Şimdi Ara

...::Solenza Klübü::... (60. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.635
Cevap
34
Favori
280.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezaibağ

    Senin aracta nasil bu modul madem kapilari kitlediginde camlar kalkmiyo daha neye yariyo bosunumi takildi bi yanlis anlasilma mi var bu anlatilanlarda cozemedim

    slm herhalde ben anlatamadım.ben ''anahtarla açıp kapatırken'' derken merkezi kiliti kastetmedim ki.ben anahtarı deliğe geçirerek kapıları kilitlerken camlar otomotik kalkmaz dedim....


    şimdi senin sorunun cevabını vereyim.benim araçta modül takılı.merkezi kilitle kapıları kilitlediğimde açık olan camlar kalkıyor.

    ama anahtarı deliğe geçirerek kapıları kilitlediğimde açık olan camlar kalkmıyor. umarım anlatabilmişimdir...
  • 16sv798 kullanıcısına yanıt
    çok çok geçmiş olsun.çok üzüldüm gerçekten.ben de arabayı alalı tam 1 yıl oldu.aldım alalı güzel bir bakım yaptırayım diyorum.sonra ayarları bozulacak diye çok korkuyorum.çok şükür çalışmasında çekişinde bir şey yok.ama binmeyi düşündüğüm içinde güzel bir bakım yaptırayım diyorum bilmiyorum artık.bu map sensörü dedikle motor kısmının orada eksoz borusunun üzerine monte edilmiş olan sensörmü?o sensör temizleniyor mu yoksa değişmesi mi lazım.benim motor arıza lambası yanıyor da ondan olabilir dediler.tamirci bilgisayara bağladı tüple alakalı dedi.tüpçüye göster dedi.üzerinde ki tüp tartarin burada bu markayı takan kimseyi görmedim.her ustaya da götürüp göstermek istemiyorum.hayırlısı bakalım.gittiği yere kadar.çalışmasında bir sıkıntı yok ama.
  • tekniker1 T kullanıcısına yanıt
    Anladim sagol

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sentinel_85 S kullanıcısına yanıt
    Benim arac her depoyu ful yapiyorom 59 tl gaz ile 235 250 km araliginda bitiyor sehir ici iki senenedir boyle uzun yolda bi kere denedim 59 tl gaz ile 120 160 km hiz araliginda 315 km gitti sanirim iyi degerler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tekniker1 T kullanıcısına yanıt
    Herkese selamlar,

    Ben bu işle daha bugün uğraştım. Tecrübelerimi aktarayım:

    Benim aracımda da bu kapak çalışmıyormuş, sürekli açık konumda kalmış. Bir de bu sistemin şaseye bağlandığı yerde conta kabilinden bir gri bir sünger var, o kaymış. 80 km hızı geçince ıslık gibi bir ses yapıyordu ve torpidonun altına dışarıdan hava alıyordu. Kışın otoyolda giderken yolcu tarafında oturanın ayakları üşüyordu. Bugün bu sorunu çözdüm. Süngeri yerine oturttum ama yine kayacak gibiydi. Ben de temas yerine, süngerin üzerine hafif silikon çektim, izolasyon yaptım ve sorun çözüldü. Fakat bu bölmenin kapağı (içeri hava dolaşım için) aldığımdan beri çalışmıyormuş.

    Fotoğraflar ekliyorum. Kapağı küçük bir motor kontrol ediyor ama göğüs tarafından sökülüp bakılacak gibi değil. Hafa üfleyen fan ünitesi ön taraftan çıkarılmalı. Bu ünite de sistemin en dibindeki parça, yani sökmek için motorun emme manifoldu tarafındaki sac sökülecek ve kalorifer sistemi fan ünitesine kadar sökülüp dışarıya alınacak ki dünya kadar iş. Tatile çıkacağım için şimdilik girişmedim ama bu zahmete değer mi onu da bilmem.

    Kapakla ilgili benim düşüncem kapalı konumdayken havayı dışarıdan alıyor, kapak açıldığında içerideki havayı içine çekerek hava dağıtım borularına veriyor. Fotoğraflarda da görebilirsiniz. Bu yüzden ben kapağı kapattım ve öyle sabitledim.

    Fotoğrafta kapağın hemen ardındaki fan türbini görülüyor. Bu kapak açık olursa türbin içerideki havayı çekip ana boruya iletir ki ana hava girişi aracın tam ortasında, ön camın dibindedir.

