Şimdi Ara

Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU (20. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
493
Cevap
6
Favori
43.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok teşekkür ederim yanıt için.
    Bahsettigim ses rölantide daha belirgin. Gaza basınca tam kaybolmuyor ama azalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim aracımda anlattığın gibi bir ses hiç dikkatimi çekmedi. Sanırım öyle bi ses yok. Konyayı sel bastığında araba kalkarken placan hocamın dediği ses oldu sadece.
  • Avrupada Citigo modellerinin çeşitliliği giderek artıyor.
    Citigo'dan sonra ilk olarak "Citigo Sport" çıkmıştı.
    Sonra VW, Citigo muadili olan "Up!" modelini biraz değişiklik ile "Cross-up" olarak piyasa sürdü.
    Şimdi de Citigo'nun Monte Carlo versiyonu Avrupa piyasalarında satışta.

    Motor olarak da ilk başta 60 ve 75 bg lik motorlar vardı. Sonra CNG yani belediye otobüslerindeki gibi doğalgazlı motorlar sürüldü piyasaya. GREENTEC olarak anılan bu motor 68 bg idi ve sonradan geliştirilerek 75 bg e yükseltildi.
    Son olarak da fren enerjisini hareket enerjsine dönüştüren sistemi bünyesine kattı Skoda. İsmi G-TEC ve zaten düşük olan yakıt tüketimi daha da düşmüş durumda.
    60 bg MPI motorda tüketim verileri 100 km de ş içi 5,6 - karma 4,5 - ş dışı 3,9 iken,
    68 bg G-TEC motorda bu veriler sırasıyla 3,6 - 2,9 - 2,5 gibi çok düşük miktarlara ulaştı.

    Bazı Linkler:
    http://www.skoda-auto.de/sitecollectiondocuments/pdf%20prospekte/citigo_pua_2014_05.pdf
    http://www.skoda-auto.de/models/citigo-monte-carlo/overview#
    http://www.skoda-auto.de/sitecollectiondocuments/pdf%20prospekte/citigo_zk_2014_04.pdf
    http://www.skoda-auto.de/SiteCollectionDocuments/PDF%20Prospekte/Citigo_ZK_2014_04.pdf

    Özetle Skoda, A sınıfındaki Citigo modelinin daimi kalmasında kararlı ve yatırımlarını sürdürüyor. Geçici bir model olmayacağının açık göstergesi. Ancak Türkiye de Doğuş Oto aynı çabayı göstermiyor maalesef.
    Tanıtım eksikliği kaynaklı bu durum, A segmentte insanların makyajla şişirilmiş ve reklamla desteklenmiş i10 modeline yönlenmelerine sebep oluyor. Hatta öyle trajikomik bir durum oluştu ki, i10 nun fiyat,yakıt ve teknoloji yönünden daha başarılı olduğuna insanlar inanıdırılmaya çalışılıyor. Değerler apaçık ortadayken i10 nun bu kadar satış yapması şüphesiz distribütörün suçudur. Zaten ekonomik olarak tasarlanmış bir araç Citigo; i10 a düşen şey Citigo nun ekonomi yaptığı bu alanlarda ekonomi yapmamak ve bol tanıtım yapmak. Buyrun size pazarlama taktiği. Sonra insanlar satış rakamlarına bakarak Citigo nun başarız bir araç olduğunu savunmaya kalkıyor. Halbuki aynı insanlar Citigo'nun Avrupa'da üç farklı marka için üretildiğini bilmiyor: Avrupa'da, Seat bu modeli "Mii" olarak satıyor ve VW bu modeli "Up!" olarak satıyor. Başarısız bir araç olsa, VW AG çatısı altındaki bu üç marka, bu aracı tüm markaların ürün yelpazesine ekler miydi??

