Şimdi Ara

...::Solenza Klübü::... (73. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.635
Cevap
34
Favori
280.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hiç kullanan kalmadimi bu arabadan arkadaşlar ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anlaşılan bu arabadan kullanan hiç kalmamış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ferit32 kullanıcısına yanıt
    ben kullanıyorum kardeşim :)
  • ferit32 kullanıcısına yanıt
    lada vegada klima yok diye biliyorum. solenzanın confort modelini bilmiyorum ama rapsodi veya scala alsan daha iyi olur onlar daha donanımlı.
  • Kardeş bi yardimci ol ya arada kaldım valla ilk arabam olcak zaten ama lada vega hbler çok güzel duruyor gözüme ortada kaldım 1 yıldır biriktiryığın para sonucat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferit32

    Kardeş bi yardimci ol ya arada kaldım valla ilk arabam olcak zaten ama lada vega hbler çok güzel duruyor gözüme ortada kaldım 1 yıldır biriktiryığın para sonucat
    kardeş işin aslı solenza çok güzel araba ama tutulmayan araba olduğundan 2. eli ağır gidiyor. ille alacaksan temiz scala pack sport tercih etsen daha iyi olur. hem daha dolu hem de piyasası daha iyi. Lada vega ise daha kemikli sağlam araba. solenzanın çoğu parçası renault ama bazı kaporta parçaları zor bulunuyor ama bildiğim kadarıyla veganın parçaları daha rahat bulunuyor.
  • İlk kullanım için lada daha uygun sanırım çünki parça bol yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ferit32 kullanıcısına yanıt
    parça olarak lada daha avantajlı ama solenza biraz daha konforlu. en azından kliması var. dediğim gibi solenza alırsan tavsiyem scala versiyonu olsun. eğer alamazsan ladaya bak
  • ferit32 kullanıcısına yanıt
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-dacia-klimali-ve-tuplu-345999847/detay
    Geçiş döneminde ve ilk kullanımlarda çok uygun. Yakıtı ekonomik. Direksiyonu hidrolik olsada bana göre çok sert. Bize göre küçük nüfus 5 kişi. daha büyük bir araç almak için satıyorum. Kliması soğutma için yeterli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman068

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-dacia-klimali-ve-tuplu-345999847/detay
    Geçiş döneminde ve ilk kullanımlarda çok uygun. Yakıtı ekonomik. Direksiyonu hidrolik olsada bana göre çok sert. Bize göre küçük nüfus 5 kişi. daha büyük bir araç almak için satıyorum. Kliması soğutma için yeterli.
    Bende kullanıyorum kardeşim. Hemde hastasıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolsipal27

    Bende kullanıyorum kardeşim. Hemde hastasıyım.

    Alıntıları Göster
    Herkese merhaba,

    Uzun zamandır foruma girmedim. Okumadığım son birkaç sayfayı okuyup soranlara madde madde cevap yazayım:

    Benim aracım 2014 model rapsodi: Klima, hidrolik dreksiyon, sürücü hava yastığı, ön camlar otomatik.
    2011 sonunda 57000 de aldım. Aldığımda LPG yeni takılmıştı. Hala kullanıyorum, 158000 civarı oldu.

    1. Bakım ve kullanma kılavuzunu daha önce yüklemiştim, tekrar soran olmuş. Yeniden yükledim, aşağıdaki adresten indirebilirsiniz.
    https://drive.google.com/open?id=0ByoI7cVbCjHaWXFPSFlBeHR6azA

    2. Su alma problemi: Bu arabalar çok kuvvetli yağmurda azıcık su alır. Araç çok hafif de olsa rampa aşağı meyilli park edilmemişşe az yağmurda da önden su alır. Önden su alma işi ayakları koyduğumuz yerlerin ıslanması şeklinde olur. Bunun 1. sebebi, silecek motorunun bulunduğu bölmede, iki yanda su giderleri var, onlar tıkanmıştır. 2. Yine aynı bölmeye bakarsanız, kalorifer sisteminin hava üflemesinin içeriyle bağlandığı büyük siyah bir parça görürsünüz. İşte o bağlantılardan içeriye su sızar. Giderler tıkalı olursa o havuzda su seviyesi yükselir ve su alır. Giderler tıkalı olmasa bile, araç aşağı meyilli olmazsa, su seviyesi yine bağlantılara yetişiyor ve içeri sızıyor. Bağlantıların yıpranmışlığına göre meyilsiz, düz parkta da sızabilir. Benimkinde düz parkta da çok azıcık giriyor sanki ama önemli değil. Kafası yukarı kalacak şekilde hiç park etmem, siz de etmeyin ;) Benim kapı ya da bagaj taraflarında bir sorunum olmadı, bu yüzden kapı lastiklerine hiçbir işlem yapmadım.

