Şu an aracımda yaz lastiği var. Kış lastiği takmak istediğimde aynı janta sök tak mi yapmak daha doğrudur? Yoksa yeni jant ile kullanmak mi? Bazı kaynaklarda lastiklerin 3 4 defa sök tak yapıldığında zarar gördüğüne dair bilgiler vardı. Kafamı çok karıştırdı. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kış yaz lastiği nasıl değiştirilir? Sök tak mi jant değişimi mi?
-
-
Benim yazlık lastikler alaşım jantta, kışlık lastikler sac jantta takılı. Hiçbiri patlamadı 3 senedir takıldığı gibi duruyor. Bırakın 3'ü 4'ü işini bilmeyen birine denk gelirseniz tek sefer yeterli. Özellikle büyük şehirde yaşıyorsanız kışlıklar için sac jant ayarlamak maliyet açısından daha mantıklı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İkiside jantlı olursa ne ala, sadece lastik degil sök tak yaparken jantada zarar verebiliyorlar.
Hele kış lastiği degisim sezonunda lastikciler cok yogun oluyor hizla iş yaparken lastiklerin ve jantlarin basina her şey gelebilir.
Ayrica cok zorda kalirsaniz ikiside jantli olursa siz bile krikoyla degistirebilirsiniz. Sonra bir ayar yaptirirsiniz olur biter.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bazı kaynaklar denilenin arasında üreticilerin kullanma kılavuzları var.
Malesef lastik sektöründe kullanım kitapçığı lastikle beraber verilen bir şey değil. Terlikte bile bakım/materyal notları varken lastikte kılavuzu firmadan istemek, veya şimdilerde sitesinden indirmek tamamen sürücünün merakına kalıyor.
Bu kısıt radyal lastiklerle ilgilidir. Radyal lastikler 80'lerde yaygınlaşırken popüler konuydu. Temel bir güvenlik kuralı lastikelrin patladığında da jantta kalmasını öngörür. Üretim izni için gereken testlerdendir. Ürün CE veya DOT alamaz yoksa. Radyallerde bu çok daha zordur, bu yüzden ölçüler çok sıkıdır. Bugün kabul görmüş popüler form faktör "J" tipi jantlar ve buna uygun radyallerdir.
Eskiden lastikler levyeyle sökülebilirdi. Radyalleri ince levyelerle sökmek de zarar verebilir. Presle sökülebilen radyaller her defasında biraz salma yapar. üreticilerin tavsiyesi kullanım ömrü boyunca iki~üç, bazen üç~dört defadır. Bunları da tamirata ayırınca doğru olan kışlıkları ayrı jantla kullanmak.
Avrupa'da herkesin yaptığı da bu. Bu hata ucuz işçilik ve pahalı materyalle mümkün oluyor. Zaten lastiği söküp taktırmak bir tekerlek fiyatını geçeceğinden uyarmaya artık gerek görülmüyor. 80'lerde yazı dizileri çıkardı "radyal nasıl kullanılır", "radyalle nasıl fren yapılır" :) gibi. Avrupa buralardan kırk sene önce geçti, ama Türkiye'de uyarsalar iyi olur. Türkiye'de sektör malesef kendi işine ilgisiz.
-
İmkan varsa daha uygun fiyatlı bir ebat ile lastik jant takımı yapmak daha uygun oluyor.
Benim yazlıklarım 205/45R17 iken kışlıklarım 185/65R15. Kışlık ebatlar boş paket versiyonundaki ebatlar.
Alalı 4 sene oluyor. 2 adet 205/45R17 fiyatına 4 adet kapaklı 15 jant ve 4 adet lastik almıştım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 3 Ekim 2022; 14:22:50 >
-
Setup gayet uygun, kış şartları için
Yaz 205-17 45 yanak
Kış 185-15 65 yanak... keyifli ve verimli...
resim varsa yüklemen güzel olacaktır, bilgi sahibi olunsun...
çoğu kişi anlama veremeyebilir... ama en sağlıklısını yapmışsınız.
-
Zaten maddi sıkıntı yoksa en mantıklısı budur. Benimde orjinal ebatım 225x45x17 orjinal jantlar üzerinde Nokian marka kışlık lastiklerim duruyor. Ayrıca 215x40x18 Farklı bir Yazlık jant takımı aldım onu kullanıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Değerleri yorumlarınız teşekkürler.