    Faydalı olması dileğiyle...

     ...::Solenza Klübü::... ...::Solenza Klübü::... ...::Solenza Klübü::...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan kizil -- 18 Temmuz 2014; 0:54:52 >




  • 16sv798 kullanıcısına yanıt
    Bu sorunla ilgili naçizane görüşümü belirteyim:

    Gazda sorun yok, benzinde boğuluyor stop ediyor. Bu durumda ben benzin enjeksiyon sisteminden şüphelenirim.

    Triger sente atlamış olsa gazda da büyük düzensizlik olur. Çünkü bana göre trigeri sente atlayan aracın sübap zamanları değişir ve gaz benzin farketmeksizin sorun oluşur. Sübap (emme-egzos), yakıt enjeksiyon (LPG-benzin fark etmez) ve ateşleme ayarı normalin dışına çıkar ki gazda da sorunu görebilmeniz lazım. Gazda sorun yok, bu yüzden ben senteyi eledim.

    Kelebek kutusu temizliği yeni bakım yapılmış bir araçta zaten yapılmıştır. Kaldı ki kelebek kutusu bilek kalınlığındadır, tıka basa dolmuş olması lazım ki sorun çıkarsın. Kelebek kutusu ağzına kadar kurumla dolu olsa ve bu soruna sebep olsa LPG de de aynı sorunu görmeniz gerekirdi. LPG de sorun yok, bunu da eledim.

    Rolanti valfi sorunlu olsa rölanti devrinde belirgin düzensizlik olur. Ben bizzat yaşamıştım. Araç rolantide olduğu yerde kendi kendine gaz verip bırakıyordu. Valfin ucu zamanla (50-60 bin km) zift gibi oluyor ve kapandığında oyuğa yapışıyor. Kolayca ayrılmadığından birden açılıyor. Bu da biri gaz veriyormuş gibi rölanti düzensisliğine sebep oluyordu. Valfi çıkarıp temizledim ve bu sorun çözüldü. Bu valfin bence kalibrasyonu falan yok. Çünkü valf servo şeklinde çalışmıyor. Sadece kelebek kutusuna takarken valfin oyuğu tamamen kapattığından emin olmak gerekiyor. Valfi elle dışa doğru biraz fazladan açıyoruz ve yerine oturtuyoruz. Oturturken fazla açtığımız kısım geriye doğru itiliyor ve delik tam kapanmış oluyor. Motor bilgisayarı bu motoru belli değerlere göre hareket ettiriyor, tam pozisyonunu belirlemek için bir tertibatı yok. Bu nedenle yerine oturtulduğunda aralık kalmışsa o aralık hep kalıyor ve rölantide gereğinden fazla hava alarak rölanti devrini yükseltiyor.

    Ayrıca rölanti valfi sorunlu olsa LPG de de sorunu görürdünüz. Bu sebeple bunu da eledim.

    LPG li araçta kelebek kutusu, rölanti valfi, bujiler, sente ayarı, sübap ayarı... Bunlar LPG-benzin, iki sistem tarafından ortak kullanılır. Bu sistemlerde bir problem varsa hem benzinde hem de gazda sorun görülür. Bu yüzden ben benzin enjeksiyon sisteminden şüphelenirim. Benzin enjeksiyonu gereğinden çoksa ya da azsa motor boğulur ve stop edebilir. LPG ayarı tam ise böyle bir durumda LPG de sorun olmaz. Çünkü sıralı sistem benzin enjektörünün püskürtme sinyaline göre LPG enjeksiyonu yapar. Montaj şemalarını incelerseniz, benzin enjektörlerine elektrik veren kablonun kesilerek LPG ECU suna girdiğini ve tekrar benzin enjektörüne döndüğünü görürsünüz. LPG devreye girgiğinde aracın benzin ECU su benzin enjektörüne elektrik sinyali verir. Bu sinyal enjektöre ulaşmadan LPG ECU suna gelir. Araç LPG de çalışıyorsa tam bu anda LPG enjeksiyonu yapılır ve sinyal benzin enjektörüne iletilmez. Araç benzinde çalışıyorsa LPG ECU su sinyali benzin enjektörüne gönderir. Sistemin çalışma prensibi bildiğim kadarıyla böyledir.

    Ben sizin sorununuzun benzin enjeksiyon sisteminden kaynaklandığını düşünüyorum. Buna göre fikir paylaşımı yaparak sorunu çözmeye çalışalım...