    3. Torpido tarafından soğuk hava gelmesi: Bununla ilgili önceki sayfalarda bir paylaşım yaptığımı hatırlıyorum yine bir özetleyeyim. Torpido tarafında aşağı yukarı bir cep telefonu ya da biraz daha genişçe büyüklükte motorlu bir kapak var. Gözle görmek için ön göğsü sökmek gerekir. Göğsün altına elle uzanırsanız el yordamıyla fark edebilirsiniz belki. Bu kapak "araç içi hava dolaşımı - dışarıdan hava alımı" ayarının kapağıdır. Kalorifer düğmelerinin olduğu yerde açma kapama düğmesi var. Bu kapak açıksa, yani araç "havayı dışarıdan içeriye al" ayarındaysa, kışın şehir dışında giderken, ön yolcunun ayaklarına doğru hatırı sayılır miktarda soğuk hava giriyor. Sürücü tarafı normal iken yolcunun ayakları donuyor. Yolcu üşümemek için kaloriferi köklüyor, bu sefer de sürücünün ayakları pişiyor, malum bizim kaloriferin maaşallahı vardır, iyi ısıtır.

    Benim aracımda bu kapağın motoru sıkışmış, düğmeye basınca aç kapa yapamıyor. Ben de soğuk hava girmesin diye kapağı kapalı konuma getirdim ve sabitledim. Eğer kontağı açtığınızda marşa basmadan önce, zrrrrr diye beş altı saniye sonra kesilen bir ses duyuyorsanız, torpido arkasındaki bu kapağın motorundan geliyordur. Sizinki de sıkışmıştır, geçmiş olsun... (Arkadan gelen ses, benzin pompasından, o başka...)

    4. Yedek parça meselesi: Bunu herkes yazmış zaten. Mekanik parçalarda sorun yaşamazsınız. Ama kaporta ile ilgili, yani sadece bizim araca özel bir parçayı zor bulursunuz. Mesela benim arka far azıcık kırık. Değiştireyim desem hiç parçacıları gezmem. Bilirim ki bulma şansım çok az. İsterim servisten, en kötü yurt dışından gelir. Mesela kontağım kırılmıştı, bir sürü yere sordum bulamadım. Fransa'dan iki ayda geldi. Ben aramayla pek zaman kaybetmeyin derim. Onun dışında debriyajdı, kayıştı onlar her yerde var. Çünkü bizim araca özel değil, clio meganda da kullanılıyor.

    5. Hararet: Bizim araçta hararet göstergesi dört kademe. Benimki yaz kış ikinci kademeyi geçmez. Üçe dörde yaklaşanlarda bence bir soğutma sorunu vardır. Çözmek gerek, hararet işi tehlikeli...

    6. Arıza Lambası: Tüp sebebiyle motor arıza ışığı yanabilir. Ben aracımı aldığımda tüp yeni takılmıştı. İki üç sene hiç lamba yanmadı. Yani tüpün ayarı doğru ise lamba yanmaz. Benim lamba 150-200 km de yanıyor çünkü oksijen sensörlerimden biri bozuk, yanlış okuma yapıyor. Bu sebeple lamba yakıyor. Hatırladığım iyi oldu, onu da bi' değiştireyim artık :) Bu oksijen sensörleri ömürlük değildir. 80.000 km den sonra değiştirilmesini tavsiye eder üreticiler. Her tavsiyeye uyalım desek tüm parayı arabaya yatırmak gerekir :) 80.000 olmaz da 130 -150 binde değişirsin. Bu parçanın sağlıklı çalışması yakıt tüketimini de etkiler. O nedenle uzun vadede tasarrufa katkısı olur. Bizimkilerin yaşı malum, ben değiştirmeyi düşünün derim. İki tanesi 250 tl civarı tutar.

    7. Lastik ölçüsü: Sac jant olanların orijinal ölçüsü 165/70/13. Bu lastik zor bulunur olduğundan 175/70/13 ü önerdi, bundan her yerde bulursun dedi. Ben de olur dedim taktırdım. 175/70/13 lastiği iki seneden fazla oldu kullanıyorum. Davlumbazda oynama, kayma yoksa sürtme olmaz.

