Şimdi Ara

Şirket Aracı ile Karışılan Kazada Masrafları Kim Öder

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
7.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bugün işyerimde bi tartışma yaşadım nette bakındım ama pek tatmin edici cevap bulamadım.

    Ofisimizde kiralık, ren a car kaskolu panelvan Aracı (Ford Transit) kısım şefi kapalı otoparka sokmaya çalışırken tavandan sıkıştırmış,ücreti kendi cebinden olmak üzere çekici çağırıp çıkarmışlar. Araç yetkili servise bırakıldı tavan saçı komple değişecek ücretide kısım şefi kendi ödeyecek.

    Bizim şirket, kiralama şirketi ile yaptığı anlaşmaya göre kiralamacı herhangi bir kazada mesuliyet kabul etmiyor. Yani hasarı bizim şirket karşılayacak ve kazayı yapan personelden temin edecek. Kasko ve sigorta yasal zorunluluk olduğu için var.

    Ben hasarı kendi karşılayacağını öğrenince şaşırdım sebebini sordum şirket politikası bu şekilde dedi. Bu konuşmalar sırasında yanımızda kısım müdürüde bulunuyordu, o sırada ben ikisinin yanında ' ben bir kaza yapsam hiçbir şekilde ödemem tutanak, fotoğraflar ve alkol testini dosyalar işin içinden çıkarım dedim.' tabi müdür hemen çıkıştı nasıl ödemem ödersin şirket politikası falan, ben yine ödemeyeciğimi tekrarladım, gerekirse araç kullanmayacağımı, kullanmak zorunda olursamda bu sorumluluk için maaş harici ekstra şoför parasıda isterim dedim.

    Netice itibariyle, bu kriz herhangi bir sonuca varmadan sonlandı. Böyle tatsız bir olayı tecrübeleyen varsa aslını anlatırsa iyi olur.







  • 16 yıl kurumsal firmalarda mobil çalıştım, 8 yılı türk, 8 yılı amerikan şirketlerinde geçti. Hiç bir şirkette böyle bir saçmalık görmedim duymadım.
    Hatta amerikan şirketi araçları kiralamıyordu kendi öz malı olan araçların hiçbirine de kasko yapmıyor ve kaza bela arıza durumlarında yetkili servise kendi kesesinden yaptırıyordu. Böyle daha az maliyet çıkıyormuş...
    Ford transitle kusurlu ben olarak ciddi maddi hasarlı kaza yaptım. Bir telefonla direk bulunduğum yere yedek araçla geldiler kazalı aracı alıp gittiler yedek araçla işe devam ettim programım bile aksamadan günü tamamladım... Niya kaza yaptın diye suratını ekşiten de olmadı. Park cezamızı bile şirket ödüyordu... Diğer cezalar bize aitti tabi...

    Keşke tüm şirketlerimiz gavur olsa...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Şirket Aracıyla Karışılan Kazada Masrafları Kim Öder?

    Şirket aracını kullanırken bir kazaya karışırsan, masrafları kimin ödeyeceğini bilmek önemlidir. Kazanın sorumlusu sürücüye bağlı olarak, mali sorumluluk çeşitli taraflar arasında dağıtılabilir.

    • Şirketin Sorumluluğu:

      • Şirket aracı, şirketin mülkiyetinde olduğu ve iş amaçlı kullanıldığı için, şirket genellikle işyerinde gerçekleşen kazalardan sorumludur.
      • Şirket, sürücünün ihmalinden kaynaklanan hasarlar da dahil olmak üzere, kaza masraflarını karşılamak zorunda kalabilir.
    • Sürücünün Sorumluluğu:

      • Sürücü kazaya ihmali ile neden olduysa, kaza için kişisel olarak sorumlu olabilir.
      • Bu, dikkatsiz sürüş, aşırı hız veya trafik kurallarını ihlal etme gibi eylemleri içerebilir.
    • Üçüncü Tarafların Sorumluluğu:

      • Kazaya şirket aracı dışında bir araç veya yaya neden olduysa, üçüncü taraf masraflardan sorumlu tutulabilir.
      • Üçüncü tarafın sigorta poliçesi, kaza masraflarını karşılamak zorunda kalabilir.
    • Sigorta Kapsamı:

      • Şirketin, çalışanları ve araçlarını kapsayan ticari araç sigortası poliçesi olması yaygındır.
      • Sigorta poliçesi, kaza masraflarını karşılamak için kullanılabilir, ancak poliçe kapsamı ve limitleri değişiklik gösterir.