    Bir aracı eleştirebilmek için, aracın Türkiye deki satış rakamına bakarsanız, distribütörün pazarlama başarısını görürsünüz. Oysa yorumlar aracın teknolojisi ile ilgili olmalıdır. Bakınız Avrupa daki yorumlara, tamamen aracın kullnaımı ve teknolojisi ile ilgili yorumlar; buyrun:
    http://www.autoexpress.co.uk/hyundai/i10/85609/hyundai-i10-vs-rivals
    http://www.4networking.biz/Forum/ViewTopic/147418?page=1#p1097379
    http://www.autocar.co.uk/car-review/skoda/citigo/first-drives/skoda-citigo-10-mpi-60-se



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 2 Temmuz 2014; 11:56:45 >




  • Ülkemiz için; citigonun tercih edilmeme sebepleri;
    * Tasarım
    * Hacim
    *Kişiselleştirilmeme
    *Satış sonrası hizmetler
    * Garanti süresi

    Bana göre i10 otomatik karşısındaki tek artısı yakıt tüketimi. Ama buna karşılık i10da da sarsıntısız sorunsuz pürüzsüz manumatic şanzıman.

    A segmentinde "i10 varken, gerisi yalan" bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hackersun -- 2 Temmuz 2014; 14:16:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca Citigo asla i10dan seri ve akıcı değil.
    Şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim.
    https://www.youtube.com/watch?v=GFQ8oaFddL0&feature=youtube_gdata_player

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hackersun kullanıcısına yanıt
    quote:

    hackersun @ 2 Temmuz 2014; 14:09:05

    A segmentinde "i10 varken, gerisi yalan" bence.


    Pek öyle düşünmüyorum. Bilinen markalar arasında, i10 kaza testi olmayan tek A sınıfı. Bu sınıfta kaza testleri çok önemli, deformasyon alanları çok küçük. i10 ise iç piyasaya testi gösterilen donanımla verilmediğinden kaza durumundaki başarısını bilmek mümkün değil.

    i10'u beğenenlere aynı yapıya sahip ithal Kia Picanto'yu tavsiye ederim.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    i10un eski kasası bile Euroncaptan 4 yıldız almıştı.
    Yeni kasası Ncapın yeni kriterlerine göe değerlendirildiği için 4 yıldız aldı.
    Aktif kafalık (TRde var)
    Serit takip asistan
    Kör nokta uyarı sistemi

    Bunlardan puan alamadı ve 4 yıldız aldı, ki Megane 3 yıldız aldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hackersun kullanıcısına yanıt
    i10'un test sonuçları fena değil. Ne var ki TR modellerinde yan havayastıkları yok. Buradaki donanım test edilen donanım değil, yan havaystığı opsiyon da değil.

    Yan çarpmalardaki kayıpların istatisk ağırlığı %30 civarıdır. Euro-NCAP puanlamada bunu dikkate alır. Gözardı edilebilecek bir donanım değil yani.

    Bu haliyle i10-TR modelinin, Euro-NCAP'in kullandığı eski puan sistemiyle dahi üç yıldız alabileceği şüphelidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackersun

    Ülkemiz için; citigonun tercih edilmeme sebepleri;
    * Tasarım
    * Hacim
    *Kişiselleştirilmeme
    *Satış sonrası hizmetler
    * Garanti süresi

    Bana göre i10 otomatik karşısındaki tek artısı yakıt tüketimi. Ama buna karşılık i10da da sarsıntısız sorunsuz pürüzsüz manumatic şanzıman.

    A segmentinde "i10 varken, gerisi yalan" bence.

    Ayrıca Citigo asla i10dan seri ve akıcı değil.
    Şu videoyu izlemenizi tavsiye ederim.
    https://www.youtube.com...re=youtube_gdata_player

