Şimdi Ara

sizce türkiyede fabrikası bulunan en iyi en faydalı vs. otomobil üreticisi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Tofaş > Oyak Renault > Ford Otosan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ** up
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1997

    Ford ve Renault. Ford daha çok katkı yapıyor; çünkü Karsan, BMC falan genelde Ford motoru kullanıyorlar.

    Kafan mı iyi senin !

    BMC, yıllardan beri Amerikan CUMMINS motorunu TÜRKİYE'de lisansla üretip araçlarına takar-dı-.

    FORD daha düne kadar ağır vasıtalarına kendi motorunu yapamayıp CUMMINS'ten -ki BMC'yle bu konuda davalık oldu- ve ALMAN DEUTZ'dan motor alırdı.

    OTOSAN 2004 yılında ECOTORQ adlı motor yapmaya kalkıştı ilk yıl yüzüne gözüne bulaştırdı. Yurtdışından mühendisler geldi de bir şekilde toparladı.

    Şimdi de "ECOTORQ motorları %100 OTOSAN lisansıyla İNONÜ'de üretilmektedir", yersen...
  • Honda ve Toyota'dır heralde müşteri memnuniyeti açısından.

    Ülkemize göre araç üretim ve fiyat konusunda da Ford başı çekiyor.
  • KARSAN
  • Ford tabii ki,hem uretip ic pazara sunuyorlar hem ihracat yapip ulkemizse doviz girdisi sagliyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Ford derim ben de.

    Ayrıca dilimize Fordculuk gibi bi kavram kazandırmıştır

    Bir de atasözü sayılabilecek "Alırsın Ford olursun lord" var

    Al Fordun dizelini, sev köylü güzelini

    deyiminide unutmayalım :)


    Şaka bir yana Ford ve Renault bence başı çekiyor.
  • BmCpRo827 kullanıcısına yanıt
    Kafam iyi falan değil, belgeselde izledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofabiya
    Birde dolaylı yoldan firmayla iş içinde olanlarla milyonlarca insan ekmek yiyordur bu markalardan.

    İşin bu tarafını göz ardı etmeyelim. Pek çok şirket, Türkiye'de kurulu tesislerinde Türkiye'de hiç satılmayan markalar için parçalar da üretiyor.
    Bir de gerçek katkı hesaplanırken, girdi/çıktı oranının 1'den büyük olması lazım. 3 liralık para kazandırıp 5 liralık para harcatan yabancı yatırım, yatırım değil, sömürüdür.
  • Objektif yorum vermem gerekirse Renault derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Subat

    Objektif yorum vermem gerekirse Renault derim.

    Avatardaki Renault fotosu yorumun objektifliğine gölge düşürebilir.

    Not: Renault kullanıcısıyım. :)
  • haluk 23 kullanıcısına yanıt
    onu ben de düşündüm ama çok umursamadım. objektif içimden geldiği gibi yazdım.. yarın arabayı satarız. ford alırız.. o zaman da renault derim sıkıntı yok :))
  • Hangi taraftan baktığınızla direkt ilgili. Evet yatırım yapıyorlar bizlerden yedek parça vs alıp montaj yapıyorlar. İhracatta bize artı değer sağlıyorlar fakat bizi aşırı derecede de sömürüyorlar ve bizimde teknoloji üretmemize mani oluyorlar. Örneğin Güney Korede kaç tane yabancı otomobil fabrikası var ? Devletin yanlış politikaları yüzünden bu hallerdeyiz ve treni de fena halde kaçırdık.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.