Toyota corolla 1.6 xei 1997 aracım. 175/65/r14 için yaz lastiği almıştım. Kasım ortasında da kış lastiği ve jant alacağım. Aracın orjinalindeki gibi sac jant alabilirim.
Lastik depolama hizmeti veren firmalar ile görüştüm. Sadece lastik için 180 TL, jant ile birlikte 300 TL sezonluk fiyat verdiler. Ve bu durumu bir firmanın satış temsilcisine sordum. Kendileri söktüklerinde lastiğin zarar görme durumu olmadığını belirttiler.
-
sök-taktan dolayı lastiğin zarar gördüğüne denk gelmedim. en yakın örnek olarak kardeşimin arabası 2017den beri sök tak yapılıyor. Ayrıca arkadaşlarımın arabalarını vs sayarsam kayda değer tecrübem var.
Ancak jantın zarar görmesi kuvvetle muhtemel. Hiç bir şey olmasa, jantın içi de olsa jant makinaya her takıldığında içten kavrayan ayaklar boyada iz bırakıyor. Bide levye vs illaki çiziliyor. jantlı olunca değişimde çok pratik oluyor. yıllarca evin önünde kendim değiştirim.
-
ne ayarı?
-
Balans istemesede arzu edilirse bir rot ayari yaptirilabilir, bir çok kişi 5000 ila 10000km arasinda rot ayari yaptirilmasini öneriyor.
Kendi kullanimimi esas alarak yorum yaptigim icin bu seklide yazdim, özellikle yazin daha çok km yaptigim için kışa dönüste kesinlikle yaptiriyorum.
Bahse konu ayar ROT AYARİdir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
sac jant kara jant teneke jant diye bilinenlerden alıp takmak kafa rahatlığı . yok çizdiler yok şu yok bu derdi yok. millet dert sahibi oldu bu jant mevzuna.
-
Patlayinca jantin uzerinde kalma hususu cok onemliquote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12Bazı kaynaklar denilenin arasında üreticilerin kullanma kılavuzları var.
Malesef lastik sektöründe kullanım kitapçığı lastikle beraber verilen bir şey değil. Terlikte bile bakım/materyal notları varken lastikte kılavuzu firmadan istemek, veya şimdilerde sitesinden indirmek tamamen sürücünün merakına kalıyor.
Bu kısıt radyal lastiklerle ilgilidir. Radyal lastikler 80'lerde yaygınlaşırken popüler konuydu. Temel bir güvenlik kuralı lastikelrin patladığında da jantta kalmasını öngörür. Üretim izni için gereken testlerdendir. Ürün CE veya DOT alamaz yoksa. Radyallerde bu çok daha zordur, bu yüzden ölçüler çok sıkıdır. Bugün kabul görmüş popüler form faktör "J" tipi jantlar ve buna uygun radyallerdir.
Eskiden lastikler levyeyle sökülebilirdi. Radyalleri ince levyelerle sökmek de zarar verebilir. Presle sökülebilen radyaller her defasında biraz salma yapar. üreticilerin tavsiyesi kullanım ömrü boyunca iki~üç, bazen üç~dört defadır. Bunları da tamirata ayırınca doğru olan kışlıkları ayrı jantla kullanmak.
Avrupa'da herkesin yaptığı da bu. Bu hata ucuz işçilik ve pahalı materyalle mümkün oluyor. Zaten lastiği söküp taktırmak bir tekerlek fiyatını geçeceğinden uyarmaya artık gerek görülmüyor. 80'lerde yazı dizileri çıkardı "radyal nasıl kullanılır", "radyalle nasıl fren yapılır" :) gibi. Avrupa buralardan kırk sene önce geçti, ama Türkiye'de uyarsalar iyi olur. Türkiye'de sektör malesef kendi işine ilgisiz.
Bu sayede ben de bir kaza atlarmistim. Hem de jant, asfalt cakillari ustunde donmedigi icin hasar almamis, cope gitmemis oldu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
kara jant, dar taban, yüksek yanak. kuzey avrupada herkes böyle kullanıyor,
dar tabanın karda tutuşu daha iyi, kimi ebatta yarı fiyata geliyor, lastikler yıpranmıyor, sök takı insan kendi bile yapabiliyor, ayrıca kışın tuzundan-buzundan alaşım jantlar korunmuş oluyor.
