Şimdi Ara

Skoda Fabia 1.2 HTP motor sıkıntısı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
2.957
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar,


    2006 model Skoda Fabia 1.2 HTP motor, benzin + LPG aracım var.


    Sorunum şu;


    Araç yolda giderken birden bire gaz almamaya, devri düşmeye başlıyor (bobin arızası gibi, sanki bir silindir devre dışı kalıyor). Kenara çektiğimde gaza ne kadar basarsam basayım devir saati kısa bir aralıkta bir düşüyor bir yükseliyor. Ayrıca bu esnada sarı motor ışığı da yanıyor. Kontağı kapatıp, tekrar açtığımda ise hiçbir şey olmamış gibi çalışıyor ve yola devam edebiliyorum. Ama bir süre sonra (15-20 KM, bazen daha sık ve daha az yapabiliyor) tekrar aynı sorunu yaşıyorum. Sıkıntının bobinlerden kaynaklandığını düşünüp 3 bobini de değiştirdim. + Aracı gaz yerine benzinde kullandım bir süre. 500-600 km sorun yapmadı ama sonra yine aynı şeyler meydana geldi. Tamircim, pislik gelmiştir deyip, aracı pc ye bağlayıp arıza ışığını söndürdü ama problemler devam etti. Bir türlü çözüm bulamadım. Aracı kapa aç yapınca düzelmesi, mekanik değil elektronik bir sıkıntı olduğunu düşünmeme neden oluyor. Lütfen yardım edin.


    Teşekkürler








  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Skoda Fabia 1.2 HTP Motor Sıkıntıları

    Skoda Fabia 1.2 HTP motor, bazı sahiplerinin sorunlar bildirdiği bir motordur. Bu sorunlar genellikle yüksek kilometrelerde ortaya çıkar ve aşağıdakileri içerebilir:

    • Triger Kayışı Arızaları: 1.2 HTP motor, triger kayışının kopmasına neden olabilecek bir tasarım kusuruna sahiptir. Bu, önemli motor hasarına yol açabilir.
    • Silindir Kapağı Contası Arızaları: Uzun süreli kullanımda silindir kapağı contası arızalanabilir ve motor yağının soğutma sıvısına karışmasına neden olabilir. Bu, motorun aşırı ısınmasına ve hasar görmesine yol açabilir.
    • Valf Kökü Mührü Arızaları: Valf kökündeki contalar zamanla aşınabilir ve yağ sızıntısına neden olabilir. Bu, yağ tüketiminin artmasına ve motor performansının düşmesine yol açabilir.

    1.2 HTP Motor Ömrü

    Bakım ve sürüş alışkanlıklarına bağlı olarak 1.2 HTP motorun ömrü değişebilir. Ancak çoğu motor 150.000 - 200.000 kilometre arasında sorunsuz çalışır. Yukarıda belirtilen sorunlardan kaçınmak için düzenli bakım ve zamanında onarımlar hayati önem taşır.

    HTP Motor Nedir?

    HTP (High Torque Performance), Skoda tarafından geliştirilmiş bir benzinli motordur. Küçük boyutlu ve hafif olmasıyla yakıt verimliliğini artırmayı amaçlamaktadır.

    1.2 HTP Motorun Artıları ve Eksileri

    Artıları:

    • Yakıt Verimliliği
    • Düşük Karbon Emisyonları
    • Uygun Maliyetli

    Eksileri:

    • Potansiyel Motor Sorunları
    • Düşük Güç Çıkışı
    • Gürültülü Çalışma

    Skoda Fabia 1.2 HTP motorlu bir araç satın almayı düşünüyorsanız, bu motorla ilgili potansiyel sorunların farkında olmak ve aracın iyi durumda olduğundan emin olmak için kapsamlı bir mekanik inceleme yaptırmanız önemlidir. Düzenli bakım ve onarımlar, motor ömrünü uzatmaya ve sorunları önlemeye yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Herkes yeni arabalara mı daldı :) Bizim emektar ile ilgilenecek biri var mı :)

  • Krank devir sensörü olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Krank devir sensörü olabilir

    Teşekkür ederim. Evet biraz araştırdım benzer sorunlar yaşıyorum. Aracım tamamen durmuyor ama giderken devirde dalgalanmalar ve gaz almama durumu oluşuyor. Motor arıza ışığım da yanıyor. Başka yerlerde oksijen sensöründen de bahsetmişler, ondan da yapabilir mi?


