Şimdi Ara

Sizce otomobiller neye göre vergilendirilmeli?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
1.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence otomobiller tamamen satış fiyatlarına göre vergilendirilmeli. Ama emisyon değerleri çok yüksek olan bir arabanın da satışı engellenmeli.



  • Eğer ÖTV ve KDV'den bahsediyorsanız (ki sanmıyorum ancak yinede fikrimi belirteyim), devlet zaten fazlasıyle vergi alıyor.

    Geçenlerde arkadaşlar arasında konuşurken MTV'den bahsediyorduk, fikrim Avrupadaki gibi (dergilerden okuduğuma göre yazıyorum) emisyon değerlerine göre alınmalı, malum eski bir araç ile yeni bir aracın havayı kirletmesi arasında fark olacağı düşüncesiyle.

    İşte bu noktada asıl tezat durum meydana geliyor, (bence) bu tip bir verginin amacı insanları sıfır araç almaya özendirmek...Diğer taraftan malum ülkemde çok yüksek oranlarda ve mecburen! (ben demiyorum, bakan diyor) alınan vergiler sebeiyle insanların sık sık araç değiştirme imkanı yok.

    Velhasılı...yine şimdiki düzen daha iyi gibi görünüyor, yoksa sık sık araba değiştirmeye kalkarsak, araç almamak en mantıklısı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aalpan

    Eğer ÖTV ve KDV'den bahsediyorsanız (ki sanmıyorum ancak yinede fikrimi belirteyim), devlet zaten fazlasıyle vergi alıyor.

    Geçenlerde arkadaşlar arasında konuşurken MTV'den bahsediyorduk, fikrim Avrupadaki gibi (dergilerden okuduğuma göre yazıyorum) emisyon değerlerine göre alınmalı, malum eski bir araç ile yeni bir aracın havayı kirletmesi arasında fark olacağı düşüncesiyle.

    İşte bu noktada asıl tezat durum meydana geliyor, (bence) bu tip bir verginin amacı insanları sıfır araç almaya özendirmek...Diğer taraftan malum ülkemde çok yüksek oranlarda ve mecburen! (ben demiyorum, bakan diyor) alınan vergiler sebeiyle insanların sık sık araç değiştirme imkanı yok.

    Velhasılı...yine şimdiki düzen daha iyi gibi görünüyor, yoksa sık sık araba değiştirmeye kalkarsak, araç almamak en mantıklısı olur.
    mtv den bahsediyorsanız o günki güncel piyasa fiyatına göre vergilendirilmeli




  • Ülkemiz için en uygun vergilendirme sistemi araçların kasko değeri ve emisyon değerlerinin belirli oranlarda ayarlanarak bu ikisinin sonucuna göre belirlenecek bir vergilendirme en doğrusu olur düşüncesindeyim.salt emisyon sıfır araç satışını arttırma amaçlı olur ve buda eski araç sahiplerini zor durumda bırakır avrupa bize göre çok daha doğru bir vergi sistemi uyguluyor ama en doğrusu değil ve biz onladan daha adaletli ve çevreyi düşünen vergi sisitemi koyabiliriz.Tabi bu vatanını ve halkını seven ve koruyan yöneticilerle olacaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: munzur24

    Ülkemiz için en uygun vergilendirme sistemi araçların kasko değeri ve emisyon değerlerinin belirli oranlarda ayarlanarak bu ikisinin sonucuna göre belirlenecek bir vergilendirme en doğrusu olur düşüncesindeyim.salt emisyon sıfır araç satışını arttırma amaçlı olur ve buda eski araç sahiplerini zor durumda bırakır avrupa bize göre çok daha doğru bir vergi sistemi uyguluyor ama en doğrusu değil ve biz onladan daha adaletli ve çevreyi düşünen vergi sisitemi koyabiliriz.Tabi bu vatanını ve halkını seven ve koruyan yöneticilerle olacaktır
    Bunun kriteri bence aracın çevreye ve diğer insanlara ne kadar zarar vereceği olmalı (emisyon, yakıt tüketimi hatta boyut-park yeri).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: whitewind

