Şimdi Ara

Kış yaz lastiği nasıl değiştirilir? Sök tak mi jant değişimi mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu an aracımda yaz lastiği var. Kış lastiği takmak istediğimde aynı janta sök tak mi yapmak daha doğrudur? Yoksa yeni jant ile kullanmak mi? Bazı kaynaklarda lastiklerin 3 4 defa sök tak yapıldığında zarar gördüğüne dair bilgiler vardı. Kafamı çok karıştırdı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bazı kaynaklar denilenin arasında üreticilerin kullanma kılavuzları var.


    Malesef lastik sektöründe kullanım kitapçığı lastikle beraber verilen bir şey değil. Terlikte bile bakım/materyal notları varken lastikte kılavuzu firmadan istemek, veya şimdilerde sitesinden indirmek tamamen sürücünün merakına kalıyor.


    Bu kısıt radyal lastiklerle ilgilidir. Radyal lastikler 80'lerde yaygınlaşırken popüler konuydu. Temel bir güvenlik kuralı lastikelrin patladığında da jantta kalmasını öngörür. Üretim izni için gereken testlerdendir. Ürün CE veya DOT alamaz yoksa. Radyallerde bu çok daha zordur, bu yüzden ölçüler çok sıkıdır. Bugün kabul görmüş popüler form faktör "J" tipi jantlar ve buna uygun radyallerdir.


    Eskiden lastikler levyeyle sökülebilirdi. Radyalleri ince levyelerle sökmek de zarar verebilir. Presle sökülebilen radyaller her defasında biraz salma yapar. üreticilerin tavsiyesi kullanım ömrü boyunca iki~üç, bazen üç~dört defadır. Bunları da tamirata ayırınca doğru olan kışlıkları ayrı jantla kullanmak.


    Avrupa'da herkesin yaptığı da bu. Bu hata ucuz işçilik ve pahalı materyalle mümkün oluyor. Zaten lastiği söküp taktırmak bir tekerlek fiyatını geçeceğinden uyarmaya artık gerek görülmüyor. 80'lerde yazı dizileri çıkardı "radyal nasıl kullanılır", "radyalle nasıl fren yapılır" :) gibi. Avrupa buralardan kırk sene önce geçti, ama Türkiye'de uyarsalar iyi olur. Türkiye'de sektör malesef kendi işine ilgisiz.

  • Benim yazlık lastikler alaşım jantta, kışlık lastikler sac jantta takılı. Hiçbiri patlamadı 3 senedir takıldığı gibi duruyor. Bırakın 3'ü 4'ü işini bilmeyen birine denk gelirseniz tek sefer yeterli. Özellikle büyük şehirde yaşıyorsanız kışlıklar için sac jant ayarlamak maliyet açısından daha mantıklı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İkiside jantlı olursa ne ala, sadece lastik degil sök tak yaparken jantada zarar verebiliyorlar.
    Hele kış lastiği degisim sezonunda lastikciler cok yogun oluyor hizla iş yaparken lastiklerin ve jantlarin basina her şey gelebilir.

    Ayrica cok zorda kalirsaniz ikiside jantli olursa siz bile krikoyla degistirebilirsiniz. Sonra bir ayar yaptirirsiniz olur biter.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bazı kaynaklar denilenin arasında üreticilerin kullanma kılavuzları var.


    Malesef lastik sektöründe kullanım kitapçığı lastikle beraber verilen bir şey değil. Terlikte bile bakım/materyal notları varken lastikte kılavuzu firmadan istemek, veya şimdilerde sitesinden indirmek tamamen sürücünün merakına kalıyor.


    Bu kısıt radyal lastiklerle ilgilidir. Radyal lastikler 80'lerde yaygınlaşırken popüler konuydu. Temel bir güvenlik kuralı lastikelrin patladığında da jantta kalmasını öngörür. Üretim izni için gereken testlerdendir. Ürün CE veya DOT alamaz yoksa. Radyallerde bu çok daha zordur, bu yüzden ölçüler çok sıkıdır. Bugün kabul görmüş popüler form faktör "J" tipi jantlar ve buna uygun radyallerdir.


    Eskiden lastikler levyeyle sökülebilirdi. Radyalleri ince levyelerle sökmek de zarar verebilir. Presle sökülebilen radyaller her defasında biraz salma yapar. üreticilerin tavsiyesi kullanım ömrü boyunca iki~üç, bazen üç~dört defadır. Bunları da tamirata ayırınca doğru olan kışlıkları ayrı jantla kullanmak.


