Şimdi Ara

SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
3.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLper_iLeri

    ben birşeyi anlamadım :

    Sony F828'in Objektifi F:2 - F:2.8 idi - ki o kadar optik zoom'a sahip bir makina için üzerinde gelen bu lens inanılmaz gibi. Makinayı kullandım da - çok esnek harika bir lensi var.
    R1 de aynen F828 gibi Carl Zeisee T*.

    ama R1'in lensinin teknik değerleri düşürülmüş.
    7x yerine 5x optik zoom
    F:2.8 - F:4.8 max açıklıklar.

    Nedendir acaba ?


    R1; F828'in devamı gibi görülsede R1 ile F828 arasında dağlar kadar fark var. Serinin devam etmesi için devrim niteliğinde bir değişiklik gerekiyordu. İşte Sony bu devrimi gerçekleştirdi R1’i diğer ‘prosumer’ ürünlerden ayıran sensör boyutu.
    Bir konuda haklısın 5X optik yakınlaştırmaya (zoom) karşılık gelen 24-120mm aralığı birçok kullanıcı için yeterli olabilir. Fakat F828’de 28-200 olan bu aralığın 24-120’ye düşürülmesi biraz kötü olmuş.F2.8-4.8 diyafram değerleri ile düşük ışık şartlarında dahi en yüksek performans ile hızlı ve kaliteli çekimler yapılmasına olanak tanınmış. Cybershot R1 ile çekilen görüntüler son derece net, mükemmel renk ve kontrast değerlerine sahiptir. Burada en büyük farlı yaratan sensör. Kompakt dijital fotoğraf makinelerinin birçoğunda standart film boyutundan (24x36mm) daha küçük ebatta sensör kullanılır. En çok kullanılan boyutlar ise 1/2.7, 1/1.8, 2/3 inç olarak karşımıza çıkar. Bu değerleri mm olarak çevirirsek sırasıyla 5.27x3.96 mm, 7.18x5.32 mm, 8.80x6.60 mm ölçülerini buluruz. Ancak küçük sensör daha fazla gren (yani noise) ve daha az kaliteli görüntü anlamına gelir. Yani sensör boyutu büyüdükçe elde ettiğiniz görüntü daha keskin, daha net ve daha az grenli olur. Bu sayede büyük sensör kullanan ürünlerde büyük ISO değerleri kullanılsa bile gren oranı kompakt ürünlerdekine göre daha az olur. Aslında günlük kullanım için F717 ya da F828’in görüntü kalitesi de yeterli ancak burada hedeflenen daha üst düzeyde profesyonel sonuçlar. Cyber- shot R1’de kullanılan sensör D-SLR cihazlarda da karşımıza çıkan ve APS-C (Advanced Photo System Class- Gelişmiş Fotoğraf Sistemi Sınıfı) kategorisinde 21.5 x 14.4 mm ebatlarında yeni bir CMOS sensör. Bu da bir önceki ürün olan F828 (sensör boyutu 8.80 x 6.60 mm) göre yaklaşık 2.5 kat daha büyük sensör boyutu anlamına geliyor. Alan olarak değerlendirdiğimizde ise önceki versiyona göre 5.33 kat daha büyük bir sensör alanı var.
     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS


    Bugüne kadar gerek Sony’nin ileri seviye ürünlerinde gerekse diğer markaların ‘prosumer’ kategorisindeki ürünlerinde küçük boyutlarda sensör kullanılıyordu. R1 bu anlamda ilk ürün olma özelliğini taşıyor.
     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

    Cyber-shot R1’de CCD sensör yerine CMOS sensör kullanılıyor. 21.5x14.4 mm boyularında bu sensör 10.3 Mpiksel çözünürlük (maksimum 3888 x 2592 piksel) verebiliyor. RAW ve JPEG formatında çekim yapabilen ürün, 160, 200, 400, 800, 1600, 3200 ISO değerlerine sahip. 35mm karşılığı 24-120mm olan Carl Zeiss T* F2,8-F16 objektif kullanan R1’de üst yüzde konumlandırılmış yaklaşık 5 cm’lik (2.0 inç) 134.000 piksel, döndürülebilir TFT LCD ekran bulunuyor.
    F 828'de ise uper HAD CCD adı verilen CCD sensor kullanıyor. Bu sensor (boyutları 6.6 X 8.8mm) klasik ürünlerden farklı olarak RGB değil, RGB+Emarald (Zümrüt Yeşili) renklerinden oluşuyor. Özellikle CMOS kullanılmasıyla beraber yüksek ISO’da ortaya çıkan grenin önüne geçilmiş. Bu sayede daha az ışıkla daha güzel fotoğraflar çekilebilir hale geldi. F 828'in en büyük eksisi Özellikle 100 ISO’dan sonra Noise oranı çok artması. Ayrıca bugüne kadar sadece video kameralarda gördüğümüz ‘zebra’ modu R1’de de var. Zebra Pattern (Desen): Bu özellik ,parlaklığın nerelerde belirli bir seviyenin üzerinde çıkarak ışık patlamaları oluşturduğunu göstermek için siyah beyaz şeritler kullanarak bu noktaları LCD veya EVF da yatay çizgiler halinde çekim öncesinde göstererek,çekilecek fotoğrafta aşırı pozlamaları önceden uyararak kullanıcıya ayar yapma imkanı vermektedir.

    Biliyorsun bazen çektiğimiz fotoğraflarda ,çekilen objenin kare içinde yer alan bölümlerinde ışık patalamaları ile karşılaşırız.Bu bir ışık,güneş veya parlak bir objede olabilir.Bu durumda o bölgedeki bütün detaylar kaybolur,yani bu istenmiyen bir durumdur.

    Sony R1’den başka hiç bir makinada olmayan (varsa da ben bilmiyorum)bu özellik yeni geliştirilmiş Real Imaging Processor sayesinde çekilmesi düşünülen karedeki ışık miktarları bu işlemci sayesinde algılanıp kullanıcıyı anında ve sürekli bilgilendirerek poz dengesi hatalı çekimlerin yapılmasını pozlamanın + veya - yönde ayarlama sureti ile görerek,izliyerek en iyi çekimin yapılmasını sağlamaktadır.

