Şimdi Ara

SKODA YETI KULUBU (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.641
Cevap
76
Favori
563.644
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • turbolu motorlara kesinlikle normal sıcaklığına ulaşmadan yuklenmemek gerek ve motoru kapatmadan önce biraz yerinde çalışması turbo için çok önemli
    tsi motorlar 1500 den sonra ve oprta devirlerde daha performanslıdır maksimum devirde güç kaybı olur

    MOKUR arkadaşım hız denemesini SPOR modda deneyin çünkü aracın ayarları ona göre değişiyor
  • supercharge tsi lerde turbo boşluğunu kapatmak için manyetik kavramalı kompresörler kullanılmaktadır.fakat bu tip araçlarda ise tor gücünü daha düşük devirlerde yitirmektedir(3500 gibi).normal tsi motorlarda ise turbo boşluğu yok denecek kadar azdır.(1250 devirde turbonun %75i,1500 devirde ise %100 ü devreye girer)fakat tork daha yüksek devirlerde bile gücünü korumaktadır (4500-5000).yani kısacası kırmızı ışıkta toz yutturmak istiyorsanız supercharge lı bir motor,dayanıklılık ve uzun ömür istiyorsanız supercharge sız tsi motor tercih etmelisiniz.
  • TSİ lerde kullanılan benzin'de çok önemli yüksek basınçlı olduğu için düşük oktan erken yanmaya neden olur ve motora zarar verir.
    zaten benzin kaliteside düşük olduğu için ya 97 oktan yada 95 ile 97 karıştırarak kullanın. benim araçta düşük oktan hemen kendini belli ediyor avans vurmaya başlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    TSİ lerde kullanılan benzin'de çok önemli yüksek basınçlı olduğu için düşük oktan erken yanmaya neden olur ve motora zarar verir.
    zaten benzin kaliteside düşük olduğu için ya 97 oktan yada 95 ile 97 karıştırarak kullanın. benim araçta düşük oktan hemen kendini belli ediyor avans vurmaya başlıyor

    Aracımın(Superb 1.4TSI) kullanma klavuzunda açıkça 95 oktan kullanın yazıyor.. İlave olarak da yüksek oktan kullanmak ne performans ne de tüketim konusunda fayda getirir yazıyor..

    Konuyla ilgili servisle görüştüğümde de kesinlikle 95 oktan kullanmamı söylemişlerdi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    TSİ lerde kullanılan benzin'de çok önemli yüksek basınçlı olduğu için düşük oktan erken yanmaya neden olur ve motora zarar verir.
    zaten benzin kaliteside düşük olduğu için ya 97 oktan yada 95 ile 97 karıştırarak kullanın. benim araçta düşük oktan hemen kendini belli ediyor avans vurmaya başlıyor

    Aracımın(Superb 1.4TSI) kullanma klavuzunda açıkça 95 oktan kullanın yazıyor.. İlave olarak da yüksek oktan kullanmak ne performans ne de tüketim konusunda fayda getirir yazıyor..

    Konuyla ilgili servisle görüştüğümde de kesinlikle 95 oktan kullanmamı söylemişlerdi..

    evet doru 95 fakat aldığınız gerçekten 95 mi çünkü hertürlü üçkaığt yapılıyor ben 95 ile 97 yarı yarıya karıştırarak kullanıyorum ve fark ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: mşah

    TSİ lerde kullanılan benzin'de çok önemli yüksek basınçlı olduğu için düşük oktan erken yanmaya neden olur ve motora zarar verir.
    zaten benzin kaliteside düşük olduğu için ya 97 oktan yada 95 ile 97 karıştırarak kullanın. benim araçta düşük oktan hemen kendini belli ediyor avans vurmaya başlıyor

    Aracımın(Superb 1.4TSI) kullanma klavuzunda açıkça 95 oktan kullanın yazıyor.. İlave olarak da yüksek oktan kullanmak ne performans ne de tüketim konusunda fayda getirir yazıyor..

    Konuyla ilgili servisle görüştüğümde de kesinlikle 95 oktan kullanmamı söylemişlerdi..

    evet doru 95 fakat aldığınız gerçekten 95 mi çünkü hertürlü üçkaığt yapılıyor ben 95 ile 97 yarı yarıya karıştırarak kullanıyorum ve fark ediyor.


