Şimdi Ara

sonradan ABS takılırmı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
32.888
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar vw polo 98 model aracımızdda abs mevcut değil acaba sonradan takılabilirmi



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araca Sonradan ABS Takılabilir mi?

    Araba güvenliğini artıran önemli bir özellik olan Anti-lock Braking System (ABS), ani frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek aracın kontrolünü sağlamaya yardımcı olur. Ancak, bazı araçlar ABS ile donatılmamıştır. Peki, ABS olmayan bir araca sonradan ABS taktırmak mümkün müdür?

    Evet, ABS olmayan bir araca sonradan ABS taktırılabilir. Bu işlem, aracın fren sisteminde önemli değişiklikler gerektirir ve uzman bir teknisyen tarafından yapılmalıdır. Sonradan ABS taktırma işlemi şunları içerir:

    • ABS kontrol ünitesinin ve sensörlerinin takılması
    • ABS uyumlu fren hatlarının ve hortumlarının takılması
    • Fren sisteminin yeniden yapılandırılması

    Sonradan ABS taktırma işlemi, aracın modeline ve özelliklerine bağlı olarak değişmekle birlikte genellikle birkaç saat sürebilir.

    Tofaş gibi eski araçlara da sonradan ABS taktırılabilir. Ancak, aracın fren sisteminin ABS ile uyumlu hale getirilmesi gerekebilir. Bu nedenle, sonradan ABS taktırmayı düşünüyorsan öncelikle aracının uyumluluğunu kontrol etmelisin.

    Sonradan ABS taktırmak, aracının güvenliğini önemli ölçüde artırabilir. Ancak, bu işlemin maliyetli olduğunu ve uzman bir teknisyen tarafından dikkatlice yapılması gerektiğini unutmamalısın. Sonradan ABS taktırmayı düşünüyorsan, bir profesyonelden tavsiye alman önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • takilabilir diye biliyorum ama fabrika cikislisindan daha pahaliya patlar ve nekadar orjinali gibi randuman saglar süpheli

    bence hic bulasmamak daha mantikli
  • Ön hazırlığı yapılmışsa takılabilir. O da bi sanırım bi 3500-4000YTL ye malolur.


    Bu arada arkadaşlar para olduktan sonra hiç sorun değil. Orjinali gibi olmaz diye bir şey yok. Zaten firmaların kendisi ürettiği bir şey değil Bosch firması üretiyor ve her marka model araç üretici kendi araçlarını bu sistem takılacak şekilde üretip adamdan aldığı gibi takıyor. Herhangi bir ayar falan söz konusu değil. İsterseniz şahin e bile takabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cirrus- -- 9 Şubat 2007; 21:49:56 >
  • Takılıyor arkadaşım. Şimdi sana anlatayım nasıl takıldığını;
    Öncelikle hafta sonu arabayı pazara çıkarıyorsun ve 9-10 bine satıyorsun arabayı ve pazardan çıkmadan daha o paranın üstüne bir 3500-4000 YTL koyuyorsun 99-2000 model ABS li bir pola yada baş birşey alıyorsun ve geliyorsun eve. oh ne güzel oldu dimi yorulmadın bile


    Şaka bir yana dostum gerçekten git yeni bir ABS li araba al ondan daha ucuza gelir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: karaaagac

    Takılıyor arkadaşım. Şimdi sana anlatayım nasıl takıldığını;
    Öncelikle hafta sonu arabayı pazara çıkarıyorsun ve 9-10 bine satıyorsun arabayı ve pazardan çıkmadan daha o paranın üstüne bir 3500-4000 YTL koyuyorsun 99-2000 model ABS li bir pola yada baş birşey alıyorsun ve geliyorsun eve. oh ne güzel oldu dimi yorulmadın bile


    Şaka bir yana dostum gerçekten git yeni bir ABS li araba al ondan daha ucuza gelir.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    Ön hazırlığı yapılmışsa takılabilir. O da bi sanırım bi 3500-4000YTL ye malolur.


