Şimdi Ara

SİZİ EN ÇOK PİŞMAN EDEN ARABA HANGİSİ ? (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
163
Cevap
2
Favori
8.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Konuda bir tane Toyota mazda yok :)

    İlla sorun yaşayan vardır tabiki ama japonlar bu konuda cidden önde.

    Avensis ve astra h kullandım bende, Avensis sorunsuzluk abidesi, astra h illa sanayiye götürüyor. Gene su deposu ve sensörü bozulmuş onu değiştircem sanayiye gidip, birde 1 yıldır bitmeyen benzin kokusu sorunu vardı.

    Üst sınıf bişey olmadığı sürece sürekli japon alcam, kulağıma küpe oldu astra h :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    Konuda bir tane Toyota mazda yok :)

    İlla sorun yaşayan vardır tabiki ama japonlar bu konuda cidden önde.

    Avensis ve astra h kullandım bende, Avensis sorunsuzluk abidesi, astra h illa sanayiye götürüyor. Gene su deposu ve sensörü bozulmuş onu değiştircem sanayiye gidip, birde 1 yıldır bitmeyen benzin kokusu sorunu vardı.

    Üst sınıf bişey olmadığı sürece sürekli japon alcam, kulağıma küpe oldu astra h :)

    maşallah de hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Konudaki araçların ağırlıklı olarak fransız olması enteresan.

    Babama aldığımız ve kesinlikle pişman olduğumuz araba: 2001 Renault Megane 1. Ben hayatımda böyle rezalet bir araç görmedim. Ondan önce 97 ford escort vardı o bile daha iyiydi. Megane'ın bir çok yerinde resmen mühendislik hatası var.

    Bunların en başında da rölanti kontrolü geliyor. Resmen tıkansın diye tasarlanmış, maliyet az olsun diye saçma sapan bir tasarım. Gaz kelebeği temizlendi, rölanti valfi değişti, ateşleme bobinleri yandı(kronik zaten renault'da). Hepsini yaptırdık hala rölantide stop ediyordu arada. Yol tutuşu sıfır, çok önden kayıyor, kasisten geçerken sanki arkası boşluğa düşüyor, hidrolik direksiyon var ama ön takımla bağlantınız yok gibi. Araca 1.5-2 sene içinde toplam iki bine yakın masraf yaptık, adam olmadı, biz de sattık.

    Kendime aldığım ve pişman olduğum araç: 2012 ford fiesta 1.4 tdci. Tek artısı yol tutuşu ve direksiyon hissi, kesinlikle çok iyi segmentine göre. Fakat o motor... Allahım o motor. Peugeot grubundan alınma 70 hp 1.4 dizel. 160 nm tork. 1750 devre kadar sıfır. 1750-2300 arası gidiyor gibi yapar. Sonra ölür. Intercooler yok tabi. DPF var bir de, sık sık rejenerasyona girer. Şehiriçi 6, şehirdışı 4.5-5 yakar, gitmez. Sattım, 2012 honda jazz'a bindim 100 hp, 127 nm tork. Yemin ediyorum fiestaya göre uçuyor. Rampa falan vız geliyor. Fiesta trend paketti. Arka camlar manuel, esp falan yok. Ford nereden ne kaçıracağını şaşırmış arabada. Bunun bir benzeri de arkadaşımda var, 2013 polo 1.2 tdi. Odun. 75 hp dizel motor çekmiyor. Zaten motoru üretimden kaldırdılar, darısı sahiplerinin başına. Esp yok onda da, arkası mezar gibi, ayrıca fiesta gibi tutunmuyor da, kaydı mı güzel kayıyor.

    Şirkette bindiğim, kesinlikle tavsiye etmediğim o araç: Henüz 35 binde bir 2014 Renault Fluence dci edc. Sürücü kapısı açılırken yarısında takılıyor menteşeden, gırç diye komple açılıyor. Arka bagajı arızalandı, açılmadı bir ara. Torpido içinden ve el freninin altından gelen muazzam trim sesleri. Kasise-çukura tek teker girdiğinizde bump steer(ki kesinlikle tasarım hatasıdır) sebebiyle aniden sağa veya sola kıran direksiyon. Abs-esp var ama hız sensörleri ucuz ve kalitesiz olunca(eeee yedek parçası ucuz yahu ) kumanda edemiyor aracı. Esp ye rağmen ıslak ve düz yolda 2-3 saniye patinaj çektiğimi, abs'ye rağmen aynı yolda dip frende defalarca lastikleri öttürdüğümü bilirim. Aracın arkası Allaha emanet zaten. Virajlı viyadük geçişlerinde hafif yana kayıyor arkası. Kickdown tuşu koymuşlar, basmazsan daha iyi gidiyor, 3000-4000 arası güzel, tuşa basarsan 4500 lere çıkıyor, ölüyor. Niye koydunuz onu oraya ? Tek başıma istanbul-kocaeli arası, trafik yok, klima açık değil, 4.4 yaktı bomboş araçta. EDC zaten arada saçmalıyor, devir çeviriyor vites atmıyor falan bir garip.

    Şirket aracı olduğu için olmasın o? Şirket aracına yavur muamelesi yapan tek milletiz. Dip gaz dip fren sıfır bakım.

    Aynı aracı kullanıyorum 100 binde Joy EDC DCI hiç öyle bir şikayetlerim yok bakımlarını eksiksiz yaptırdım.

    Konfor düşük malzeme kalitesi düşük ama sağlam araçtır.

    Aracın sağlamlığı zor koşulda kullanıldığında belli olur zaten. El bebek gül bebek bakılan hiçbir araçta durup dururken arıza çıkmaz, fabrikasyon olarak zaafı yoksa.

    Yani normal kullanımda arıza çıkarmıyor oluşu, o arabanın sağlam veya kaliteli olduğunu göstermiyor.

    Dip not: Şirket aracı olmasına rağmen o kadar hor kullanılmıyor. Zaten bütün hayatı otobanda geçiyor. Filo arabası olduğu için bakımları da eksiksiz tamamlanıyor.

    Aynı koşullarda Mercedes BMW Audi yada aklına ne geliyorsa çok da farklı tepki vermiyor. Filo da zaten ancak yürüsün yolda bırakmasın bakımı yapar asla orjinal parça ile zamanında değişim yapmaz.



    Kullandığım Fluence filo çıkması hep yan sanayi parçalar ile bakım yapılmış.

    Makine mühendisiyim, otomotiv sektöründe çalışıyorum. Mercedes bana mısın demiyor. Hele toyotalar vs, hiçbir şey olmuyor. İddia ediyorum, şasi ve kaportası kötü olsa bile egea'nın yürüyeni bile fluence'den daha dayanıklı , hele ki multijet motor.

    35 bin km'de bir fluence'den bahsediyoruz. Hangi parça değişiminden bahsediyorsunuz ? İki tane yağ bakımına ancak girmiş bir aracın problemleri bunlar. Ayrıca araç yetkili serviste bakım görüyor. 90 binde manuel şanzıman dağıtan clio 4 sahibi arkadaşımdan bahsetmedim mesela ?




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.