Şimdi Ara

SİZİ EN ÇOK PİŞMAN EDEN ARABA HANGİSİ ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
163
Cevap
2
Favori
8.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Nasıl yani ? Nerdeyse fiat marea ile aynı kiloya sahip bir mk3 seat leon, mareadan daha çok güvenmi verir yüksek hızlarda ? Mareadaki gibi hafifleyip tedirginlik yaratmaz mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Sizde haklısınız o konuda ürün gamında alternatif malzemeler var. Ama fikirlerimizin çatıştığı nokta şu: Mesela x firmasının iki aracını düşünelim biri c segmenti olsun diğeri d. Şimdi burda diyebilirmiyizki c segmenti olan araç daha kalitelidir, daha güvenlidir, daha iyi yol tutar vb. sadece daha ekonomik olur bu kadar. Hocam Allah aşkına aynı segmentte bile versiyonlar arsında kalite oyunları dönüyorken bırakın ki segmentler arasında olmasın. Şimdi olaya burdan baktığımız zaman iki araç arası kilo farkı nereye gitti? (araçların işlevlerini bir yere bırakarak düşünelim)
  • Elbetteki C segmenti D segmentinden kaliteli olamaz istisna durumlar hariç. Benim yazılarımı okursan öyle demediğimi farkedersin.



    Ama C segmenti bir araç F segmenti, E segmenti ve hatta D segmentinde bulunan birçok araçtan yol tutuş anlamında daha çeviktir diyebiliriz. Boyutları ve hafifliği dolayısıyla. İstina araçlar hariç; Corolla mesela... Corollaya çevik diyemeyiz ama Lancer'a çevik deriz...



    Boyutlar ufaldı kilo ordan düştü, motor ufaldı kilo ordan düştü, teker boyutu ufaldı kilo ordan düştü, donanımlar azaldı kilo ordan düştü daha aklıma gelmeyen nedenler de vardır muhakkak. Ama C segmenti aracın kalitesi D segmenti ile kıyaslanmaz istisna araçlar olsa da.

    Siz üst segment araçlar kaliteli olduğu için ağırdır diyorsunuz işte ben buna katılmıyorum. Hafifletebilseler inanın hafifletirlerdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 19 Kasım 2017; 16:46:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir pişmanlık hikayesi de bende var.
    2005 şubat ayında hanım için 0 km corsa 1.2 easytronic aldık. Bir gün daha araba 6 aylık motor yağ kapağını açtım bir ton jelimsi madde kapağın altında Servise götürdüm araba serviste 2 hafta yattı. Motoru parçalamışlar resimleri opele yollamışlar vs vs. Temizlediler taktılar motoru 3-5 ay sınra yeniden tekrarladı, bu sefer yağ değiltirip yolladılar.

    Arada fren pedalı sertleşmesinden 3 defa araç serviste yattı, fren master silindirinden tutun şimdi adını unuttuğum bir sürü zımbırtı değişti..sonuç nafile! Arada bir sabah gidiyorsunuz aracı çalıştırmaya fren pedalı taş gibi sert basılamadığı için aracı çalıştırmak çok zor oluyordu.

    En son hareket halindeyken tüm göstergelerin sıfırlanması hikayesi başıma geldi kaç defa. Araçla giderken göstergeler birde çalışmayı durduruyorlardı ama araç sorunsuz gidiyordu. Aracı kapatıp açınca normale dönüyordu. Tabi servise gidince yeniden tekrarlanmadığı için birşey yapmadı servis. Garanti bittikten 2 hafta sonra yeniden oldu, hanıma dedim arabayı kapamadan çek servise..gösterge paneli bozuk ama garanti bittiği için ücret alacağız dediler. Biraz set çıkınca (allahtan daha önce gittiklerimde şikayetimi kayıt ettirmiştim) hemen ücretsiz değiştirdiler. Arada daha kaynağı bulunamayan değişik ses sorunlarından birkaç sefer daha gittik servise. Ama ne hikmetee herkesin şikayet ettiği easytronic sorunu yaşamadık.Sonuçta araba evin önünden çok serviste yattı.
    Ben de 19500 kmde iken satıp 2007 ekimde jazz aldım ve çok şükür 0 sorun sayılır 10 yıldır...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mamlamoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    2009 Opel Insignia.



    Lanet gitsin öyle arabaya Elektronik arızasından 3 kez servise gittim. Otomatik vitesi tork konvertörlü olmasına rağmen titretip duruyordu. Arıza lambaları bitmek bilmedi. Şehir içi yakıt 11-12 litre. Turbo benzinli olmasına rağmen.



    Sattım kurtuldum arkadaş

    Atma ziyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    1.6T 180lik motorda otomatik vites olmadı. 170lik SIDI motorda otomatik vites geldi.

    Türkiye'de tek olarak bindiğiniz otomatik vitesli aracınızda ne gibi sıkıntılar yaşadınız

    İnsigniada sadece 1.6 turbomu var belki 2.0TURBO. Otomatik vitesten bahsediyordur .



