evet arkadaşlar. .sizce türkiyedeki en iyi otomobil üreticisi hangisidir ? oyak renault-fiat-hyundai-toyota-honda . . . vs vs. . üreticileri ülkeye faydaları,ürettikleri araçları,memnun kalıp kalmama durumunu,servis ağları ve kaliteleri, fiyatları ve fayda/maliyet vb. aklınıza ne gelirse iyi veya kötü yönleriyle yazalım tartışalım ya da övelim bildiklerimizi paylaşalım. . saygılar
Tabiki Tofaş
quote:
Orijinalden alıntı: ofabiya
Bu mesaj silindi.
Ford bence
quote:
Orijinalden alıntı: tniaskrad
Ford bence
Alıntıları Göster
ford kesinlikle, koç grubunuda ayrıca tebrik etmek lazım
quote:
Orijinalden alıntı: Batistuta
ford kesinlikle, koç grubunuda ayrıca tebrik etmek lazım
Alıntıları Göster
Ford derim ben de.
Ayrıca dilimize Fordculuk gibi bi kavram kazandırmıştır
Bir de atasözü sayılabilecek "Alırsın Ford olursun lord" var
quote:
Orijinalden alıntı: Thomassee
Ford derim ben de.
Ayrıca dilimize Fordculuk gibi bi kavram kazandırmıştır
Bir de atasözü sayılabilecek "Alırsın Ford olursun lord" var
Alıntıları Göster
ford un ekmeğini çok kişi yiyor ancak çalışanlarını kelimenin tam anlamıyla eşşek gibi çalıştırıyor. o mega fabrikalar belgesellerinde gördüğümüz kadar teknolojik bir yer olmadığı aşikar. fiziksel olarak işçilerini çok yoruyor otosan ayrıca maaşlarından da memnun olan pek duymadım tabi bunlar tekniker tarzı çalışanlar mühendislerin ve üst kademelerin durumlarını bilemeyiz. Ayrıca Ford un lojistik kanadını da biliyorum kalite yerlerde. Otosan yeni standartlar belirlemeli artık kendine. diğer firmalar hakkında çokta bir bilgim yok tofaş' ın şartlarının ve fabrika içi imkanlarının iyi olduğunu duymuştum sadece.
quote:
Orijinalden alıntı: Sinanthewhite
ford un ekmeğini çok kişi yiyor ancak çalışanlarını kelimenin tam anlamıyla eşşek gibi çalıştırıyor. o mega fabrikalar belgesellerinde gördüğümüz kadar teknolojik bir yer olmadığı aşikar. fiziksel olarak işçilerini çok yoruyor otosan ayrıca maaşlarından da memnun olan pek duymadım tabi bunlar tekniker tarzı çalışanlar mühendislerin ve üst kademelerin durumlarını bilemeyiz. Ayrıca Ford un lojistik kanadını da biliyorum kalite yerlerde. Otosan yeni standartlar belirlemeli artık kendine. diğer firmalar hakkında çokta bir bilgim yok tofaş' ın şartlarının ve fabrika içi imkanlarının iyi olduğunu duymuştum sadece.
Alıntıları Göster
renault
quote:
Orijinalden alıntı: berkaydj
renault
Alıntıları Göster
ülkemizde üretilen en kaliteli araçları Honda ve Toyota üretiyor,
iç pazara en çok araç satan Tofaş ve Renault
en çok araç ihraç eden Ford-Otosan
herbirinin ayrı katkısı var
quote:
Orijinalden alıntı: berkaydj
renault
Alıntıları Göster
şu anda en teknolojik fabrika TOFAŞ a aittir. ondan sonra onu renault takip eder.
1) tofaş 2) renault 3) ford - toyota vs
ayrıca ticari üretim olarak
man ve mercedes fabrikasıda gayet teknolojik
quote:
Orijinalden alıntı: Sinanthewhite
ford un ekmeğini çok kişi yiyor ancak çalışanlarını kelimenin tam anlamıyla eşşek gibi çalıştırıyor. o mega fabrikalar belgesellerinde gördüğümüz kadar teknolojik bir yer olmadığı aşikar. fiziksel olarak işçilerini çok yoruyor otosan ayrıca maaşlarından da memnun olan pek duymadım tabi bunlar tekniker tarzı çalışanlar mühendislerin ve üst kademelerin durumlarını bilemeyiz. Ayrıca Ford un lojistik kanadını da biliyorum kalite yerlerde. Otosan yeni standartlar belirlemeli artık kendine. diğer firmalar hakkında çokta bir bilgim yok tofaş' ın şartlarının ve fabrika içi imkanlarının iyi olduğunu duymuştum sadece.