    Yanlış anlamayın; vakti zamanında ben de bayağı bir araştırmıştım forumları aracı ilk aldığımda ne koysam diye; 97 koyup sıkıntı yaşayanlar da mevcuttu, ben de bu nedenle 1 kez bile 97 koydurmadım.. Ancak siz denemişsiniz ve o şekeilde kullanıp daha iyi randıman alıyorsanız sorun yok demektir zaten..

    Yakıtı Ankara'da en fazla 3-4 değişik istasyondan alırım.. TP'den alıyorum zaten genellikle, %3 indirimli olduğu için, 95 alıyorum bir sıkıntı görmedim.. Bazen kredi kartı kampanyası olunca Opet ya da Shell'den aldığım da oluyor.. Bu durumda da iki firmanın da yakıt aldığım toplamda 3 istasyonu var, yani alırsam yine o istasyonlardan alıyorum..




  • be OPET'EN almıştım almadan önce hiç birşey yoktu fulledim ve biraz gidince fark ettim' her gaza bastığımda avans vuruyor ve oyuzden şu an sadece total kullanıyorum
  • Sonunda 5,5 lt ortalama gördüm 70-75 km ile gidersem oluyor ama onada peygamber sabırı lazım. Sportmodda hız denemedi yaptım 175 km ye çıktı ama 5. vitesten yukarı çıkmıyorve o durumda consumption değeri 24,5 lt civarı. Yani 1 depo ile 300 km hayal oluyor.
  • Yeti GrreenLine Epey ilgimi çekti yakın zamanda gidip inceleyeceğim.

    Motor
    Silindir sayısı 4
    Silindir hacmi (cc) 1598
    Çap / Strok (mm) 79,5/80,5
    Maks. güç [Kw(Hp) / dev/dak] 77 (105) / 4400
    Maks. tork [Nm / dev/dak] 250 / 1500-2500

    Performans
    Maks. hız (km/h) 178
    İvmelenme (0-100 km/h) 12,1

    Tüketim
    Şehiriçi (lt / 100 km) 5,2
    Şehirlerarası (lt / 100 km) 4,2
    Ortalama (lt / 100 km) 4,6
    CO2 emisyonu (g/km) 119

    Ölçüler
    Uzun./Geniş. / Yük. (mm) 4223/ 1793 / 1671
    Dingil mesafesi (mm) 2.578
    Bagaj hacmi (dm3) 416 / 1760
    Lastikler 205/55 R16

    Garanti
    Mekanik 2 YIL SINIRSIZ KM.
    Korozyon 12 YIL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darcany

    Yeti GrreenLine Epey ilgimi çekti yakın zamanda gidip inceleyeceğim.

    Motor
    Silindir sayısı 4
    Silindir hacmi (cc) 1598
    Çap / Strok (mm) 79,5/80,5
    Maks. güç [Kw(Hp) / dev/dak] 77 (105) / 4400
    Maks. tork [Nm / dev/dak] 250 / 1500-2500

    Performans
    Maks. hız (km/h) 178
    İvmelenme (0-100 km/h) 12,1

    Tüketim
    Şehiriçi (lt / 100 km) 5,2
    Şehirlerarası (lt / 100 km) 4,2
    Ortalama (lt / 100 km) 4,6
    CO2 emisyonu (g/km) 119

    Ölçüler
    Uzun./Geniş. / Yük. (mm) 4223/ 1793 / 1671
    Dingil mesafesi (mm) 2.578
    Bagaj hacmi (dm3) 416 / 1760
    Lastikler 205/55 R16

    Garanti
    Mekanik 2 YIL SINIRSIZ KM.
    Korozyon 12 YIL



    YETİ GREENLINE
    MODEL MOTOR ÖZEL TANITIM FİYATI (TL) LİSTE FİYATI (TL)
    Active 1.6 TDI CR 105 HP 52.000 56.634
    Ambition 1.6 TDI CR 105 HP 56.000 60.995
    Elegance 1.6 TDI CR 105 HP 61.000 66.447



    Fiyatlar Makul gözüküyor...