    Yazdıklarınız çok subjektif ama geniş çaplı bir anket sonucu paylaşıyor gibi yorum yapıyorsunuz.
    Saydığınız 5 madde ile ilgili tek tek yorum yapmak yerine tekrar incelemenizi tavsiye ederim diyeceğim, ama burada yazılanları bile okumak konusunda sıkıntı yaşayan bir millet olduğumuz için internetten incelenmeyeceğini tahmin ederek yine burada yazacağım:
    * Tasarım: Dediğim gibi bunun için anket yapılmış olması gerekir ki herkes her tasarımı sevmez. Onlarca marka var piyasada ve hepsinin müşterisi var. Tezinize göre bir markanın tutan segmenti olduğunda diğer markaların hiç satamaması lazım.
    * Hacim: Genel iç hacim mi yoksa başka birşey mi kastediyorsunuz? Teknik bir veri her iki firmada da yok. Yok eğer aracın dışına göre yorum yapıyorsanız o da yanlış çünkü tampondaki 5 cm lik çıkntı iç hacmi etkilemez. Kastettiğiniz bagaj hacmi ise doğru ama o da kısmen. Avrupa normlarına göre Citigonun teknik verisi 234 L bagaj hacmi. i10 da ise 252 L bagaj hacmi var ki hangi norma göre ölçü alınmış bilinmiyor. Hadi normalrı geçelim, arada 18 L fark var ki bu bir damacana eder ve yanyana bir inceleyin acaba gerçekten i10 nun bagajına bir damacana daha fazla girer mi!!!
    * Kişiselleştirme: Citigo da kişiselleştirimeyip, i10 da yapılan nedir? Sanırım Clio 4 ile karıştırdınız. (yakın örnek olsun diye Clio 4 örneği veriyorum çünkü o da B segmentte.) Clio4 de çıtalar, jant, iç döşeme kişiselleştirilebiliyor. Citigo ve i10 da böyle bir seçenek yok.
    * Satış sonrası hizmetler: Skoda ile Hyundai arasında bu konuda bir fark varsa tek tek yazın ki biz de bilelim, ayrıca insanları da yanlış bilgilendirmiş olmayalım.
    * Garanti süresi: Doğrudan sitesinden kopyalıyorum
    Hyundai
    Mekanik Garanti periyodu 5 yıl ya da 100.000 km
    Anti Korozyon Garantisi
    Yerli araçlarda; 6 yıl ya da 160.000 km
    İthal araçlarda; 5 yıl ya da 160.000 km
    Boya Garantisi
    Binek araçlarda: 2 yıl ya da 60.000 km
    Hafif Ticari araçlarda: 2 yıl ya da 100.000 km

    Skoda
    2 yıl (sınırsız kilometre) garantisi
    3 yıl boya garantisi
    10 yıl Paslanma Sonucu Delinmeye Karşı Gövde Garantisi

    Verilere baktığınızda sadece mekanik garanti ile i10 öne çıkıyor ama o da yıl olarak, yani 3 yılda siz 100.000 km yaparsanız bu durumda 4. ve 5. yılda garantiyi unutun. Boya ve pas garantisinde ise yine Skoda açık ara önde, yani VW AG kalitesini burada da göstermiş.


    Gelelim şu ifadenize: i10da da sarsıntısız sorunsuz pürüzsüz manumatic şanzıman
    Alınmayın ama çok fena sallamışsınız. Tamam i10 almışsınız güle güle kullanın. Allah kaza bela vermesin inşallah. Ama aracı öne çıkarmak için uyduruk tabirler kullanmaya gerek yok. i10 daki şanzıman 4 ileri tam otomatik, başka değişle tork konvertörlü şanzımandır. Manumatik değildir ve Hyundai zaten önceki i10 modellerinde de yarı otomatik kullanmamıştır.

    Son olarak Citigo asla i10dan seri ve akıcı değil. ifadenizle ilgili olarak
    Bir kere kıyaslamak için aynı özellikteki unsurları kıyaslamanız gerekir gi ne araçların bg güçleri aynı, ne de şanzıman tipleri. ASG şanzımanda tork konvekörü olmadığı için TÜM YARI OTOMATİK VE TEK KAVRAMA ŞANZIMANLARDA OLDUĞU GİBİ vites geçişlerinde bekleme olacaktır.
    Ama i10 daki 1.0 motorun yakıt tüketimi kocaman bir eksi. Bu konuyla ilgili detaylı yazımı önceki sayfalarda bulabilirsiniz.