    8. Otomatik camdan gelen ses: Camı kaldırırken kapı içinde bir şeyler parçalanıyormuş gibi sesler duyuyorsanız, bilin ki camı kaldıran telin sarıldığı makaradan geliyor. Makara üzerinde talin yerleşeceği oyuklar var. Tel bu oyuktan bir kurtuldu mu, sen onu yerine oturtuncaya kadar deli gibi ses yapıyor. Sesten rahatsız olmuyorsan bir zararı yok. Açayım yapayım dersen yanında bir kişi daha olmalı. Makarayı bir dağıttın mı tek başına iki elle toplaman çok zor, birinin yayı şıkıştırıp diğerinin makarayı birleştirmesi lazım. Kendinize güvenmiyorsanız hiç açmayın.

    9. Almayı düşünenlere: Ben benimkini beş senedir tepe tepe kullanıyorum. Çokça da uzun yola gittim. Uzun yola çıkarken hiç endişe duymadım. Hatta gitmeye karar verip yarım saatte eşyalarımı toplayıp 850 km ye marş bastığım oldu. Bu yüzden gider mi kalır mı diye düşünmeyin, aracın sorunu yoksa tabii gider. Aracı kullanmadan yorum yapanlara da kulak asmayın. Kullanıcıları burada karşılaşılan bütün sorunları yazmış işte. Eliniz takım tutuyorsa, burada yazılanlarla başa çıkabilirim diyorsanız alır binersiniz. Ben aracımı aldığımda "buna mı para verdin" diye dalga geçenler bir süre sonra "ben de mi böyle bişey alsam" diye arabayı inceler oldular. Yakıtına zaten tav olmayan yok. Haa, bir daha muhtemelen solenza almayacağım ama zamanında param buna yetti bunu aldım. Hala da kullanıyorum.


    Soranlara yardımcı olabildiysek ne mutlu bize...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan kizil -- 22 Ekim 2016; 4:45:13 >




  • Arkadaslar merhaba benim solenzam son zamanlarda ozellikle motor sogukken kendi kendine gaz veriyor... rolanti 1500-2000 arasi kendi kendine gidip geliyor..araba isindiktan sonra bunu yapmayi birakiyor sebebi ne olabilir... yardimci olursaniz sevinirimm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nezir5656

    Arkadaslar merhaba benim solenzam son zamanlarda ozellikle motor sogukken kendi kendine gaz veriyor... rolanti 1500-2000 arasi kendi kendine gidip geliyor..araba isindiktan sonra bunu yapmayi birakiyor sebebi ne olabilir... yardimci olursaniz sevinirimm

    Boğaz kelebeğindeki rolanti valfi zamanla kirleniyor. Söküp üzerinde birikmiş olan ziftimsi tabakayı temizlersen çözülür diye düşünüyorum. Ben bizzat yaptım, bir saat bile sürmüyor. Tahminimce araç ısındığında zift tabakası da yumuşuyor ve valfin hareketini engellemiyor.
  • Hocam geçen temizledi sözde Üsta acaba iyi temizlememişmi yoksa başka ni nedeni olabilir mi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bir hafta önce Üsta temizledi acaba iyi temizleyemedimi yoksa başka ni sorunu olabilirmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam benim arabada oyle sogukta oyle oluyor sadece. Sıkıntı çıkarmaz. Bana çıkarmadı.
     ...::Solenza Klübü::... ...::Solenza Klübü::... ...::Solenza Klübü::...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nezir5656

    Hocam bir hafta önce Üsta temizledi acaba iyi temizleyemedimi yoksa başka ni sorunu olabilirmi

    Boğaz kelebeği temizliği değil benim dediğim. Boğaz kelebeği kutusundaki rolanti valfinin sökülüp temizlenmesi gerek. Başparmak büyüklüğünde bir motor. Ben olsam ilk buna bakardım.


     ...::Solenza Klübü::...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan kizil -- 22 Ekim 2016; 21:24:46 >




  • Verdiginiz bilgi icin sonsuz tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nezir5656 N kullanıcısına yanıt
    Kardeş eger rolanti dalgalanması sorunu yaşıyorsan bunun bir kaç sebebi olabilir. Birincisi arkadasin dedigi gibi boğaz kelebeğini temizlettir. İkincisi rolanti sensörü bozuk olabilir. Üçüncüsü arac emme manifoltundan hava aliyordur bu nedenle yakit hava karisimini doğru ayarlayamiyordur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.