  • Yeticiler selam,
    Yaklaşık 3 ay önce, Aracın sağ ön kısmından, tam torpido gözünün oralardan rolanti halinde bir tak tak (abartmıyorum sanki bir iş makinesi asfaltı deldiğinde çıkan sesi düşünün oldukça yüksek bir ses) sesi gelmekteydi. bu ses rolanti halinde çıkan, gaza basmayla beraber sona eren bir ses... Bu sesi duyar duymaz hemen servise gidip durumu anlattım, her zamanki gibi o ses orada tekrarlanmadığı için, arabanız normal dediler ama biz yine de aracnızı kaldırıp altına bakmak istiyoruz dediler ve yarım saat altına baktılar... Neyse oradaki usta tabiki birşey söylemedi ama, orda daha işe başlamış genç bir oğlan'a ne var diye sorduğumda" abi tsi motorlarda yakıt horumu tam sabitlenmediği( kronik problem) için bir süre sonra yerinden çıkıp sağa sola çarpıp ses çıkartıyor, hortumu yerine sabitledik, bugün gelen 3 ncü araçsınız dedi"

    Neyse, o günkü işlemden sonra ses kesilmişti, fakat bu hafta yine aynı yerden rolanti halinde ses gelmekte... araştırma yapınca tsi motorlarda böyle bir probemle karşılaşanlar olduğunu gördüm... o bölgeye izolasyondan yaptıklarından falan bahsediyorlar, böyle bir problemle karşılaşan oldu mu ?

    Çıkan sesi şu linkten duyabilirsiniz aracın sağ ön alt tarafından gelen ses;
    http://www.youtube.com/watch?v=bcz2ak8aMpI
    (tam olarak 43 ncü saniyedeki ses)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fadeout -- 3 Mart 2012; 21:26:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mokur

    Sonunda 5,5 lt ortalama gördüm 70-75 km ile gidersem oluyor ama onada peygamber sabırı lazım. Sportmodda hız denemedi yaptım 175 km ye çıktı ama 5. vitesten yukarı çıkmıyorve o durumda consumption değeri 24,5 lt civarı. Yani 1 depo ile 300 km hayal oluyor.

    araç hakkında düşünceleriniz değişti mi.
    Hem ekonomiyi hem hızı görmüşünüz ama tüketim hoşunuza gitmemiş o devirlerde bu tüketim normal o hıza ulaşmak böyle bir araç için kolay değil. Ama youtub'ta yetinin 320 bmw yi nasıl rahat tokatladığını gördüm tabi 1.8 yada 2000 motordur büyük ihtimalle




  • tsi motorlar bilindiği gibi eksantrik(cam) milini zincir vasıtasıyla çeviren bir sisteme sahiptir.özellikle soğuk çalıştırmalarda zincir soğuk genleşmeden dolayı bir miktar gevşek kalacaktır.bu yüzden motor tam anlamıyla ısınıp zincir gergi yatağı tam oturuncaya kadar bu sesi çıkarması normaldir.ama servisler siz bu ses gidecek dediğiniz taktirde bunu arıza sayıp zincir takımını komple değiştirirler.fakat bunu ehil ustaların yapması lazım yoksa ses iyice artar.ama dediğim gibi bu bir arıza değildir sadece biraz şans diyelim bazı araçlarda hiç ses gelmez bazılarında ise çok rahatsız edici bir ses haline gelir.videoda da dikkat ederseniz ses zincir tarafından geliyor.bana soracak olursanız kurcalatmayın derim.motora gaz verildiğinde zincir gerileceği için yatağa tam oturur ve ses kesilir.bu motor için tamamen normal bir davranıştır.tersi ise yani gaz verildiğinde sesin artması ise anormal bir davranış olacağından vakit kaybetmeden servise gidilmesi anlamına gelir.saygılarımla




