Şimdi Ara

Skoda Citigo İncelemesi içeren CITIGO ANA KONU (23. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
493
Cevap
6
Favori
43.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kontrol ünitesi fiyatı makul mü acaba, garantiden bile olsa faturada fiyat yazıor mu?
    Zira basitlestirilmis bir mekaniğe sahip acaba fiyatlarda düşük mü merak ediyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hackersun kullanıcısına yanıt
    Garanti kapsamında değiştiği için faturada bedelsiz yazıyordu. Sormadım da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifoktar

    Şanzıman kontrol ünitesi değişimi bugün yapıldı sürüş izlenimlerimi aktarıyorum;

    1-Umut ettiğim ve yabancı sitelerde yazan yeni bir araba hissi malesef yok. Yine bildiğimiz asg şanzıman.

    2-Vites değişirken geçen sürenin kısalmasını umut ediyordum, hissedilir bir kısalma yok.

    3-Önceden şanzıman çok erkenden vites yükseltip motorun zorlanmasına yol açıyordu ve ani hızlanmalar gerektiğinde tepkisiz kalıyordu. Bu değişim ile araç daha doğru vites değişimleri yapıyor. 3. vitesin aralığı da artmış. 4. vitese daha yüksek devirde geçiyor. Bu da arabayı biraz daha seri hale getirmiş. Bu yakıt tüketimini nasıl etkiler şu an bilemiyorum.

    Bilgi için teşekkürler.
    Şanzıman daha akıllı hale gelmiş, bende eskiye göre daha memnunum. Bayırlarda erkenden vites değiştiriyordu, şimdi daha yüksek devirlere çıkıyor. Daha seri olmuş. Yakıt tüketimini çok etkilemedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chips

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifoktar

    Şanzıman kontrol ünitesi değişimi bugün yapıldı sürüş izlenimlerimi aktarıyorum;

    1-Umut ettiğim ve yabancı sitelerde yazan yeni bir araba hissi malesef yok. Yine bildiğimiz asg şanzıman.

    2-Vites değişirken geçen sürenin kısalmasını umut ediyordum, hissedilir bir kısalma yok.

    3-Önceden şanzıman çok erkenden vites yükseltip motorun zorlanmasına yol açıyordu ve ani hızlanmalar gerektiğinde tepkisiz kalıyordu. Bu değişim ile araç daha doğru vites değişimleri yapıyor. 3. vitesin aralığı da artmış. 4. vitese daha yüksek devirde geçiyor. Bu da arabayı biraz daha seri hale getirmiş. Bu yakıt tüketimini nasıl etkiler şu an bilemiyorum.

    Bilgi için teşekkürler.
    Şanzıman daha akıllı hale gelmiş, bende eskiye göre daha memnunum. Bayırlarda erkenden vites değiştiriyordu, şimdi daha yüksek devirlere çıkıyor. Daha seri olmuş. Yakıt tüketimini çok etkilemedi.

    Bende bu hafta sonu aracı servise götürdüm. Şanzıman kontrol ünitesi değişimi kararı alınmış, değişim yapıldı. Araçta özellikle canımı sıkan nokta yokuşlarda vites geçişlerinde kararsızlık yaşanmasıydı. Bu konuya çözüm bulduklarına sevindim. Ancak vites geçişlerinde konfor olarak bir değişim göremedim. Yukarıda arkadaşların belirttiği gibi ikinci ve üçüncü vitesin aralıklarının arttırıldığını bende farkettim, iyi olmuş diyebilirim. Araç sahiplerine değişim için servise uğramalarını tavsiye ederim.




  • Geç de olsa
    En tasarruflu dizel ve benzinli araçlar listesi açıklandı
    diye bir haber gördüm ve otomatik vitesli Citigo nun listenin birincisi olduğu açıklanmış.

    29.09.2013 tarihli haber kısa özeti şudur:
    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, yakıt türüne göre en iyi 10 listeyi belirledi. İki kategoriden oluşan listede benzinli araçlarda ilk sırada Skoda'nın otomatik vitesli Citigo modeli, dizel araçlarda ise KIA Ceed modeli yer aldı.