    Avrupa'da herkesin yaptığı da bu. Bu hata ucuz işçilik ve pahalı materyalle mümkün oluyor. Zaten lastiği söküp taktırmak bir tekerlek fiyatını geçeceğinden uyarmaya artık gerek görülmüyor. 80'lerde yazı dizileri çıkardı "radyal nasıl kullanılır", "radyalle nasıl fren yapılır" :) gibi. Avrupa buralardan kırk sene önce geçti, ama Türkiye'de uyarsalar iyi olur. Türkiye'de sektör malesef kendi işine ilgisiz.





  • İmkan varsa daha uygun fiyatlı bir ebat ile lastik jant takımı yapmak daha uygun oluyor.


    Benim yazlıklarım 205/45R17 iken kışlıklarım 185/65R15. Kışlık ebatlar boş paket versiyonundaki ebatlar.

    Alalı 4 sene oluyor. 2 adet 205/45R17 fiyatına 4 adet kapaklı 15 jant ve 4 adet lastik almıştım.



    @infinite



    Kış yaz lastiği nasıl değiştirilir? Sök tak mi jant değişimi mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fractal design -- 3 Ekim 2022; 14:22:50 >




  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Setup gayet uygun, kış şartları için Kış yaz lastiği nasıl değiştirilir? Sök tak mi jant değişimi mi? 


    Yaz 205-17 45 yanak

    Kış 185-15 65 yanak... keyifli ve verimli...Kış yaz lastiği nasıl değiştirilir? Sök tak mi jant değişimi mi? 

    resim varsa yüklemen güzel olacaktır, bilgi sahibi olunsun...


    çoğu kişi anlama veremeyebilir... ama en sağlıklısını yapmışsınız.

  • fractal design kullanıcısına yanıt

    Zaten maddi sıkıntı yoksa en mantıklısı budur. Benimde orjinal ebatım 225x45x17 orjinal jantlar üzerinde Nokian marka kışlık lastiklerim duruyor. Ayrıca 215x40x18 Farklı bir Yazlık jant takımı aldım onu kullanıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Değerleri yorumlarınız teşekkürler.


    Toyota corolla 1.6 xei 1997 aracım. 175/65/r14 için yaz lastiği almıştım. Kasım ortasında da kış lastiği ve jant alacağım. Aracın orjinalindeki gibi sac jant alabilirim.


    Lastik depolama hizmeti veren firmalar ile görüştüm. Sadece lastik için 180 TL, jant ile birlikte 300 TL sezonluk fiyat verdiler. Ve bu durumu bir firmanın satış temsilcisine sordum. Kendileri söktüklerinde lastiğin zarar görme durumu olmadığını belirttiler.

  • sök-taktan dolayı lastiğin zarar gördüğüne denk gelmedim. en yakın örnek olarak kardeşimin arabası 2017den beri sök tak yapılıyor. Ayrıca arkadaşlarımın arabalarını vs sayarsam kayda değer tecrübem var.

    Ancak jantın zarar görmesi kuvvetle muhtemel. Hiç bir şey olmasa, jantın içi de olsa jant makinaya her takıldığında içten kavrayan ayaklar boyada iz bırakıyor. Bide levye vs illaki çiziliyor. jantlı olunca değişimde çok pratik oluyor. yıllarca evin önünde kendim değiştirim.

  • peaceb kullanıcısına yanıt

    ne ayarı?

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt
    Balans istemesede arzu edilirse bir rot ayari yaptirilabilir, bir çok kişi 5000 ila 10000km arasinda rot ayari yaptirilmasini öneriyor.

    Kendi kullanimimi esas alarak yorum yaptigim icin bu seklide yazdim, özellikle yazin daha çok km yaptigim için kışa dönüste kesinlikle yaptiriyorum.

    Bahse konu ayar ROT AYARİdir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sac jant kara jant teneke jant diye bilinenlerden alıp takmak kafa rahatlığı . yok çizdiler yok şu yok bu derdi yok. millet dert sahibi oldu bu jant mevzuna.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bazı kaynaklar denilenin arasında üreticilerin kullanma kılavuzları var.