    Kazaya karıştığında, aşağıdaki adımları izlemelisin:

    • Derhal polisi ara ve bir kaza raporu tuttur.
    • Kaza ile ilgili fotoğraf ve notlar al.
    • Tanıkların iletişim bilgilerini topla.
    • Şirketine ve sigorta şirketine kazayı bildir.
    • Tıbbi yardım al ve tüm yaralanmalarını belgele.

    Kazanın sorumlusu sürücüye ve mevcut sigorta kapsamına bağlı olarak, şirket aracıyla yapılan bir kazada masraflar çeşitli taraflar tarafından karşılanabilir. Kazanın tüm koşullarını dikkatlice değerlendirmek ve mali sorumluluğunu anlamak için profesyonel tavsiye almak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 3. sınıf rentekar heralde
  • genel müdür öder
  • Kasko ve sigortası var. Maddi hasarlı, O zaman durumu tespit için kolluk kuvveti çağırıp (tek traflı olduğu için) kaskodan yapılır . Çift taraflı (zincirleme değilse) yine kendi aranızda tutanak tutarsınız. İş kanunlarında çalışana böyle birşey ödetilemez çalışanın maaşından kesinti yapılamaz. Çünkü işçi orada işverenin işini görmekte olduğu halde bu durum meydana gelmiştir işin yürütümü sırasında olan bir durum. Aynı şekilde trafik cezaları da böyledir, işveren görevlendirdiği için trafiğe çıkarsın onun işini yaparken ceza yersin. Tabi bunları işçinin hep iyi niyet kurallarına riayet ederek çalıştığını varsayarak söylüyorum.
  • Yıllarca büyük filolardan kiralık araçlar kullandık.Ne zaman kaza yapsak şirket bir servise yönlendirdi,cebimizden kuruş çıkmadı.
  • Normal şartlar da kasko ödemesi lazım bende kısa süre kullandım ama otoparkta olan kazalar bildiğim kadarıyla kasgo ödemiyor otoyol bağlantısı olmadığı gibi bir mevzu vardı ama işçiye ödetme gibi birşey olamaz ozaman vermiceksin arabayı sonuçta onun üzerinden sende para kazanıyorsun
  • 16 yıl kurumsal firmalarda mobil çalıştım, 8 yılı türk, 8 yılı amerikan şirketlerinde geçti. Hiç bir şirkette böyle bir saçmalık görmedim duymadım.
    Hatta amerikan şirketi araçları kiralamıyordu kendi öz malı olan araçların hiçbirine de kasko yapmıyor ve kaza bela arıza durumlarında yetkili servise kendi kesesinden yaptırıyordu. Böyle daha az maliyet çıkıyormuş...
    Ford transitle kusurlu ben olarak ciddi maddi hasarlı kaza yaptım. Bir telefonla direk bulunduğum yere yedek araçla geldiler kazalı aracı alıp gittiler yedek araçla işe devam ettim programım bile aksamadan günü tamamladım... Niya kaza yaptın diye suratını ekşiten de olmadı. Park cezamızı bile şirket ödüyordu... Diğer cezalar bize aitti tabi...