    Citigodaki "iç donanım" ile ilgili eksikleri ben yazayım, şoför tarafında yan tarafı kontrol edebileceğiniz cam düğmesi yok, arka camlar kelebek, direksiyondan kumanda radyo sistemi yok, bagajda kenarda plastik kaplama yok. Geri kalan gerek GÜVENLİK, gerek EKONOMİ Citigo lehindedir. Görünüş konusunda ise zevk renk kısmına girer ki, Citigo ile aynı donanımdaki i10 u almak isterseniz yani alaşım jant v.s. o zaman 1,2 motorlu i10 u alırsınız ki onun yakıt tüketimi daha da fazla. Eğer A segment bir araç alınıyor ise MİNİ gibi bir klasik almadığınız sürece Türkiye de o kadar yakıt parasını vermek akıl ve mantık sınırları dışındadır.

    Lütfen yorum yaparken SİZE AİT OLANI savunmak yerine DAHA OBJEKTİF OLUNUZ.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackersun

    i10un eski kasası bile Euroncaptan 4 yıldız almıştı.
    Yeni kasası Ncapın yeni kriterlerine göe değerlendirildiği için 4 yıldız aldı.
    Aktif kafalık (TRde var)
    Serit takip asistan
    Kör nokta uyarı sistemi

    Bunlardan puan alamadı ve 4 yıldız aldı, ki Megane 3 yıldız aldı.

    Güzel noktaya değindiniz.
    Yeni eklenen kriter olan "Otonom Acil Frenleme - AEB" testi Citigo için bir avantaj çünkü bu konuda ki "Şehir sistemi" ve "yaya sitemi" ni destekliyor, yani halihazırda var. Yalnızca şehirlerarası sistem uymaz çünkü 50-80 km arası hızda da çalışması gerekiyor.

    Zaten Euro NCAP sitesinde baktığınızda, Citigo nun testi 2011 yılındaki güvenlik ekipmanı %86 çıkmış. i10 da ise bu başıktaki değer %56. Eğer Citigo 2014 kriterlerine göre değerlendirilirse halihazırda var olan sistem nedeniyle %56 dan yine yüksek alacaktır.

    Kısaca hep değindiğim güvenlik noktasında Citigo nun ön planda olması hususu somut teknik verilerle de ortadadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 2 Temmuz 2014; 16:44:44 >




  • Tüm yazdıklarınızı sabıla okudum, epey bilgi sahibi olduğunuzu düşünmüştüm ta ki, MANUMATiC şanzımanın anlamını bilmediğiniz kısmı okuyana kadar.

    Manumatik şanzıman demek; manuel vites değişim imkanı veren otomatik şanzıman demek, hani şu halk dilinde triptronik gibi bişey.

    Neyse ben sizin psikolojinizi anlıyorum, çok beğenerek aldığınız bir aracın satış rakamlarının 0 oluşu ve tutulmuyor oluşu ister istemez canınızı sıkıyor.

    Size de kazasız belasız sürüşler dileyerek bu sidik yarışının kapanmasını temenni ediyorum(çünkü sizde Hyundai araçlarına karşı olumsuz önyargı olduğunu hissettim).

    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackersun

    Tüm yazdıklarınızı sabıla okudum, epey bilgi sahibi olduğunuzu düşünmüştüm ta ki, MANUMATiC şanzımanın anlamını bilmediğiniz kısmı okuyana kadar.

    Manumatik şanzıman demek; manuel vites değişim imkanı veren otomatik şanzıman demek, hani şu halk dilinde triptronik gibi bişey.

    Neyse ben sizin psikolojinizi anlıyorum, çok beğenerek aldığınız bir aracın satış rakamlarının 0 oluşu ve tutulmuyor oluşu ister istemez canınızı sıkıyor.

    Size de kazasız belasız sürüşler dileyerek bu sidik yarışının kapanmasını temenni ediyorum(çünkü sizde Hyundai araçlarına karşı olumsuz önyargı olduğunu hissettim).

    Saygılar.