    Aşağıda bu Zebra desenlerinin LCD veya EVF de nasıl göründüğünü gösteren bir fotoğraf var.Tabii şunuda belirteyim bu çizgiler çekilen fotoğrafta yer almıyor,sadece çekim öncesi bizi çektiğimiz fotoğrafta ki poz dengesi konusunda bilgilendiriyor.

    Örnek fotoğraftaki yatay siyah beyaz çizgilerin olduğu bölümler detayların kaybolacağı ,fotoğrafta parlak beyaz çıkacak fazla pozlanacak yerleri gösteriyor.Bu bilgilere çekim öncesi ulaşabildiğimiz için Ev ayarı (Baş parparmağın altına denk gelen roller tuşu) ile poz ayarı - yönde ayarlanarak başka makinalarda hatalı çekilecek bu fotoğraf R1 de başarılı bir şekilde çekilmiş olacak.
     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS


    Ayrıca R1 ile F828 ve diğer kompakt makineler arasındaki sensör farkına devam;
    R1 ile F828 arasındaki bence en önemli farklılık sensör boyutu ve dolayısı ile her bir piksel boyutundaki farklılık.
    Daha geniş sensör elbetteki daha geniş pikseller demek.Bu şu anlama geliyor,daha gelişmiş dinamik (aktif)alan,daha fazla hassaslık,daha güçlü sinyal,daha az gürültü demek.

    Sensörün CMOS olması sayesinde daha az güç tüketimi(F828 e ve diğer dslr-like makinaların sensörlerine göre 100/73 güç tüketimi daha az),daha az ısınma,iletilen sinyal de stabilizasyon demek.

    Geliştirilmiş görüntü işlemcisi(Real ımaging processor)tüm bunları hızlı bir şekilde değerlendirdiğinde,çekilen fotoğrafın kalitesi artarken,obtüratör hızının da artması(0.0075 sn.) çekim anında oluşabilecek titremeleri azaltıyor.

    Ve bunların yansıması keskin renkler,beyaz ayar denge doğruluğu,3200 iso ya kadar kullanılabilir noise performansı olarak ortaya çıkıyor.

    Yukarıda bahsettiğim yeni nesil processör R1 kullanıcılarına ayrıca A.G.C.S.(Advanced Gradatıon Control System) sistemi ise özellikle ters ışıkta çekilen fotoğraflarda karanlıkta kalan bölümde daha fazla detay,parlaklık dağılımda daha dengeli fotoğraflar sunuyor.

    Ayrıca F828 de olmadığı gibi DSLR makinalardada olmayan bir 1/2000 saniye flaş senkronizasyon süresi var.

    İlk girişte bahsettiğim her bir pikselin boyutlarındaki farklılığı aşağıdaki fotoğraftan anlıyabilirsin.

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS


    Ayrıca R1 de inanılmaz kalitedeki fotoğrafların arkasında küçük boyutlu lens bloğunun önemli bir etkisi vardır.
    Bu şu demektir
    Çok elemanlı lens bloğunun içinde ki son lensin sensöre çok yakın olması demektir.
    Aşağıdaki fotoğraf bunu size kolaylıkla açıklayacaktır.

    Bu özelliğin fotoğrafa etkisi ise renk sapmalarını önlemesi,lensin yüksek MTF (modulatıon transfer function) oranlarının kayıpsız bir şekilde , yüksek kontrast ve netlikte bozulmaları en aza indirerek sensöre aktarılmasını sağlıyor.

    DSLR (F828) ile kıyaslama açısından odaklama mesafesinin ne kadar kısa olduğu aşağıdaki bu resimden kolayca anlaşılabilir.

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS


    Bir çok kişi Sony DSC-R1 in 20-30 cm.den macro çektiği için macroya uygun bir makina olmadığını düşünüyor.
    Makro fotoğrafçılığında objektiflerin ne kadar yakından netleyebildikleri değil, görüntüyü sensör üzerine ne kadar büyük düşürebildikleri önemlidir.

    Sensör boyutu burada da ön plana çıkıyor.Büyük sensör daha fazla alanı görür ve bu makinalarla çekilen macrolar daha fazla detay barındırır.Bir makinanın 1cm - 2cm.den macro çekebiliyor olması iyi macro çektiği anlamı taşımaz.
    Malesef sitedeki bir çok arkadaşımız sadece 1-2 cm.den macro çekebiliyor diye Macro özelliği aradıkları makinalarda tercihlerini yalnış yapmaktalar.

    Aşağıdaki resimde sensör boyutu ile çekilen macro fotoğraf boyutu arasındaki ilişkiyi görebilirsiniz.

    Kırmızı renkli diktörtgen fullframe sensör

    Sarı renk Canon 1D sensörü

    Lacivert renk Sony DSC-R1 ,Canon EOS350D,Nikon D70S vb.DSLR ler.

    Diğer yeşil ve beyaz olanlar şuan piyasada satılmakta olan tüm dslr-lıke makinaların (çoğu 1-2cm.den macro çekebilen makinalar)sensör boyutlarını ve sensör boyutuna bağlı olarak fotoğrafı çekilen objenin fotoğrafta kapsadığı alanı göstermektedir.
     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS


    Gelelim R1’in performansına
    Aşağıdaki fotolar imaging resource dan alındı ve Canon EOS20D bu testte üzerinde 1300usd lik L serisi bir lens var,ve çektiği fotoğraf aşağıda. Soldaki foto Canon EOS20D ye ait sağdaki R1
     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS


     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

    Direk çıktılarda R1 daha iyi ama fotoğraflara postprocessing uygulandığında fark kalmıyor.Genel Sonuçlara bakacak olursak R1 in performansı çok iyi çünkü bu karşılaştırma da R1 in rakipleri lenslerle birlikte kendisinden 3-4 katı daha pahalı makinalar.
    Üst sırada orijinallerde iyiden kötüye R1-D2X-20D sıralamasını ,fotolar işlendikten sonrada D2X-R1-20D sıralaması şeklinde.

    Anlayacağın gibi R1'in rakibi F828 yada DSL-Like makineler değil DSLR makinelerdir. Yabancı sitelerde (inceleme çok uzun olduğundan buraya alamadım. Nikon D50 /D70 Canon 350D ile karşılaştırılmış. Birbirlerine yakın sonuç almışlar ama R1 sensör boyutunun büyük dolaysısıyla çekim kalitesinin daha iyi olmasından dolayı test birincisi olmuştur. Orta düzey bir lens ile rakibi Canon EOS20D tarzı makinelerdir. Ayrıca R1'deki 24-120mm lense takılan uzatmalarla performansı arttırılmaktadır.