    Keşke tüm şirketlerimiz gavur olsa...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 20 Şubat 2020; 2:17:30 >
  • Sorun sizin şirkette, rent a car kaskosu varsa oradan yapılır. Anlaşma böyle diye saçmalık olmaz. Madem hasarı çalışan cebinden karşılayacak neden şirketiniz araç kiralıyor ki, satın alsın hasarları da siz ödersiniz olur biter.
  • Orası muz şirketi galiba 😬
  • Kasko ve sigorta ne işe yarıyormuş.
    Bu arada merak ettim yakıt dolumunu kim yaptırıyor?
  • 3. sınıf rent a car'dan kiralamışsınız sanırım. öyle bir durumda normalde kaskodan karşılanırdı. ama araştırmalar uzun sürerdi kasko kasıtlı yapıldığını da iddia edebilirdi.
  • 1- Kiralık araçların kasko sigortası olur.Kaza anında bunlar öder.
    2- Şirketin ben aracı kiralarım kaza yaparsanız siz öderseniz die bir tutumu olamaz ! Bir kaza durumunda çalışan sadece şöförlük yapar.Alkol vs olmadığı sürece şirket öder.
    3 -Buna rağmen şirket çalışanına sen ödersin diyorsa ozmn sizin aracı kullanmama veya extra şöförlük için harcırah isteme hakkınız var.Kaldıki buna rağmen büyük bir kaza olsa adam ztn maaşla çalışan birisi araba perte çıksa nasıl ödeyecek ?
  • Kasko odemesi lazim calisani uyarin
  • Yapılan anlaşmalara bağlı herşey. Belki sizin patron kaskoyu sigortayı bozdurmam demiştir ucuza almıştır araçları. Ayrıca bu sistem personelin araçları daha dikkatli kullanmasını sağlar.

    quote:

    Ben hasarı kendi karşılayacağını öğrenince şaşırdım sebebini sordum şirket politikası bu şekilde dedi. Bu konuşmalar sırasında yanımızda kısım müdürüde bulunuyordu, o sırada ben ikisinin yanında ' ben bir kaza yapsam hiçbir şekilde ödemem tutanak, fotoğraflar ve alkol testini dosyalar işin içinden çıkarım dedim.' tabi müdür hemen çıkıştı nasıl ödemem ödersin şirket politikası falan, ben yine ödemeyeciğimi tekrarladım, gerekirse araç kullanmayacağımı, kullanmak zorunda olursamda bu sorumluluk için maaş harici ekstra şoför parasıda isterim dedim.


    Tabiki bu şartları kabul etmeyip araç kullanmama hakkın var ama patronunda seni işten çıkartıp yerine bu şartları kabul edecek birini bulma hakkı var.




  • Eskiden şirketimiz ve şirket araçlarımız vardı. Çalışanlar araçları kullanıyorlardı. Arabaların içine ettiyseler de kuruş para kesmedik kimseden
  • Şirketin rent a car firması ile yaptığı sözleşmeye bağlı.
    Şirket, kendi kusurumuzla oluşan hasarları ben öderim, kasko sadece çalınma ve pertte devreye girsin deyip ucuz kasko yaptırtmış ve kira ücretini azalttırmış olabilir. Zaten karşı tarafın hasarını zorunlu trafik sigortası karşılayacak.

    Bu durum ne kadar etik tartışılır, ama çalışanların araçları kendi araçları gibi kullanmalarını da sağlayabilir. Şirket aracı diye bazı çalışanların araçların canına okuduklarını ve trafikte terör estirerek gittiklerini görüyoruz. Çarptıklarında da umursamıyorlar.

    Ben şirketimde hiçbir kazayı personelime ödetmedim. adı üstünde kaza. Parkederken duran direğe çarpmış da olsa. Kaza kazadır. Yeter ki cana gelmesin.
    Zaten 2 tane araç var. Direksiyonlarına oturan da 4 kişi.

    Sadece kendi kural ihlallerinden kaynaklı cezaları kendileri öderler. (aşırı hız, emniyet kemeri, kırmızı ışık ihlali vs.) araç ile ilgili bir eksiklikte sorumluluk tabii ki bendedir.

    Eğer sözleşmenizde araç kullanmak yoksa ve varsa da bu maddi hasar sorumluluğu orada yazmıyorsa "araç kullanmıyorum" veya kaza sonrası "ödemiyorum" deme hakkınız var.
    Şirketin de tazminatınızı verip sizi gönderip, yerinize başkasını işe alma hakkı var.

    Şunu hiçbir zaman aklınızdan çıkarmayın;
    Çalışanın işverenin malına verdiği zarar brüt günlük ücretinin otuz katını geçiyorsa işverenin işçiyi ihbar ve kıdem tazminatı ödemeksizin çıkarma hakkı vardır. İşçinin zararı derhal ödemiş olması veya ödeyecek olması işverenin bu hakkını ortadan kaldırmaz. Ancak işverenin zarar miktarını öğrendiği tarihten itibaren 6 iş günü içinde bu hakkını kullanmaması veya her halükarda zarara neden olayın oluştuğu tarihten itibaren 1 yıl geçmiş olması durumunda işverenin tazminatsız olarak işçiyi işten çıkarma hakkı düşer.

