Şimdi Ara

Sol Ön Lastiği Değiştiriyorum. Yeni Lastiği Nereye Takayım? (Üstadları Bekliyoruz)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
3.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bundan yaklaşık 10 ay kadar önce 4 adet 0 Michelin Energy lastik almıştım. Aldıktan 2-3 bin km sonra aynaya bakma özürlü birinin aniden önüme kırması sonucu sol ön lastiği 80-90 km gibi bi hızla anlık olarak orta refüjün kenarına sürttüm. İnip baktım ilerde lastikte dairesel sürtünme izleri var. Bu şekilde kullanmaya devam ettim geçen gün baktım ki sol ön lastik balon yapmış bir de balonun bi ucundan açılma var lastik yanağında. Daha 15000km de lastiklerim. Baya kafam bozuldu tabi tekrar aklıma geldi o sürtme olayı. Velhasıl biliyorum ki lastik yanağına tamir uygulamak mümkün değil uygulansa bile benim içim rahat etmez. Mecburen lastiği yenileyecem. Şimdi sorum bu alacağım yeni lastiğin aracın frenleme ve yol tutuştaki dengesini bozmadan nasıl takmam lazım. Aynı yerine takmam olmaz zaten yeni alınan bir lastik her zaman arkaya takılmalı. Aldım alalı rotasyon da yaptırmamıştım. Hem rotasyonu hem de lastik değiştirmesini nasıl yapmalıyım? Alacağım yeni lastiği stepne gibi düşünsem stepneyi de rotasyona katıyormuş gibi bi hesap mantıklı olur sanırım.
    Cevaplar için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ecar limon -- 22 Kasım 2008; 23:38:29 >







  • Benimde bir lastiğim balon yaptı bu ikinci oluyor bundan öncede yapmıştı.

    Bende değiştireceğim aracımın balon yapmış lastiğini . Diğerlerine nazaran balon yapan 7000 8000 km lik lastik.

    Yeni alacağım lastiği nereye takayım ? Lastik Michelin Pilot Sport 17"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    Benimde bir lastiğim balon yaptı bu ikinci oluyor bundan öncede yapmıştı.

    Bende değiştireceğim aracımın balon yapmış lastiğini . Diğerlerine nazaran balon yapan 7000 8000 km lik lastik.

    Yeni alacağım lastiği nereye takayım ? Lastik Michelin Pilot Sport 17"
    Şöyle bi rotasyon şeması buldum. Yalnız benim sağ ön değil sol ön balon yaptı. Benim rotasyonum nasıl olmalı sizce. Sağı sol, solu sağ gibi düşünmem bi şeyi değiştirir mi?


     Sol Ön Lastiği Değiştiriyorum. Yeni Lastiği Nereye Takayım? (Üstadları Bekliyoruz)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Şöyle bi rotasyon şeması buldum. Yalnız benim sağ ön değil sol ön balon yaptı. Benim rotasyonum nasıl olmalı sizce. Sağı sol, solu sağ gibi düşünmem bi şeyi değiştirir mi?


     Sol Ön Lastiği Değiştiriyorum. Yeni Lastiği Nereye Takayım? (Üstadları Bekliyoruz)


    Alıntıları Göster
    Haydaa, bi sitede de diyor ki çapraz değişim değil sadece önleri arkaya arkaları öne alın diyor. Lastiklerin dönüş yçnü değişmemeliymiş. Şimdi hangisi doğru bunlardan? Aracın kullanım kılavuzu çapraz değişimi önermiş dönüş yönünden fln bahsetmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Haydaa, bi sitede de diyor ki çapraz değişim değil sadece önleri arkaya arkaları öne alın diyor. Lastiklerin dönüş yçnü değişmemeliymiş. Şimdi hangisi doğru bunlardan? Aracın kullanım kılavuzu çapraz değişimi önermiş dönüş yönünden fln bahsetmiyor.

    Alıntıları Göster
    Oo piti piti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sparkling

    Oo piti piti

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: liarda

    Oo piti piti

    yada portakalı soydum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sparkling

    Oo piti piti

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: liarda

    Oo piti piti


    İyi yöntem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mâlênâ

    quote:

    Orjinalden alıntı: liarda

    Oo piti piti


    İyi yöntem

    Alıntıları Göster
    Adam akıllı cvp yazan bi kişi çıkmayacak mı yaw.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mâlênâ

    quote:

    Orjinalden alıntı: liarda

    Oo piti piti


    İyi yöntem

    Alıntıları Göster
    Bence bir değil iki lastik alman ve önleri değiştirmen gerekir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Adam akıllı cvp yazan bi kişi çıkmayacak mı yaw.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Adam akıllı cvp yazan bi kişi çıkmayacak mı yaw.