    Umarım yardımcı olmuşumdur.
    Not: Bildiğim bilgileri daha sade ve iyi anlatmak için alıntılar yaptım. Alıntılardaki yazıları yazanlara teşekkür ederim.




  • bilgiler inanılmaz güzel ve faydalı, kitap gibi okudum, anladım, içime işledim. bazı yerleri birkaç defa üzerinden giderek okudum.
    tek kelimeyle harika.
    çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLper_iLeri

    bilgiler inanılmaz güzel ve faydalı, kitap gibi okudum, anladım, içime işledim. bazı yerleri birkaç defa üzerinden giderek okudum.
    tek kelimeyle harika.
    çok teşekkür ederim.





    teşekkürler. Burda anlatılanlar fazla detay ve teknik bilgiye girilmeden olabildiğince temel bilgilerden derledim. Dilinin sadeliğinden dolayı sevdiğim 1-2 makaleden alıntı yaptım. Asıl onlara büyük teşekkür; Başta netfotoğraftaki formdaşım As'a.
  • yalnız bir de şuraya bakarsanız :
    r1 ile 350d nin karşılaştırması var.

    http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/page21.asp

    buradaki resim olayının farkı beni r1'den uzaklaştırdı bi an.
    ben V1 kullanıyorum 3 senedir ve makinayı değiştirmeyi düşünüyorum.

    ek : bir de bu noise testi:http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/page25.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrakOff -- 1 Mayıs 2006; 13:58:13 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLper_iLeri

    yalnız bir de şuraya bakarsanız :
    r1 ile 350d nin karşılaştırması var.

    http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/page21.asp

    buradaki resim olayının farkı beni r1'den uzaklaştırdı bi an.
    ben V1 kullanıyorum 3 senedir ve makinayı değiştirmeyi düşünüyorum.

    ek : bir de bu noise testi:http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/page25.asp


    Hiç uzaklaşma . Heryerde söyledim burda da tekrar edeyim. R1 en iyi makine değil. En iyi DSL-like. Hatta
    DSLR ile başeden bir DSL-like. Eğer sadece kit paran varsa ve sürekli lenslere (iyileri makro olsun tele olsun fisheye olsun 1.000-5000$ arasında) para vermek istemiyorsan ama ayni kalitede resim çekmek istiyorsan tercih edilen bir makine R1. DSLR düzenli bir yatırım gerektiriyor. R1 ise bir makro ve birde tele uzatması var 230 sterlin civarı. Yani R1 ucuz bir makine. Böyle ucuz bir makineye göre harika işler yapıyor. Sonuçta bir Nikon D50 + kit lens fiyatına alıyorsun bu aleti. Yoksa cebimde 10.000$ olsa R1 alırmıyım.

    İngiltere de yayınlanan practical photography dergisinin Mart sayısında Canon 350D mi Sony DSC-R1 mi diye bir karşılaştırma ordan alınmış tercüme edilmiş ve yorumlanmış hali. (unutmadan bu dergi koyu bir DSLR taraftarıdır. Ona rağmen R1 seçilmiş)

    Canon 350D - Sony DSC-R1 in karşılaştırmalı testi.

    ozellikler:

    350d hakkinda fazla birsey soylemeye gerek yok, cunku 350d'nin populerligi yuzunden.. bu testte daha cok, optik viewfinder ve degistirilebilir ef/ef-s lenslerinden ve bu yuzden yuzlerce canon mount lensi kullanabilmekten, nasil, fotografik ilgi alaninizda kullanabileceginiz onem kazaniyor.. bu testte 18-55 ef-s lensi ile cekimler yapildi..350d'nin uzerinde 28-88mm'lik bir focal alani kapsamakta 18-55 lensi..(crop faktoru yuzunden..)
    diger yandan sony'nin sabit 24-120mm'lik lensi bulunmakta.. ayrica 0.8x genis aci konverter'i ve 1.7x telephoto konverteri, her biri 230 pound dolayinda piyasada bulunabilmekte.. (bu arada sokaktaki fiyatlari icin r1, 699 pound ve 350d'nin kit lensi icin de 569 pound denilmis.. turkiyedeki fiyatlar farklilik gosterebilir.. o yuzden kendinize gore bir yorum cikarin..)
    r1'in 24mm'sinin gayet iyi oldugu soylenmis.. ayrica 350d gibi bir dslr'la ayni genis aciya sahip bir lensi kullanabilmek icin 200-300 pound'u harcamaniz gerektigi eklenmis..
    telephoto kismi ise r1'in 120mm'de bittiginden dolayi spor ve vahsi hayat fotografciliginda yetersiz kalacagini soylemisler.. fakat portre fotografciligi icin harika bir aciya sahip oldugunu eklemisler r1'in lensinin..
    bir buyuk problemin dslr kullanmada, sensore toz kacmasi sorunu oldugunu, bu yuzden r1'da bu problemin de sorun olmadigini eklemisler..
    bir baska buyuk ozellik r1'in 10.3 mp'lik cmos sensoru denmis.. bu ozelligiyle digerlerinin arasinda birinci siraya cikiyormus..
    sensorunun buyuklugunden bahsetmisler..
    fazla teknige kacmadan, daha buyuk sensor kullanilmasinin daha az noise olusturacagini ve daha az renk sacilmasi yasanacagini belirtmisler..

    tutus:

    r1'in bir ufaltilmis bir orta format ile karistirabilirsiniz denmis en basta..fakat yakindan baktiginizda, sony'nin onceki en birinci sinif f828'i ile benzer ozellikler tasidigini gorebilirmissiniz.. flash hotshoe'in garip yerinden bahsetmisler..
    buyuk olcude kontrol tuslarinin sol bolumde oldugundan ve ve bu yuzden sol bas parmakla kontrolunden; diger kontrol tuslarinin ise mantiksiz yerlerde oldugundan bahsetmisler; fakat, bir kere ogrendikten sonra cok kolaymis kullanimi tuslarin..
    350d'de ise, ayni diger alt-sinif dslr'larda oldugu gibi asil kontrol tuslarinin body uzerinde oldugunu ama body'nin ufakligindan dolayi, kullanimlarinin zor oldugundan bahsedilmis..
    350d'nin en kotu yani belki de grip denilmis.. (yani makineyi tuttugunuz yer..)
    ufak elliler icin bile uzun sure kullaniminda problem olabileceginden bahsetmisler..
    normal ve buyuk eli olanlarin, problem yasayacagindan tutusda; ozellikle uzun bir lens ve flash ile kullanirken diye eklenmis..
    sony r1'da flash'in sag tarafda takilmasiyla; makinenin agirlik merkezi sag tarafa dogru gitmiyormus ilginc olarak.. ve ellere ekstradan bir baski vermiyormus flash ile kullaniminda..
    canon, kumanda dial'ini grip'in hemen uzerinde, shutter'in hemen arkasinda tutuyor.. bu kumanda ayarini degistirmede, makine halen daha saglamca tutulabiliyormus ayarlar degistirilirken.. sony'de ise bu kumanda dial'i body'nin arkasindaymis ve buyuzden hafifce, makineyi tutmada problem oluyormus..