    Bu arada arkadaşlar para olduktan sonra hiç sorun değil. Orjinali gibi olmaz diye bir şey yok. Zaten firmaların kendisi ürettiği bir şey değil Bosch firması üretiyor ve her marka model araç üretici kendi araçlarını bu sistem takılacak şekilde üretip adamdan aldığı gibi takıyor. Herhangi bir ayar falan söz konusu değil. İsterseniz şahin e bile takabilirsiniz.


    teorik olarak mümkün gibi görünsede pratikte işler hiç te öyle kolay değil..bu tip sistemleri her araca takabilirsiniz ama verimli olmadıktan sonra hiçbir anlamı yoktur..98 pololarda yanlış hatırlamıyorsam sportline donanımında abs standart donanımdaydı..aynı yürüyen aksam olduğuna göre standart polo ya da abs takılabilir..ama iş şahin e geldiğinde işler o kadar kolay değil..ben şahin e ABS sistemi uygulanamaz demiyorum..burada sorun şahin in yürüyen aksamının ve fren sisteminin ABS ye ne ölçüde cevap verebileceğidir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    Ön hazırlığı yapılmışsa takılabilir. O da bi sanırım bi 3500-4000YTL ye malolur.


    Bu arada arkadaşlar para olduktan sonra hiç sorun değil. Orjinali gibi olmaz diye bir şey yok. Zaten firmaların kendisi ürettiği bir şey değil Bosch firması üretiyor ve her marka model araç üretici kendi araçlarını bu sistem takılacak şekilde üretip adamdan aldığı gibi takıyor. Herhangi bir ayar falan söz konusu değil. İsterseniz şahin e bile takabilirsiniz.


    teorik olarak mümkün gibi görünsede pratikte işler hiç te öyle kolay değil..bu tip sistemleri her araca takabilirsiniz ama verimli olmadıktan sonra hiçbir anlamı yoktur..98 pololarda yanlış hatırlamıyorsam sportline donanımında abs standart donanımdaydı..aynı yürüyen aksam olduğuna göre standart polo ya da abs takılabilir..ama iş şahin e geldiğinde işler o kadar kolay değil..ben şahin e ABS sistemi uygulanamaz demiyorum..burada sorun şahin in yürüyen aksamının ve fren sisteminin ABS ye ne ölçüde cevap verebileceğidir...


    ABS'nin görevi arabanın aerodinamik yapısı yada dengesi ile ilgilenmek değildir. Bunları bilmez zaten. Yaptığı tek iş lastiklerdek devir sayılarını ölçüp ters bir durum olduğunda müdahale ederek tekerleklerin kilitlenmesini önlemek.. Sadece tekerleklerin kilitlenmesini önlemek başka bir şey değil.

    Bu frendeki verim dediğiniz şeyi tam olarak açıklamam gerekirse; hatta durun bir örnek vereyim:

    Örneğin iki tane abs li araç var. Birinin 100-0 değeri 35 metre, diğerinin ki ise 41 metre.. Ya da biri fren esnasında daha çok diğeri ise daha az savruluyor.

    Şimdi bu farkın ABS nin verimi ile alakalı olduğunu söyleyebilirmiyiz? Tabiki hayır. Burada oluşan fark ABS den değil, Araçların arasındaki aerodinamik ve ağırlık merkezindeki farklardan kaynaklanır. ABS den değil.

    Dediğim gibi tek amacı tekerleklerin kilitlenmesini önlemek.

    Ha şahine ABS takmak zor işmidir? Evet zor iştir çünkü fren sistemindeki radikal değişiklikler yapmak gerekecektir. Bu da hem işçilik ister hem de para..

    Söylemek istediklerimi size anlatabildiysem ne mutlu bana.

