Şimdi Ara

SKODA NEDEN VW'DEN PAHALI? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
80
Cevap
1
Favori
4.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    doğrudur hocam elinizdeki araçlar bozulmamıştır. örneğin benim eski araçlarımdan hyundai accentte 200000 km yı gecmis olmasına rağmen 3 sene boyunca hiç arıza çıkarmadı. babamdaki vectra ise 2000 yılından beri hiç arıza çıkarmadı. yalnız aracın arıza yapmamasıyla çok kaliteli bir imaja sahip olması ayrı şeyler. ben 35 yaşındayım. bu yaşıma kadar skoda için çok kaliteli denildiğini ne duydum ne gördüm. dediğiniz imajın oluşması için bence skodanın biraz daha zamana ihtiyacı var.

    Harun bey; aracın piyasada yaratacağı imaj inanın çok ilgilendiğim bir konu değil. Skoda zaten 1895 yılında faaliyete başlamış (Laurin & Klement ) çok eski bir firma. 1991'de Volkswagen Grubu tarafından satın alınmış. 91 öncesi için çok fazla kullanıma dayalı tecrübem yok fakat güncel durumunu kullanıcı olarak yakından biliyorum. Otomobili oluşturan her bir hücre vw gurubunun müşterek kullandığı parça, dikiz aynasının parça kodlarına kadar aynı. Motor ve şanzıman seçeneklerini zaten biliyorsunuzdur. Yani bu aracın 91 yılı evvelinden yadigarı ticaret ünvanı ve logosu. Şimdi bu markaya kalitesiz demek gurubun araçlarının külliyen kalitesiz demek anlamına gelir. Anlatmak istediğim; "çok üstündür, eşsizdir" değil, sadece gurubun araçları neyse bu da odur. Bende 35 yaşındayım ve iş gereği çok fazla seyahat etmek zorunda kalıyorum. Elbette makina mühendisi, motor ustası değilim fakat insan sezgisel olarakta olsa bazı şeylerin ayrımına varıyor. Kaldı ki dünyanın başka yerlerindeki kalite algısı ile Türkiye'de ki kaliteli algısının farklı olması çok normaldir. Sadece tüketim malzemesinde değil; müzikte,yaşamda, devlet yönetiminde kısacası hayatın her alanında kalite algısı dünyanın farklı yerlerinde farklı olabiliyor. Ortada başka bir skoda var ve buralarda okuduğum kadarıyla pazar payı sürekli büyüyen bir marka söz konusu. Bir tüketici olarak ben çok memnun kaldım, koşulların devamı halinde ben tercih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 23 Mayıs 2012; 10:25:37 >




  • beğenmediğiniz skoda belkide VW 'den daha sağlamdır.skoda arabalar gayet sağlam ve konforlu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hipofiz

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Baz donanım Golf, en dolu donanım Octavia'dan çok daha kaliteli malzemeden yapılmış ve yalıtımı daha iyi.



  • gidin içine girin sonra konuşun arkadaşlar
    superb ile vw nin hangi aracını karşılaştıracağız onu bilmiyorum
    ancak vw den kaliteli olduğuna kanaatim var kapının önünde (belediyede çalşıyorum )
    a8 superb passat laguna araçları var gidip bakınca içine oturunca superb fark atıyor
    araba bu dedirtiyor kendine. Passatların yenileri zaten doğan slx gibi oldu tasarım kötü
    bir önceki kasa çok güzeldi bunlar kimliksiz araçlar.
  • iki aracın arasında fiyat farklılıkları olması doğal.
    aynı alt yapıyı kullansalar dahi HB ve NB arasında her zaman fark olur. bkz.GM grubu

    her ne kadar aynı bünye içinde yer alsalar da farklı marka, farklı yönetim, farklı politikalar.
    aynı grup içinde sırf motorları aynı diye fiyatınında aynı olmasını beklemek "bilinçli" bir araç
    sahibinden beklenmeyecek bir davranış olur.

    farklı kesimlere hitap eden iki farklı marka/araç......


    hadi bu araçlar değişik kasa, değişik tip "falan filan. pekiiii kullanılan kavrama tipi??
    asıl merak ettiğim;
    skoda octavia TDI dsg farkı 5.000tl, 122bg TSI da 3.000tl? iken
    vw 102 ve 122bg golf de neden? 8.000tl.......


