Şimdi Ara

Sizce otomobiller neye göre vergilendirilmeli? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
1.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence arabalar eskiden yeniye göre vergilendirilmeli. aynı alamanyada olduğu gibi

    yani eski arabalardan daha fazla vergi alınmalı...

    ama onların mantığı eskisini at yenisini al benim fabrikam çalışsın...dır
  • önce benzini düşürsünler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jagler_78

    bence arabalar eskiden yeniye göre vergilendirilmeli. aynı alamanyada olduğu gibi

    yani eski arabalardan daha fazla vergi alınmalı...

    ama onların mantığı eskisini at yenisini al benim fabrikam çalışsın...dır

    bunun bizim ülkemizde uygulanması hiç adil olmaz önce insanların ekonomik standartlarını sağlamak gerekir...bizim ülkemizde en doğru yöntem büyük oranda kasko değeri ve belirli bir oranda emisyon değeri hesaplanarak olacaktır...
  • En makul görüneni güncel fiyatına veya kasko bedeline göre almak..

    CO salınımına göre alındığında Klasik otomobil sevenleri bir hayli mağdur edip, araç üreticilerini de haksız bir kazanca doğru itmiş olur, bununla orantılı olarak araçların kullanım ömrü azalır ve parça kalitesi düşer.

    Amaç insanlara devamlı yeni otomobil aldırmak olmamalı..
  • Bence


    Otomobilden vergi Alınmamalı

    Nihayetinde bindiğimiz her km ülkeye vergi ve istihdam olarak dönüyor ..


    Ayrıca Yıllık ödediğimiz Ötv Benzine ödediğimiz ÖTV+KDV+LTV+ vs vs yanında nedirki ?
  • firmalar araçlarını zaten belirli bir fiyattan satıyorlar
    MTV kasko değerinin yüzde biri olabilir
    ya da emisyona göre alınabilir

    MTV alınmasa da olur yükümüz fazla zaten

    1-araç alırken kdv
    2-araç alırken ötv
    3-araç alırken plaka
    4-araç alırken mtv
    5-araç alırken trafik sigortası
    6-araç alırken kasko
    7-kullanırken benzin
    8-kullanırken mtv
    9-kullanırken trafik sigortası
    10-kullanırken kasko
    11-kullanırken egzost muayenesi
    12-kullanırken Tüv-Türk muayenesi
    13-kullanırken yıllık bakım
    14-kullanırken trafik cezası
  • MTV emisyona göre olmalı.
    ÖTV aracın fiyatına göre.

    motor hacmine göre vergilendirme saçmalık.
  • ÖTV aracın fiyatına göre olmalı.
  • Neye göre değerlendirilirse değerlendirilsin hep memnun olmayacağımız noktalar olacak.

    Kimisinin işine gelecek uygulamalar kimsinin işine gelmeyecek.


    Sanırım en mantıklısı araç fiyatına göre değerleme olur.

    Sıfırı 30.000lira olan 1.4 corsa ile sıfırı 90.000lira olan c180k aynı vergiyi vermemeli.

    10 seneden yaşlı araçlarda bu işin içine emisyon ve çevre faktörleri girmeli vede ucuz değil normalden daha pahalı vergilendirme olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    MTV emisyona göre olmalı.
    ÖTV aracın fiyatına göre.

    motor hacmine göre vergilendirme saçmalık.


    tamamen katılıyorum ama gerçekçi olmak lazım.

    Güzel bir vergi düzenlemesine daha çok var gibime geliyor hele bir de benzin fiyatları artmışken.:s
  • bence kasko değerine göre alınmalı.
  • Ülkemizde salt emisyon değerlerine göre vergi alınması gibi bir durum söz konusu değil;Çünkü maddi durumu kötü olan vatandaş kuş serisi kullanıyor,eski araçlar kullanıyor,ve bu araçların emisyonları çok yüksek,eski aracı olan insanın zaten maddi durumu yok ki kuş serisine biniyor birde siz bu insandan 0 Mercedes sahibinden aldığınız verginin çok daha fazlasını nasıl talep edeceksiniz.Adama senin araba kullanmaya hakkın yok diyorsunuz resmen! Şahsem ben bu vatandaş yerinde olsam ve böyle bir sisteme Türkiyede geçilmiş olsa,benzinlikten son kez litresini 3.60 liradan alacağım 5 litre benzini meclisin önüne çektiğim arabamın üzerine döker ve arabayı çakmakla yakarım.