    İyi geceler..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • @karaagac

    güzel cevaplamis
  • hatırladığım kadarıyla bir zamanlar elektronik bir altyapısı olmayan ve kit halinde satılan abs dönüşüm uygulamaları vardı. yine yanlış hatırlamıyorsam amerikan üretimiydi.
  • takılır takılmasınada değermi o var tabi eğer abs bukdr büyük önem taşıyorsa senin için seninkini elden çıkarıp abs li bi araç alman daha akla yatkın geliyo gidip sanayilerde servislerde yorulduğuna vakit harcadığına okdr para harcadığına değmez bence ama yinede sen bilirsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    Ön hazırlığı yapılmışsa takılabilir. O da bi sanırım bi 3500-4000YTL ye malolur.


    Bu arada arkadaşlar para olduktan sonra hiç sorun değil. Orjinali gibi olmaz diye bir şey yok. Zaten firmaların kendisi ürettiği bir şey değil Bosch firması üretiyor ve her marka model araç üretici kendi araçlarını bu sistem takılacak şekilde üretip adamdan aldığı gibi takıyor. Herhangi bir ayar falan söz konusu değil. İsterseniz şahin e bile takabilirsiniz.


    teorik olarak mümkün gibi görünsede pratikte işler hiç te öyle kolay değil..bu tip sistemleri her araca takabilirsiniz ama verimli olmadıktan sonra hiçbir anlamı yoktur..98 pololarda yanlış hatırlamıyorsam sportline donanımında abs standart donanımdaydı..aynı yürüyen aksam olduğuna göre standart polo ya da abs takılabilir..ama iş şahin e geldiğinde işler o kadar kolay değil..ben şahin e ABS sistemi uygulanamaz demiyorum..burada sorun şahin in yürüyen aksamının ve fren sisteminin ABS ye ne ölçüde cevap verebileceğidir...


    ABS'nin görevi arabanın aerodinamik yapısı yada dengesi ile ilgilenmek değildir. Bunları bilmez zaten. Yaptığı tek iş lastiklerdek devir sayılarını ölçüp ters bir durum olduğunda müdahale ederek tekerleklerin kilitlenmesini önlemek.. Sadece tekerleklerin kilitlenmesini önlemek başka bir şey değil.

    Bu frendeki verim dediğiniz şeyi tam olarak açıklamam gerekirse; hatta durun bir örnek vereyim:

    Örneğin iki tane abs li araç var. Birinin 100-0 değeri 35 metre, diğerinin ki ise 41 metre.. Ya da biri fren esnasında daha çok diğeri ise daha az savruluyor.

    Şimdi bu farkın ABS nin verimi ile alakalı olduğunu söyleyebilirmiyiz? Tabiki hayır. Burada oluşan fark ABS den değil, Araçların arasındaki aerodinamik ve ağırlık merkezindeki farklardan kaynaklanır. ABS den değil.

    Dediğim gibi tek amacı tekerleklerin kilitlenmesini önlemek.

    Ha şahine ABS takmak zor işmidir? Evet zor iştir çünkü fren sistemindeki radikal değişiklikler yapmak gerekecektir. Bu da hem işçilik ister hem de para..

    Söylemek istediklerimi size anlatabildiysem ne mutlu bana.

    İyi geceler..


    bende farklı birşey söylemedim zaten..konu zaten abs nin verimi değil abs li şahin in verimi...neden benim mesajıma alıntı yapma gereği duydunuz onu anlayamadım...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    Ön hazırlığı yapılmışsa takılabilir. O da bi sanırım bi 3500-4000YTL ye malolur.