  • Benim elimde fotoğrafını paylaştığım aparat var. ELM327 diye geçer. Aracın OBDII soketine takılır ve bluetooth üzerinden motor bilgisayarına bağlanmanıza imkan verir. Yurtdışı dealextreme sitesinden 9 dolar gibi çok düşük bir ücrete aldım. Android akıllı telefona Torque Lite isimli ücretsiz bir program yükleyerek temel motor verilerini telefondan görebiliyorum, arıza kodlarını okuyabiliyor ve silebiliyorum. Sizlere de tavsiye ederim. Cihazın yanında bir cd de geliyor. İçinde ücretsiz programlar var ama çok yetenekli değiller. Ama yine de dediğim temel değer okuma ve arıza kodu işlemlerini yapabiliyorlar. Bilgisayarla da kullanabilirsiniz yani.

    Ayrıca LPG ayarı için de kendime aparat yaptım. Atiker programını da forumdaki bir arkadaş gönderdi sağolsun. LPG ayarımı da yapabiliyorum.

    LPG ECU ları bilgisayarlarla bilinen RS-232 (COM port) seri iletişimle haberleşiyor. USB-RS-232 çeviriciler tek başına çalışmıyor çünkü LPG ECU gerçek RS-232 gerilim değeri kullanıyor. TTL değil(elektronikçiler anlayacaktır). Bu yüzden araya Max232 koyup doğru Rx-Tx kablosunu bulmak yeterli. LPG kitlerinde ayar soketinde dört kablo olur. +12, Gnd, Rx ve Tx. +12 ve Gnd yi multimetre ile buluruz, zaten renginden belli olur. Rx-Tx de deneme yanılma ile bulunur. Ben ilk denemede bulmuştum.

    Herkese kolay gelsin...
     ...::Solenza Klübü::... ...::Solenza Klübü::...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezaibağ

    Benim arac her depoyu ful yapiyorom 59 tl gaz ile 235 250 km araliginda bitiyor sehir ici iki senenedir boyle uzun yolda bi kere denedim 59 tl gaz ile 120 160 km hiz araliginda 315 km gitti sanirim iyi degerler

    maşallah LPG için çok iyi değerler. ekonomik dizeller bile bu değerlerden az yakmaz.benim şehir dışı 18-20krş falan yakıyor ama şehir içi 32-35 krş falan hesaplıyorum neden bu kadar farkediyor çözemedim.
  • 16sv798 kullanıcısına yanıt
    Tekrar bakınca fark ettim: LPG ustası, şüphelendiğim durumu tesbit etmiş zaten. Benzin değeri 3 olması gerekirken 6 - 6,5 gösteriyor demiş. Söylediği benzin enjektörlerinin milisaniye cinsinden açık kalma süresi. Benim aracımda rolantide 3 - 3,5 ms civarındadır. Gaza yüklenince 5-10-12 milisaniyeye kadar çıkar. Senin aracında rolantide 6 - 6,5 ms değerleri, aracın benzin ECU sunun(motor bilgisayarı) normalden fazla yakıt püskürttüğünü gösterir. Bu da benzinde aracın zengin karışıma düştüğü ve boğulduğu verisiyle uyuşur. Püskürtülen yakıt gerektiğinden ne az ne de fazla olmalıdır. Zengin karışım demek, yanmadaki hava yakıt karışımında, yakıtın gereğinden fazla olması demektir.

    Bu teşhisi doğrulamak için egzos emisyonu yaptırabilirsin. Egzos ölçümünde zengin karışım değerleri çıkarsa teşhis doğru demektir.

    Bir başka yol ise benzin ECU suna OBD bağlantısıyla (bilgisayar bağlantısı) bağlanıp, SFT(Short Fuel Trim - Kısa zamanlı yakıt düzeltme) ve Lambda değerlerini gözlemlemektir.

    LPG de bu sorun oluşmuyor çünkü LPG ECU su kalibrasyon haricinde kendi harita(Map) bilgisini ve kendi sınırlı sensör verilerini kullanarak enjeksiyon yapar(OBD li kitler hariç, bunlar OBD veriyolunu kullanarak motor sensör verilerini anlık olarak izleyip kendi kalibrasyonunu yapar).

    Şimdi senin bulman gereken şey şu: Benzin ECU su neden gereğinden fazla yakıt püskürtmeye çalışıyor?