    Saygılar

  • quote:

    Orijinalden alıntı: OstotheK

    Teşekkür ederim. Evet biraz araştırdım benzer sorunlar yaşıyorum. Aracım tamamen durmuyor ama giderken devirde dalgalanmalar ve gaz almama durumu oluşuyor. Motor arıza ışığım da yanıyor. Başka yerlerde oksijen sensöründen de bahsetmişler, ondan da yapabilir mi?


    Saygılar



    Alıntıları Göster

    Oksijen sensörü de olabilir krank sevir sensörü de olabilir ama benim aklıma ilk krank sensörü geldi. Ustanıza gösterin teşhisi o yapar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Oksijen sensörü de olabilir krank sevir sensörü de olabilir ama benim aklıma ilk krank sensörü geldi. Ustanıza gösterin teşhisi o yapar.



    Alıntıları Göster

    Teşekkür ederim:)

  • Merhabalar arkadaşlar,


    2006 model Skoda Fabia 1.2 HTP motor, benzin + LPG aracım var.


    Sorunum şu;


    Araç yolda giderken birden bire gaz almamaya, devri düşmeye başlıyor (bobin arızası gibi, sanki bir silindir devre dışı kalıyor). Kenara çektiğimde gaza ne kadar basarsam basayım devir saati kısa bir aralıkta bir düşüyor bir yükseliyor. Ayrıca bu esnada sarı motor ışığı da yanıyor. Kontağı kapatıp, tekrar açtığımda ise hiçbir şey olmamış gibi çalışıyor ve yola devam edebiliyorum. Ama bir süre sonra (15-20 KM, bazen daha sık ve daha az yapabiliyor) tekrar aynı sorunu yaşıyorum. Sıkıntının bobinlerden kaynaklandığını düşünüp 3 bobini de değiştirdim. + Aracı gaz yerine benzinde kullandım bir süre. 500-600 km sorun yapmadı ama sonra yine aynı şeyler meydana geldi. Tamircim, pislik gelmiştir deyip, aracı pc ye bağlayıp arıza ışığını söndürdü ama problemler devam etti. Bir türlü çözüm bulamadım. Aracı kapa aç yapınca düzelmesi, mekanik değil elektronik bir sıkıntı olduğunu düşünmeme neden oluyor. Lütfen yardım edin.


    Teşekkürler

    Kardeşim bu soruna çözüm bulabildin mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Soner1316 S kullanıcısına yanıt

    Yok yanıt bulamadım. Hatta şöyle bir sorunum var artık:


    Motor soğuk iken, şehir içerisinde hiçbir problem yok. Motor şıkır şıkır çalışıyor. Fakat uzun yola çıktığımda hafif bir rampaya geldiğimde bir titreme başlıyor ve gaza bastıkça sanki frene basıyormuşum gibi araba yavaşlıyor ve gaz almıyor. Debriyaja basıp gazı bir kaç kez pompalıyorum devir yine yükselmiyor ancak 5-6 kez bastıktan sonra motor devri birden yükseliyor ve gaz alıyor. Ama o esnada halen rampadaysam sorun devam ediyor. Düz yolda ve rampa aşağı hiçbir problem yok. Yani arabayla uzun yol yapmak işkence haline geldi, zaten gidemiyorum.


    fikri olan varsa gerçekten çok sevinirim.


    Sente kaçık olabilir mi?

    Gaz pedal sensöründen yapabilir mi?

    Katalizör tıkalı olabilir mi?

    Oksijen sensörü ile ilgili bir çok video seyrettim sorun onda değil gibi.

    Krank sensörü ile ilgibi bir sürü şey izledim, onda da araç 3500 devri geçmez diyor, benim sorunum değil.

    Hava akış sensörü takılıyor kafama

    Bir de boğaz kelebeği konum sensörü olabilir sanki...


    Lütfen yardım. Ben yaaprım diyen usta varsa İstanbul'da gelirim.





  • Merhaba,


    Sorunu cozebilen var mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.