    Bu arada arkadaşlar para olduktan sonra hiç sorun değil. Orjinali gibi olmaz diye bir şey yok. Zaten firmaların kendisi ürettiği bir şey değil Bosch firması üretiyor ve her marka model araç üretici kendi araçlarını bu sistem takılacak şekilde üretip adamdan aldığı gibi takıyor. Herhangi bir ayar falan söz konusu değil. İsterseniz şahin e bile takabilirsiniz.


    teorik olarak mümkün gibi görünsede pratikte işler hiç te öyle kolay değil..bu tip sistemleri her araca takabilirsiniz ama verimli olmadıktan sonra hiçbir anlamı yoktur..98 pololarda yanlış hatırlamıyorsam sportline donanımında abs standart donanımdaydı..aynı yürüyen aksam olduğuna göre standart polo ya da abs takılabilir..ama iş şahin e geldiğinde işler o kadar kolay değil..ben şahin e ABS sistemi uygulanamaz demiyorum..burada sorun şahin in yürüyen aksamının ve fren sisteminin ABS ye ne ölçüde cevap verebileceğidir...


    ABS'nin görevi arabanın aerodinamik yapısı yada dengesi ile ilgilenmek değildir. Bunları bilmez zaten. Yaptığı tek iş lastiklerdek devir sayılarını ölçüp ters bir durum olduğunda müdahale ederek tekerleklerin kilitlenmesini önlemek.. Sadece tekerleklerin kilitlenmesini önlemek başka bir şey değil.

    Bu frendeki verim dediğiniz şeyi tam olarak açıklamam gerekirse; hatta durun bir örnek vereyim:

    Örneğin iki tane abs li araç var. Birinin 100-0 değeri 35 metre, diğerinin ki ise 41 metre.. Ya da biri fren esnasında daha çok diğeri ise daha az savruluyor.

    Şimdi bu farkın ABS nin verimi ile alakalı olduğunu söyleyebilirmiyiz? Tabiki hayır. Burada oluşan fark ABS den değil, Araçların arasındaki aerodinamik ve ağırlık merkezindeki farklardan kaynaklanır. ABS den değil.

    Dediğim gibi tek amacı tekerleklerin kilitlenmesini önlemek.

    Ha şahine ABS takmak zor işmidir? Evet zor iştir çünkü fren sistemindeki radikal değişiklikler yapmak gerekecektir. Bu da hem işçilik ister hem de para..

    Söylemek istediklerimi size anlatabildiysem ne mutlu bana.

    İyi geceler..


    bende farklı birşey söylemedim zaten..konu zaten abs nin verimi değil abs li şahin in verimi...neden benim mesajıma alıntı yapma gereği duydunuz onu anlayamadım...


    Alıntı yapıp bir konu hakkında tartışmayı ben pek tuhaf göremedim. Ha tuhaf görüyorsanız öyle olsun pek sorun değil benim için.

    Benim demek istediğim ABS'li şahin ile ABS'li başka bir aracın arasındaki verim farkı ABS ile ilişkili değil. Aracın yapısı ile ilgili. Ve ABS ile bi ilişkisi yok bunun.

    Demek istediğim buydu. Sanırım siz yazıyı biraz dikkatsiz okudunuz ve ABS nin ne kadar işe yarayacağını anlattığımı sandınız. Dikkatlice okursanız böyle olmadığını göreceksiniz.

    İyi geceler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    Ön hazırlığı yapılmışsa takılabilir. O da bi sanırım bi 3500-4000YTL ye malolur.


    Bu arada arkadaşlar para olduktan sonra hiç sorun değil. Orjinali gibi olmaz diye bir şey yok. Zaten firmaların kendisi ürettiği bir şey değil Bosch firması üretiyor ve her marka model araç üretici kendi araçlarını bu sistem takılacak şekilde üretip adamdan aldığı gibi takıyor. Herhangi bir ayar falan söz konusu değil. İsterseniz şahin e bile takabilirsiniz.


    teorik olarak mümkün gibi görünsede pratikte işler hiç te öyle kolay değil..bu tip sistemleri her araca takabilirsiniz ama verimli olmadıktan sonra hiçbir anlamı yoktur..98 pololarda yanlış hatırlamıyorsam sportline donanımında abs standart donanımdaydı..aynı yürüyen aksam olduğuna göre standart polo ya da abs takılabilir..ama iş şahin e geldiğinde işler o kadar kolay değil..ben şahin e ABS sistemi uygulanamaz demiyorum..burada sorun şahin in yürüyen aksamının ve fren sisteminin ABS ye ne ölçüde cevap verebileceğidir...

