Şimdi Ara

Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU (25. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
493
Cevap
6
Favori
43.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yol bilgisayari "0 km daha gidersin" dedikten sonra 10 km kadar gidip kapağa kadar benzin doldurdum. 44,5 litre aldi. (kağıt üstünde 38 litre deposu)

    o benzinle istanbul-bodrum arasi gittim. bodrum' da da kullandım. 920 kilometrede benzin tekrar 0 gösterdi. 2 kişi ve 2 valiz. klima %70 açık. lastikler ön arka 30 hava basılı.

    eyyorlamam bu kadar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: placan

    Yol bilgisayari "0 km daha gidersin" dedikten sonra 10 km kadar gidip kapağa kadar benzin doldurdum. 44,5 litre aldi. (kağıt üstünde 38 litre deposu)

    o benzinle istanbul-bodrum arasi gittim. bodrum' da da kullandım. 920 kilometrede benzin tekrar 0 gösterdi. 2 kişi ve 2 valiz. klima %70 açık. lastikler ön arka 30 hava basılı.

    eyyorlamam bu kadar.

    Hız olarak 100-110 mu gittiniz.
  • yasin_kaya kullanıcısına yanıt
    Tam olarak 90-100 arası gittim. 100' u gectigim cok az oldu.
  • Merhabalar,
    Aracın ikinci el piyasası 35.000 cıvarında 1.0 elegance otomatik olarak sizce bu araç hala alınır mı? Bu segmentte değerlendiriyorum. 2013 modellerde asg bir sorun yaratıyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ravancy

    Merhabalar,
    Aracın ikinci el piyasası 35.000 cıvarında 1.0 elegance otomatik olarak sizce bu araç hala alınır mı? Bu segmentte değerlendiriyorum. 2013 modellerde asg bir sorun yaratıyor mu?

    Aracı sattım, bilmiyorum daha önce yazdım mı? Araçtan çok memnundum ama artık büyük araçlara heves ettim ve ilimizdeki servisten de yaka silktim. Aracımız çok temiz, kazasız ve titizlikle kullanılmış olmasına rağmen maalesef biraz değerinin altında sattım; diğer aracı alabilmek için acelem vardı çünkü.
    ASG de pek sorun duymadım, ama benim şansıma geri vites sorunu oldu ve garanti olduğu için 0 şanzıman takıldı. Briskoda ve diğer forumlarda o dönemde okuduğumda kronik bi sorun rastlamadım.
    Sattığım halde hala kararım aynı, A segmentindeki en geniş araç. Yine segmentindeki en ekonomik motor. Ben C segmentine geçtim, ama o arabanın virajlardaki kabiliyetini aradğım durumlar oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chips


    quote:

    Orijinalden alıntı: ravancy

    Merhabalar,
    Aracın ikinci el piyasası 35.000 cıvarında 1.0 elegance otomatik olarak sizce bu araç hala alınır mı? Bu segmentte değerlendiriyorum. 2013 modellerde asg bir sorun yaratıyor mu?

    Aracı sattım, bilmiyorum daha önce yazdım mı? Araçtan çok memnundum ama artık büyük araçlara heves ettim ve ilimizdeki servisten de yaka silktim. Aracımız çok temiz, kazasız ve titizlikle kullanılmış olmasına rağmen maalesef biraz değerinin altında sattım; diğer aracı alabilmek için acelem vardı çünkü.
    ASG de pek sorun duymadım, ama benim şansıma geri vites sorunu oldu ve garanti olduğu için 0 şanzıman takıldı. Briskoda ve diğer forumlarda o dönemde okuduğumda kronik bi sorun rastlamadım.
    Sattığım halde hala kararım aynı, A segmentindeki en geniş araç. Yine segmentindeki en ekonomik motor. Ben C segmentine geçtim, ama o arabanın virajlardaki kabiliyetini aradğım durumlar oluyor.


    hocam almadan önce i10 veyahut picanto ile karşılaştırdınız mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wasabie


    quote:

    Orijinalden alıntı: chips


    quote:

    Orijinalden alıntı: ravancy

    Merhabalar,
    Aracın ikinci el piyasası 35.000 cıvarında 1.0 elegance otomatik olarak sizce bu araç hala alınır mı? Bu segmentte değerlendiriyorum. 2013 modellerde asg bir sorun yaratıyor mu?

    Aracı sattım, bilmiyorum daha önce yazdım mı? Araçtan çok memnundum ama artık büyük araçlara heves ettim ve ilimizdeki servisten de yaka silktim. Aracımız çok temiz, kazasız ve titizlikle kullanılmış olmasına rağmen maalesef biraz değerinin altında sattım; diğer aracı alabilmek için acelem vardı çünkü.
    ASG de pek sorun duymadım, ama benim şansıma geri vites sorunu oldu ve garanti olduğu için 0 şanzıman takıldı. Briskoda ve diğer forumlarda o dönemde okuduğumda kronik bi sorun rastlamadım.
    Sattığım halde hala kararım aynı, A segmentindeki en geniş araç. Yine segmentindeki en ekonomik motor. Ben C segmentine geçtim, ama o arabanın virajlardaki kabiliyetini aradğım durumlar oluyor.


    hocam almadan önce i10 veyahut picanto ile karşılaştırdınız mı?