-
İki set jant lastik takımı olur, 10 dakikada değişir binersin mis gibi. Aynı janta o lastiği sök bunu yak, siboplar yıprasın, jant çizilsin, değişim bedeli balansı osu busu uğraşılacak iş değil.
Üstelik yüksek yanak, küçük jant kışın öyle bir avantaj ki.. Su dolu sert keskin çukurlarda büyük kurtarıcı. geniş lastiklere göre karda tutunması daha güzel. fiyat uygun, tüketime dezavantajı yok.
Sadece sac jant yerine alaşım düşünmek daha doğru olabilir özellikle bölgenizde çok sık tuzlama yapılıyorsa. mutlaka bir yerlerden pas yürüyor sac olanlarda.
-
17-18 jantı olanlar ne yapacak? 17-18 kara jant yok diye biliyorum
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
17-18 neden alasın ki? 225-40-18 yazlıklarım, kışlıklar da 205-55-16.
Çoğu kişinin bu şekildedir, yazlıklar düşük profil, kışlıklar yüksek.
-
Hocam kara janttan bahsediyor arkadaş. Hani kara jant takıp sürtme derdiyle yok bilmem ne derdiyle uğraşmaya gerek yokmuş ya o yüzden soruyorum fabrikasyon 17-18 jantla çıkan adamlar 16 kara jant ve lastik mi alsınlar diye sormuştum
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Öyle olacak mutlaka.. her modelin bir alt donanımı oluyor, onlarda ebatlar küçük oluyor.
Senin 18se jantın 16 kara jant alırsın, 20 ise 17-18'e düşersin gibi.
Insignia'larda 20jantlı Opc line'lar vardır mesela.. kimse onlara gidip 20'' kış lastiği arayıp takmaz. gider alt donanımlardaki 17 alaşımdan bulur veya 17 sac jant bulur üstüne takar kışlığını gezer.
-
175 65 14 kendi ebatları. Kış lastiğinde ne önerirsiniz? Jant öneriniz var ise model paylaşabilirseniz mutlu olurum.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Bazı kaynaklar denilenin arasında üreticilerin kullanma kılavuzları var. Malesef lastik sektöründe kullanım kitapçığı lastikle beraber verilen bir şey değil. Terlikte bile bakım/materyal notları varken lastikte kılavuzu firmadan istemek, veya şimdilerde sitesinden indirmek tamamen sürücünün merakına kalıyor. Bu kısıt radyal lastiklerle ilgilidir. Radyal lastikler 80'lerde yaygınlaşırken popüler konuydu. Temel bir güvenlik kuralı lastikelrin patladığında da jantta kalmasını öngörür. Üretim izni için gereken testlerdendir. Ürün CE veya DOT alamaz yoksa. Radyallerde bu çok daha zordur, bu yüzden ölçüler çok sıkıdır. Bugün kabul görmüş popüler form faktör "J" tipi jantlar ve buna uygun radyallerdir. Eskiden lastikler levyeyle sökülebilirdi. Radyalleri ince levyelerle sökmek de zarar verebilir. Presle sökülebilen radyaller her defasında biraz salma yapar. üreticilerin tavsiyesi kullanım ömrü boyunca iki~üç, bazen üç~dört defadır. Bunları da tamirata ayırınca doğru olan kışlıkları ayrı jantla kullanmak. Avrupa'da herkesin yaptığı da bu. Bu hata ucuz işçilik ve pahalı materyalle mümkün oluyor. Zaten lastiği söküp taktırmak bir tekerlek fiyatını geçeceğinden uyarmaya artık gerek görülmüyor. 80'lerde yazı dizileri çıkardı "radyal nasıl kullanılır", "radyalle nasıl fren yapılır" :) gibi. Avrupa buralardan kırk sene önce geçti, ama Türkiye'de uyarsalar iyi olur. Türkiye'de sektör malesef kendi işine ilgisiz. |
Benzer içerikler
- citroen c4 elektrikli yorum
- iems yakıt tasarruf cihazı
- alçılı kolla araba kullanmak yasak mı
- en iyi araç yazılım firmaları
- motor rektefiye ücreti
- ford puma 2024 özellikleri
- volkswagen tayron 2025
- toyota fiyat listesi
- peugeot 2008 allure 2024
- 2021 skoda superb
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X