    +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mâlênâ

    quote:

    Orjinalden alıntı: liarda

    Oo piti piti


    İyi yöntem

    Alıntıları Göster
    seneler önce michelinin el ilanlarında...
    ön lastiklere direksiyonla müdahale edebiliyorsunuz gaz ile de müdahale ediyorsunuz...
    ama arkaya hiçbir şekilde müdahale edemiyorsunuz bu nedenle aşınan lastikleri arkaya almayın yazıyordu....

    tabi reklam kokan hareketlerde olablir

    ilginç soru hakkaten....
    öne takardım heralde önden çekişli olsa...
    ama arkadan olduğu için arkaya takarım şimdi

    sayın kerem arıkantürk e danışsak fena olmayacak heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salatan

    Bence bir değil iki lastik alman ve önleri değiştirmen gerekir...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: salatan

    Bence bir değil iki lastik alman ve önleri değiştirmen gerekir...


    Yeni lastik kesinlikle arkaya takılmalı. Detayları burada
    http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=920050909105250&lang=TR
    Yalnız dönüş yönü ile ilgili soru işaretleri devam ediyor. Gerekirse jantla lastiği iç dış yaptırarak dönüş yönünü de düzeltiririrm fakat bunlar kış lastiği değil ki. Lastik üzerinde de dönüş yönünü gösteren bi ok vs yok. Normal lastikte de mi önemliymiş dönüş yönü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    seneler önce michelinin el ilanlarında...
    ön lastiklere direksiyonla müdahale edebiliyorsunuz gaz ile de müdahale ediyorsunuz...
    ama arkaya hiçbir şekilde müdahale edemiyorsunuz bu nedenle aşınan lastikleri arkaya almayın yazıyordu....

    tabi reklam kokan hareketlerde olablir

    ilginç soru hakkaten....
    öne takardım heralde önden çekişli olsa...
    ama arkadan olduğu için arkaya takarım şimdi

    sayın kerem arıkantürk e danışsak fena olmayacak heralde

    Alıntıları Göster
    hocam bende buna benzer bir sorun yaşadım. o zamanlar tek lastik almıştım bende. diğer lastiklerimde 7bin deydi. ben yeni aldığımı arkaya taktım. çünkü aracın yönünü ve ani frende izini korumasını sağlayacak öncelikli yer ön lastikler. diş derinlikleri farklı olması aracın çizgisinden çıkmasına neden olabilir. tamam belki arkada da aynı durum söz konusu ama yinede ön lastiklerin diş derinliklerinin aynı olması önemli diye düşünüp o şekilde yaptım. size tavsiyem, yeni lastikle önden çıkan diğer lastiği arkaya almanız ve arkadakileri öne taktırmanız.tabi bunu lastikleriniz yeni dediğinizden ötürü söylüyorum. saygılar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: monster_89

    hocam bende buna benzer bir sorun yaşadım. o zamanlar tek lastik almıştım bende. diğer lastiklerimde 7bin deydi. ben yeni aldığımı arkaya taktım. çünkü aracın yönünü ve ani frende izini korumasını sağlayacak öncelikli yer ön lastikler. diş derinlikleri farklı olması aracın çizgisinden çıkmasına neden olabilir. tamam belki arkada da aynı durum söz konusu ama yinede ön lastiklerin diş derinliklerinin aynı olması önemli diye düşünüp o şekilde yaptım. size tavsiyem, yeni lastikle önden çıkan diğer lastiği arkaya almanız ve arkadakileri öne taktırmanız.tabi bunu lastikleriniz yeni dediğinizden ötürü söylüyorum. saygılar....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: monster_89

    hocam bende buna benzer bir sorun yaşadım. o zamanlar tek lastik almıştım bende. diğer lastiklerimde 7bin deydi. ben yeni aldığımı arkaya taktım. çünkü aracın yönünü ve ani frende izini korumasını sağlayacak öncelikli yer ön lastikler. diş derinlikleri farklı olması aracın çizgisinden çıkmasına neden olabilir. tamam belki arkada da aynı durum söz konusu ama yinede ön lastiklerin diş derinliklerinin aynı olması önemli diye düşünüp o şekilde yaptım. size tavsiyem, yeni lastikle önden çıkan diğer lastiği arkaya almanız ve arkadakileri öne taktırmanız.tabi bunu lastikleriniz yeni dediğinizden ötürü söylüyorum. saygılar....