    sonuç olarak aynı şanzıman değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tahrikk


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    Baz donanım Superb yine baz donanım Passat'tan daha ucuz ancak Passat'ta standart olan ESP, diz hava yastığı, perde hava yastığı, arka yan hava yastıkları, ön arka park sensörleri gibi birçok önemli donanımlar opsiyonel. Bunlarda 7.000 civarı bir para yapıyor. Bunları ekleyince de Passat'tan daha pahalı bir araç oluyor.

    Superb daha büyük.

    Bu mantıkla Superb C ve 3 serisinden de daha büyük o zaman onlardan da pahalı olmalı
  • araçların hb - sedan olduğunu düşünürsek, octavia nın karşılaştırması gereken araç jetta olmalı.

    neden illa golf il karşılaştırmaya çalışıyorsunuz.
  • gözardı ettiğiniz bir nokta var skodada pazarlık şansınız çok yüksek , vw araçlarında böyle bir şansınız yok,aslında fiyatı pazarlıkla hemen hemen aynı oluyor .birde octavia ne kadar golf platformunda olsada jettada golf platformunda ve kıyaslama jetta ile olsa biraz daha mantıklı olur kanaatindeyim.
    şu ana kadar 9 yılda 4 adet skoda aldım ve Allaha şükür hiç büyük bir arızasını görmedim(fabiamda 3 kez termostad sorunum,bir önceki octimde soğuklarda kasislerde gacırtı hariç),alırkende her seferinde araçlarıma almayı düşündüğüm diğer markaların bayilerinden 1000-1500 lira yüksek değer verdiler.
    tekrar alırmısın deseniz daha iyi bir alternatif bulamazsam alırım,ama keseme göre daha iyi bir alternatif bulursam almam çünkü fabrikası babamın malı değil,fanatiğide değilim işime gelise alırım,işime gelmezse almam ,bu piyasadaki tüm skoda kullanıcıları için aynı ,herkes fiyatları biliyor .
    kendim için skodadan memnun muyum,evet.ama gelecek aracımın skoda olma olasılığı çok düşük çünkü suv düşünüyorum yeti de bana göre (sadece bana göre) suv gibi durmuyor,o sebeple şu an için olumsuz,ama yetinin şeklini düzeltirse ve daha iyi bir alternatif bulamazsam yine alırım,
    iyi günler




  • Octavia ile jetta kiyaslanmali

    Sener abi yanlislik var bu iste

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    hadi bu araçlar değişik kasa, değişik tip "falan filan. pekiiii kullanılan kavrama tipi??
    asıl merak ettiğim;
    skoda octavia TDI dsg farkı 5.000tl, 122bg TSI da 3.000tl? iken
    vw 102 ve 122bg golf de neden? 8.000tl.......


    sonuç olarak aynı şanzıman değil mi?

    Havaalanında da bir bardak meyve suyu 15 lira hocam, oysa markette litresi 2,5 lira olan bildiğiniz cappy meyve suyu. Sonuçta bunlar tüccar ve farklı tüketici kesimlerine farklı konsept oluşturuyorlar. Birinin havalandırma ızgarası sadedir, diğerinin etrafında alaşım malzemeden çerçeve vardır, birinin koltuk rengi desenli krem renktir göz zevkinize hitap eder, ötekininki birebir aynı koltuktur ama sade gri yada siyahtır. Ben biraz daha albenili isterim diyene hizmeti sunup doğal olarak ücretini de alıyorlar. Gözlemlediğim kadarıyla alanda verende memnun. Wv nin reklam gideri skodadan çok fazla. Haliyle bu gider kalemide ürüne yansıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 23 Mayıs 2012; 12:32:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    hadi bu araçlar değişik kasa, değişik tip "falan filan. pekiiii kullanılan kavrama tipi??
    asıl merak ettiğim;
    skoda octavia TDI dsg farkı 5.000tl, 122bg TSI da 3.000tl? iken
    vw 102 ve 122bg golf de neden? 8.000tl.......


    sonuç olarak aynı şanzıman değil mi?

