Son zamanlarda Sarı siteden alışveriş yapan oldu mu? Bazı satıcılarda referans ve yorumlar var dh ikinci elde olduğu gibi. Güvenilir midir? Tırsıyorum sarı siteden |
Son zamanlarda Sarı Site
-
-
Ben de sahibinden.com yazmaya tırsıp sarı site diye yazanlara şaşırıyorum; sanki sahibinden.com yazmak yassahmış gibi...
-
deneyimi olan yok mu arkadaşlar? ona göre alışveriş yapacağım
-
Geçende biz Iphone 14 pro max sattık. Eğer bir şey satacaksan IBAN üzerinden para gönderdiklerinde gelen parayı yakın bir arkadaşının, annenin, babanın, ablan varsa ablanın vb. IBAN'ına yolla çünkü sana parayı gönderdiğinde senle görüşmeyi bitirdikten sonra bankayı arayıp yanlışlıkla atıldı diyip parayı çekebiliyor. Hem paran gider hem ürünün. Dolandırılırsın :). Dikkat etmek lazım ya da parayı elden al.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
ben bu sitenin kapatılması gerektiğini düşünüyorum
-
Yok öyle bi dünya.. para hesabı geçtiğinde ister merkez bankası müdahale etsin, o iş bitmiştir. kimse kimsenin hesabından para çekemez.. senin dediğin gibi olsa ülkedeki nizam bozulur, çok kimse aynı yöntemle birbirini dolandırırdı...
-
Senin dediğin doğrudur biz böyle yapmıştık söylemek istedim peki bankayı aradığında gerçekten yanlış IBAN'a gittiyse ne oluyor?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yanlış iban nolardan biri bile yanlış olursa eft gitmez, hesabına geri gelir. Ha sen yanlış kişinin hesabına göndermişsen, bunun bedelini bir daha sefere kılı kırk yararak herşeyi kontrol edip öyne eft yaparak ödersin...
Yanlış ibana giden geri gelseydi, dolandırıcılara gönderilen paralar hemen göndericiye iade edilirdi.
-
Benim bildiğim yüksek miktardaki paraları gönderdikten sonra bankayı arayıp durumu anlattığında yardımcı oluyorlar. Sürekli yapsa sistemde gözükür zaten.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dediğin gibi olsa, havaleyi aldıktan sonra ortadan kaybolan araba satıcıları türemezdi... eğer içine sinmediyse, bankayı ara bi sor derim, bu bildiklerin doğru mu yanlış mı yerinde teyit etmiş olursun
-
Haklısın, evet.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ters ibrazı (chargeback) araştır.
-
elmayla armutu karıştırma. biz eftden havaleden bahsediyok, kartla ödemeden deel...
-
Almanı tavsiye ederim, özellikle şehir dışı param güvende sağlamdır, satıcının profili iyi ise düşünme alışverişini yap, üründe sorun olursa en geç 5 iş günü gibi bir iade hakkın var, paranda havuzdan hafta sonu araya girmez ise 3-iş günü içerisinde hesabına yatar.
-
Sahibinden.com 'un param güvende sistemi alıcıyı koruyan bir sistem satıcıyı değil. Alacağınız ürünün satıcısı 5 yıldızlı bir profile sahipse ve iletişim bilgileri ilanda görünüyorsa güvenle alışveriş yapabilirsiniz.
Ayrıca ürün ilanda belirtilenden farklı çıkarsa ürünü geri iade edebilirsiniz lakin ben ağzım yandığı için param güvende sistemini 40 'a yakın 5 yıldızlı satışım olmasına rağmen artık kullanmayacağıma tövbe ettim. Siz her ne kadar iyi niyetli bir satıcı olsanız da ve param güvende üzerinden ürünü satışa açsanız da satın alan kişi ürünü keyfi olarak iade edebiliyor veya teslim aldıktan sonra onay süresini bilinçli olarak geciktirebiliyor. Alıcı tarafından sunulan gerekçeler basma kalıp şeyler henüz test edemedim, vaktim olmadı vb. gerçi bunu bilerek bu platformlarda ilan açıyorsunuz ama istisnalar dışında bana göre etik bir davranış değil.