    * SFT değeri, bozuk LPG ayarı yüzünden fazlaca fakire kaymış olabilir. Benzin ECU su motoru zengin karışımda çalıştırarak bu değeri normale döndürmeye çalışıyor olabilir. Akü kutupbaşı sökme tavsiyesi bunun içindir. Bazı modellerde elektrik bağlantısı kesilen benzin ECU sunun SFT ve LFT gibi değerleri sıfırlanır. Fakat yabancı bir forumdan öğrendiğim kadarıyla bizim aracın ECU su (Siemens Sirius 32) bu değeri EPROM da yani elektrik kesilince silinmeyen bellekte saklıyormuş. Ben bizzat denemedim ama doğruysa, kutupbaşı sökme yöntemi bizimkinde işe yaramaz. Bu durumda aracı bir süre, 100-150 km kadar benzinde kullanmak gerekir ki ECU, LFT ve SFT değerlerini düzelterek enjeksiyon sürelerini normale getirsin.

    * Motor sensörlerinden alınan verilerde yanlışlık olabilir. Bu da benzin ECU sunun püskürtme zamanıyla ilgili yanlış hesaplama yapmasına neden olabilir. MAP sensörü, Lambda(O2) sensörü, soğutma suyu sıcaklık sensörü ya da başka bir şey olabilir.

    LPG ci ustanın söylediği bilgi ışığında araç gereğinden fazla benzin püskürtüyor. Bence ihtiyacın olan şey, bilgisayarla motor sensör verilerini okuyabilecek ve bunların ne anlama geldiğini yorumlayabilecek bir usta ya da servis.

    Onu değiştir, bunu değiştirci ustalardan uzak durmak gerekir. Maalesef bilgileri ve teknik donanımları yeterli değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan kizil -- 18 Temmuz 2014; 3:40:49 >




  • Benzin filtresi degisim zamani belli midir onu degistireyim diyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sezaibağ S kullanıcısına yanıt
    Bakım kılavuzunda her 20.000 km de gözüküyor fakat "1504 standartlarındaki için" diye not düşülmüş. Bizimkini kapsıyor mu bilemiyorum.
  • hakan kizil kullanıcısına yanıt
    slm.bende gecen gün o kapakla çok ugrastim.ben de tecrübelerimi anlatayim.kapagi kontrol eden motora disaridan motor bolmesinden mudahale etmek çok zor.yer çok dar.zaten klimayi aracin içiradinden taklislar.benim fikrime gore kapak açikken havayi disaridan aliyor.kapak kapaliyken içerideki havayi devirdayim yapiyor.ben kapagi acik biraktim.bir ara kapatip öyle denerim.hangisi daha kullanisliysa o duruda birakirim.
    sen ön dösü iyi sökmüssün.nasil zor mu sökmek.geri takarken zor oldu mu.bence sen yúzüp yüzüp kuyruguna gelmissin.son anda birakmissin.ikinci yükledigin fotoda o motor cok net gozukuyo.hemde vidasi bile gözüküyor.o vidayi söküp motoru çikarsaydin anlardik neyin ne oldugunu.yine de calisman basarili olmus.bakayim bende bayramdan sonra iceriden,on dosu sokup mudahale edeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekniker1

    slm.bende gecen gün o kapakla çok ugrastim.ben de tecrübelerimi anlatayim.kapagi kontrol eden motora disaridan motor bolmesinden mudahale etmek çok zor.yer çok dar.zaten klimayi aracin içiradinden taklislar.benim fikrime gore kapak açikken havayi disaridan aliyor.kapak kapaliyken içerideki havayi devirdayim yapiyor.ben kapagi acik biraktim.bir ara kapatip öyle denerim.hangisi daha kullanisliysa o duruda birakirim.
    sen ön dösü iyi sökmüssün.nasil zor mu sökmek.geri takarken zor oldu mu.bence sen yúzüp yüzüp kuyruguna gelmissin.son anda birakmissin.ikinci yükledigin fotoda o motor cok net gozukuyo.hemde vidasi bile gözüküyor.o vidayi söküp motoru çikarsaydin anlardik neyin ne oldugunu.yine de calisman basarili olmus.bakayim bende bayramdan sonra iceriden,on dosu sokup mudahale edeyim.