    Evet. Konudaki ilk yazımda olması gerek o yorumlar. Değilse ilerleyen sayfalarda mutlaka özellikle i10 çok bahsedildi karşılaştırmalarda.




  • Başlık 2 yıldır ölmüş ama bir soralım:
    - 2019'da bu aracın 2. Elini almak sizce ne kadar mantıklı?
    - Forumdan hala kullanan var mı?

    Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hepmisafir

    Başlık 2 yıldır ölmüş ama bir soralım:
    - 2019'da bu aracın 2. Elini almak sizce ne kadar mantıklı?
    - Forumdan hala kullanan var mı?

    Saygılar
    Araba çok şirin ve pratik, ama motoru zayıf ve otomatik şanzımanı ilkel bir sistem; 5 yıldır yenisi satılmıyor. Buna rağmen ikinci elde istenen fiyatlar neredeyse Fabia, Corsa vb. seviyesinde. Bence fiyatlar en çok 35-37 bin TL olsaydı alınırdı, bu piyasada alternatifi çok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açık ve öz cevap, teşekkürler.
    Fiyatlar uçuk. Ancak 6 yıllık araçlar bu kadar az kilometreli, insan şaşıyor. Ne derdi var acaba diye.

    Açıkçası sunroof ve sportif görünümlü mülayim bir araç olması ilgimi çekti. Yarı otomatik olması, belki acemi şoför eşim de sürer diye düşündürttü bu aracı. Sorunsuz bir araç ise 3-4 yıl kullanırım diyordum. Normalde bmw dahi sürsem 130 üzeri çıkmayan biriyim. Bu aracın 2. Eli benim gibi bir adamı üzer mi dersiniz?

    Servisi, pazar sorunu, parçası, motoru vs?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hepmisafir -- 22 Mayıs 2019; 1:4:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 başlarında sıfır kilometre aldığım aracı halen kullanıyorum. 110 bin km oldu. sadece lastik, balata ve diğer sarflarını değiştirdim o kadar. herhangi bir yerinde arızası vs olmadı. 120 binde trigger değiştiririm muhtemelen.

    75 bin km'de son kez yetkili servise götürdüm. erya oto sağolsun o kadar rezil bir hizmet veriyor ki artık yetkili servisler güvencim kalmadı. Arka fren lambasını değiştirin diye söylememe rağmen fren lambası değişmeden periyodik bakımdan çıktı araç. üstelik bakım içinde "güvenlik ışıklarının kontrolü ve araç lambalarının kontrolü" diye kontrol çizelgesinde satırlar da var.

    güçsüz bir motoru olmasına rağmen vites oranları iyi. şehir içinde herhangi bir sorun yaşamadan kullanılabilecek bir araba. uzun yolda ise seyir hızı 100-110 arasıdır. Bundan hızlı gitmeye çalıştığınızda yakıtı çok artıyor. Uzun yolda da konforludur. güvensiz hissetmezsiniz arabada kendinizi.

    iddia ediyorum hayatında tek bir kez bile araba kullanmamış birine bu arabayı verin, alır gider. kullanması o kadar kolay bir otomobil. dört köşesine konumlanmış tekerlekleri ve iyi direksiyonu onu kontrol edilebilir bir araç yapıyor. haliyle park etmesi de çok kolay.

    kapıdan kapıya - koltuktan tavanba gibi iç ölçüleri polo ile aynıdır. aracın ön alanı ferahtır, geniştir.

    parça konusunda şöyle bir durum var; özellikle motor bölmesinde parçalarının büyük bir kısmı fabia, ibiza, new bettle ve eos ile aynı. bu yüzden aracın parçalarını bulmak sorun olmaz diye düşünüyorum. filtreler, debriyaj, buji, balatalar vb. tüketim malzemeleri ise kolaylıkla bulunuyor.




  • placan P kullanıcısına yanıt
    Noktasına kadar katılıyorum. İkinci elde kullanacaklar için güncel bilgi vermiş olayım.