    body kalitesi olark her iki makinenin de benzer oldugundan bahsedilmis.. canon'un daha puruzsuz bir yuzeyinin oldugunu, sony'nin ise daha puruzlu gibi ve daha iyi kaymaz materyalin oldugunu belirtmisler grip'in uzerinde..
    sony ile iki tur kart kullanilabileceginin bir avantaj olacagini eklemisler.. ayrica bir dugme yardimiyla hangi kartin kullanilacagini belirtmenin bir kolaylik oldugu belirtilmis, menuye girip de degistirmenin yerine..
    menu sistemi olarak her iki makine de gayet kolay kullanim sagliyormus.. sony'nin tek tusla menuye ulasmayi saglayan tusunun, fotograf ayarlamasindan baska konularda da kullanilmasi cok daha iyi olurmus; contrast ve renk ayarlari gibi; bu tur ozellikler cekim yaparken, cok az kullanilacak ozellikler olduklarindan..
    son olarak, r1'in lcd'sinin makinenin tepesinde oldugunu belirtmisler..

    ayni sayfalarda bazi artilari ve eksileri belirtmisler ayrica..

    sony r1:

    artilar: 2" donebilen lcd, multi-selector ve ikinci kumanda dial, iki kart slotunun bulunmasi ve kolayca degistirilebilen cekim tuslari..
    eksiler: digital viewfinder, extended viewfinder (ki bazi cantalara sigdirmada problem yasanacagindan dolayi)

    canon 350d:

    artilar: optik viewfinder, lcd panel (pil kullanimini etkiliyor.. cunku bu ufak lcd panelden gerekli ayarlar kolaylikla izlenebiliyor asil lcd acik degilken bile), kontrol tuslarinin kolaylikla ulasabilmesi adina body uzeri duzenlemenin iyi olmasi ve kolaylikla bircok cantaya sigdirilabilmesi..
    eksiler: 1.8" lcd monitoru, hesapli 5 tus secme sisteminin (af, metering. iso, wb ve set dugmeleri) ancak ufak parmaklari olanlar icin kolay olacagini, fakat soguk havalarda kullaniminin cok zor olacagini belirtmisler..

    .........


    viewfinder:

    350d'nin goz seviyesi optik viewfinder'inin oldugunu ve bununla da neyi fotografladiginizi daha iyi gorebileceginizi soylemisler.. diger daha gelismis dslr'lara oranla, 350d'nin viewfinder'inin daha kucuk ve fotograflanacak alanin tamaminin gostermemesinden bahsetmisler..(%95 oraninda)
    bircok zaman fotografin son halinde ve extradan objeler cikabilecegini kadrajda diye belirtmisler..
    sony ise body uzerindeki lcd sayesinde veya evf ile fotografin son halinin ne olacagini cekerken bilebileceginizi soylemisler..
    r1'in ilk evf'e sahip kamera olmadigini, ancak body uzerindeki lcd'nin ilk oldugundan, asil kameranin ilginc ve cekici yani oldugunu soylemisler..
    lcd'nin ayni orta format'da oldugu gibi kullanilabileceginden, ayri bir heyecan katacagindan bahsetmisler..
    ayrica daha alcaktan yapilacak cekimlerde, bel seviyesi cekimin cok kolaylik saglayacagindan; oysaki dslr ile yerlerde surunmek zorunda kalinabileceginden bahsetmisler..
    r1'i tripod uzerinde kullanimiyla, dunyaya cok farkli bir perspektifden bakilabilecegini soylemisler..evf'de goz sensorunun oldugunu ve lcd mi evf mi kullanildigini otomatik olarak makinenin degistirdiginden bahsetmisler..

    lcd ekranin kotu yanini, cok acik gunesli havalarda yasanacagini soylemisler ayrica.. fotografin butun ayrintilarin gorunemeyeceginden dolayi evf kullanmak zorunda kalinacagindan ve bunu da bircok fotografcinin sevmediginden bahsetmisler..
    guclu isik durumlarinin sadece fotograflari izlemede etkilenecegini eklemisler 350d ile.. optik viewfinder'in her kosulda kullanilabilecegini soylemisler..
    sony'nin evf'inin nedense, goruntuden sizi daha da uzaklastiriyor gibi gostermesinin bir eksi oldugunu belirtmisler.. cunku kadraj ile tamamen birlesmemeden dolayi cekimde..
    fakat onun da bir avantaj olabilecegini soyluyorlar.. mesela landscape cekimlerinde.. kompozisyon'un daha onemli oldugu cekimlerde..
    fakat dslr viewfinder'inin cok daha iyi oldugunu, ozellikle hizli hareket eden goruntulerde ve yerlerde cunku daha hizli reaksiyon gerekeceginden..

    fringing:

    renk sacilmasi veya daha dogru anlatim olarak chromatic aberration'in normal bir problem oldugunu, ozellikle dslr olmayan kamaralarda olmasinin normal oldugunu belirtmisler.. bu problemin, lensin belli bir alandaki renklere tamamen focus saglayamadigindan dolayi, objelerin kenarlarinda halo olusmasina sebebiyet verdigini, ozellikle de guclu kontrast'in oldugu alanlarda diye aciklama yapmislar..
    her iki kameradan da ayni kadrajdan cekilmis crop'larini karsilastirmislar %200 olcekte.. her ikisinin de renk sacilma probleminden etkilendigini fakat, surpriz olarak R1'in daha az etkilendigini soylemisler.. ki genel olarak dslr kameralarin daha az etkilenmeleri gerekirken... (bu arada ekleme yapayim.. 350d, 18-55 lensle kullanildigina dikkat etmek gerekir.. ama tabii ki daha kaliteli bir lensle cok daha etkili sonuclar verecek olsada; bu testte 18-55 kullanilmasi ve oyle gerektigini de dikkate almak gerekir.. ne de olsa, 350d'nin uzerine 1000 pound'luk lensi takip da karsilastirmak da dogru olmazdi..)