Alıntıları Göster
hepsi memlekete katkı sağlıyor ürettikleriyle ve satışlarıyla orantılı olarak. . ben araçlarının fayda/maliyet ,hizmet, servis ağı-kalitesi ve samimiyeti olarak fiat olarak düşünüyorum. .honda ve toyota kullandım hizmet satış servis alanında pek beğenmedim. ama hondanın ürettiği araç güzeldir sorunsuzdur çok memnundum. .toyota da dizel otomatik sorunu yaşadım. . yanlız fiat ta da ara sıra kronik sorunlarla uğraştım ama hiçte can sıkmayacak kadar servise gittim anında hep değiştirdiler. .daha dün servise götürdüm aracın göğüslüğü hafif derin çizilmişti güneş görüncede çatlamıştı servise götürdüm hata benim olmasına rağmen ertesi gün komple değiştirdiler. .fiatında bu özelliği beni çok memnun ediyor :) ford ve renault hiç binmedim ama renaultu merak ediyorum özellikle yeni clio dan sonra . .demem o ki biraz da araçlardan fiyatlarından faydalarından ya da olumsuzluklarından sorunlarından bahsedebiliriz. . saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: dwrf45
hepsi memlekete katkı sağlıyor ürettikleriyle ve satışlarıyla orantılı olarak. . ben araçlarının fayda/maliyet ,hizmet, servis ağı-kalitesi ve samimiyeti olarak fiat olarak düşünüyorum. .honda ve toyota kullandım hizmet satış servis alanında pek beğenmedim. ama hondanın ürettiği araç güzeldir sorunsuzdur çok memnundum. .toyota da dizel otomatik sorunu yaşadım. . yanlız fiat ta da ara sıra kronik sorunlarla uğraştım ama hiçte can sıkmayacak kadar servise gittim anında hep değiştirdiler. .daha dün servise götürdüm aracın göğüslüğü hafif derin çizilmişti güneş görüncede çatlamıştı servise götürdüm hata benim olmasına rağmen ertesi gün komple değiştirdiler. .fiatında bu özelliği beni çok memnun ediyor :) ford ve renault hiç binmedim ama renaultu merak ediyorum özellikle yeni clio dan sonra . .demem o ki biraz da araçlardan fiyatlarından faydalarından ya da olumsuzluklarından sorunlarından bahsedebiliriz. . saygılar
Alıntıları Göster
Hepsinin katkısı olması ile beraber bu tek taraflı bir şey değil, onlar da bizim iş gücümüzden faydalanıp paraya para demiyorlar. Uzakdoğuda da fabrika açılabilir ve çoğunun fabrikası var ancak Avrupa'ya ithalat için daha yakın bir üretici daha az taşıma maliyeti demek oluyor.
Bize asıl katkı sağlayacak olan yerli bir marka oluşturulması olur kesinlikle. Motorları belki ilk etapta dışarıdan satın alırız ama gerçek ihracat ve gelir bu şekilde elde edilir.
quote:
Orijinalden alıntı: Ozn.Onl
şu anda en teknolojik fabrika TOFAŞ a aittir. ondan sonra onu renault takip eder.
1) tofaş 2) renault 3) ford - toyota vs
ayrıca ticari üretim olarak
man ve mercedes fabrikasıda gayet teknolojik
Alıntıları Göster
ford otosan
Yeni Clio ve yeni Corolla çok güzel araçlar ve burada üretiliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: L.J
Hepsinin katkısı olması ile beraber bu tek taraflı bir şey değil, onlar da bizim iş gücümüzden faydalanıp paraya para demiyorlar. Uzakdoğuda da fabrika açılabilir ve çoğunun fabrikası var ancak Avrupa'ya ithalat için daha yakın bir üretici daha az taşıma maliyeti demek oluyor.
Bize asıl katkı sağlayacak olan yerli bir marka oluşturulması olur kesinlikle. Motorları belki ilk etapta dışarıdan satın alırız ama gerçek ihracat ve gelir bu şekilde elde edilir.
aynı fikirdeyim yeterince teknolojimiz mükemmel mühendislerimiz var yerli üretim şöyle kaliteli uygun fiyata bir otomobil ya da otomobiller üretecek yerli bir marka oluşturulabilir
quote:
Orijinalden alıntı: dwrf45
quote:
Orijinalden alıntı: L.J
Hepsinin katkısı olması ile beraber bu tek taraflı bir şey değil, onlar da bizim iş gücümüzden faydalanıp paraya para demiyorlar. Uzakdoğuda da fabrika açılabilir ve çoğunun fabrikası var ancak Avrupa'ya ithalat için daha yakın bir üretici daha az taşıma maliyeti demek oluyor.
