarak pek çalışmaz. Büyük, geçmişi olan, dünya çapında bir marka olması bunun için önemli. Bunun dışında kılavuzda istenen şartnameleri harfiyen takip ediyorsanz, bu global büyük markanın hangisi olduğu önemli değil, çünkü artık şartnameler çok sıkılaştı hangi rafinneri, hangi neft rezervi olduğunun hiç bir önemi kalmadı. Aşağı yukarı 20 laboratuvar testi, bir o kadar da farklı çeşit motor testi yapılıyor. Elf-Total, Eneos, Petro Canada, Mobil, Repsol, Motul, Shell, Texaco, Havoline... hiç fark etmez. Castrol ve Liqui Moly fazla reklam yapıp spec.lerine göre biraz fazla pahalı sattıkları için tavsiye etmedim şimdiye kadar. Yoksa onlarla da sorun yaşayanlar gördükleri her motora ezbere ACEA A3/B3 koydukları için.





  • Mannol için bir yorumunuz yok mu peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Google da aratilan her araba problemi icin bir katkisi bulunan marka ve her yerde fanboylari tarafindan reklami yapilan yag markalarindan da tiksindim... Markadan cok aracinizin speklerine uyan yagi bilindik markalardan alip kullanmak yeterli bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medizinischen Labor kullanıcısına yanıt

    Standart yayınlayan ve sertifikasyon veren kuruluşlar listeler yayınlar. Mesela VW, 500'lü standartları için sertifikasyon veriyorsa, liste de yayınlar.


    Mannol, SCT nispeten yeni bir Alman markası. API kalite/audit listesinde ismi geçmiyor. Mannol, üretici sertifikasyonlarını yayınlıyor, otomobil üreticsinin de lisans listelerinden çapraz kontrol yapılabilir.


    https://www.mannol.de/brand-selector


    https://sct-germany.de/de/?action=imprint





  • Motoru sıkıştırmadıktan sonra, bakım aralığını kısa tuttuktan sonra ve en önemlisi yağ orijinal olduktan sonra sertifikasyonları karşılayan herhangi bir yağ konabilir. Tabi kaliteli yağın farkı genelde uç kullanımlarda veya geciktirilmiş kullanımlarda farkedilir.

    Yağdan çok yağ filtresine dikkat etmek gerek. Filtre dandik ise parçalanıp kocaman bir masraf açabilir. Mann, mahle, en kötü filtron kullanmak lazım. Hiç biri bulunamıyorsa bosch veya purflux

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    Motoru sıkıştırmadıktan sonra, bakım aralığını kısa tuttuktan sonra ve en önemlisi yağ orijinal olduktan sonra sertifikasyonları karşılayan herhangi bir yağ konabilir. Tabi kaliteli yağın farkı genelde uç kullanımlarda veya geciktirilmiş kullanımlarda farkedilir.

    Yağdan çok yağ filtresine dikkat etmek gerek. Filtre dandik ise parçalanıp kocaman bir masraf açabilir. Mann, mahle, en kötü filtron kullanmak lazım. Hiç biri bulunamıyorsa bosch veya purflux

    Orijinal yağ filtresi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı orijinal filtreler çok iyi iken bazıları malesef çöp kalitesinde. Filtre üreticisine göre değişiyor yani.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AtesHırsızı

    Bazı orijinal filtreler çok iyi iken bazıları malesef çöp kalitesinde. Filtre üreticisine göre değişiyor yani.

    PSA’nınki nasıl?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Markanin bir onemi yok yagin viskozitesi onemli cakma yag denk gelmez ise marka pek bi onemi yok daglar kadar fark olmaz :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bilmiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motul tek geçerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.