    Benim gibi ön göğsün üst parçasını sökersen durumu anlayabilirsin. Bir de kaputun altında, sileceklerin dibindeki büyük plastiği sökmelisin. O zaman klima ve fan sistemi tam olarak anlaşılır.

    Göğsü sökmek zor değil ama zaman alıyor. İki yanda, kapı taraflarında vida var. Bir de dreksiyonu muhafaza eden, dizlerimizin hemen üstündeki plastik parçaların sökülmesi gerekiyor. Teybi de kurtardıktan sonra geriye doğru asılıyorsun, çıkıyor. Zor değil ama zaman alıcı...

    İşin kuyruğuna geldim sayılmaz. Çünkü motor üzerindeki o küçük vidayı da söktüm, vida problem değil. Motor sallanıyor ama gelmiyor. Gelse bile içeriyi tam olarak görüp orada çalışma yapmak olanaklı değil. O motoru gösterdiğim delikten söküp takabilenin önünde saygıyla eğilirim :)

    Klima ve fan sisteminin bir kısmı içeriden, bir kısmı da dışarıdan takılmış. Arada bütün halinde aracın sacı var. Fan motoru, klima radyatörü, polen filtresi ve ana giriş hortumu... Bunlar dışarıdan, benim diğer mesajımda anlattığım şekilde takılabilir ancak. Dağıtım hortumları, kontrol paneli ve dağıtım mekanizması, bunlar da içeriden takılanlar. İçeriden takılanlarla bir sorunumuz yok. Ulaşmaya çalıştığımız motor, fan motor ünitesinin küçük bir parçası.

    Açık kapalı kısmına gelince... Sen kapağı nasıl açık bıraktın? Göğsü sökmeden kapağa nasıl ulaştın? Düğmesindeki ışığı kastediyorsan, o ışığın yanması, kapağın kapalı ya da açık olmasını etkilemiyor(kapak motoru çalışmıyorsa tabii).

    Bu kapak açıkken havayı dışarıdan alması mantığa ters. Kapak içeriyle olan irtibat. Ve hava üfleme yeri kesinlikle değil. Üfleme yerleri farklı. Kapağın hemen arkasında büyük fan motoru var. Kapak açıksa içerideki havayı çekip ana dağıtım yoluna veriyor. Kapak kapalıysa içeriden hava çekemeyeceğinden mecburen hava dışarıdan geliyor. Söylediğim parçalar sökülüp sistem tam olarak görüldüğünde anlaşılacaktır.

    Kolay gelsin...




  • hakan kizil kullanıcısına yanıt
    cevabin icin sagol.ben dös kismindan hiç mudahale etmedim o motora.ön kaputtan silecegin oradan müdahale ettim.emin ol oradan müdahale etmek oldolukça zor.o motoru sökebilme umuduyla belki 20 vida söktüm.o senin foto da gözüken büyük fanida söktüm ama yer dar oldugu icin oradan cikarmak imkansiz.uzun ugraslar sonucu onun öyle kalmasinin daha hayirli olacagi kanisina vardim.biraz daha ugrassaydim baska yere zarar verebilirdim.
    simdi su acik kapali konumunda hemfikir olalim.en ezindan bu konuda anlasalim.silecegin oradan baktigimizda kapak one dogru ve arkaya dogru hareket ediyor.elimizi iceri dogru uzatip kapagi kendimize dogru cektigimizde kapak kapanmis oluyo ve disaridan hava girisi engellenmis oluyor.kapagi geriye dogru ittigimizde kapak acilmis oluyor ve disaridan hava akisi saglanmis oluyor.
    benim bir fikrim var bilmiyorum nasil nasil olur.o kapaga sert bir tel baglasak ve torpido gözünün icerisinden o teli itip cekerek o kapagi acip kapasak nasil olur.ön dösu sökmüs biri olarak sence nasil olur.
    yada hic müdahale etmesek,bu kapagin en uygun konumu hangisi.o konumu tespit edip o konumda birakalim.ben su anda kapagi acik birakmisim.yani disaridan temiz havayi alip sogutarak iceri vermesini sagladim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lada - Solenza karşılaştırması açısından merak ettiğiniz bir şey varsa eski bir Lada 2104 kullanıcısı olarak, ayrıca Solenza almadan önce Vega'ları araştırmış birisi olarak fikir verebilirim... Bu arada Solenza'daki boğulma olayı ile ilgili Hakan'ın açıklaması oldukça mantıklı... Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekniker1