    noise:

    son birkac yildir noise'in daha az problem oldugunu soylemisler.. fakat kamera degerlendirmelerinde cok onemli farkliliklar yaratabilir noise seviyesi..350d'nin butun iso seviyelerinde cok az miktarda chroma-noise, yani cok multi-coloured noktaciklar olusturdugunu eklemisler.. iso 1600'de bile cok az gorulebiliyormus..
    r1'da da noise seviyesi cok azmis, fakat canon kadar basarili degilmis..
    r1'in iso 3200 ayari da mevcutmus, ama ne yazik ki cok fazla noise iceriyormus fotograflar..
    fakat tum bunlara ragmen, r1'in iso 3200'unde bile fotograflari, kabul edilebilir noise barindiriyormus ve yaratici fotograflar elde edilebilirmis..

    fotograf kalitesi:

    bu departmanda genellikle dslr'larin dslr-like'lara fark attigi dusunulebilir, ama r1 icin de ayni seyi soyleyebilir miyiz diye sormuslar.. basit bir cevap olarak, r1'in fotograf kalitesinin harika oldugunu soylemisler..
    dslr'lar ile kullanilan lensin onemini vurgulamislar; sonuc olarak kullanilan lense bagli olarak lensin limitleri zorlanabilir..
    sony, r1'da 24mm'den 120mm kadar zoom yapabilen bir lens kullanmakla, olabilecek kalite acikliklarini bertaraf ediyor.. renk sacilmasinin cok iyi kontrol edildigini, hatta 350d'den daha bile az olustugunu eklemisler..fakat noise'a gelince de canon, sony'den bir gomlek ustte..
    metering'in her iki kamerada da olaganustu oldugunu eklemisler.. fakat sony r1 ile highlights'da biraz daha dikkatli olunmasi gerektigini soyluyorlar..
    zebra highlights opsiyonun aktivite edilmesinin iyi olacagini; dolayisiyla viewfinder'dan yanacak alanlarin daha iyi takip edilebilecegini soyluyorlar..
    cok acik bir sekilde goruluyor ki; canon'un fotograflarinda daha fazla kontrast mevcut; fakat sony'nin de auto beyaz ayarinda daha natural degerler alinabildigini belirtmisler..
    350d, bazen azicik yesil cast olusturdugunu ve ayrinti kaybettirdigini; bunun yaninda r1 ise daha natural golgeleri alip daha fazla ayrinti kaydedebiliyormus..
    r1'in jpeg kalitesinin raw kalitesi gibi olmadigini eklemisler.. bunun yaninda 350d'nin hem jpeg hem de raw kalitesinin iyi oldugunu eklemisler..
    her iki kamera da harika sonuclar vermisler, fakat 350d, bu bolumde azicik bir farkla kazanmis..

    performans:

    dslr olmayan makinelerin otofokus hizlarinin iyi olmadigini, ama r1'in dslr'larla olan araligi bayagi kapattigini eklemisler.. fakat ne yazik ki, r1, 350d'nin muhtesem af sistemiyle basedemezmis.. en hesapli lens takiliyken bile, ki bu durumda 18-55, cok az bir arama ile fokus saglanabiliyormus 350d'de..
    fakat tum bunlara ragmen, r1'in da bazi marifetleri varmis af olayinda.. mesela, autofocus noktasi toggle yardimiyla istenen bolgeye getirilebilirmis.. bu, tripod uzerindeyken kullanimda, istenen focus noktasinin ozellikle af noktasinin uzerine denk gelmedigi durumlarda yardimci olacak bir ozellikmis..
    350d'nin 18-55'i uzerindeki manuel focus halkasinin iyi olmadigini, ama manuel focus'un 350d'de cok daha kolay yapilabildigini belirtmisler..
    her zaman kolaylikla optik viewfinder kullanarak herseyin kadrajda keskin olduguna karar verebilmek cok daha kolay oluyormus.. evf'lere gore..
    r1'in viewfinder'inin en iyi evf'e sahip kameralardan biri oldugunu, ama yine de optik viewfinder ile basedemeyecegini belirtmisler..
    her iki kamera da jpeg ve raw cekebiliyor, fakat, r1, sadece raw cekemiyormus.. bu bazilarina gore (sadece raw cekenlere gore) bayagi sinir edici olabilirmis..
    bu ayrica yazim hizina da yardimci olmayan birseymis; r1, raw+jpeg yazmak icin 8 saniye zaman kaybediyormus.. 5 saniye daha yavasmis canon'a gore..

    yazilim:

    surpriz olarak, sony'nin daha iyi yazilimla geldigini soyluyorlar.. digital photo pro'nun iyi bir program oldugunu fakat, kullanislilik acisindan en iyisi degilmis.. sony'nin image data converter SR programinin cok yonlu bir yazilim oldugunu soyluyorlar.. butun basit ayarlarinin yanisira gelismis ayarlara da sahip oldugunu soylemisler.. noise azaltici'nin cok iyi isledigini, photoshop ile de cok iyi uyumlu oldugunu eklemisler..

    hesaplilik:

    bazilari 700 pound'u dslr olmayan bir makineye harcamanin savurganlik oldugunu dusunebilir demisler.. fakat alinan fotograf kalitesi hesaba alindiginda, r1'in kolaylikla orta seviye dslr'larla karsilastirabilecegini gorebilirler..(giris seviyesi degil..)
    bu testte 350d'ye tam bir rakip oldugunu ispatlamis..
    tum veriler goz onune alindiginda, r1'in hesaplilikda da ustun oldugunu eklemisler..
    eskiden dijital compact kullananlar icin cok iyi bir tercih olacagini live preview'den dolayi; fakat optik viewfinder ile yarisamayacagini; bu arada 350d'nin dusuk ucretinin bile r1'in fiyatini etkilemeyecegini soyluyorlar..
    belki bazi ekstralar ile 350d'yi daha butun ozellikleri ile kullanabilirmis kullanici.. fakat kit paketi ile eger ki ufak kontrol tuslariyla ve ufak body'si ile basedebilecekse kisi, cok hesapli oldugunu ekliyorlar 350d'nin..