    Havaalanında da bir bardak meyve suyu 15 lira hocam, oysa markette litresi 2,5 lira olan bildiğiniz cappy meyve suyu. Sonuçta bunlar tüccar ve farklı tüketici kesimlerine farklı konsept oluşturuyorlar. Birinin havalandırma ızgarası sadedir, diğerinin etrafında alaşım malzemeden çerçeve vardır, birinin koltuk rengi desenli krem renktir göz zevkinize hitap eder, ötekininki birebir aynı koltuktur ama sade gri yada siyahtır. Ben biraz daha albenili isterim diyene hizmeti sunup doğal olarak ücretini de alıyorlar. Gözlemlediğim kadarıyla alanda verende memnun. Wv nin reklam gideri skodadan çok fazla. Haliyle bu gider kalemide ürüne yansıyor.

    +1




  • Hayat saçmadır zaten. Yirmi tane üretici olmasındansa arabalar tek bir dev fabrikada üretilse belki üçte bir fiyatına denk gelirlerdi. Her sene yeni model çıkarılmasa %60 daha ucuz olurlardı.

    Boşlukları avantajına kullanıyor tabiat. VW'nin bir planı var, belki bize saçma gelmesi VW açısından hesabının doğru olduğunun ispatıdır. Plan önemli. Mesela Fabia yan darbe testlerinde Polo'dan daha iyi sonuç aldı. Bu ölçüme dayalı, subjektif olmayan bir veri. Her şey tek tek opsiyonel olduğu için tüm güvenlik donanımlarıyla bir Fabia, Polo'dan daha ucuza gelebiiyor. Ama planı kahverengi araba almak olan biri için Polo süper, Fabia ise beş para etmeyebilir.

    Plan konusu siyah-beyaz olsaydı Skoda veya VW'den birisi olmazdı.
  • ulen görende vw i ferrari sancak sıradan bi marka daha pahalı olamaz sanki.su vw de zorla lüks segmente sokmaya çalışmıyolarmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    hadi bu araçlar değişik kasa, değişik tip "falan filan. pekiiii kullanılan kavrama tipi??
    asıl merak ettiğim;
    skoda octavia TDI dsg farkı 5.000tl, 122bg TSI da 3.000tl? iken
    vw 102 ve 122bg golf de neden? 8.000tl.......


    sonuç olarak aynı şanzıman değil mi?

    Havaalanında da bir bardak meyve suyu 15 lira hocam, oysa markette litresi 2,5 lira olan bildiğiniz cappy meyve suyu. Sonuçta bunlar tüccar ve farklı tüketici kesimlerine farklı konsept oluşturuyorlar. Birinin havalandırma ızgarası sadedir, diğerinin etrafında alaşım malzemeden çerçeve vardır, birinin koltuk rengi desenli krem renktir göz zevkinize hitap eder, ötekininki birebir aynı koltuktur ama sade gri yada siyahtır. Ben biraz daha albenili isterim diyene hizmeti sunup doğal olarak ücretini de alıyorlar. Gözlemlediğim kadarıyla alanda verende memnun. Wv nin reklam gideri skodadan çok fazla. Haliyle bu gider kalemide ürüne yansıyor.

    görsel/donanımsal olarak tüm değişikliklerin fiyata yansıması kadar doğal bir durum olamaz.
    bahsi geçen koltuk/düğme/renk/donanım/aksesuar vs.seçenekleri için araçların comfort/trend/high seçeneklerinde fiyat farkı ödeniyor.
    en alt versiyondan en üst versiyona kadar ekstra istenen her şey için farklı fiyat farkları ödeniyor.

    aynı grup içinde aynı motor tip ve kavrama tipinin "maliyeti aynı" olmasına rağmen sırf VW markası adı altında diye
    fiyatının 8.000tl, skoda markası adı altında olanının 3.000tl olması anlamsız değilmidir?. aradaki fark 5.000TL değil de
    1.000-1.500tl olsa buna da "reklam payı yada gider payı desek"hadi neyse...


    mesela, benzer kavrama tipinde olan.

    powershift (focus benzinli) 3.000TL farkla
    EDC (meganeHB) 4.000 farkla satılıyor.
    dsg (golf benzinli) 8.000 farkla satılıyor.

    bu duruma göre ford ve renault'un reklam gideri çok daha mı az?
    o yüzden mi bu kavrama tiplerini daha uygun fiyata satışa sunuyorlar?


    benim bu konudaki şahsi fikrim;
    vw dsg konusunu abartıyor. bu şanzımanın satış bedeli 4.000tl olmadır.
    doğuş grubu türk insanın marka zaaf'ından faydalanmaktadır.
    "alan razı veren razı durumundan" tepki olmadığı sürece, her zaman "veren daha karlı çıkar"
    belki alan razı veren razı durumu göründüğü gibi değildir " veren zorlamacı, alan mecburcu dur"

    neyse... dsg'li araç testi yapmıştım. iyi, güzel, keyifli.
    fakat bence 8.000tl edecek bir durumu yok.

    dsg yi otomatik kullanıcısı olup da "seçenek olmadığı için" mecburiyetten alan pek çok kullanıcı vardır.
    vw araçlarında dsg harici, mesela 2.500-3.000TL lik başka bir şanzıman seçeneği satışa koysa (örneğin 6 ileri tam otomatik)
    illaki "5-5.500tl daha verir dsg isterim" diyen kaç vw kullanıcısı çıkar?

    örneğin;
    sadece başlangıç seviyesindeki 2 dsg versiyonda 6 ileri otomatik seçeneği de olsa;
    45.200tl lik 102bg trendline golf 8000tl dsg farkı yerine, 6ileri otomatik ile satış da olsa fiyatı da 40.000tl olsa....
    otomatik vw istiyorsan 8.000tl vermek ZORUNDASIN olmasa, seçenek olsa olmazmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kosi35

    ulen görende vw i ferrari sancak sıradan bi marka daha pahalı olamaz sanki.su vw de zorla lüks segmente sokmaya çalışmıyolarmı

    Luks segmente sokmaya calistiklarini nereden cikardiniz onu anlamadim ben acikcasi. VWnin Skodanin sahibi oldugunu ve VAG icindeki konumlandirmaya gore Skodanin VWnin altinda bulundugunu dolayisiyla VWden ucuz olmasi gerektigini anlatmaya calismis arkadas. Eger okumaya tenezzul etmis olsaydiniz yukarda bunlarin tartisildigini gorurdunuz.Tabi VW harflerini yanyana gordugunuzde sallama ihtiyaci hissediyorsaniz o baska.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    "alan razı veren razı durumundan" tepki olmadığı sürece, her zaman "veren daha karlı çıkar"
    belki alan razı veren razı durumu göründüğü gibi değildir " veren zorlamacı, alan mecburcu dur"

    neyse... dsg'li araç testi yapmıştım. iyi, güzel, keyifli.
    fakat bence 8.000tl edecek bir durumu yok.

    dsg yi otomatik kullanıcısı olup da "seçenek olmadığı için" mecburiyetten alan pek çok kullanıcı vardır.
    vw araçlarında dsg harici, mesela 2.500-3.000TL lik başka bir şanzıman seçeneği satışa koysa (örneğin 6 ileri tam otomatik)
    illaki "5-5.500tl daha verir dsg isterim" diyen kaç vw kullanıcısı çıkar?


    Ben bir tüketici olarak sizi yerden göğe kadar haklı buluyorum. Fakat bu şirketlerde karlarını maksimize etmek ve müşteri karşısında avantajlı konum yakalamak için imkanlarını seferber ediyor. Bu boyutta ticarette zerre merhamet ve hümanist düşüncenin yeri olmaz. Alan varsa derhal satarsınız. Daha fazla para ödeyecek potansiyel varsa acımaz, daha pahalıya satarsınız. Alıcının seçeneğini azaltmak ve bir yöne zorlamak şirket açısından başarıdır. Bunun vw ni, skodası, renaultu, peugeotu yok, bizim bu markalardan birine yada bir kaçına yakınlık duymamızın hiç bir önemi yok; onların perspektifinde asıl olan mümkün olduğunca çok para kazanmaktır. Vw başarılı bir tüccar olarak oyun kurgusunu iyi yapmış, mantıklı yada değil, kurallarını koyuyor ve uyguluyor. Yarın hakim konumunu forda kaptırır, o bize bunların aynısını yapar. "The Good, the Bad and the Ugly" filminin finalindeki muhteşem replik gibi; dünyada iki çeşit insan vardır, elinde dolu bir silah olanlar ve kazanlar. Maalesef biz kazan durumundayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 23 Mayıs 2012; 14:24:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Octavia ile jetta kiyaslanmali

    Sener abi yanlislik var bu iste

    Golf Jetta'dan daha kaliteli ve üzerinde Meksika Vergisi de yok. O yüzden Golf ile kıyaslıyorum.
  • Octavianın direkt rakibi Jetta.
    Ve direkt karşılaştırmada her türlü octavia alınır.
    Golfle de başa baş kaliteye sahip belirteyim.
    geniş hacim ve kaliteli araç düşünenler yine octaviayı tercih edebilir.
    Fark da öyle çok değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    "alan razı veren razı durumundan" tepki olmadığı sürece, her zaman "veren daha karlı çıkar"
    belki alan razı veren razı durumu göründüğü gibi değildir " veren zorlamacı, alan mecburcu dur"

    neyse... dsg'li araç testi yapmıştım. iyi, güzel, keyifli.
    fakat bence 8.000tl edecek bir durumu yok.

    dsg yi otomatik kullanıcısı olup da "seçenek olmadığı için" mecburiyetten alan pek çok kullanıcı vardır.
    vw araçlarında dsg harici, mesela 2.500-3.000TL lik başka bir şanzıman seçeneği satışa koysa (örneğin 6 ileri tam otomatik)
    illaki "5-5.500tl daha verir dsg isterim" diyen kaç vw kullanıcısı çıkar?


    Ben bir tüketici olarak sizi yerden göğe kadar haklı buluyorum. Fakat bu şirketlerle karlarını maksimize etmek ve müşteri karşısında avantajlı konum yakalamak için imkanlarını seferber ediyor. Bu boyutta ticarette zerre merhamet ve hümanist düşüncenin yeri olmaz. Alan varsa derhal satarsınız. Daha fazla para ödeyecek potansiyel varsa acımaz, daha pahalıya satarsınız. Alıcının seçeneğini azaltmak ve bir yöne zorlamak şirket açısından başarıdır. Bunun vw ni, skodası, renaultu, peugeotu yok, bizim bu markalardan birine yada bir kaçına yakınlık duymamızın hiç bir önemi yok; onların perspektifinde asıl olan mümkün olduğunca çok para kazanmaktır. Vw başarılı bir tüccar olarak oyun kurgusunu iyi yapmış, mantıklı yada değil, kurallarını koyuyor ve uyguluyor. Yarın hakim konumunu forda kaptırır, o bize bunların aynısını yapar. "The Good, the Bad and the Ugly" filminin finalindeki muhteşem replik gibi; dünyada iki çeşit insan vardır, elinde dolu bir silah olanlar ve kazanlar. Maalesef biz kazan durumundayız.


    tamamen hemfikirim.
    açıklama ve paylaşım için teşekkürler.

    ben bu tarz bir kavrama almak istesem ve bu kavramayı, bir marka 3.000'e diğer bir marka da 8.000'e satıyor ise
    aradaki 5.000tl farkı aynı benzer ürünü 3.000'e satan da kullanıp bir üst versiyon yada üst sınıf tercihi yapmayı daha uygun bulurum.

    konuyu okuyan diğer arkadaşlar yanlış anlamasın. ben sadece bilincli bir tüketici olarak gördüğüm ve garipsediğim
    durumu anlamaya çalışıyorum. biz bu tür oyunlara nasıl alet olup tepki koyamıyoruz, çok şaşırıyorum ve hayret ediyorum.



    eğer bizi kazmaya illaki zorlayan, hayatımıza son verecek derecede kafamıza dayalı ateşli bir silah yok ise

    ben para bende istediğimi tercih ederim, durumundan yola çıkarak
    "toprağı yine de zorla kazmayı değil, küreği bırakıp arkama bile bakmadan kaçmayı tercih ederim"




  • Boynuz kulağı geçti.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.