Ayrıca alıcı onay süresinin son günü son anda ürünü iade etmek isteyebilir ve bu süre zarfında ürünü açıp kullanmış bile olabilir. Alıcı için bir sorun yok lakin satıcı için sıfır bir ürün sattıysanız şayet artık ürününüz sıfır olmaktan çıktığından zarar eden taraf satıcı oluyor.
Sıfır ürün satmasanız bile satıcı açısından geri iade sürecinde yaşanan olumsuzluklar zaman kaybına yol açıyor. Yani elden nakit hemen almak isteyen birine ürünü daha hızlı satabilecekken ortalama 2 gün kargonun alıcıya ulaşma süresi + 24 saat ürünü onaylama süresi derken 3 gün geçti bile bir de alıcı eğer ürünü son anda iade etmek isterse 24 saat içinde kargoya teslim etmesi gerekiyor ama bu süreç resmi tatil günlerine denk gelirse süreç daha da uzayabiliyor en az 2 gün de hafta sonu araya girdi diyelim ve ürünün satıcıya geri ulaşma süresi için de en az 2 gün dersek neredeyse 1 haftalık bir kayıp söz konusu.
Yukarıda belirttiğim hususlar alıcı ve satıcı arasındaki anlaşma ile Sahibinden.com üzerinden yapıldığından herhangi bir hak kaybı durumda ancak yasal yollardan hakkınızı arayabiliyorsunuz.
Örnek vereyim sıfır bir ürün sattınız mesela ekran kartı sıfır güvenlik bandı açılmamış halde bu bir telefon da olabilir tamamen sıfır ürün diyelim ama alıcı ürünü alınca açtı, kullandı ve vazgeçip iade etmek isterse o ürün artık sıfır olmaktan çıktığı için burada satıcının ciddi bir zararı oluyor.
Aynı şekilde siz ürünü sağlam çalışır şekilde alıcıya gönderdiniz ama ürün size bozuk veya parçası eksik geldi diyelim bu durumu kargo kutusuna bakarak anlayamadığınız için ürünü teslim aldıktan sonra fark ederseniz geçmiş olsun zararı karşılamak için ancak yasal yollara başvurmak zorundasınız yani ürünü kargodan teslim alırken mutlaka videoya çekerek teslim almak ve mümkünse kutuyu kargo görevlisinin yanında açıp hasar var mı yok mu eksiği kusuru var mı diye kontrol etmek ve varsa kargo görevlisine orada tutanak tutturmak gerekiyor ama genelde kargocular bu sorumluluğu almak istemedikleri için kargoyu bırakıp gitmek istiyorlar ısrarcı olmazsanız veya bu süreçleri videoya çekip kayıt altına almazsanız sonradan savcılığa gidip suç duyurusunda bulunmak için bir hak iddia etmek zorlaşabiliyor. Özetle satıcı için zor ve sancılı bir süreç iken alıcının her türlü tuzu kuru.
Tabii bu söylediklerim en olumsuz koşullar için geçerli olan şeyler ve bu gibi durumlarda emin olun Sahibinden.com hiç bir şekilde satıcıya yardımcı olmuyor bunu yaşadığım 2 olumsuz tecrübeye dayanarak kesin olarak söyleyebilirim.
Yaşadığım olumsuz tecrübeden biri alıcı ürünü iade etmek isteyip ürünü kargoya teslim etmediği için ve araya bayram tatili girdiğinden yaklaşık 10 gün sonra sattığım ürünün parasını Sahibinden.com 'dan alabildim bir diğeri de alıcının bilgisizce ilanda yazan üründen farklı bir ürün aldığını iddia ederek bana haber vermeden siteden direkt iade et butonuna tıklayıp oluşan kodla ürünü benim sitede kayıtlı yazlık adresime göndermiş olması ve kod bir kere sitede tanımlı adrese göre oluştuğu için şubeden adresi bir türlü değiştiremedik en azından kargoya verilen şube üzerinden bu değişiklik yapılamadı neyse ürün yanlış adrese gitti ve adreste kimse olmadığı için ürün göndericisine geri iade olarak döndü ama günlerce ürünü sattığım kişiye PTT kargo ürünü teslim edemedi ulaşılamadı gerekçesiyle hatta en sonunda şubeye gidip ben elden almak istediğimde de ürünün göndericisi ben olmadığım gerekçesiyle ürünümü bana vermediler bu süreçte PTT kargonun müşteri hizmetleri ile sayısını hatırlamadığım kadar telefon görüşmesi yaptım şikayet kaydı oluşturdum günlerce sonuçlanmasını bekledim vs. kargo şubede 1 hafta bekledi ve bu süreçte sattığım kişiye ulaşamadım telefonlarımı açmadı ve sonuç olarak ürün satışından 1 ay sonra alıcıya attığım son mesaja artık takdiri ilahi tecelli etmiş olsa gerek sms üzerinden bana geri dönüş yaptı ve sattığım ürünü ancak o şubeden elden teslim aldıktan sonra ben de ondan gidip elden geri teslim alabildim.