    üstat bir hyundai-kia sever ve en önemlisi bir otomobil sevdalısı olarak sizden ricam Lütfen sahip olduğunuz aracı övme alışkanlığınızi artık bırakın. Sizin aracınız çok satıyor olabilir sınıfında rakipsiz olabilir. Bugün aracından memnun olup arabayı yere göğe sığdıramayan gördüğü herkese tavsiye eden yarın bir sorun sıkıntı oluştuğunda markayı yerden yere vuran arkadaşların yorumlarını sıklıkla okumaktayiz. Isteyen citigo alsın isteyen i10 alsın. Bugün trafikte ne kadar i10 görüyorsam o kadar da citigo görüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • auto_man A kullanıcısına yanıt
    Ben i10 un daha fazla sattığından eminim, trafikte çıtıgo yok denecek kadar az,
    Tutmadı bu araçlar,
    Bi galeriye gidin i10 ve cıtıgo aracım var diyerek bi kapı aralayın,
    Hyundai'yi aracınızı hemen alırlar ama sokda ya pek sıcak bakmazlar, araçtan anlayan bir kişi olarak söyleyeyim
    Skodayıda Hyundai'yi de sevmem'
    Ama yazmadan edemedim, i10 ctıgoya göre çok daha kuvvetli bir satış rakamlarına sahip'

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Ben i10 un daha fazla sattığından eminim, trafikte çıtıgo yok denecek kadar az,
    Tutmadı bu araçlar,
    Bi galeriye gidin i10 ve cıtıgo aracım var diyerek bi kapı aralayın,
    Hyundai'yi aracınızı hemen alırlar ama sokda ya pek sıcak bakmazlar, araçtan anlayan bir kişi olarak söyleyeyim
    Skodayıda Hyundai'yi de sevmem'
    Ama yazmadan edemedim, i10 ctıgoya göre çok daha kuvvetli bir satış rakamlarına sahip'



    citigo i10 dan önce piyasaya çıkmış bir araç. Haliyle şu anda trafikte aynı miktarda(az yada çok) görülmesi gayet normal. Bu arada yeri değil ama aklıma gelmişken sorayım yurt dışında yeni auris in yeni i30 dan önce çıktığını iddia etmiştiniz bende bu konu hakkında link istemiştim. Hala cevap gelmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hackersun

    Tüm yazdıklarınızı sabıla okudum, epey bilgi sahibi olduğunuzu düşünmüştüm ta ki, MANUMATiC şanzımanın anlamını bilmediğiniz kısmı okuyana kadar.

    Manumatik şanzıman demek; manuel vites değişim imkanı veren otomatik şanzıman demek, hani şu halk dilinde triptronik gibi bişey.

    Neyse ben sizin psikolojinizi anlıyorum, çok beğenerek aldığınız bir aracın satış rakamlarının 0 oluşu ve tutulmuyor oluşu ister istemez canınızı sıkıyor.

    Size de kazasız belasız sürüşler dileyerek bu sidik yarışının kapanmasını temenni ediyorum(çünkü sizde Hyundai araçlarına karşı olumsuz önyargı olduğunu hissettim).

    Saygılar.

    Işte forum daki gereksiz atışmalar bu yuzden oluyor.
    Oncelikle Sabırla okumayın," sadece okuyun". Bir kere siz başından önyargılı okuyor ve hicbirsey anlamıyorsunuz.
    Herşeyi ozumsediniz ve manumatic e mi takildiniz!! Ona da yanlış takildiniz. Bişey sorcam, dürüst olun lütfen hatta Allah rızası için: Gerçekten yeni i10 aldiniz mı? Çünkü hala ısrarla i10 da yari otomatik sanziman oldugunu iddia ediyorsunuz. Bir de bu hatanizi bana ince hakaretler yaparak surduruyorsunuz.
    Hyundai ile iletişime gecin ve sorun bakalim, i10 da kullanilan h-matic sanziman hangi yapıda diye: Sizin icin değil okuyan baskalari icin yaniti yaziyorum: 4 ileri, kullanıcının viteslere müdahalel edebildiği tork konvektorlu ve tam otomatik sanzimandir. Hyundai den bugun yazili yanit istedim sırf size baska bahane kalmasin diye ama yalnizca telden donus yaptilar. Inanmazsaniz yeniden arayim ve ses kaydını paylasayim artik.
    Neler konuşuyoruz bu baslik altinda yahu.
    Bu arada şu yeminli i10 fanatikleri su linki tiklasin maden citigo kullanicilari yalan soyluyor. Bakin yakit ve diger bazi konularda sikayetler ne durumda:
    http://www.arabalar.gen.tr/hyundai-i10-1-2-elite-at-i4061.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malzemec

    Ben i10 un daha fazla sattığından eminim, trafikte çıtıgo yok denecek kadar az,
    Tutmadı bu araçlar,
    Bi galeriye gidin i10 ve cıtıgo aracım var diyerek bi kapı aralayın,
    Hyundai'yi aracınızı hemen alırlar ama sokda ya pek sıcak bakmazlar, araçtan anlayan bir kişi olarak söyleyeyim
    Skodayıda Hyundai'yi de sevmem'
    Ama yazmadan edemedim, i10 ctıgoya göre çok daha kuvvetli bir satış rakamlarına sahip'



    Israrla emek verip yazdıklarımızı sizler okumamaya devam ettikçe artık copy paste ile yanıt vericem ve sonunda belki okuyacaksınız:
    ...Tanıtım eksikliği kaynaklı bu durum, A segmentte insanların makyajla şişirilmiş ve reklamla desteklenmiş i10 modeline yönlenmelerine sebep oluyor. Hatta öyle trajikomik bir durum oluştu ki, i10 nun fiyat,yakıt ve teknoloji yönünden daha başarılı olduğuna insanlar inanıdırılmaya çalışılıyor. Değerler apaçık ortadayken i10 nun bu kadar satış yapması şüphesiz distribütörün suçudur. Zaten ekonomik olarak tasarlanmış bir araç Citigo; i10 a düşen şey Citigo nun ekonomi yaptığı bu alanlarda ekonomi yapmamak ve bol tanıtım yapmak. Buyrun size pazarlama taktiği. Sonra insanlar satış rakamlarına bakarak Citigo nun başarız bir araç olduğunu savunmaya kalkıyor. Halbuki aynı insanlar Citigo'nun Avrupa'da üç farklı marka için üretildiğini bilmiyor: Avrupa'da, Seat bu modeli "Mii" olarak satıyor ve VW bu modeli "Up!" olarak satıyor. Başarısız bir araç olsa, VW AG çatısı altındaki bu üç marka, bu aracı tüm markaların ürün yelpazesine ekler miydi??...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • chips kullanıcısına yanıt
    Ben hiçbir mesajımda, i10da yarı otomatik şanzıman var demedim.
    Manumatik dedim. H-matic şanzıman=manuel kullanım imkanı veren otomatik şanzımandır.

    Bu arada eşim için 36bin TLye aldık i10 otomatik. Yalan dolanla işimiz yok!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hackersun kullanıcısına yanıt
    PRND2L diye dizili standart tork konvertorlu sanzuman yok mu i10' da ben yanlis mi biliyorum? hyundai sizin dediginiz gibi manumatic sanzimanini shiftronic olarak adlandiriyor ve bu accent blue' larda vardi sanirim.

    citigo' da oldugu gibi ic mekandar krom detaylar ya da deri direksiyon vb. secemeyecegin bir a sinifi otomobil icin "kisisellestirme" konusunda i10' un onde oldugunu yazan bir insanla tartismak, daha dogrusu turk gibi dusunen bir insanla araba konusunda tartismak buyuk zihin sinavlari verdiriyor insana.


    hyundai eski excel ve accentleri ile piyasaya girdigi zaman kendigini konumlandirdigi yer broadway, toros ve sahinlerin alternatifi ucuz yabanci bir marka olmakti. bunu da nispeten basardi bu modelleriyle. fakir zihne yakin gelir hyundai.
    150.000 lira verip sifir kilometre hyundai i40 alsan, karsina da 75.000 verip 2012 model ikinci el passat sahibi insan ciksa insanlar passat' in daha pahali oldugunu ve statu olarak senin aracindan daha yukarda oldugunu dusuneceklerdir. hyundai bu algi cercevesinde otomobil uretmeye ve hitap ettigi kitlenin beklentilerini karsilayacak donanimlar sunmaya devam etmektedir.