  • Apache 44 ilgin için teşekkür ediyorum,
    ses motorun herhangi bir yerinden değil, sağ ön tekerleğin alt tarafından geliyor, diğer forumlarda da araştırdım, ses yakıt hortumunun, motorun titreşimden dolayı sağa sola çarpmasında kaynaklanıyor. yakıt hortumunu sabitleyerek ve izolasyon malzemesi kullanarak sorunu gidermişler, zaten servistekiler de yakıt hortumunu çekerek yerine oturtmuşlardı... Fakat bu ses sadece rolantide çıkıyor, gaz verilince geçiyor...
    Yani anlayacağın mekanik bir problem olduğunu sanmıyorum...
    tekrar teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fadeout -- 5 Mart 2012; 22:16:02 >
  • evet arkadaslar bugun tekrardan ıst yüce otoya gıttık.

    1.6 tdı amb paket yetı yı test ettık.

    1.6 tdı amb ı sırket uzerıne alımlarda %8 ındırım ıle 50.000 tl ye verıyorlar.

    gercekten super bır arac,acık soylemek gerekırse tek kusuru ara hızlanmaları 1.2 tsı a gore daha kotu.ama gınede 1.2 tsi a gore super bır arac.yanımdakı arkadasın bılgısı yoktu arac hakkında ve benzınlımı bu arac dıye sordu.dızel sesınden esaret yok.
    test aracının ekranında 100 km ortalaması 4,7 lt ıdı ve guzergahı bellı aracın bostancı-kartal arası kullanılıyor s.ıcı..ve test aracı oldugu ıcın genelde :) tam gaz........bende ole yaptım.

    1.2 tsı kullanmıs bırı olarak bana cok farklı geldı 1.6 tdı.

    sonra gıttık nıssan QQ+2 yı test ettık.bıldıgın kalas yok ya afadersınız ama ODUN.ıcı desen daracık arka koltuk dız mesafesı yetının yarısı kadar nerde ıse.aracın ıcınde bunaldım resmen yetıden sonra.
    yetının tıpıne laf edenler QQ nınde ondan asagı kalır yanı yok. ıc dosemeler falan cok kotuydu yahu.yola hakımıyet gorus acısı.
    1.6 tdı yetının yanından gecemez...

    ve nıısan QQ nın baslangıc paket 1.5 dcı 66 bın tl.

    nıısan QQ orta paket (yetı amb ıle es sayılır) 72,000 tl fıyat cektıler.(+2 yı hıc sormayın 77 bın tl demezler mı .:-) kactık resmen...

    ordan gectık vw tıguan a. test aracı 1.4 tsı vardı.ınanın bana yetı nın makyajlanmıs halı gıbı geldı.

    aractan ındıgımde aaa bu tıguan mıs dedım.1.4 tsı ve baz donanımına 67 bın tl fıyat cektıler.

    satıstakı adam da soyledı.bız 50 bın tl bandında arac bakıyoruz 2.elı yok mu dedık gıdın 1.6 tdı yetı alın bencede aynı arac dedı hemde dızel....

    son olarak 1.6 tdı yetı 2015 model de onden makyajlanma ve dsg şanzuman olacakmış.

    tanıntım fıyatıda 2012 agustos ayına kadar gecerlı ımıs(2013 model fıyatları olacakmıs-ındırımsız)


    bakım masraflarını hıc soylemıyorum QQ ıle 1 e 1.5
    tıguan ıle 1 e 2 nerde ıse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trakyatrakya -- 6 Mart 2012; 21:06:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    evet arkadaslar bugun tekrardan ıst yüce otoya gıttık.

    1.6 tdı amb paket yetı yı test ettık.

    1.6 tdı amb ı sırket uzerıne alımlarda %8 ındırım ıle 50.000 tl ye verıyorlar.

    gercekten super bır arac,acık soylemek gerekırse tek kusuru ara hızlanmaları 1.2 tsı a gore daha kotu.ama gınede 1.2 tsi a gore super bır arac.yanımdakı arkadasın bılgısı yoktu arac hakkında ve benzınlımı bu arac dıye sordu.dızel sesınden esaret yok.
    test aracının ekranında 100 km ortalaması 4,7 lt ıdı ve guzergahı bellı aracın bostancı-kartal arası kullanılıyor s.ıcı..ve test aracı oldugu ıcın genelde :) tam gaz........bende ole yaptım.