Sattığım kişinin telefonlarımı açmama gerekçesi de ailevi sorunları olduğu içinmiş 26 yaşında genç biriydi özetle bu süreçten dolayı yaşadığım stres ve sıkıntılı günleri bir ben bir Allah biliyor dolayısıyla artık param güvende, dolap, gardrops vb. uygulamalar üzerinden kesinlikle satış yapmamaya tövbe ettim elden nakit satarım kafam rahat eder nokta.
-
Hocam bazı kişiler mesela 10 tane ürün satıyor ama profiline girdiğimde Şu anda satışta olan ürün adedi:0 yazıyor.
Ama profiline baktığında ürünler listeli 10dan fazla satışı var
Nedeni nedir bunun bilginiz var mı?
-
param güvendeyle alıyorum yok satmıyorum diyor almıyorum havale yap diyen oluyor yapmıyorum ne gerek var piyasada kmseye güvenemezsin
-
Belki uygulama veya siteden kaynaklı bir bug olabilir ben de dediğiniz gibi bir iki kere şahit olmuştum ama sanırım uygulama üzerinden satıştaki tüm ürün ürünleri görüntüle dediğimde satışta olan ürün adedi sıfır gözüküyordu ama siteden bakınca dediğiniz gibi satışta ürünler listeleniyordu.
Bu arada sarı sitenin müşteri hizmetleri belki hepsi değil ama çoğu bilgisiz ve saygısızca konuşan kişilerden oluşuyor. Mesela son konuştuğum bir bayan vardı önce normal şekilde başlayıp sonrasında kabalaşan bir dille ve üst perdeden konuşuyordu yani ''biz sadece yer sağlayıcısıyız, sizin hatanızdan kaynaklanıyor bizim bu konuda yapabileceğimiz bir şey yok alıcı ile iletişime geçmeniz gerekiyor vb.'' sinir bozucu bir üslupla konuşuyorlar hiç çözüm odaklı değiller sürekli kendilerinin yer sağlayıcısı olduğunu ve anlaşmazlık durumlarını ancak alıcı-satıcı arasında iletişim ile sağlanması gerektiğini söyleyip işin içinden sıyrılıyorlar keza kargo ile ilgili adres değişikliği veya sistemden adresin onlar tarafından güncellenmesi gibi bir hizmeti de sağlamıyorlar bunu da sizden kargo firması ile çözmeniz gerektiğini söylüyorlar özetle satıcıysanız nakit satın veya forumdan ilan açın sahibinden linkinizi ilana ekleyin forum referanslarınızla illa ki sattığınız ürünü hızlı satabilirsiniz veya forumdan alıcı çıkmazsa sarı siteden zaten sizi sürekli arayıp almak isteyenler olacaktır taksitli almak isteyenlere de nakit satıyorum deyip konuyu kapatırsınız çünkü inanın 1-2 gün sonra sorgusuz sualsiz hemen alıcı olan birileri mutlaka çıkıyor.
Benzer içerikler
- birinin telefonun uçak modunda olduğunu nasıl anlarız
- hiç kız arkadaşı olmayan erkek
- operaya giderken ne giyilir
- sivas nasıl bir yer
- 100 baisa kaç tl
- kasım indirimleri ne zaman
- prompt mühendisliği
- türk çay emojisi
- para sayma makinesi bim
- exxen filmleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X