    Geç de olsa bu haberi görmek sevindirici. Birçok tartışmayı bitirir nitelikte. Avrupa nın Citigo yu birinci seçmesi bazılarını etkilemediyse artık Türkiye'de de tüketim konusunda birinci seçilmesi etkileyecektir.

    Benim haberi gördüğüm kaynak şudur:
    http://www.duzceyerelhaber.com/ekonomi-ve-tarim-haberleri/20545-En-tasarruflu-dizel-ve-benzinli-araclar-listesi-aciklandi#.VKEVbf86AME

    Haberin tümü:
    Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, yakıt türüne göre en iyi 10 listeyi belirledi. İki kategoriden oluşan listede benzinli araçlarda ilk sırada Skoda'nın otomatik vitesli Citigo modeli, dizel araçlarda ise KIA Ceed modeli yer aldı.

    BENZİNDE EN TASARRUFLU 10 ARAÇ
    Şirketlerin beyanlarına göre Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, en az yakıt tüketen 10 araç listesini açıkladı. Benzinli araçlar kategorisinde Skoda'nın otomatik vitesli Citigo modeli tasarrufta ilk sırayı alırken, yine aynı modelin manueli ikinci sırada yer aldı. Bu modellerin listede ilk sıraları paylaşmasında 100 kilometrede sırasıyla 4,4 litre ve 4,5 litre yakıt tüketmeleri etkili oldu. Listenin üçüncü sırasında yine Skoda'nın Frankfurt Fuarı'nda da öne çıkardığı Rapid modeli yer aldı. 1,2 motor manuel Rapid'in listede üçüncü sırada yer almasında 100 kilometrede 5,4 litre yakıt tüketmesi ve CO2 emisyon değerinin 125 olması etkili olurken, dördüncü sırada da aynı modelin 1,4 motor otomatik vitesi yer aldı.

    Skoda Fabia, 100 kilometrede 5 litreyi aşmayan yakıt tüketimi ile beşinci oldu. Altıncı sırada aynı markanın 1,2 motor manuel vitesli Rapid modeli yer aldı. Listede yedinci, sekizinci ve dokuzuncu sıralara model, motor ve vites türüne göreüç farklı Volkswagen Passat yerleşti. Listede son sırada ise Çin markası Geely'nin FE modeli yer aldı. Bu aracın 100 kilometrede tükettiği yakıtın 7,25 litre olduğu açıklandı.

    AZ YAKAN ARAÇLARA TALEP ARTTI
    Benzin fiyatlarının yüksekliği sebebiyle düşük yakıt harcayan araçlara talep giderek artıyor. Bunu teyit eden ve Frankfurt Fuarı'nda Zaman'ın sorularını yanıtlayan Skoda Türkiye Satış Müdürü Erhan Bayraktar, satışlarda siparişlere yetişemediklerini söylüyor. Başta Octavia olmak üzere birçok Skoda modeli için ekim sonuna söz verdiklerini belirten Bayraktar, özellikle Octavia için kasım ayına kadar dolu olduklarını kaydetti. Satış Müdürü, bu sene sadece bu model satışında 4 bini rahat aşacaklarını söyledi. Az yakıt tüketen araçlara talep artarken, lüks otolara olan talep ise giderek azalıyor. Ferrari ve Maserati Türkiye Müdürü Ferhat Albayrak, Aston Villa'nın el değiştirmesini örnek göstererek "Demek ki lüks pazarı sanılan kadar kolay değilmiş." demişti. Albayrak'ın siteminde 2007 sonunda başlayan küresel finansal krizin etkisi bulunuyor.

    EN TASARRUFLU 4 DİZEL ARAÇ
    Özellikle gelişen ülkelerde insanlar lüks harcamasını hâlâ kısarken, gelişmekte olan ülkelerde de olası bir kriz beklentisi tüketiciyi temkinli davranmaya itti. Bakanlığın açıkladığı en verimli araçların dizel ayağında ise başı KIA Ceed çekti. Manuel vites Ceed'in 100 kilometrede 4,3 litre benzin tükettiği kaydedildi. İkinci sırada benzinli araçlar listesine de giren Volkswagen Passat (Variant) yerleşirken, Skoda Rapid üçüncü sırada yer aldı. Sadece ilk dördün açıklandığı listede KIA Ceed otomatik vites dördüncü oldu. Listeler için altyapı oluşturan Bakanlık, 9 farklı kategoride liste açıklamayı planlıyor




  • chips kullanıcısına yanıt
    Bu liste güncel olsa listeye Hyundai i10 girerdi. Orjinal LPGli oluşu onu listenin 1. yapardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carsever -- 29 Aralık 2014; 22:15:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok kullanan yok sanırım bu aracı en son zamlardan sonra artık kimse tercih etmeyecek sanırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanoglanli

    Bu liste güncel olsa listeye Hyundai i10 girerdi. Orjinal LPGli oluşu onu listenin 1. yapardı.

    Listenin güncel hali var. Peugeot lardan birkaç model aklımda kalan, ama i10 yok
  • altrea kullanıcısına yanıt
    Evet A segmentte fiyat milletimiz için yüksek kalıyor. Baz model B alirim ondan iyi deniyor. Keza full B segment bakan biri de baz model C alirim diyor.
    Zaten milletçe A segmente yabanciyiz. Oysa Avrupa da yüksek satiş rakamlari var. Üstelik bu model VW markasyla Up! modeli olarak satiliyor, Seat markasiyla da Mii olarak satiliyor.
    Doğuş oto reklam konusunda o kadar başarisiz ki, iki üç yildir piyasada olan bu araç halen çoğu kişi tarafindan taninmiyor.
  • Sessiz sedasız Citigo Türkiye pazarına veda etti.

    Bence yüksek sayılabilecek fiyatının kurbanı oldu.

    Umarım VW Up Türkiye'ye giriş yapar.
  • Aydoğan* kullanıcısına yanıt
    i10 varken, UP da gelse bişey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet Doğuş otoyu rezil pazarlama planından dolayı tebrik ediyorum!!!
    Citigo için özel aksesuar kataloğu çıkarıp sonra 2015 listesinden arabayı çıkarmak ne alaka anlamak imkansız.
    Vw AG nin Türkiyede ki distribütörüne Up, Citigo veya Mii yi zorunlu kılmasını ümit ediyorum. YD nda çok yatirim ve ödül var ama TR de bu araç listelerden iniyor. Çok ilginç.
    Bayilerin ellerindeki Citigo lar ne olacak o da ayrı konu.
    Evet fiyat konusunda Doğuş çok yanlış gitti. Zaten reklam da yapmadı... Ama i10 un daha başarılı olduğu için daha cok sattığı anlamına gelmez. Öyle olsa idi Linea o klasmandaki en iyi araç olurdu. Çünkü 2014 yılı segment rekortmeni oldu. Peki gerçekten en iyisi mi?😉

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Citigo turkiyeye geldiği ilk aylarda 30 bin tl fiyatıyla A segmentinde zirveye oturdu. Aralık ayında ben de aldım. Fakat fiyatını 37 bin tl yükseltince satişları bi anda durdu. Açıkçası o fiyata ben de almazdım. Burdan görülüyorki citigo türkiyede yanlış fiyatlandırmanın kurbanı oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. 2. yıl veya 30.000 km bakımı yaptırdınız mı? Yaptıranlar varsa ücret ne kadar tuttu? Bende 2 mayısta 2. yıl bakımına gideceğim.
  • ugurgokisik U kullanıcısına yanıt
    Ben 30bin bakımına girdim. Ama ilk bakımını da bunu da özel serviste yaptırdım. Garantinin bozulmasını göze aldım. Bunu yapmanın sebebi yetkili servisin çok yüksek fiyat vermesi güvenimi kırıcı bazı hatalar yapmasıydı. İkinci bakımda ilk bakımdan farklı olarak bujilerim değişti. Toplamda 340 tl tutmuştu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30bin km ye ulaştım ama periyodik bakım türünden bir uygulama yapmadım.