    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-kopekbaligi-satista-501081492/detay

    2.0 Turbo alıp çok yakmasından şikayet edecek kadar beyinsiz olmasa gerek arkadaşımız

    Insignia'da 2.0T'nin çok yakmasından şikayet eden Allah'ın bir kulu var mı? Yok. Çünkü 1.6T ile 2.0T aynı yakıtla yürüyor. Hatta 2.0T daha az yakıyor yerine göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01tuğra01

    Araç dizelmiş ama 2.0t ler var benzinli.

    Aynı araç bende var. Kullanım tarzı yakıtı çok etkiliyor. Geçen sene çok agresif kullanırdım 12 litreye yakın tüketirdi.
    İmzamdaki 2. sıradaki FLuence de 12 litre tüketirdi. Hem de pompa hesabı. 2.0 Dizel tam otomatik ile 1.5 dCi manuel tüketimi aynı!

    Bu sene sürüş tarzımı değiştirdim. Yumuşak kullanmaya başladım. 8.5 litreye düştü. Dün 450km yol yaptım. 4 kişi. Bulunduğum yerin rakımı 1320. 550 rakımlı yere indim çıktım. Bitlis-Batman arası virajlı ve bol kuyruklu yolda sollamalara da çıktım ama git gel sonucunda ortalama tüketimim 5.5 litre tüketimim oldu.

    Uzun yolda da Fluence 4.8-5.0 yakardı.
  • 2011 model bmw 320d.
    Sayesinde 2017 7 serisini bile alacak olsam çekinerek alırım.
  • 2005 model megane 2. Allah düşmanıma vermesin. Bir yerini yaptır diğer yeri bozulsun o derece dandik. Acayip az yakar sonra bozulur hepsini parçaya ustaya verirsin.



    Ancak motoru taş gibi 250bini geçti hala ne yağ yakma ne de yakıt artışı oldu. Varsa yokya enjektör ölsün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Olay sadece çeviklik değilki yolda kalma olayı kendi aracım 1400 kg. filan boş ağırlığı yol tutuş çok güzel ama daha hafif araçlara bindiğim zaman işler değişiyor yani bu hissetme değil gerçekten öyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01tuğra01

    Olay sadece çeviklik değilki yolda kalma olayı kendi aracım 1400 kg. filan boş ağırlığı yol tutuş çok güzel ama daha hafif araçlara bindiğim zaman işler değişiyor yani bu hissetme değil gerçekten öyle.


    Daha hafif dediğin araçlar muhtemelen b segmenti :) Lancer'a bin bir bak yüksek sürat stabilitesi nasıl diye. En baz versionu 1250 kilo civarında. Senin arabadan 150 kilo daha hafif. O zaman beni anlarsın...

    Ayrıca yüksek sürat stabilitesini sağlayan şey büyük oranda süspansiyon geometrisi ve aerodinamidir. Sandığın gibi ağırlık değildir. O ağır dediğin araçlar ağırlığı sebebiyle stabil değiller yani.

    Peki senin aracını hafifletme olanağımız olsa ve bu hafifletmeyi aracın ağırlık dengesini bozmayacak şekilde veya iyileştirecek şekilde yapsak ve süspansiyon ayarlarını tekrar o ağırlığı hesap ederek düzenlesek sence yol tutuşu daha da iyileşmez mi? Mesela 300 kilo hafifletsek?



    Veya aracını istihap haddinde kullandın mı hiç. Tüm koltuklar dolu ve bagaj dolu şekilde kullandın mı? O yükle aracın tepkilerini nasıl buldun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 19 Kasım 2017; 21:44:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kesinlikle istemem işte bakın ben buna karşıyım. Aracım hiç tam yüklü hale gelecek bi durum olmadı en fazla +200 kg olmuştur. Ama 2 tonluk otombil kullandım o daha bi iyiydi. Bilmiyorum teknik olarak ben yanılıyorumdur ama ben yaşadığımı bilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pog P kullanıcısına yanıt
    İş bilmez ustalar ve apaçi after market uygulamalar (ampli montaj yaparken kablonun geçirildiği yerden su aldığı için BMS arızası gibi) yüzünden kötü şöhreti var bu arabanın ama hem tasarım hem sürüş keyfi açısından gayet güzel arabadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    skoda forman/favorit, lada vega 1.5/8v ...
    hararet, hararet ...
    conta yakma, conta yakma ...
    elektrik-elektronik arızaları, elektrik-elektronik arızaları ...
    her yerde ustası yok, her yerde ustası yok ...
    fazla müşterisi yok, fazla müşterisi yok ...
    daha yazayım mı, daha yazayım mı ...
    ...
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AC85C2B5A -- 4 Mart 2020; 3:47:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01tuğra01

    Kesinlikle istemem işte bakın ben buna karşıyım. Aracım hiç tam yüklü hale gelecek bi durum olmadı en fazla +200 kg olmuştur. Ama 2 tonluk otombil kullandım o daha bi iyiydi. Bilmiyorum teknik olarak ben yanılıyorumdur ama ben yaşadığımı bilirim.