Bize asıl katkı sağlayacak olan yerli bir marka oluşturulması olur kesinlikle. Motorları belki ilk etapta dışarıdan satın alırız ama gerçek ihracat ve gelir bu şekilde elde edilir.
aynı fikirdeyim yeterince teknolojimiz mükemmel mühendislerimiz var yerli üretim şöyle kaliteli uygun fiyata bir otomobil ya da otomobiller üretecek yerli bir marka oluşturulabilir
Alıntıları Göster
Toyota tabiki Tofaş reno araba değil zaten.
quote:
Orijinalden alıntı: kartvel08
Toyota tabiki Tofaş reno araba değil zaten.
Alıntıları Göster
Kapitalizm'in babası Ford'dur. Aynı zihniyet şu anda Gölcük fabrikasında devam ediyor. Çalışanlarının büyük çoğunluğu kadrosuz. Çalışma süresi 1 yıla yaklaşanları toplu sözleşme ve kadroya girmeye hak etmesinler diye hoop kapı önüne. Bir ay sonra tekrar işbaşı 11 ay daha böyle. Verdikleri maaş Hyundai ve Toyota'nın yanına bile yaklaşamaz. Tabii ki beyaz yakalılardan değil, emekçilerden bahsediyorum. Bant'ta çok kısa sürede iş bekler. Bandı durdurma hakkın sınırlıdır. Sınırı geçersen, şut ve gol. O yüzden bant durdurulmaz. Yapılacak iş yetişmediyse araba öyle çıkar. Sonra satın alan uğraşır. Honda ve Toyota'da araç başına ayrılan işçilik süresi Ford'dan kesinlikle çok daha fazladır. Hyundai'yi tam olarak bilmiyorum. O yüzden katmadım. O yüzden işçilik kusuru ihtimali çok daha az olur. Bunlar bildiklerim. Varsa eksiği fazlası, çalışan forumcu varsa eklesin.
quote:
Orijinalden alıntı: Mehmet Serdar K.
Kapitalizm'in babası Ford'dur. Aynı zihniyet şu anda Gölcük fabrikasında devam ediyor. Çalışanlarının büyük çoğunluğu kadrosuz. Çalışma süresi 1 yıla yaklaşanları toplu sözleşme ve kadroya girmeye hak etmesinler diye hoop kapı önüne. Bir ay sonra tekrar işbaşı 11 ay daha böyle. Verdikleri maaş Hyundai ve Toyota'nın yanına bile yaklaşamaz. Tabii ki beyaz yakalılardan değil, emekçilerden bahsediyorum. Bant'ta çok kısa sürede iş bekler. Bandı durdurma hakkın sınırlıdır. Sınırı geçersen, şut ve gol. O yüzden bant durdurulmaz. Yapılacak iş yetişmediyse araba öyle çıkar. Sonra satın alan uğraşır. Honda ve Toyota'da araç başına ayrılan işçilik süresi Ford'dan kesinlikle çok daha fazladır. Hyundai'yi tam olarak bilmiyorum. O yüzden katmadım. O yüzden işçilik kusuru ihtimali çok daha az olur. Bunlar bildiklerim. Varsa eksiği fazlası, çalışan forumcu varsa eklesin.
Alıntıları Göster
ford a benim bir türlü kanım ısınamıyor aslında. bir kere 0 araç alacaktım ford tan aynı volkswagen gibi 2-3 ay sona gelir bilmemne dediler dedim hayatta almam. . o değilde Volkswagen nedir öyle yaaa doğuş grubu elinde araç olmasına rağmen araç satmıyor bizzat şahit oldum birkaç ay bekletiyor insanları ve vw leri gereğinden pahalı ve donanımsız buluyorum diğerlerinden pek bir farkıda(albeniside konfor olarakta) yok benim için
quote:
Orijinalden alıntı: dwrf45
ford a benim bir türlü kanım ısınamıyor aslında. bir kere 0 araç alacaktım ford tan aynı volkswagen gibi 2-3 ay sona gelir bilmemne dediler dedim hayatta almam. . o değilde Volkswagen nedir öyle yaaa doğuş grubu elinde araç olmasına rağmen araç satmıyor bizzat şahit oldum birkaç ay bekletiyor insanları ve vw leri gereğinden pahalı ve donanımsız buluyorum diğerlerinden pek bir farkıda(albeniside konfor olarakta) yok benim için
Alıntıları Göster
up
quote:
Orijinalden alıntı: dwrf45
up
Alıntıları Göster
Ford ve Renault. Ford daha çok katkı yapıyor; çünkü Karsan, BMC falan genelde Ford motoru kullanıyorlar.
quote:
Orijinalden alıntı: burock1997
Ford ve Renault. Ford daha çok katkı yapıyor; çünkü Karsan, BMC falan genelde Ford motoru kullanıyorlar.
Alıntıları Göster
Aslında Türk insanı bilinçli olsa da yerli üretim arabaları daha bir sahiplense keşke. Vw grubuna bir yalvarmadığı kaldı hükümetin gelip fabrika açsın diye.