    Bence otomobiller tamamen satış fiyatlarına göre vergilendirilmeli. Ama emisyon değerleri çok yüksek olan bir arabanın da satışı engellenmeli.

    tabi ki doğru olanı söylemişsiniz zaten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    quote:

    Orijinalden alıntı: whitewind

    Bence otomobiller tamamen satış fiyatlarına göre vergilendirilmeli. Ama emisyon değerleri çok yüksek olan bir arabanın da satışı engellenmeli.

    tabi ki doğru olanı söylemişsiniz zaten
    CO2 salınımına göre vergilendirmeli ama bunu her ülke yapmak zorunda değil. Çevreyi ne kadar kirletirsen o kadar vergi alırım senden diyor, bizde kalınbağırsağın ne kadar kalınsa o kadar sağarım seni diyor.

    Hoş, devlet güya beli inceden az vergi, ensesi kalından çok vergi alacaktı ama ne yazık ki beli ince cılız olduğundan hızlanamıyıp kaçamıyor, ensesi kalın ağır olduğundan ezip kaçabiliyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Co2 salınımına göre alınırsa bu seferde millet 1000 cc araçlara biner birde lpg takar
    dünyanın en çevreci araçları kullanan ülkesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brujeria

    Co2 salınımına göre alınırsa bu seferde millet 1000 cc araçlara biner birde lpg takar
    dünyanın en çevreci araçları kullanan ülkesi
    fyatına göre almalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncays44

    fyatına göre almalı.

    Alıntıları Göster
    Devlet her türlü vergisini alacağı için nasıl aldığı pekte önemli değil.1.4 dizel araç kullanıyoruz yinede yakıta en fazla para veren biziz.en düşük emisyonlu aracı alsak yine para yine para
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncays44

    fyatına göre almalı.

    Alıntıları Göster
    NOTERLERDE araçların kasgo değerleri var zaten.
    O değer üzerinden diyelim arabanın kasgo değeri 20.000 TL ise %1' i 200 TL, ocakta 100, temmuzda 100 verilsin bitsin zaten şuanki duruma göre insanlar vergi, sigorta, muayene,kasgo, benzin, araç bakım ücretlerinden dolayı iyice bezmiş durumdalar , birsürü para dökmekten araçlarına bakım yaptıramıyorlar sonrada araçlarda problem çıkıyor, havayı daha çok kirletiyorlar, bakımlı servis görmüş araçla birolurmu,, sonra insanlar servise araç veremiyor, geçende 120 bin bakıma sokiyim dedim triger kayış seti filan değişecek dediler 950 TL hesap çıkartttılar bende bakıma sokmadım dışarda 300 TL ye hallettim işimi. 185 kayış seti kalanı işçilik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starforces

    NOTERLERDE araçların kasgo değerleri var zaten.
    O değer üzerinden diyelim arabanın kasgo değeri 20.000 TL ise %1' i 200 TL, ocakta 100, temmuzda 100 verilsin bitsin zaten şuanki duruma göre insanlar vergi, sigorta, muayene,kasgo, benzin, araç bakım ücretlerinden dolayı iyice bezmiş durumdalar , birsürü para dökmekten araçlarına bakım yaptıramıyorlar sonrada araçlarda problem çıkıyor, havayı daha çok kirletiyorlar, bakımlı servis görmüş araçla birolurmu,, sonra insanlar servise araç veremiyor, geçende 120 bin bakıma sokiyim dedim triger kayış seti filan değişecek dediler 950 TL hesap çıkartttılar bende bakıma sokmadım dışarda 300 TL ye hallettim işimi. 185 kayış seti kalanı işçilik

    Alıntıları Göster
    Aracın kasko bedeli, co2 emisyonu, yıllık yaptığı km gibi birçok parametre Tüv muayenesi sonunda otomatik olarak ortaya çıksın. Böylece yeni araç alan adam 3 sene vergi ödemesin, diğerleri 2 yılda bir veya ticariler için yılda bir vergiler ödensin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Aracın kasko bedeli, co2 emisyonu, yıllık yaptığı km gibi birçok parametre Tüv muayenesi sonunda otomatik olarak ortaya çıksın. Böylece yeni araç alan adam 3 sene vergi ödemesin, diğerleri 2 yılda bir veya ticariler için yılda bir vergiler ödensin.