    cevabin icin sagol.ben dös kismindan hiç mudahale etmedim o motora.ön kaputtan silecegin oradan müdahale ettim.emin ol oradan müdahale etmek oldolukça zor.o motoru sökebilme umuduyla belki 20 vida söktüm.o senin foto da gözüken büyük fanida söktüm ama yer dar oldugu icin oradan cikarmak imkansiz.uzun ugraslar sonucu onun öyle kalmasinin daha hayirli olacagi kanisina vardim.biraz daha ugrassaydim baska yere zarar verebilirdim.
    simdi su acik kapali konumunda hemfikir olalim.en ezindan bu konuda anlasalim.silecegin oradan baktigimizda kapak one dogru ve arkaya dogru hareket ediyor.elimizi iceri dogru uzatip kapagi kendimize dogru cektigimizde kapak kapanmis oluyo ve disaridan hava girisi engellenmis oluyor.kapagi geriye dogru ittigimizde kapak acilmis oluyor ve disaridan hava akisi saglanmis oluyor.
    benim bir fikrim var bilmiyorum nasil nasil olur.o kapaga sert bir tel baglasak ve torpido gözünün icerisinden o teli itip cekerek o kapagi acip kapasak nasil olur.ön dösu sökmüs biri olarak sence nasil olur.
    yada hic müdahale etmesek,bu kapagin en uygun konumu hangisi.o konumu tespit edip o konumda birakalim.ben su anda kapagi acik birakmisim.yani disaridan temiz havayi alip sogutarak iceri vermesini sagladim.

    Sen silecek tarafından bense göğüs tarafından sökmüşüm. Belirttiğim gibi silecek tarafından fan ünitesini söküp dışarı alabilmek için şasiden bir sac parçasının sökülmesi ve yolun açılması gerekiyor. Aracın asıl motorunun emme manifoldu tarafında, ön camın dibinde. Ancak bu sac parçası sökülürse fan ünitesinin geçebileceği yer açılmış oluyor. Senin de tecrübe ettiğin gibi çok zahmetli. Sac hem civatalı hem de sert macunla yapıştırılıp izole edilmiş. Bir de benim aracım klimalı. Klima borularının da sökülmesi, gaz boşalacak derken küçücük bir kapak motoru için tonla iş. Bir de yaptın, uğraştın, topladın... Bir bakarsın kapak gene takılır, tam çalışmaz. Ölür müsün öldürür müsün :)

    Açık kapalı konusunu aydınlatalım: Göğüs tarafı için konuşuyorum. İç kabinle fan ünitesi arasında aracın şasesi üzerinde bir karış genişliğinde 10 cm yüksekliğinde diktörtgen boşluk var. Saşe kesilmiş yani. Bu dikdörtgen delik iç kabinle fan ünitesini birbirine bağlıyor. Kapak bu deliğin açık ya da kapalı olmasını sağlıyor. Muhtemelen sen silecek tarafından kapağı arkaya doğru ittiğinde göğüs tarafındaki delik örtülmüş oluyor. Benim kapak kapalı dediğim durum. Fan ünitesi ile kabin bağlantısı kapakla örtülünce de sistem dışarıdaki havayı alıyor. Yine sen silecek tarafından kapağı kendine doğru çektiğinde -yukarıya doğru dönerek geliyor olması lazım- bu durumda da kabin ile fan ünitesi arasındaki dikdörtgen delik açılmış oluyor. Böylece sistem kabindeki havayı çekerek ana dağıtım yoluna basmış oluyor. Umarım bu sefer anlaşabiliriz :)

    Ben göğsü toplarken kapağı kapalı bıraktım. Hatta küçük bir vida ile de kapalı şekilde sabitledim. Yani fan ünitesi ile kabin arası kapalı. Sistem sürekli dışarıdan hava alacak şekilde. Fakat pişman oldum. Çünkü şu an sıcak bir yerde tatildeyim ve klima sistemi, dışarıdan aldığı çok sıcak havayı soğutmakta yeterli olmuyor. Kapağı açık bırakmış olsaydım, içerideki havayı döndürecekti ve biz de serin serin sürecektik. Yanımda malzeme var, göğsü söküp kapağı açabilirim ama üşeniyorum. Belki dönüş yoluna çıkarken yaparım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekniker1

