araç alıcak arkadaş eğer octavia veya superb alıyosan zaten II. elde biraz zarar etmeyi göze alıyosun demektir ve durrrr...ve lagunayı ggör gez almayacaksan bile test sürüşü yap.. Laguna Almanyanın en beğenilen ve sahibini en fazla mutlu eden otomobilidir. Bir düşün arkadaş Almanyada BMW mi yok mercedes mi yokm Audi mi vw mi yok...ama en memnun kalınan araç Laguna 1.% DCI seçiliyor ..
üstelik testi yapan da bir alman firması olan JD POWER...
Sevgili DenizKubi ,
Öncelikle mesajın ve tavsiyen için çok teşekkür ederim. Renault'uda bu süreçte inceleme şansım oldu , fakat Laguna konusunda senden biraz faklı düşünüyorum. Lagunanın giriş seviyesindeki 1.5 DCI aracında Cruse Control'den tutta ESP ye kadar hiç birşey bulunmuyor.Tüm bunları extra paketle alman gerekiyor. Kaldıkı bu giriş seviyesi versiyonun kampanyalı satış fiyatı yaklaşık 54.000 TL. Bir üst versiyon ise 57.000 TL civarı. Açıkçası bu temel fonksiyonları bile standart olarak barındırmayan bir araca 54.000 TL ödemek şahsi fikrimce fazla bir tutar. II. el konusundada evet haksılın , octiva ve superb'de mutlaka başka alternetiflere göre kaybın olacaktır , örneğin bir Jetta gibi araca kıyasla, fakat gerek çevremdeki arkadaşlarımdan gördüğüm , gerekse bu süreçte II. el araçlarıda uzun uzun incelediğim için şunuda rahatlıkla söyleyebilirimki Octavia'nin belirtilen araçlardan kaybettirdiği kadar , Lagunada fazlasıyla kaybettirecektir.2. El sitelerinde bunu çok rahat görebilirsiniz.Lagunaya yurtdışında verilen değer ne yazıkkı ülkemizde aynı şekilde değil.Aynı şey Skoda yada Mazda içinde şahsi kanaatimce fazlasıyla geçerli...
Selamlar...
Her bayide böyle soğuk davranış yoktur şüphesiz ama genelinde var. Bunu 2009 yılında da yaşamıştık. 2008 sonu 2009 başında satışlar dibe vurmuş, tüm firmalar dibe vurmuşken, devlet ÖTV indirimi yaparak bu sektörü rahatlatma yoluna gitti. Ne oldu, ötv indirimi ilk ay yansıdı, araçlar birden birkaç bin TL düştü, satışlar artmaya başladı. Bende o zaman Hyundai Accent Era 1.5 dizel Team ABS aracını takip ediyorum. 26000 gibi bir rakamdan 23250'ye düştü. Pazarlık şansı olmamasına rağmen gayet iyi bir fiyata indi (Şimdi 30000 civarı). İlk 2-3 hafta böyle sonra az bir zam, sonra ayda bir zam derken araç tekrar 26 binleri gördü. Bende şimdiki aracımı Mayıs 2009 aldım, bu artışı görünce kendime yediremediğim için şimdiki aracımı aldım. Anlatmak istediğim satışlar artınca firmaların müşretiye ilgiside azaldı, alırsan al fiyat bu denmeye başladı. Devletin yaptığı fedakarlık firmalara yaradı, halende böyle olmakta. 2010 yılı satış rekoruyla kapandı. Araç fiyatları arttıkça satışlar halen çok iyi. Böyle bir fırsatıda firmalar değerlendiriyor. Şimdi olanda bu. Stoklarda araç yok, satışlar birkaç ay gün verilir halde, firmalar niye indirim yapsın. Tabi bu müşteriye davranışı haklı göstermez.
Ben bunu birazda halkımızın yapısına bağlıyorum. İnsanımız bir işim olsada iyi kötü çalışsam der, işe girer, insanlara davranışı iyidir, zamanla kaşarlanır, nasıl olsa iş bir şekilde devam ediyor, kral olmaya başlar. Yani aldığımız parayı hakediyormuyuz bunu düşünmüyoruz. Bence hangi işi yapıyorsak yapalım, öncelikle o bizim karnımızı doyurmak için gereklidir, işimizi hor görmeden gereklerini yerine getirmeliyiz. Toplum olarak bu bilince erişirsek (bu çocukluktan itibaren ailenin ve okulun vereceği eğitimlerin sonucudur) çöpçüde olsak, mühendiste olsak, esnafta olsak şükretmesini bilir ve daha mutlu oluruz. İnsanlar mutlu oldukça toplumda mutlu olur.