    İlk periyodik bakımı 13bin deyken yaptırmıştım. Skoda dan indirim mesajı gelmişti ve yetkili servis indirimli fiyat dediğinden erkenden 1. periyodik bakımı yaptırmıştım. Şunlar değişmişti:
    Yağ
    Yağ filtresi
    Hava filtresi
    Polen filtresi

    O periyodik bakımda yetkili servis bazı hatalar yapmıştı ve sonrasında yağı kontrol ettimde hem 1 litre fazla yağ koymuştu, hemde yağ gözüme koyu geldi. Yağ değişimi olmadığını düşünerek internetten yağ sipariş ettim ve yağ filtresini tedarik ederek bir yerde tekrar yağ değiştirttim. Yağ geldi filtre geldi derken bu işlemi yaptığımda 17bin i bulmuştum.

    İkinci periyodik bakım zamanı yaklaşınca servis buji değişimi ile 500 lü bir rakam telafuz etti. Bujisiz olunca da 400 lü bir rakam çıktı. Buji için 30bin erken diye düşündüm, çünkü İngiltere ve Almanya da buji ya 4 yılda bir yada 60bin km de değişiyor.

    Nitekim yine internetten castrol edge sipariş ettim ve orjinal filtre tedarik ederek bir yerde değiştirttim.
    Bu işlemi yaptığımda 28bin km deydim. Yani 11bin km sonra yağı değiştirmiş oldum.

    İngiltere ve Almanya'da hava ve polen filtresi 30bin km de veya 2 yılda bir değişiyor.
    Yağ ve yağ filtresi ise 15bin km de veya yılda bir değişiyor.
    Özetle her 2. ci yağ değişimi ile hava ve polen filtresi değişiyor.

    Türkiye de ise Skoda tarafından belirlenen süre her 15bin km de veya yılda bir tüm elemanların değişimi.
    Bujiler ise 30bin km de bir değişecek deniyor.

    Türkiye'nin bu ülkere göre daha tozlu ve sıcak oldğunu varsayarak bunu süreyi kısa tuttuklarını varsayıyorum. Ancak Türkiye geniş ve farklı coğrafya/iklimlere sahip bir ülke. bulunduğum şehirde yaz sadece 3 ay ve toz da neredeyse avrupa gibi.

    13 binde iken hava ve polen filtresi değiştirttiğimden beklemedeyim. ELBETTE FİLTRELERİ ERKENDEN DEĞİŞTİRTMEK DAHA FAYDALI, ancak 30bin ile 15bin arasında %100 fark var. Niyetim her 20-25 bin arasında hava ve polen değiştirtmek.
    Zaman olarak da yaz sonu düşünüyorum çünkü en tozlu zaman yaz ve filtrelerin en çok etkilendiği dönem. Yaz sonu değiştirdiğimde bir dahaki yaza kadar temiz filtre ile gezmiş olucam. Ayrıca kışa da hazırlığımı yapmış olucam.

    Bakalım artık, nasip... Evdeki hesap bu ama çarşya uyarmı bilemem.




  • Cevaplar için sağolun. Ben aracı alırken garantiyi uzattığım için mecburen bakımı serviste yaptırmak zorundayım. 2 mayıs için randevu aldım. bakalım sonucu sizinle paylaşırım.
  • ugurgokisik U kullanıcısına yanıt
    Evet ne tuttu ve ne yapıldı sonucu paylaşırsanız sevinirim.

    Bu arada garanti uzatmadan beni haberdar etmediler. Sonradan yaptırmak istediğimde de şu an kalktı ama yeniden gelecek dediler, sonucu bilmiyorum. Ne kadar ödediniz garanti uzatmaya?
  • ben mayıs 2013 te aracı alırken satıcı otomatik araç alıyosun bence uzat diye teklif etmişti. bende 2 yıl uzatmıştım ve 850tl ücret ödemiştim galiba.
  • ugurgokisik U kullanıcısına yanıt
    Bana teklif edilse ben de yaptırırdım. Çok şanslısınız. Yıllık 425 tl ye kafanız rahat.
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.