    cevabin icin sagol.ben dös kismindan hiç mudahale etmedim o motora.ön kaputtan silecegin oradan müdahale ettim.emin ol oradan müdahale etmek oldolukça zor.o motoru sökebilme umuduyla belki 20 vida söktüm.o senin foto da gözüken büyük fanida söktüm ama yer dar oldugu icin oradan cikarmak imkansiz.uzun ugraslar sonucu onun öyle kalmasinin daha hayirli olacagi kanisina vardim.biraz daha ugrassaydim baska yere zarar verebilirdim.
    simdi su acik kapali konumunda hemfikir olalim.en ezindan bu konuda anlasalim.silecegin oradan baktigimizda kapak one dogru ve arkaya dogru hareket ediyor.elimizi iceri dogru uzatip kapagi kendimize dogru cektigimizde kapak kapanmis oluyo ve disaridan hava girisi engellenmis oluyor.kapagi geriye dogru ittigimizde kapak acilmis oluyor ve disaridan hava akisi saglanmis oluyor.
    benim bir fikrim var bilmiyorum nasil nasil olur.o kapaga sert bir tel baglasak ve torpido gözünün icerisinden o teli itip cekerek o kapagi acip kapasak nasil olur.ön dösu sökmüs biri olarak sence nasil olur.
    yada hic müdahale etmesek,bu kapagin en uygun konumu hangisi.o konumu tespit edip o konumda birakalim.ben su anda kapagi acik birakmisim.yani disaridan temiz havayi alip sogutarak iceri vermesini sagladim.

    Göğsü söktüğümde tel işini ben de düşünmüştüm ama o zaman küçük kapak motorunu sökme umudum vardı. Şimdi ise senin dediğin gibi o sistemi dağıtıp toplamak bana da mantıklı gelmiyor. Göğüs tarafı için, aracın sacındaki delik yer düzlemine dik. Göğüsten çıkan bir telle olacak gibi değil, makara sistemi gerekir. Kapağın hemen önünde, torpidonun arkasında sağ dikiz aynasının ordaki havalandırma ızgarasına giden dağıtım borusu var. Bu da telin işlemesini engeler. Tekrar sökünce daha iyi anlarız ama benim tahminim, kapaktan aşağıya, paspasa doğru, kapağa tutturulmuş bir antikron kablo ya da sert bir çubuk indirebilirsek, ayakları uzattığımız boşluğun köşe taraflarından birinden çubuğu yukarı aşağıya hareket ettirmek kaydıyla kapağı kontrol edebiliriz. Bu şekilde işler mi anlamak için tekrar söküp bakmam gerek.

    Bu durumda benim iki seçeneğim var gibi. İşleyebilecek yer varsa bu tel-çubuk yöntemini deneyeceğim. Yok yer müsait değilse kapağı açık bırakıp havanın sürekli içeride dönmesini sağlayacağım. Bu şekilde yazın klima performansı artacak. Bana da bu lazım zaten. Dışarıdan hava istersem de camları açarım olur biter.




  • Sağ cam krikosu bozuldu. Tam da tatil öncesi. Bizim araçların sağ cam motoru meşhurdur. Üç dört kez söküp takmışlığım var. Bu sefer çelik kabloların cama bağlandığı plastik parçalanmış. Motor da sıkışmış. Uğraşırsam belki yapabilirim ama tatil öncesi vaktim olmadığından uğraşamadım. İstanbul'da Kartal sanayide biraz aradım ama sonuç yok. 100-150 civarı yenisini bulursam alacağım, uğraşmak istemiyorum. Tecrübesi olan, nerede bulabileceğimi bilen varsa haber ederse sevinirim...
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-dacia-2004-model-klima-airbag-h-direksiyon-lpg-98000-orjinal-km-163815642/detay/

    en son 12 ye bırakıyor boya yok dedi.güneş yanıkları varmış.bu fiyata nasıl. arkadaşlar alınır mı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: go1602

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-dacia-2004-model-klima-airbag-h-direksiyon-lpg-98000-orjinal-km-163815642/detay/

    en son 12 ye bırakıyor boya yok dedi.güneş yanıkları varmış.bu fiyata nasıl. arkadaşlar alınır mı.

    12ye bırakıyorsa iyi fiyat benimki 120binde ben 13e satıcam temiz görünüyor fotolarından güneş yanıklarınıda boyatıcaksın mis gibi binersin, çok memnunum kesinlikle tavsiye ederim.




  • 
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.