    Malesef lastik sektöründe kullanım kitapçığı lastikle beraber verilen bir şey değil. Terlikte bile bakım/materyal notları varken lastikte kılavuzu firmadan istemek, veya şimdilerde sitesinden indirmek tamamen sürücünün merakına kalıyor.


    Bu kısıt radyal lastiklerle ilgilidir. Radyal lastikler 80'lerde yaygınlaşırken popüler konuydu. Temel bir güvenlik kuralı lastikelrin patladığında da jantta kalmasını öngörür. Üretim izni için gereken testlerdendir. Ürün CE veya DOT alamaz yoksa. Radyallerde bu çok daha zordur, bu yüzden ölçüler çok sıkıdır. Bugün kabul görmüş popüler form faktör "J" tipi jantlar ve buna uygun radyallerdir.


    Eskiden lastikler levyeyle sökülebilirdi. Radyalleri ince levyelerle sökmek de zarar verebilir. Presle sökülebilen radyaller her defasında biraz salma yapar. üreticilerin tavsiyesi kullanım ömrü boyunca iki~üç, bazen üç~dört defadır. Bunları da tamirata ayırınca doğru olan kışlıkları ayrı jantla kullanmak.


    Avrupa'da herkesin yaptığı da bu. Bu hata ucuz işçilik ve pahalı materyalle mümkün oluyor. Zaten lastiği söküp taktırmak bir tekerlek fiyatını geçeceğinden uyarmaya artık gerek görülmüyor. 80'lerde yazı dizileri çıkardı "radyal nasıl kullanılır", "radyalle nasıl fren yapılır" :) gibi. Avrupa buralardan kırk sene önce geçti, ama Türkiye'de uyarsalar iyi olur. Türkiye'de sektör malesef kendi işine ilgisiz.

    Patlayinca jantin uzerinde kalma hususu cok onemli

    Bu sayede ben de bir kaza atlarmistim. Hem de jant, asfalt cakillari ustunde donmedigi icin hasar almamis, cope gitmemis oldu

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • kara jant, dar taban, yüksek yanak. kuzey avrupada herkes böyle kullanıyor,


    dar tabanın karda tutuşu daha iyi, kimi ebatta yarı fiyata geliyor, lastikler yıpranmıyor, sök takı insan kendi bile yapabiliyor, ayrıca kışın tuzundan-buzundan alaşım jantlar korunmuş oluyor.

  • İki set jant lastik takımı olur, 10 dakikada değişir binersin mis gibi. Aynı janta o lastiği sök bunu yak, siboplar yıprasın, jant çizilsin, değişim bedeli balansı osu busu uğraşılacak iş değil.

    Üstelik yüksek yanak, küçük jant kışın öyle bir avantaj ki.. Su dolu sert keskin çukurlarda büyük kurtarıcı. geniş lastiklere göre karda tutunması daha güzel. fiyat uygun, tüketime dezavantajı yok.


    Sadece sac jant yerine alaşım düşünmek daha doğru olabilir özellikle bölgenizde çok sık tuzlama yapılıyorsa. mutlaka bir yerlerden pas yürüyor sac olanlarda.

  • trak76 T kullanıcısına yanıt
    17-18 jantı olanlar ne yapacak? 17-18 kara jant yok diye biliyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    17-18 neden alasın ki? 225-40-18 yazlıklarım, kışlıklar da 205-55-16.

    Çoğu kişinin bu şekildedir, yazlıklar düşük profil, kışlıklar yüksek.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Hocam kara janttan bahsediyor arkadaş. Hani kara jant takıp sürtme derdiyle yok bilmem ne derdiyle uğraşmaya gerek yokmuş ya o yüzden soruyorum fabrikasyon 17-18 jantla çıkan adamlar 16 kara jant ve lastik mi alsınlar diye sormuştum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Öyle olacak mutlaka.. her modelin bir alt donanımı oluyor, onlarda ebatlar küçük oluyor.

    Senin 18se jantın 16 kara jant alırsın, 20 ise 17-18'e düşersin gibi.

    Insignia'larda 20jantlı Opc line'lar vardır mesela.. kimse onlara gidip 20'' kış lastiği arayıp takmaz. gider alt donanımlardaki 17 alaşımdan bulur veya 17 sac jant bulur üstüne takar kışlığını gezer.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    175 65 14 kendi ebatları. Kış lastiğinde ne önerirsiniz? Jant öneriniz var ise model paylaşabilirseniz mutlu olurum.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.