    Teşekkür ederim. benim de düşüncem o şekilde. Arkadaki ikiliyi öne aldırarak aynı aşınma oranında iki lastik önde olmuş olacak. panik frende nerdeyse bütün yük ön tekerlerde olduğuna göre eşit bi tutunma sağlanacak. Sağ önden çıkan ile yeni alacağımı da arkaya takarım. Çapraz değiştirme konusuna bulaşmaya gerek yok sanırım sakıncalı olduğunu söyleyenler var. Tabi kesin bi bilgisi olan arkadaş çaprazlama işine açıklık getirirse çok iyi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    quote:

    Orjinalden alıntı: salatan

    Bence bir değil iki lastik alman ve önleri değiştirmen gerekir...


    Yeni lastik kesinlikle arkaya takılmalı. Detayları burada
    http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=920050909105250&lang=TR
    Yalnız dönüş yönü ile ilgili soru işaretleri devam ediyor. Gerekirse jantla lastiği iç dış yaptırarak dönüş yönünü de düzeltiririrm fakat bunlar kış lastiği değil ki. Lastik üzerinde de dönüş yönünü gösteren bi ok vs yok. Normal lastikte de mi önemliymiş dönüş yönü?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon


    quote:

    Orjinalden alıntı: salatan

    Bence bir değil iki lastik alman ve önleri değiştirmen gerekir...


    Yeni lastik kesinlikle arkaya takılmalı. Detayları burada
    http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=920050909105250&lang=TR
    Yalnız dönüş yönü ile ilgili soru işaretleri devam ediyor. Gerekirse jantla lastiği iç dış yaptırarak dönüş yönünü de düzeltiririrm fakat bunlar kış lastiği değil ki. Lastik üzerinde de dönüş yönünü gösteren bi ok vs yok. Normal lastikte de mi önemliymiş dönüş yönü?

    evet onlarında bir dönüş yönü var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon


    quote:

    Orjinalden alıntı: salatan

    Bence bir değil iki lastik alman ve önleri değiştirmen gerekir...


    Yeni lastik kesinlikle arkaya takılmalı. Detayları burada
    http://www.michelin.com.tr/tr/front/affich.jsp?codeRubrique=920050909105250&lang=TR
    Yalnız dönüş yönü ile ilgili soru işaretleri devam ediyor. Gerekirse jantla lastiği iç dış yaptırarak dönüş yönünü de düzeltiririrm fakat bunlar kış lastiği değil ki. Lastik üzerinde de dönüş yönünü gösteren bi ok vs yok. Normal lastikte de mi önemliymiş dönüş yönü?

    evet onlarında bir dönüş yönü var

    Alıntıları Göster
    Niye okla belirtmiyolar ki o zmn? Nasıl anlıcaz peki ok yoksa?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Niye okla belirtmiyolar ki o zmn? Nasıl anlıcaz peki ok yoksa?

    Alıntıları Göster
    benim araçta ok var diye hatırlıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oneMoreCupofCoffee

    benim araçta ok var diye hatırlıyorum

    Alıntıları Göster
    Kış lastiği mi, normal lastik mi? Kış lastiklerinin hepsinde var ama normallerin çoğunda yok yani en azından benim baktıklarımın :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecar limon

    Niye okla belirtmiyolar ki o zmn? Nasıl anlıcaz peki ok yoksa?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Niye okla belirtmiyolar ki o zmn? Nasıl anlıcaz peki ok yoksa?

    dışta olan kısmı yazıyor lastikte.....öyle hatırlıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    Niye okla belirtmiyolar ki o zmn? Nasıl anlıcaz peki ok yoksa?

    dışta olan kısmı yazıyor lastikte.....öyle hatırlıyorum

    Alıntıları Göster
    Bi sounumuz daha var arkadaşlar. Bendeki lastikler Michelin Energy ve Energy artık üretilmiyor sanırım. Energy Saver'a geçiş yaptı Michelin. Taban deseni lastik hamuru fln farklıysa sorun olur mu acaba?




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.