    SONUC:

    her iki kamera da bazi artilara ve eksilere sahipler, ne zaman ki disarida fotograf cekip denerken.. live preview opsiyonu, sony'nin bazi durumlarda daha kullanisli olmasini saglamis..fakat canon'un optik viewfinder'in cok daha kullanisli oldugunu soyluyorlar..
    r1'in su ana kadar denedikleri en iyi digital compact'lardan biri oldugunu ekliyorlar..fakat halen daha bir dslr kullanmak gibi degilmis.. 350d'nin iyi bir rahatliga sahip olmayan body'sine ragmen, optik viewfinder'in acikligi ve kolayligi ile daha esnek davranilabilecegini soyluyorlar.. ama eger ki dslr almak istemiyorsaniz; r1, su anda marketteki en iyi makine diye eklemisler..
    fakat bu testte dslr kazaniyor.. 350d'yi birinci secmisler..


    ..............................

    kolay kullanim:

    sony r1: *****
    canon 350d: ****

    tutus:

    sony r1: ****
    canon 350d: ***

    ozellikler:

    sony r1: ****
    canon 350d: ****

    performans:

    sony r1: ****
    canon 350d: *****

    fotograf kalitesi:

    sony r1: *****
    canon 350d: *****

    hesaplilik:

    sony r1: ****
    canon 350d: ****

    sonuc:

    SONY R1: *****
    CANON 350D: ****

    Sonuç R1

    Sensör boyutunun fotoğrafa etkisi:
    "Peki neden bazı makinaların sensörü büyük bazılarınınki küçüktür? Sensör boyunun fotoğrafçıya birinci etkisi ekonomiktir. Sensör boyutu ne kadar büyürse maliyet katlanarak artar. İkinci etkisi fotoğraf kalitesidir. Sensor boyutu ne kadar büyürse üzerindeki ışığa duyarlı elemanların alanı o kadar artar. O yüzden aynı megapikselli iki makinadan büyük sensörlü olanı (diğer teknik donanımlarının eşit olduğunu varsayarsak) daha kaliteli fotoğraflar üretir"
    **Melih Özbek beyin web sayfasından alınmıştır.

    Ayrıca makineyi kaliteli yapan başka bir etkende lens. Sen esasında 350D ile karşılaştırılan bir link verdin. Ben yukarda Onun karşılaştırmasını verdim. Şimdiki lens toparlamasında ise meşhur D70 var;

    Lens kalitesi :
    Fotoğraf kalitesindeki bir diğer önemli etken de lensin kalitesi.Sensörün lens ten kaynaklanan renk kaymaları ve bozulmalarına yapabileceği hiç bir şey yok.Lens lerin Zoom aralıklarının fotoğraf kalitesine direk etkisi oluyor bunun sebebi lensin içindeki eleman sayısının artması ve kullanılan lens camlarının kalitesi.Yüksek zoom aralığı istiyenlerin ya fotoğraf kalitesinden feragat etmeleri gerekecek yada yüklüce bir ödemeyi lens yüzünden yapmaları kaçınılmaz olacaktır.Lenslerin kalitesi içindeki cam ve üzerindeki yansımayı azaltan kaplamaları, fiyatlarının tesbit edilmesindeki en büyük etken.Makina tercihini zoom aralığının genişliğine göre,fiyatına göre yapanların çektikleri fotoğrafların kalitelerinde çok seçici olmamaları gerekiyor.
    Fotoğraf makinalarının satış fiyatlarının tesbitinde sensör ve lens kalitelesi ana unsurlar olarak ön plana çıkıyor.


    Aşağıda bu konuyla ilgili bir örnek verdim sanırım herkes elindeki makina ile maksimum nekadarlık kaliteli bir baskı alacağını öğrenmek ister.
    Makinanın çözünürlüğü yapabileceğiniz maksimum baskı boyutunu belirler. Dijital fotoğraf piksel denen noktacıklardan oluşmuştur. Çözünürlük makinanın fotoğrafı çekerken onu kaç adet noktacıktan oluşturduğunu belirtir. Örneğin 1600x1200 piksel çözünürlüğe sahip fotoğraf makinasının çektiği fotoğraf yatay olarak 1600, dikey olarak 1200 pikselden oluşur. Bu iki değeri çarptığımızda bize makinanın çözünürlüğünü verir.

    1600x1200 = 1920000

    1 mega = 1000000 olduğuna göre bu makina 2 mega pikseldir.

    Bir makinanın yapabileceği maksimum baskı boyutu, her inçte olması istenen piksel sayısının yatay ve dikey piksel sayısına bölünmesiyle bulunur. Her inçte olması istenen çözünürlük ise gözümüzün algılama limitiyle belirlenir. Gözümüzün çözünürlüğü 300 dpi dir.

    Bu hesaplamayı bir örnek ile açıklayacak olursak, 6 mega piksel (3072x2048) çözünürlüğe sahip bir fotoğraf makinasını (örnek Nikon D70S DSLR )ele alalım ve her inçte olmasını istediğimiz piksel sayısı gözümüzün algı sınırı olan 300 olsun.

    3702 / 300 = 10.24

    2048 / 300 = 6.8

    Buradan rakamları yuvarlayacak olursak, bu makinanın çektiği fotoğraflardan profesyonel kaliteye sahip yapabilecek maksimum baskı boyutu 10x8 olarak görülür.

    Bu ebattan daha fazlası fotoğraf kalitesinde bozulma demektir.

    Yani yere göğe sığdırılamayan fiyatı 2000 ytl.civarı olan bir DSLR makinadan alacağınız kaliteli bir baskı topu topu 10x8 ebadında.

    Sonuçta daha kolay anlaşılması için şöyle açıklayayım.
    DSLR sınıfında yer alan Nikon D50,D70S, -KonicaMinolta 5D,7D -Pentax *ist DL2,Pentax *ist DS2,Pentax *ist DL,Pentax *istDS -Fujifilm FinePix S3 Pro gibi makinalardan interpolasyon işlemine tabi tutulmadan alınabilecek kaliteli baskı ebadı bildiğimiz A4 kağıdından küçük.