    Aracı 2016 da sırf servis yüzünden sattım. Neredeyse bedavaya verdim ve Leon aldım. KONYA'daki YETKİLİ servis 15bin bakımında birçok fiyaskoya imza attı. Bakım sonrası motorda bi titreme farkettim. Pimpiriklenme dedim kendime. Bir - iki hafta geçti ve kontrol için yağ çubuğunu çektim ve yağ seviyesi maks çizgisinin o kadar üzerindeydi ki, hemen büyük bi şırınga ve serum lastiği aldım, yağ çubuğu girişinden 2 saat süren uğraşı sonrasında bir litre yağ çekerek maks seviyesine getirdim. Bu arada yağ 1-2 haftalık bir yağ değil, bildiğin yanık yağ. Belli ki yağı boşaltmadan yağ eklemişler. Gittim servise, kabul etmiyorlar.
    Bitmedi. Polen filtresini değiştirmek için torpidonun civatalarını sökmüşler. Sonra geri takmamışlar Oysaki torpido altındaki kutudan pratik şekilde değiştiriliyor. Ama YETKİLİ servis bunu benim kadar bilmiyor. Neyse zorla vidaları onlardan tedarik ettim ve kendim taktım. Bu arada vidaları nasıl farkettiğime gelince, bakım sonrası ses gelmeye başladı. Nerden geliyor diye bakınca torpido da vida takılmadığını gördüm.
    Servis yağ ve diğer hatalarını kabul etmeyince kendim motor bölümünde tavsiye edilen tam sentetik yağı aldım, servisten filtre aldım ve başka özel servise değişttirttim. Yani hem YETKİLİ servise dünya para verdim, hem de sonrasında ayrıca masraf ettim.
    Derken yine bir sürü servis sorunu vs, birkaç eksi yönüne rağmen sevdiğimiz arabayı sattık.

    Birkaç eksi yönü dediğim konuyu açmak gerekirse; önceki mesajlarımda yazığımdan farklı bişey yok. Özetle:
    - Doğuş otonun sadece 60 bg lik versiyonu getirip 75 bg liği getirmemesi. Zaten bu arabanın da Türkiye'de satışının bitmesinin yegane nedenidir. Avrupa da halen satılıyor. Üstelik VW markası altındaki UP! modeli de satılıyor.
    - Arka cam kelebek
    - Ön sağ cam şöför tarafından kontrol edilemiyor.
    Bunlar çok da önemli eksikler olmasa da, o dönemde yenilenen kasasıyla i10 tüm bu eksik yöneleri kapatmış olarak piyasaya çıkınca, tüketiciler Citigo'ya bakmadı. Zaten Citigo'nun gazete reklamı dışında tanıtımı da yapılmadığı için, Hyundai reklamları ile
    i10 u iyi tanıtınca, Citigo satışları durdu.

    Gelelim artı yönlerine, ki benim o dönemde tercih etmeme neden olmuş önemli etkenlerdir:
    - Ekonomik motor. 60 bg e rağmen, yukarıda yazdığım donanım eksikleri sayesinde araç hafif tutulduğu için gayet çevik idi. Ve gerçekten dizel kadar ekonomik. Birçok kişi LPG taktır dediğinde verileri söylediğimde gerek yokmuş diyorlardı.
    - Yarı otomatik şanzıman. ASG adı altında robotize şanzıman türünün en iyisi olmasa da, doğru yerde doğru tepkileri veriyor. Karadeniz ve Akdeniz olmak üzere bir sürü dağlık yer gezdim ve vites hep doğru hareket etti. Şanzımanın tek eksi yönü, Opel yarı otomatik şansımanı gibi viteş geçişinin pürüzsüz olmaması.
    - Yol tutuş. Torosların virajlı ve eğimli yollarında 60bg e rağmen ne SUV ler ne lüks arabalarla aşık attım desem inanmaz kimse. O arabaların yavaş gittiği virajlarda ralli arabası gibi yanlarından geçtim. Bayır yukarı da manuele alıp hız kazandığımdan, nadir yerlerde yığılma yaşadım. Onlar da çok uzun süren bayırlarda oldu. Ah bir de 75 bg olsaydı, uzun bayırlarda da toz attırırdım.
    - Sınıfının en geniş iç hacmi. Dedim ya Karadeniz ve Akdeniz gezileri yaptık diye, işte o hacim sayesinde oldu. Başka A segment araba asla almazdı o bavulları ve deniz malzemelerini.
    - 30 km hıza kadar, City Safe fonksiyonu sayesinde önce bir engele çıkınca kendiliğinen fren yapması. Bir kere başıma geldi, istemeden denemiş oldum ve gerçekten kendi frenliyor.
    - VW UP! muadili sayesinde, yedek parçasını VW servislerinden de getirtebiliyorsunuz.

    Halen sokaklarda Citigo görünce ne güzel arabaydın derim.

    Son söz: İkinci el piyasası ağır olan tüm arabalarda sorulan soru aynı "ikinci elde sorun yaşar mıyım?" Öncelikle bu tarz araçlarda zaten fiyatlar daha uygun olduğu için, alırken uygun alıyorsun, satarken de o şekilde satacaksın. Sen arabayı 60 e alıp 30 a satmıyorsun ki. 40 a alacaksın ve icabında iki ay sonra yine 40 a satacaksın. Bu ülkede ne rezil arabalar hala ikinci elde tüm kaygılara rağmen satılıyor, bunu mu satamayacaksın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chips -- 13 Eylül 2019; 10:22:15 >




  • sarı sitede 2012 modeli için 219 bin lira istenen araç...


    sahibinden.com
    Skoda / Citigo / 1.0 / Elegance / BOYASIZ **SKODA+CİTİGO+OTOMATİK+CAM TAVAN** SENET İMKANI sahibinden.comda - 985553443
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-boyasiz-skoda-pluscitigo-plusotomatik-pluscam-tavan-senet-imkani-985553443/detay
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.