    Alıntıları Göster
    evet yaptığı km de önemli. motor büyük fazla yakar fazla vergi mantığı yanlış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Aracın kasko bedeli, co2 emisyonu, yıllık yaptığı km gibi birçok parametre Tüv muayenesi sonunda otomatik olarak ortaya çıksın. Böylece yeni araç alan adam 3 sene vergi ödemesin, diğerleri 2 yılda bir veya ticariler için yılda bir vergiler ödensin.

    Alıntıları Göster
    MTV ilk üç yıl verilmesin, sonrada aracın kasko değerinin %1-2si arasında vergi verilsin.

    Ya da aracın yılına bakmaksızın emisyon değeri üzerinden verilsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burak9006

    MTV ilk üç yıl verilmesin, sonrada aracın kasko değerinin %1-2si arasında vergi verilsin.

    Ya da aracın yılına bakmaksızın emisyon değeri üzerinden verilsin.

    Alıntıları Göster
    Ne olursa olsun mtv,ötv düşer,artar,iner,çıkar ama hiç biri halka yaramaz işte ondan eminim

    İster emisyona göre alsınlar ister
    ister aracın üzerindeki vida sayısına göre
    ister çıkardığı ses düzeyine göre

    Bi kılıf uydururlar cebimizden daha çok para çekmek için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 15 Ocak 2010; 17:15:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    Bunun kriteri bence aracın çevreye ve diğer insanlara ne kadar zarar vereceği olmalı (emisyon, yakıt tüketimi hatta boyut-park yeri).

    %100 katılıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    Bunun kriteri bence aracın çevreye ve diğer insanlara ne kadar zarar vereceği olmalı (emisyon, yakıt tüketimi hatta boyut-park yeri).

    %100 katılıyorum

    Alıntıları Göster
    eger mtvden bahsediyorsak kesinlikle kasko degerine gore alinmali.

    baskasinda 1.8turbo audi var 100bin lira degerinde yillik 1000liradan daha az vergi veriyor bende 6000cc caprice var kasko degeri 1500lira ama ben yillik 1000liradan fazla mtv oduyorum.adaletsizlik baska bisey degil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    eger mtvden bahsediyorsak kesinlikle kasko degerine gore alinmali.

    baskasinda 1.8turbo audi var 100bin lira degerinde yillik 1000liradan daha az vergi veriyor bende 6000cc caprice var kasko degeri 1500lira ama ben yillik 1000liradan fazla mtv oduyorum.adaletsizlik baska bisey degil.

    Alıntıları Göster
    Ağırlığına göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    eger mtvden bahsediyorsak kesinlikle kasko degerine gore alinmali.

    baskasinda 1.8turbo audi var 100bin lira degerinde yillik 1000liradan daha az vergi veriyor bende 6000cc caprice var kasko degeri 1500lira ama ben yillik 1000liradan fazla mtv oduyorum.adaletsizlik baska bisey degil.


    Ama sende etrafı karbon manyağı yapıyorsun :) Şaka bir yana emisyon değeri vergilendirmede kesinlikle dikkate alınması gereken bir faktör bence . Onun yanında satış fiyatı olabllir yukarıda bir arkadaşın dediği gibi.

    Bir de konuyu açan arkadaş yüksek emisyon değeri olan araçların satışı engellenmeli demiş . O zaman ne ferrari kalır ne spor araba anlayışı kalır ne heyecan kalır ne de hayalleri süsleyen arabalar . Yani bu fikir abartılı geldi bana. Sadece yüksek dilimde (vergi) yer almaları yeterli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz19

    Ağırlığına göre

    Alıntıları Göster
    Yaptığı km ve emisyon değerine göre vergi alınırsa; doğaya daha az zarar verecek şekilde oto'lar satılır ve kullanılır.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.