    Sony DSC R1 in bir başka üstünlüğüde işte burada. Kısaca: iyi mal, iyi para ,iyi fotoğraf ,iyi baskı.
    *Kaynaklar.(teşekkürler as)
    Dpreview,stevedigicams,Melih özbek.com,Kenrockwell,tomshardware.Photo Digital den özetlenmiştir.

    Ayrıca Pro fotoğrafçılığın zor kısımlarından biri Panoromik foto çekmek. Bunun için Sony R1 de bu zorluğu kolay yapacak bir özellik var.
    Profesyonel anlamda Panoramik fotoğraflar çekmek için özel bir donanıma ihtiyaç var (dijital fotoğraf makinası, balıkgözü lens, ayaklık, 360x180 derece çekimler için geliştirilmiş panoramik ayaklık kafası). Kullanılan lensin açısına göre birden fazla resim çekmek gerekiyor. Özellikle 360 derecelik panoramik çekimlerde yatay altı, bir üst ve iki alt olmak üzere dokuz açıdan resim çekmek gerekiyor. Her açıda'da, değişik aydınlatma süresi kullanılarak, üç adet resim çekiliyor. Yani bir panoramik fotoğraf için toplam 27 resim çekmek gerekiyor. Bu resimleri çekerken fotoğraf makinasının odak noktası etrafında dönmesi şart! Ayaklık ve panoramik kafa işte burada devreye giriyor. Resim çekerken makinayı titretmemek için uzaktan kumanda kullanılıyor. Değişen gölgeler, hareket halindeki bulutlar vs. çekim işlemini zorlaştıran unsurlar. Resim çekme işlemi bittikten sonra sıra bunları bilgisayarda birleştirmeye geliyor. Çeşitli programlar kullanılarak lens hataları, ton farklılıkları gideriliyor ve resimler üst üste gelecek bir şekilde konuşlandırılıyor.Buradaki problem resimleri ek yerleri belli olmayacak şekilde hazırlamak, çok zor bir iştir... her fotoğraf için birkaç saat uğraşmak gerekebilir..

    Bizim gibi amatörler ise bu işi fotoğraf makinasını dik konuma getirerek çekilen manzaranın kareye giren kısımlarının birbirlerinin alanını kapsıyacak şekilde açı seviyesi sabit tutularak fotoğraf makinasının her kareyi aynı odak ve ışık değerlerinde çekmesi ile yapabiliriz.Fotoğrafların birbirine bindirilmesinde ışık ayarlarının tutturulabilmesi için Raw fotmatının kullanılması Birleştirmeden önce ayarların burada yapılması daha iyi sonuç verecektir.
    Birleştirme yerlerinde objelerin birleştirilmesinde bu işi yapan programlar yardımı ile sorun yaşamasanda ışık ve ton farklılıkları epey zorluk yaşatır.

    Sony R1 e bu panoramik fotoğraf çekimlerinde kullanılabilmesi için ayrı bir tuş koymuş.

    Sony DSC-R1 i olanlar makinanın üzerindeki poz değerlerini sabitleme butonuna çekim öncesi basarlarsa makina bir sonraki çekimi aynı değerlerle yapacağı için böyle bir sıkıntıyı yaşamazlar uygulaması R1 de her fotoğraftan önce bu butona basarak defalarca aynı ışık,renk,odak noktasında istedikleri kadar çekim yapabilirler.Bu şekilde birleştirmenin ne kadar kolay olacağını göreceklerdir.

    Fotoğrafları birleştirmeye yarıyan bir çok programlar mevcuttur.Birleştirme işi aşağı yukarı herkeste bulunan photoshop la da kolaylıkla yapabilir.Eğer bu birleştirme işini photoshop ta nasıl yapılacağını bilmeyipte öğrenmek istiyen arkadaşlar varsa isterseniz daha sonra onuda anlatabilirim

    Şimdilik bu kadar yeter sanırım R1'in kalitesi için.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLper_iLeri

    yalnız bir de şuraya bakarsanız :
    r1 ile 350d nin karşılaştırması var.

    http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/page21.asp

    buradaki resim olayının farkı beni r1'den uzaklaştırdı bi an.
    ben V1 kullanıyorum 3 senedir ve makinayı değiştirmeyi düşünüyorum.

    ek : bir de bu noise testi:http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/page25.asp


    Ayrıca linkini verdiğin sayfanın değerlendirme kısmında 1-2 eksik haricinde makineyi bayağı iyi buldular hatta şiddetle tavsiye ediyorlar.

    http://www.dpreview.com/reviews/sonydscr1/page27.asp

    " Overall conclusion

    I'll start as I shall no doubt finish this little piece of editorial, the lens is worth the price of the DSC-R1 alone. That fact is not to be underestimated, it's a great lens which provides you with a very useful 24 - 120 mm zoom range (which will be sufficient for the majority of users). Doing the math it's pretty clear that you have to spend a fairly considerable sum on lenses for a D-SLR to get close to this range and the quality of the DSC-R1's lens.

    The DSC-R1 has been around for several years, the mythical fixed lens digital camera with a large (APS sized) sensor, but only in the minds of many of us. Thankfully Sony were brave enough to do it, to try something totally new and rekindle interest in the 'prosumer' fixed lens market which had pretty much been ignored since sub-$1000 digital SLRs came along. I'm glad to report as a prosumer / fixed lens digital the DSC-R1 is so much better than anything that came before it, it's really not worth comparing it to cameras like the DSC-F828, there's only so much you can do with a small sensor.

    So yes, the DSC-R1 provides you with excellent images via a great lens and noise levels at higher sensitivities which would be impossible to achieve with any other fixed lens digital. However, it's a little tougher these days, digital SLR's are truly affordable and their performance has come on in leaps and bounds. Sony played the megapixel game (they had to) and fitted the DSC-R1 with a sensor which would 'out-number' cameras like the EOS 350D, however the reality is that (a) the step from 8 MP to 10 MP is so slight so as to be hardly noticeable and (b) the Canon has better in-camera image processing.

    So here we come up to the issues. Firstly the DSC-R1's ISO 800 and 1600 aren't as good as the Canon (forget ISO 3200). When we first received the R1 we had hoped it would at least be a match but unfortunately it's not. At ISO 800 images are perfectly usable but you'll be aware that some detail will be 'smudged' by the high ISO NR system. At ISO 1600 you could face some fairly noticeable chroma mottle noise in shadows, something you just won't get from the Canon.