    citigo ve i10 bayileri arasindaki farki ve modele yaklasimlarindaki anlayisi gormek istiyorsaniz su an hyundai.com sitesine girin ve rastgele bir bayiden i10 fiyati alin. ayni sekilde citigo icin de fiyat alin. hyundai bayisi size 3 gun icinde 5 cagri 10 sms atacakken, citigo bayisi ne arayip ne soracaktir. bu dogus' un satis modelidir. dogus citigo muadili ibiza ve polo' u daha yuksek distributor ve bayi kar marjiyla satarken nerdeyse maliyetine verdigi citigo' yu satmaya neden ihtiyaci olsun ki? A sinifinda bos kalmamak adina pazarda duran bir ürün onlar icin.

    dogus' un ve hyundai' nin araclarina yakin davranmasi ya da insanlardaki marka algisi bir arabayi daha iyi ya da daha kotu yapmayacaktir. onemli olan aracin teknik yeterliligi ve surusundeki histir. ben aracimi alirken en dusuk benzin tuketimini goz onunde bulundurarak ve hyundai gibi ucan tenekeler ureten firmalari (bkz. 115 bg ve neredeyse 200nm. ustunde torku olan crdi accent era) gormezden gelerek model arastirmasi yaptim. tum dunya testlerinde 4,5/5 yildiz alan citigo da " a sinifinda butun dunya yaniliyor olamaz" diyerek benim tercih skalama ust siradan giris yapti ve araci satin aldim.

    daha once de dedigim gibi a sinifinda i10 manuel icin bence de uygun bir arac fakat i10 otomotik kadar yakit tuketen bir otomobilin satin alinmasi esyanin tabiatina aykiridir. a sinifinin var olma nedeni sehir ici pratiklik ve dusuk yakit tuketimidir.




  • Bu arada H4 uzun/kisa surus farlarini bauhaus' da gorunce dayanamadim aldim ve "osram nigh breaker plus" ile degistirdim. Gercekten faydasini gordum diyebilirim. Eski hafif sari gibi duran isik yerine (standart gelenler osram marka) su an beyaz bir aydinlatma sagliyor. Omru daha kisa fakat 50 kusur liralik fiyatiyla onerebilirim :)


    Citigo' nun gunduz farlari w21/5w T20 diye gecen cift flamanli bir ampul. (arac uzerinde standart gelenler toshiba marka). Ben daha once LED ampul almistim fakat taktigim zaman parklari yaktigimda parklarin sigortasi atiyordu. Cift flamanli gibi calismasi icin ortak bagli ledlerden ikiser paralel uc cikiyor. iki paralel uc direk bagli gidiyor (gundur fari yandiginda), iki paral uc ise arada direncle gidiyor (parklara gectiginde) bu da aracin kisa devre yapmasina neden oluyordu.

    ben de parklari iptal edip sadece gunduz farlarinin led olarak calismasi icin T20 soketi inceleyip gunduz farlarinin uclarina gelecek sekilde ampuldeki diger iki ucu kestim. simdi calisiyor. eski/yeni resim de asagidadir.





  • placan P kullanıcısına yanıt
    Avrupalı düşünen arkadaş!
    Kişiselleştirmeden kastım iç dış renk kombinasyonuydu.
    Sürüş hissi olarak da i10 sürmediğin belli.
    Tam otomatik şanzımanın verdiği konfor bile artı 1 litrelik yakıt tüketimini siler atar.
    Benim anlamadığım Citigoyu övüp de karşısındaki araç sanki Şahin gibi muamele yapıyorsunuz.
    Her türlü daha seri daha sessiz daha konforlu bir araç yeni i10.
    Ayrıca yeni i10da P R N D ve + - şeklinde vites kutusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.