    Hafif araca mı karşısın?



    2 tonluk araçları ben de kullandım. Yüksek sürat stabilitesi anlamında iyilerdi ama yol tutuş olarak çok iyilerdi diyemeyeceğim. Zaten F segmenti araçlar yol tutuşu iyi olarak nitelendirilen araçlar değillerdir, Ağırlıkları ve çok uzun şasilerinden dolayı. Sen 2 tonluk araçla ciddi bir viraj dönmemişsin belli. Bir dönmeye çalış ne oluyor bak bakalım :) Yada youtube'da F segment araçların viraj performansını izle, nasıl can çekişiyorlar gör. Yeni nesillerinde adaptif süspansiyonlarla durumu bir nebze de olsa düzelttiler ama yine iyi sayılmazlar...



    Mesela ben Accord'un daha doğrusu Amerikan Accord'unun 2005 ve 2007 modelini kullandım ve bu iki araç arasında yaklaşık 200 kilo fark vardı. 2005 modeli 1300 kiloydu, 2007 modeli 1400'ün üzerindeydi. Herşeyi ile aynı araçlar, tek fark makyaj. 2005 modelin hafifliği kesinlikle diğerine oranla çok daha güven veriyordu. Virajdaki tepkileri daha tutarlı ve öngörülebilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 19 Kasım 2017; 22:14:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu başlığı değişsin lütfen. Araba yerine peugeot yazılsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunlar aslen soğuk iklim arabaları olduğundan bizim ülkemizde yazın sıkça hararet yapar conta yakar ...
    skoda favorit/forman zaten çok eski onların zamanı geçti ama lada veganın halen alınabilirliği var ...
    eski (99-2003 arası) vega'nın kronik sıkıntıları hararet, elektrik-elektronik arızaları, fren zayıflığı, vs. ...
    lada vega alma niyetiniz varsa en az 2004 ve sonrası 1.6 motorlulardan tercih etmenizi öneririm, bunlarda sorunlar azaltıldı diye biliyorum ...
    yıllar önce 2000 vega 1.5/8v ile ilgili konu açmıştım detaylı bilgi için bakabilirsiniz ...https://forum.donanimhaber.com/lada-vega-1-5-8v-incelemesi--62268459#62268459

    @3.köprü




  • Aynen küçük ve hafif araca karşıyım ve sevmiyorum. Elbette sürdüğüm aracı zorlayamadım sonuçta benim değil. Ama nasıl oluyorda sizin dediğinize göre alt segment bi araç üst segment bi araçtan daha iyi yol tutuyor ve daha güvenli oluyor burda bi tuhaflık yok mu sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AC85C2B5A -- 4 Mart 2020; 3:46:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her arabada dikkat edilecek ne varsa bunda da ona bakman lazım, anlıyorsan kendin de bakabilirsin ama anlamıyorsan iyi bilen birini yanına almalısın ...
    benden sana tavsiye 2005-2006 alamayacaksan 2000 ladaya paranı yatırma 96-98 arası yerli arabaya yönel, ben de araba arıyorum bütçem de seninle aynı, açıkçası bunca skoda-lada tecrübesinden sonra yerliden başkasına bakmıyorum ...
  • Güvenliğin birçok unsuru var. Üst segment genel anlamda daha güvenlidir.



    Üst segment ve alt segment yol tutuş konusunda diyeceklerimi dedim. Yol tutuş olarak kompakt araçlar F segmentinden daha iyidir. Bana inanmıyorsanız otoritelerin incelemelerini okuyun, izleyin. Skidpad değerlerine bakın. Mesela bir aracın uzun şasili versiyonu varsa, kısa şasili versiyonu daha iyi yol tutuşa sahiptir, bu bilinen birşeydir. Daha iyi yol tutmasının sebebini defalarca söyledim, hafiflik. Hafiflik deyince aklınıza B segmenti, A segmenti araçlar gelmesin, iyi örneklerine bakarak değerlendirin...

    Bir düşünün F segment aracın spor versiyonunu ve C segment aracın spor versiyonunu. Mesela Megane Rs ile Mercedes S65'i piste çıkarın Megane Rs, S65'e toz yutturur...

    F segmenti Spor araç olan Mercedes S65 Amg ile D segmenti spor araç olan c63'ün pist sürelerine bakalım.

    S65 Amg
    Autozeitung test track 1:48.80
    Kyalami 2:10.50

    C63 Amg
    Autozeitung test track 1:40.00
    Kyalami 2:08.30

    S65 603 beygir 2185 kg
    C63 451 beygir 1772 kg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 19 Kasım 2017; 23:40:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.