    Düzeltme:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 15 Ocak 2010; 21:11:17 >
  • şimdiki kazancın altında kalacak hiç bir vergi sistemine geçmez devlet merak etmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALPEREN A. -- 15 Ocak 2010; 21:09:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    vergi şart mı????

    2 tane kural koysunlar yeter.


    1) 15 yaşından büyük hiç bir araç trafiğe çıkamaz.

    2) hiç bir araç özel sigorta yaptırmadan trafiğe çıkamaz.


    bu ikisi olsun varsın benzinden alınan vergiler %300 daha artsın. hiç önemli değil. millet istediği arabaya biner bari. trafik hurdalardan geçilmiyor.

    hacim politikası yanlış aslında, 3.0 dan aşağı araba sokmayıp, benzine zam yapsa olay bitmiştir. fiyatlandırmaları ise iş amaçlı ve hususi amaçlı diye pompada basit bir kart sisitemi ile ayırabilirler. bunun denetiminide yapmak bu zamanın teknolojisi ile çok basit.

    devlet arabadan değil, yakıttan vergi alsın hiç önemli değil. ama X fiyatta yan ülkede satılan araç burda 2X e satılırsa bu iş olmaz. nitekimde olmuyor zaten. devlet verginin kralını kayıp ediyor haberi yok... bu gün şehir içinde 10 litre yakan 1.6 yerine 35 litre yakan 5.5 motorlar piyasada gezse ve benzin vergiside %300 artsa(hususi için) sürekli sıcak para gelir devlete

    hayat herkese senin kadar toz pembe değil





  • yüksek hacimli motor kullanan daha çok yakıt alıp daha çok vergi ödeyeceğinden,

    daha az vergi ödemeli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    1) 15 yaşından büyük hiç bir araç trafiğe çıkamaz.






    Bu sadece otomotiv üreticilerinin yüzünü güldürür, zamanla üretilen araçların ömrü bununla orantılı azalır ve hepimiz daha kötü imal edilmiş kullan-at tarzı arabalara sahip oluruz. Otomobil üreticileri maksimum 10 yıl hizmet verecek bir araç için çok daha basit üretim teknikleri bulur, arge çabaları azalır otomobilden beklenti düşer..

    Bunun yanı sıra 74 model Stingray'i olan bir insanı da trafikten men etmiş olursunuz ki bu da gayet komik olur.
  • yeni aracı var diye veya lüks aracı var diye dünya vergi alınıyor bu bence yanlış.. kişi zaten alırken vergisini ödüyor.. çevreye, trafiğe en az zararı dokunan araclar onlar.. eski model araçların egsoz dumanı, çevreye verdiği gürültü ve zarar (yolda dahil) daha fazla bunlardan verginin fazla alınması gerekiyor..


    adamın 2500 cclik motoru var diye 97 araca 500 tl vergi ödüyor atıyorum.. bu adaletmi ya..
  • yılda yaptığım kmye göre alırdım ben olsam böylece herkes arabaya parasına göre biner
  • kasko bedeli en iyisi. emisyon derseniz veya eski arabadan çok vergi derseniz bu sadece daha çok cari açığa sebep olur. yani yabancı araç üreticilerinin ekmeğine yağ sürmek olur. ayrıca emisyona göre alınan vergide kimse cipe binene kızamaz. çünkü havayı kirletmek parasıyla olur ve parayı bastıran kirletir.


    motor hacmine göre başlı başına saçmalık.

    eski araçlar belli yaştan sonra vergiden düşmeli ama muayene şartları (senede bir gibi) değişmeli.

    en mantıklısı kasko bedeli. 1,6 hacminde 60-70 bin liralık ile 30 bin liralık araç aynı vergiyi vermemeli.
    ve ne olursa olsun vergide adalet olmalı. çok kazanandan çok vergi almayı becerebilmeli bu devlet. ama kazanandan almayı yapamadığı için herkese peşin peşin geçiriyor. ben benzin alırken ağaoğlu ile aynı oranda vergi vermek istemiyorum.
  • tekme tokat bana girermisin bilmiyorum ama bence sifir km satilan her arac icin Türkiyenin belli bölgelerinde kurulan ormanliklara fidan dikilsin vergi disinda diyorum adeti bes olur on olur fark etmez...
    karbon salinimi varsa onu dogadan baskasi yok edemez sonucta.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.