    Şahin 100 km/s hızdayken panik frende 46 metrede durabilen bir araç. Abs'nin pek fayda edeceğini sanmıyorum.

    Bu arada sportline polo ile normal polo'nun fren sistemi aynımı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: fatihgülçiçek

    Ön hazırlığı yapılmışsa takılabilir. O da bi sanırım bi 3500-4000YTL ye malolur.


    Bu arada arkadaşlar para olduktan sonra hiç sorun değil. Orjinali gibi olmaz diye bir şey yok. Zaten firmaların kendisi ürettiği bir şey değil Bosch firması üretiyor ve her marka model araç üretici kendi araçlarını bu sistem takılacak şekilde üretip adamdan aldığı gibi takıyor. Herhangi bir ayar falan söz konusu değil. İsterseniz şahin e bile takabilirsiniz.


    teorik olarak mümkün gibi görünsede pratikte işler hiç te öyle kolay değil..bu tip sistemleri her araca takabilirsiniz ama verimli olmadıktan sonra hiçbir anlamı yoktur..98 pololarda yanlış hatırlamıyorsam sportline donanımında abs standart donanımdaydı..aynı yürüyen aksam olduğuna göre standart polo ya da abs takılabilir..ama iş şahin e geldiğinde işler o kadar kolay değil..ben şahin e ABS sistemi uygulanamaz demiyorum..burada sorun şahin in yürüyen aksamının ve fren sisteminin ABS ye ne ölçüde cevap verebileceğidir...

    Şahin 100 km/s hızdayken panik frende 46 metrede durabilen bir araç. Abs'nin pek fayda edeceğini sanmıyorum.

    Bu arada sportline polo ile normal polo'nun fren sistemi aynımı?


    o model sportline ile standart polonun yürüyen aksamı ve fren sistemleri aynıdır..tek fark motorda ve iç aksesuarlardadır..sanırım bir de sportline ın lastikleri 14 janttır ama standart 13 jantılı polo ile aynı yuvarlanma mesafesine sahiptir...




  • astarı yuzunden pahalıya mal olur hiç kalkışma bole bişeye
  • selam aleyküm arkadaşlar bir hafta önce dacıa logan mcv aldım abs yok sadece abs li alacaktım fakat nisanın sonunda geleceklerini söledi ben şimdi abs taktırsam olurmu sonradan abs takıırmı
  • 1991 model mazda 626 aracım var. sonradan abs takılırmı. takılırsa kaça takılır. mazda 626 ların 92 ve üstü modellerinde abs var. onların çıkma parçaları kullanılırmı? eğer olursa muayeneden geçermi?
  • ABS pompası, 4 teker sensörü ve beyni alınıp takılacak. Aracın kendi beynine tanıtılacak. Yapan var. O kadar da zor değil.
  • Muhtemelen astarı yüzünden pahalıya çıkar.
  • abs fren mesafesini genelde kısaltır.

    nasıl mı?

    Islak yolda yada hafif tozlu yollarda sert frende lastikler kitlenip araç kızaklanmaya başlar bu aracın uzun mesafede durmasını sağlar.

    Ancak ve ancak ülkemizde pek göremeyeceğimiz tertemiz ve kupkuru bir yol bulabilirseniz aracın tekerleklerinin kitlenmesi bir avantaj olacak ve düşük sürtünme kat sayısına bağlı olarak fren mesafesi abs li araca göre daha kısa olacaktır.

    Yani tecrübeyle sabit olarak ve ülkem yol koşulları da göz önünde bulundurulunca abs fren mesafesini %90 kısaltır.

    Saygılarımla,
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.