    The second issue is image processing, take a RAW out of the DSC-R1 and run it through Adobe Camera RAW and you can see just what that lens / sensor combination is capable of, however you really need to be pretty dedicated to shoot RAW all the time, 20 MB per RAW file and around 9 seconds to write; I did note that some of our forums users are converting the Sony RAW files to Adobe DNG to save space. That's not to say JPEG's aren't good, they are very good, but you get a whole new appreciation for just how much crisper images could look converting in ACR.

    About three quarters of my way through this review my mind was set on a 'Recommended' rating, and for a long time that's how it sat. Then I started to put together the price comparison table (page 20) and I soon realized just what you're getting. At $1000 you simply can't get close to the coverage and quality of that lens. Add to that the usable high sensitivities, great build quality, a package which is 'all in one', resolution just better than an EOS 350D and final results which can be extremely good indeed. Certainly there are a few niggles with the rest of the camera but at the price they can easily be excused. Hence it's a bit of a split rating, if you're an absolute perfectionist who doesn't mind spending more on lenses and shoots a lot at ISO 1600 you may wish to consider something else, for everyone else I have no hesitation in Highly Recommending the DSC-R1.

    Highly Recommended "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mediart -- 1 Mayıs 2006; 14:43:38 >




  • R1'in çektikleri;
     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS


     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

    muratsen@netfoto
    as exif bilgileri şöyle...
    Camera Model Name DSC-R1
    Tv (Shutter Speed) 1/60
    Av (Aperture Value) 7.1
    Exposure Compensation 0
    ISO Speed 160
    Image Size 3888x2592
    Flash Off
    Color Space Adobe RGB




  • R1 ile çekilen fotolar

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS




  • yalnız fotolar cok cok iyi ya kalitesine diyecek yok sagol mediart Donanımhaberin As'ı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malcomgerenimo

    yalnız fotolar cok cok iyi ya kalitesine diyecek yok sagol mediart Donanımhaberin As'ı


    Sağol. Fotoğrafların bir kısmı. Üyesi olduğum diğer formdan alınmadır. R1 hakkında daha fazla bilgi isteyen olursa oradan kaynak aktarmak için anlaştım.
    Burdaki temel amacım R1'in kabiliyetlerini ve fotoğraf kalitesini gösterek R1'in esasında çoğu pro işi tek başına yapabilecek bir makine olduğunu göstermek.
    R1'i alalı çok olmadı o yüzden makineye şu an itibariyle tam hakim değilim. Ama bilgilendirmek için formdaşlarımdan yardım görmekte ve sizlere aktarmaktayım. Bu arada malcom; diğer formdan kopma e mi??




  •  SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS
  • sevgili mediart yalnız ben makro cekimler de bu kadar yakınlasamıyorum ve fotograflar otomatik ayarlarda olmasına ragmen istedigim sonucları alamıyorum bi kere tam bi makro yapamıyorum sence bu tur fotograflar icin tam olarak nasıl bi deger girmek gerekiyo
  • R1'in yaklamşması max 25 cm. 25 cm yaklaş. Digital 10x zoom yapma. sadece lensin üstündeki 5x manuel xoom'u kullan. Deklenjöre yarım bas netle ve çek.
    Eğer yeteli ışığın varsa M modunu kullan ISO 160 f 16 kullan. Yada ışık azsa (mod kadranı /sahne çekimi) yarım ay var ona getir ve pozlama yap. Fakat bu ayarda tripod kullanman lazım çünkü shutter süresi uzun. Aşağıda M modu F 16'ya bir makro örneği var.

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS




  • Bir başka makro 30cm'dem 5xzoom ışık iyi. Ki buna benzer fotolorı AUTO mode da bile çekebilirsin yeterli ışık oldukran sonra. En önemli unsur yaklaşma uzaklığını tam ayarlama. iyi odaklanma ve tripod. Çünki bu resimlerde gerekli ışık olsuğundan R1'in o muhteşem sensörü fazla ayar yapmaya gerek kalmadan bunları çeker. Ayrıca M veya P modlarını kullanrak alan derinliğini arttırabilirsin.

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS

     SONY CYBERSHOT DSC-R1 ALDIM YARDIM PLS



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mediart -- 4 Mayıs 2006; 0:02:40 >




  • sagolasın mediart bi de senin dedigin gibi denyeyim bu arada tripod fiyatları ne nasıl bi sey almak lazım
  • Çin malı hariç her tripod'u al. Ankara'da Maltepe pazarından alma. Orada hem çin malı hemde 50-70YTL fiyatı var.
    Kızılay-yenişehirde sanfo'de ucuz ve kaliteli tripod var. En ucuzunu alsan bile başlangıç olarak yeterde artar bile.
    Bu arada A moduyla düşük F değeri 2.8 yada zoom'da 4.8 ile makro çekim yapmayı dene. Arka planın Flu
    odaklandığım objenin net güzel makro alman lazım. Çekte buradan bakalım hep beraber.
  • bende de FUJIFILM FINEPIX S9500 var ama sony nın yanında cocuk gibi kaldı...
  • ben V1 makinemi sattım.
    sırf bu sensör muabbetinden dolayı.
    R1 alamicam çok pahalı.
    2. el makinelere bakıyorum.
    kelepir bişi arıyorum.
    büyük sensörlü olsun dslr olsun taştan olsun icabı
    Sigma sd9 buldum 700 ytl.
    incelemesini okudum dpreview'dan - iyi diyorlar fena degil diyorlar.
    var mı yorumda bulunabilecek kimse ?
  • Sigma kendini kanıtlamış bir marka. Lensleri çok güzel. SD9 modeli yazma hızının düşüklüğü ve pil sarfiyatının dezavantajına rağmen çok başarılı bir makine. Fakat bu makinede kullanılan teknoloji foveon'e gelince daha cok gelişmesi gerekiyor. Yüksek pixellere ulaşamadı daha biliyorum. En fazla 4 megapixel galiba su anda...." Katlamlar arası 4'er MP. Ayrıca bu katman sisteminden dolayı beyaz dengelemelerde zorluk çekiliyor. Beyaz dengeleri kurmak için iyi bir manuel ayar bilgin olması gerekiyor.
  • peki sence sd9 700 ytl eder mi ? bu fiyata baska bişey alınmaz heralde..
    bende de para az, sabır da hiç yok.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.