    - Zarar miktarı hesaplanırken zararı veren çalışanın günlük brüt ücreti esas alınır. İkramiye, fazla çalışma, bayram tatili ücreti gibi ücret eki ödemeler dikkate alınmaz. Çalışanın günlük brüt ücreti otuzla çarpılır. Çıkan rakama işçinin kusur oranı tatbik edilerek işçinin sebep olduğu zarar hesaplanır. Örneğin; otuz günlük brüt ücreti 2.500 TL olan çalışanın işyerine ait araca verdiği zararın 4 bin TL ve bilirkişi kusur raporunda belirtilen işçinin kusur oranının yüzde 50 olduğu varsayıldığında, işçinin neden olduğu zarar tutarı olan (4.000 x yüzde 50) 2.000 TL’ nin işçinin 30 günlük brüt ücreti olan 2.500 TL’ yi geçmemiş olması sebebiyle işçinin kıdem ve ihbar tazminatları ödenmeden işten çıkarılması mümkün değildir.

    Benze sizin patron da kanundaki bu maddeye güveniyor.




  • Calisan nasilsa gavur mali bir sey olmaz diye kullanmasin diye sirket onlemini almis trafikte akli basinda kullanir bu seyade. Guzel anlasma.
  • araçta rent a car kaskosu varsa aracın yattığı günün parasını bile kiralayan şirket alabilir.
    Burada şuna dikkat etmek lazım.
    Kiralayan şirket hasarın parasını sigortadan ekstradan almış mı?

    Yani kiralayan şirket hasarı ekspere gösterip dosya açar hasarı illa yaptıracak siye bir kural yok. Hasarın parasını alır.
    Yattığı günün parasını alır. Sizin arkadaş servise cebinden parayı öder. Ne servisin ne sizin haberiniz olur.

    Bu konuya neden girdim? Çünkü kiralayan firma sizin firmadan hasarın ödenmesi koşulu ile sözleşme yapmış.
    Peki ya değer kaybı? O konuya giren yok? Peki ya araç tam hasar alsaydı yada çalınsa?

    Kiralayan firmayı bilemem ama işin içinde pislik olacağı belli. Ben sizin yerinizde olsam bir kaç ay sonra tramerden kontrol ederim yada sigorta şirketinden firma onlardan da para aldıysa kıyameti kopartırım




  • Cok uluslu bir teknoloji firmasinda calistigim bir donem BMW kiraliyordu sirket calisanlarina maastan 300Euro Karsiligi + yakit masrafi verilir.
    Calisandan ucret almanin mantigi soyledir, mesai disinda ve haftasonunda arac sizde kaliyor siz de bunu kendi isleriniz icin kullanabiliyorsunuz. Her turlu kasko-bakim-60.000KM'de bir defa lastik degisimi - Kislastigi vs kiralama sirketine ait. Ancak Basit hasarlarda far tampon lastik patlamasi siz kendiniz harciyorsunuz.
    Geri kalanin tamami anlasma usulu ile kasko firmasi hallediyor.
    Eger daha dusuk katilim secerseniz bmw 1 serisi veya katilmamayi secerseniz fluence veriliyordu, katilimsiz olanlarda car pooling dedigimiz is arkadasini alip ise getir felsefesi olabiliyordu lokasyona gore.

    Bu gibi sirketler Turkiye'de az olmaya basladi artik. Benim yorumum su sekilde, Eger sirket aracini sahsi kullanim amacli kullanirken tavanini surttu ise odeyebilir, ancak bu odeme pesin olmaz maasindan kesinti olarak yansitilabilir.
    Yok is amacli ise asla calisana odetilmemeli.

    Bu bir is kazasidir. Eger kasit var ise konu degisir.

    Hukuki destek alabilirsiniz.




  • Sizin sirket akrabasindan almis heralde kiralik araclari.Oneri verin de bosuna kasko odemesinler :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.