    1.2 tsı kullanmıs bırı olarak bana cok farklı geldı 1.6 tdı.

    sonra gıttık nıssan QQ+2 yı test ettık.bıldıgın kalas yok ya afadersınız ama ODUN.ıcı desen daracık arka koltuk dız mesafesı yetının yarısı kadar nerde ıse.aracın ıcınde bunaldım resmen yetıden sonra.
    yetının tıpıne laf edenler QQ nınde ondan asagı kalır yanı yok. ıc dosemeler falan cok kotuydu yahu.yola hakımıyet gorus acısı.
    1.6 tdı yetının yanından gecemez...

    ve nıısan QQ nın baslangıc paket 1.5 dcı 66 bın tl.

    nıısan QQ orta paket (yetı amb ıle es sayılır) 72,000 tl fıyat cektıler.(+2 yı hıc sormayın 77 bın tl demezler mı .:-) kactık resmen...

    ordan gectık vw tıguan a. test aracı 1.4 tsı vardı.ınanın bana yetı nın makyajlanmıs halı gıbı geldı.

    aractan ındıgımde aaa bu tıguan mıs dedım.1.4 tsı ve baz donanımına 67 bın tl fıyat cektıler.

    satıstakı adam da soyledı.bız 50 bın tl bandında arac bakıyoruz 2.elı yok mu dedık gıdın 1.6 tdı yetı alın bencede aynı arac dedı hemde dızel....

    son olarak 1.6 tdı yetı 2015 model de onden makyajlanma ve dsg şanzuman olacakmış.

    tanıntım fıyatıda 2012 agustos ayına kadar gecerlı ımıs(2013 model fıyatları olacakmıs-ındırımsız)


    bakım masraflarını hıc soylemıyorum QQ ıle 1 e 1.5
    tıguan ıle 1 e 2 nerde ıse.



    Paylaşımın için teşekkürler sayın trakyatrakya.
    Bilgilendim kendi adıma.




  • Arkadaşlar selamlar,

    Ben de 1.2 TSI Ambition DSG Beyaz' a yeni sahip olanlardanım :-) Ve bu aracı aldığım için çok memnunum.
    Sizlerden öğrenmek istediğim bir şey var ; arka koltukların biraz daha geriye yatması mümkün mü, mümkünse nasıl, tarif ederseniz çok sevinirim.

    Teşekkürler şimdiden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avichenna

    Arkadaşlar selamlar,

    Ben de 1.2 TSI Ambition DSG Beyaz' a yeni sahip olanlardanım :-) Ve bu aracı aldığım için çok memnunum.
    Sizlerden öğrenmek istediğim bir şey var ; arka koltukların biraz daha geriye yatması mümkün mü, mümkünse nasıl, tarif ederseniz çok sevinirim.

    Teşekkürler şimdiden.




    Videonun 4. saniyesinde nasıl yapıldığı görünüyor. Koltuğun oturma konumuna göre sağında yer alan mandalı hafif yukarı kaldırıp koltuğu geriye ittirin arkaya doğru yatıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 7 Mart 2012; 19:17:17 >




  • Merhabalar, 2012 dacia stepway sanderomuz var. gayet memnunuz ama, bu ara aracı biraz büyütme merakındayız..
    dün JUKE incelemiştim, bugün de YETİ'yi gördüm. Aklımızda da DUSTER vardı..

    1,6 dizel green line sayfasında düzgün yorumlar bulamadım. (kusura bakmayın, genelde çoluk çocuk yorum yapmış)

    siz kullanıcılarının yardımına ihtiyacım var. sorularım şunlar olacak;

    1 - aracın 10 - 20.000 km bakımları serviste/dışarda kaça patlıyor?
    2 - kasko ne kadara yaptırabildiniz?
    3 - aracı alırken alınabilecek ek donanımlar nelerdir(yani şunu almak işe yarıyor denilen şeyler)
    4 - ve sizin aklınıza gelen şeyler..

    şimdiden teşekkür ederim..

    Not: özel mesaj da atılabilir.
  • İLGİNİZ VE BİLGİLENDİRMENİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.