quote:
Orijinalden alıntı: mukeya
Her bayide böyle soğuk davranış yoktur şüphesiz ama genelinde var. Bunu 2009 yılında da yaşamıştık. 2008 sonu 2009 başında satışlar dibe vurmuş, tüm firmalar dibe vurmuşken, devlet ÖTV indirimi yaparak bu sektörü rahatlatma yoluna gitti. Ne oldu, ötv indirimi ilk ay yansıdı, araçlar birden birkaç bin TL düştü, satışlar artmaya başladı. Bende o zaman Hyundai Accent Era 1.5 dizel Team ABS aracını takip ediyorum. 26000 gibi bir rakamdan 23250'ye düştü. Pazarlık şansı olmamasına rağmen gayet iyi bir fiyata indi (Şimdi 30000 civarı). İlk 2-3 hafta böyle sonra az bir zam, sonra ayda bir zam derken araç tekrar 26 binleri gördü. Bende şimdiki aracımı Mayıs 2009 aldım, bu artışı görünce kendime yediremediğim için şimdiki aracımı aldım. Anlatmak istediğim satışlar artınca firmaların müşretiye ilgiside azaldı, alırsan al fiyat bu denmeye başladı. Devletin yaptığı fedakarlık firmalara yaradı, halende böyle olmakta. 2010 yılı satış rekoruyla kapandı. Araç fiyatları arttıkça satışlar halen çok iyi. Böyle bir fırsatıda firmalar değerlendiriyor. Şimdi olanda bu. Stoklarda araç yok, satışlar birkaç ay gün verilir halde, firmalar niye indirim yapsın. Tabi bu müşteriye davranışı haklı göstermez.
Ben bunu birazda halkımızın yapısına bağlıyorum. İnsanımız bir işim olsada iyi kötü çalışsam der, işe girer, insanlara davranışı iyidir, zamanla kaşarlanır, nasıl olsa iş bir şekilde devam ediyor, kral olmaya başlar. Yani aldığımız parayı hakediyormuyuz bunu düşünmüyoruz. Bence hangi işi yapıyorsak yapalım, öncelikle o bizim karnımızı doyurmak için gereklidir, işimizi hor görmeden gereklerini yerine getirmeliyiz. Toplum olarak bu bilince erişirsek (bu çocukluktan itibaren ailenin ve okulun vereceği eğitimlerin sonucudur) çöpçüde olsak, mühendiste olsak, esnafta olsak şükretmesini bilir ve daha mutlu oluruz. İnsanlar mutlu oldukça toplumda mutlu olur.
yukarda yorumlarda super b yi tek geçerim şeklindeki bir yorum ardından almanlara olumsuz bir yaklaşım vardı.ancak bildiğiniz üzere skoda,seat,audi,lamborghini,porshe gibi bir çok marka artık volkswagen bünyesine katılmıştır. super b şu na güncel passatın uzatılmış şasisini kullanmaktadır. kaputu kaldırdığınızda audi ve vw amblemlerini heryerde göreceksiniz. diğer yandan alman otomobillerini kullanan bir çok yakınım model değiştirmek istediklerinde hayal kırıklığına uğruyorlar. kalite,konfor ve işçilik değişik markalarda rastlanabiliyor ancak hepsinin bir arada bulunduğu araçlar almanlar oluyor. makine ve mühendislik konusunda gerçekten oldukça ilerideler.şu an bir çok modelin kullandığı BOSH marka enjektörlerden tutunda yine bir çok teknolojik katkı alman üreticilere ait. hatta tarihte tescili alınmış ilk otomobilde karl benze ait.yani mercedes. bizde şu an standart olan diğerlerinde 20 yıl sonra opsiyonel şeklinde hayli iddialı sloganları vardı. ancak mütevazi gelmesede doğruluğuna katılmamak mümkün değil. bu arada 6 yıl renaultun hemen her modelini kullanmış birisi olarak bir alman otomobili alacak kadar paranız yoksa iskandinav markalara bakın o olmazsa japonlara o olmazsa korelilere yine olmazsa amerikan chevrolete bakın hiç biri yoksa fransızlara bakın derim. fransızlardaki sıralamamsa peugeot,citroen ve renault şeklinde olurdu. kullanan ve seven arkadaşlara saygım sonsuz mutlaka olumlu yönlerini görmüş sevmişlerdir. ancak bence şu an dünyada en iyi makineleri almanlar yapıyor. laguna mı super b mi diyen arkadaşlara test sürüşlerine katılıp öyle tercih etmelerini öneririm. ancak süper b iç hacim açısından hiç bir şekilde tartışmaya yer vermeksizin geniş. neredeyse s class hacmine sahip bir ferahlık sunuyor.
bende octavia elegance 1.6 tdi tipt. için 54000 fiyat aldım. temmuzda geleceğini söylediler acaba daha kısa sürede daha uygun fiyatla almam mümkünmü ?
super b 11.000 km deyim hakikaten super çıktı. sorun yok.
Aracınız hayırlı olsun aracınız geldi büyük ihtimal. Bana izlenimlerinizi yorum olarak yazabilirmsiniz? Olumlu - olumsuz özellikleri , yol tutuşu, ses sistemi, yalıtım gibi.....
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme