Bi sounumuz daha var arkadaşlar. Bendeki lastikler Michelin Energy ve Energy artık üretilmiyor sanırım. Energy Saver'a geçiş yaptı Michelin. Taban deseni lastik hamuru fln farklıysa sorun olur mu acaba?
lastik dişlerinin büyük küçük olmasından daha önemli bence.... tabi hamur olarak ne fark var bilmiyorumda.... benzemesi önemli....
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Niye okla belirtmiyolar ki o zmn? Nasıl anlıcaz peki ok yoksa?
dışta olan kısmı yazıyor lastikte.....öyle hatırlıyorum
Hangi kısmın dışa geleceği yazıyor olamaz çünkü öyle olsaydı sağ ve sol için ayrı ayrı lastik üretmeleri gerekirdi. Dönüş yönü okla belirtilmiş olan lastiğe iç-dış yaptırırsanız aracın diğer yönüne takabilirsiniz. Fakat sizin dediğiniz durumda asla diğer tarafa takabilmeniz mümkün olmaz.
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Bi sounumuz daha var arkadaşlar. Bendeki lastikler Michelin Energy ve Energy artık üretilmiyor sanırım. Energy Saver'a geçiş yaptı Michelin. Taban deseni lastik hamuru fln farklıysa sorun olur mu acaba?
lastik dişlerinin büyük küçük olmasından daha önemli bence.... tabi hamur olarak ne fark var bilmiyorumda.... benzemesi önemli....
Bi aynaya bakma özürlünün başımıza açtığı işlere bakar mısın hocam. Giden paraya mı yanayım, para harcamama rağmen problem çözülmüyor ona mı yanayım. Keşke sürter sürtmez değiştirseymişim ama dediğim gibi 3000 km deydi daha.
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Niye okla belirtmiyolar ki o zmn? Nasıl anlıcaz peki ok yoksa?
dışta olan kısmı yazıyor lastikte.....öyle hatırlıyorum
Hangi kısmın dışa geleceği yazıyor olamaz çünkü öyle olsaydı sağ ve sol için ayrı ayrı lastik üretmeleri gerekirdi. Dönüş yönü okla belirtilmiş olan lastiğe iç-dış yaptırırsanız aracın diğer yönüne takabilirsiniz. Fakat sizin dediğiniz durumda asla diğer tarafa takabilmeniz mümkün olmaz.
bu zamanında benimde kafamı kurcalamıştı....asimetrik bir lastikte bu olay nasıl oluyor anlamıyorum
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Bi sounumuz daha var arkadaşlar. Bendeki lastikler Michelin Energy ve Energy artık üretilmiyor sanırım. Energy Saver'a geçiş yaptı Michelin. Taban deseni lastik hamuru fln farklıysa sorun olur mu acaba?
lastik dişlerinin büyük küçük olmasından daha önemli bence.... tabi hamur olarak ne fark var bilmiyorumda.... benzemesi önemli....
Bi aynaya bakma özürlünün başımıza açtığı işlere bakar mısın hocam. Giden paraya mı yanayım, para harcamama rağmen problem çözülmüyor ona mı yanayım. Keşke sürter sürtmez değiştirseymişim ama dediğim gibi 3000 km deydi daha.
Kısmet nazarlık dicen hocam.... Allah beterinden esirgesin cana gelicene mala gelsin....
yoksa kafayı yeriz bu trafikte ve toplumda arabayı çizenmi desen aynayı kıran mı desen hepsi var
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
quote:
Orjinalden alıntı: Whisper911
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Bi sounumuz daha var arkadaşlar. Bendeki lastikler Michelin Energy ve Energy artık üretilmiyor sanırım. Energy Saver'a geçiş yaptı Michelin. Taban deseni lastik hamuru fln farklıysa sorun olur mu acaba?
lastik dişlerinin büyük küçük olmasından daha önemli bence.... tabi hamur olarak ne fark var bilmiyorumda.... benzemesi önemli....
Bi aynaya bakma özürlünün başımıza açtığı işlere bakar mısın hocam. Giden paraya mı yanayım, para harcamama rağmen problem çözülmüyor ona mı yanayım. Keşke sürter sürtmez değiştirseymişim ama dediğim gibi 3000 km deydi daha.
Hocam amma ince düşünüyorsun.
Lastik hamuru, deseni...
Eğer o kadar incelersen lastiklerin dördünü birden değiştirmeni tavsiye ederim.
Çünkü neticede nasıl yaparsan yap, asla sıfır takmışsın gibi olmayacak.
Çapraz da değiştirsen, arkaya da taksan asla orijinali gibi olmaz.
Neticede her otomobilin lastikleri aynı oranda aşınmaz.
Kullanım faktörü, araç arka / ön ağırlık farkı, önden / arkadan çekiş / itiş farkı, rot ayarı, balans ayarı, ön / arka, sağ / sol fren kampana ayarları, pabuç aşınımları, yol durumu hatta park ettiğiniz yerin eğimi gibi faktörleri gözönünde bulundurursanız lastiklerin aşınmaları da farklı farklı olacaktır.
Net bir formülü yoktur.
Ogün hocam benim de aklıma geldi 4ünü de değiştirme ama işte . şaka bi yana özellikle şehir dışında biraz süratli araç kullanırım onun için aracın stabilitesi fren performansı viraj alması yol tutuşu fln önemlidir benim için o yüzden bu kadar ince eleyip sık dokuyorum. Whisper hocam dış tarafta outside yazıyorsa o lastiği jantta iç dış yapamayız o zmn. Kafam karıştı valla. Atıyorum lastik sol tarafta sağa takmak istiyorum janttan çıkarıp ters takarsam outside yazısı içe girer fakat dönme yönü değişmez. Yön tutar yazı tutmaz. Hadi yönünü değiştirmeleyim dedik. Bi sağ bi sol taraf için ayrı stepne taşıyacak halimiz yok de mi. Bence o outside başka bi şeyi temsil ediyor.
ters çevirip takıyorsunuz işte.... bende alttaki laguna lastiklerini aldığımızda farketmiştim....ters çevirince yönü farklı oluyo diye... etraftaki arabalara falan baktım herkeste öyle.... yönü var ama yönün önemi pek yok gibi yani
Ama ters çevirince o outside yazısı içeri girer. Bence bu lastiklerde yön değil desen önemli. Mesela lastiğin tabanının yarısı tırtıklı yarısı düz çizgi olsun. Eğer outside yazısına dikkat ederek takarsak sağda da solda da atıyorum tırtıklı taban dışa doğru bakar.
onun önemi yok işte lastikler simetrik değil outside yazısına göre bakınca diğer tarafa ters koyuyorsunuz uyması için...
yani sadece yazılarının dışarı gelmesi önemli gibi....desenin bir önemi yok outside a göre..... etraftaki bütün araçlarda böyle....
yön olayı yok aslında sadece dışa gelmesi gereken bir kısmı var....
arabada lastikle böyle duruyor
Evet ben de aynı onu söylüyorum. Demek ki neymiş normal bi radyal lastikte sadece asimetrik desenin sağda ve solda uyuşması yeterliymiş onun için de outside yazıları dışa bakacak şekilde takılması yeterki. Yani gönül rahatlığı ile sağdaki bir lastiği alıp soldakine takabiliriz. Fakaat dönme yönünün önemli olduğu yönün okla belirtildiği kış lastiklerinde soldaki lastiği alıp direk sağa takamıyoruz. Önce lastiği janttan ayıracaz sonra tam ters bi şekilde janta takıp sonra sağ kısma takacaz. Konu nerelere geldi yaa.
Evet bu da bir kış lastiği. simetrik desenli ve outside muhabbeti yok bu lastikte. Bunda yön önemli. Onun için sağdan sola geçiş yapılacaksa lastiği janttan söküp yönünü değiştirmek lazım. Mesela kış lastiğinde stepneyi takarken yönüne bakmak gerekirse lastikçide yönünü değiştirmek gerekiyor.
Evet ben de aynı onu söylüyorum. Demek ki neymiş normal bi radyal lastikte sadece asimetrik desenin sağda ve solda uyuşması yeterliymiş onun için de outside yazıları dışa bakacak şekilde takılması yeterki. Yani gönül rahatlığı ile sağdaki bir lastiği alıp soldakine takabiliriz. Fakaat dönme yönünün önemli olduğu yönün okla belirtildiği kış lastiklerinde soldaki lastiği alıp direk sağa takamıyoruz. Önce lastiği janttan ayıracaz sonra tam ters bi şekilde janta takıp sonra sağ kısma takacaz. Konu nerelere geldi yaa.
evet aynen o dediğiniz şekilde biraz daıttık galiba konuyu....
sizin takılı olan lastiklerden piyasada bulunabilir belki....daha yeni geçtiler heralde
İnşallah bulabilirim ama bulsam bile en az bi 5 aylık fln olacak lastikler. Artık bakacaz duruma göre.
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
İnşallah bulabilirim ama bulsam bile en az bi 5 aylık fln olacak lastikler. Artık bakacaz duruma göre.
o kdrcık olsun yav 5 ay bişey değil sonra hepsini birden atarsınız zaten ... kolay gelsinn
Teşekkür ederim yorum ve yardımlarınız için.
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Evet ben de aynı onu söylüyorum. Demek ki neymiş normal bi radyal lastikte sadece asimetrik desenin sağda ve solda uyuşması yeterliymiş onun için de outside yazıları dışa bakacak şekilde takılması yeterki. Yani gönül rahatlığı ile sağdaki bir lastiği alıp soldakine takabiliriz. Fakaat dönme yönünün önemli olduğu yönün okla belirtildiği kış lastiklerinde soldaki lastiği alıp direk sağa takamıyoruz. Önce lastiği janttan ayıracaz sonra tam ters bi şekilde janta takıp sonra sağ kısma takacaz. Konu nerelere geldi yaa.
Ne yaparsanız yapın, dönme yönü olsun olmasın lastiğin iç yanağını jant'ı değiştirerek dışa getirmeyin. Başıma geldi arkadaşlar eski sahibi öyle yapmış lastik fazla gitmedi, yanaktan delindi. İç yanak daha ince oluyormuş.
Hocam sizinki asimetrik lastikmiş. Asimetrik lastik asla iç dış yapılmaz dediğiniz gibi. Fakat lastik yönlü lastikse ve simetrikse sağı ve solu aynı olacağı için iç dış yapmamızda bi mahsur yok. Hatta baz hallerde zorunluluk var. Diyelim 5 tane kış lastiği aldınız 5i de simetrik ve yönlü. Biri patladı stepneyle değştireceksiniz fakat stepnenin janta takılma yönü sizin patlayan lastikle uyuşmuyor. O zaman mecburen stepneyi iç-dış yaptırıp öyle takacaksınız patşayan lastiğin yerine.
quote:
Orjinalden alıntı: ecar limon
Hocam sizinki asimetrik lastikmiş. Asimetrik lastik asla iç dış yapılmaz dediğiniz gibi. Fakat lastik yönlü lastikse ve simetrikse sağı ve solu aynı olacağı için iç dış yapmamızda bi mahsur yok. Hatta baz hallerde zorunluluk var. Diyelim 5 tane kış lastiği aldınız 5i de simetrik ve yönlü. Biri patladı stepneyle değştireceksiniz fakat stepnenin janta takılma yönü sizin patlayan lastikle uyuşmuyor. O zaman mecburen stepneyi iç-dış yaptırıp öyle takacaksınız patşayan lastiğin yerine.