Şimdi Ara

SONY TR ve KVK SKANDALI (Sonuca bağlandı tüketici haklı bulundu) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
188
Cevap
3
Favori
13.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_Insider

    Hocam sizi tebrik ediyorum ayakta alkışlıyorum. Olması gereken bu kadar zor muydu, şimdi değdi mi yaptığınıza diye sormak lazım kvk servisine. Üst yönetim olayı takip ettirmiş demekki. Cihazı kullanamadığımız bu sure için telafi önerdiler mi peki? İkinci kez cihazı servise almak yerine müşteri memnuniyeti olarak değişim verebilirlerdi.

    Açıkçası ne yapacaklarını bilmiyorlar çünkü sony'den fırça yedikleri ortada, 2 sony denetlemecisini orda görünce gururum fena okşandı açıkası :))) sony'ye soralım lafı geçti, bir ara ekran değişir lafı geçti, ben yardımcı olacaksınız buyrun bırakıyorum, kırmayın, daha önce arka korumamı kırdınız. Tahmin yapalım bakalım Sony ne karar verir :)
  • Azminizi takdir ediyorum, olması gerekenin yapılması için yapabileceğiniz ne varsa yapmışsınız. Geçen sene Xperia Z'min bazı sorunları vardı; ön ve arka ekranında ufak çizikler, kasasında soyulmalar, güç tuşunun dokunmatik gibi çalışmaya başlaması, kamerasında siyah nokta problemleri. Şansıma en sorunlu partiye denk gelmişim. Grantinin bitmesine iki hafta kala Teleservice'e götürdüm. Tek tek anlattım, nasıl özenli kullandığımı anlattım ki telefon hala canavar gibi çalışıyor (Nisan 2013'te çıktığı gün almıştım). Telefonu aldılar, ön ve arka camı, kamerası, tuşları ve çerçevesi değişti, deyim yerindeyse sıfırladılar telefonu ve 2 hafta olmadan teslim aldım, teşekkür ettim. Ama sizin ve diğer kullanıcıların gittikçe artan garanti problemlerini okudukça anlıyorum ki servisler artık iyice memleketin gidişatına ayak uydurmaya başladılar. Kimse işini düzgün yapmıyor ve oturduğu yerden olabildiğince fazla para kazanmaya çalışıyorlar. Ben asla Sony'de suç aramıyorum bu konuda, adamlar kendileri gelip buraya teknik servis açmadıkları sürece bu olayları daha çok yaşarız gibi geliyor bana.




  • koray_dx K kullanıcısına yanıt
    Hocam bu olayın büyüklüğünü şöyle açıklayayım size;

    Eğer gelen kişiler, servis süreçlerine ilişkin iç kontrol veya iç denetim gerçekleştiriyorsa; denetçiler doğrudan genel müdüre ve yönetim kurulu üyelerinden oluşan denetim komitesine rapor verir. Bu raporlar belirli standartların sağlanması ve şirketin risk yönetim faaliyetleriyle, faaliyet raporlarıyla doğrudan ilgilidir. Tabi bunun çok uluslu bir şirket olduğunu düşününce, denetim raporları nerelere kadar gidiyor, hangi standartlara göre inceleniyor siz düşünün.

    Yani ciddi bir domino etkisi başlattınız aslında

    Aklıma gelen birkaç şey,
    servis biz bu işlemi gerçekleştirmeye yetkin değiliz diye sorumluluğundan sıyrılıp, sıfır yeni cihaz vermeye çalışabilir
    veya
    servis ekran değişimi gibi maliyetli gerekli gereksiz her türlü işlemi gerçekleştirip, işte böyle zor ve maliyetli bir işlem gerekiyor bunu yapmak hiç de kolay değil diyerek kendini haklı çıkarmaya çalışabilir,

    Yönetim sistemleri üstüne eğitim alıyorum, yaşanan skandallardan sonra neredeyse bütün kurumsal şirketler "evet biz bir hata yaptık, özür dileriz, kusura bakmayın" diyemiyor... Hatayı kabul ederek düzeltme, daha iyisini yapma düşüncesinde çok nadir vakalar var gerçekten.

    Japon kültüründen bir nebze feyz aldılarsa Sony Türkiye hatasını en iyi şekilde telafi eder diye umuyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonictheHedgehog-MZ


    quote:

    Orijinalden alıntı: koray_dx

    Genel Müdür Kaz Makiyama'ya ulaştım. Nezaketle cevap verdi. Raporu çevirip, video veya text olarak kendisine göndereceğim. Skandal'ı bilmek istiyor.

    Konuyu baştan sona okudum, helal olsun gerçekten, azminizi takdir ettim


    Ayrıca bu mesajda bahsedilen genel müdür skandalı öğrendi mi, öğrendikten sonra herhangi bir şey dedi mi onu da merak ettim

    Linkedin sağolsun :) biliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_Insider

    Hocam bu olayın büyüklüğünü şöyle açıklayayım size;

    Eğer gelen kişiler, servis süreçlerine ilişkin iç kontrol veya iç denetim gerçekleştiriyorsa; denetçiler doğrudan genel müdüre ve yönetim kurulu üyelerinden oluşan denetim komitesine rapor verir. Bu raporlar belirli standartların sağlanması ve şirketin risk yönetim faaliyetleriyle, faaliyet raporlarıyla doğrudan ilgilidir. Tabi bunun çok uluslu bir şirket olduğunu düşününce, denetim raporları nerelere kadar gidiyor, hangi standartlara göre inceleniyor siz düşünün.

    Yani ciddi bir domino etkisi başlattınız aslında

    Aklıma gelen birkaç şey,
    servis biz bu işlemi gerçekleştirmeye yetkin değiliz diye sorumluluğundan sıyrılıp, sıfır yeni cihaz vermeye çalışabilir
    veya
    servis ekran değişimi gibi maliyetli gerekli gereksiz her türlü işlemi gerçekleştirip, işte böyle zor ve maliyetli bir işlem gerekiyor bunu yapmak hiç de kolay değil diyerek kendini haklı çıkarmaya çalışabilir,

    Yönetim sistemleri üstüne eğitim alıyorum, yaşanan skandallardan sonra neredeyse bütün kurumsal şirketler "evet biz bir hata yaptık, özür dileriz, kusura bakmayın" diyemiyor... Hatayı kabul ederek düzeltme, daha iyisini yapma düşüncesinde çok nadir vakalar var gerçekten.

    Japon kültüründen bir nebze feyz aldılarsa Sony Türkiye hatasını en iyi şekilde telafi eder diye umuyorum.


    Çok farklı bir açıdan destek oldun, teşekkür ederim paylaştıkların da hoşuma gitti. Z5 ve Z5 Premium stoklarda yok , hepsisony'ye sordurdum. Yeni cihaz söz konusu olursa ne yapacaklar inanın bilemiyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: babadol

    Azminizi takdir ediyorum, olması gerekenin yapılması için yapabileceğiniz ne varsa yapmışsınız. Geçen sene Xperia Z'min bazı sorunları vardı; ön ve arka ekranında ufak çizikler, kasasında soyulmalar, güç tuşunun dokunmatik gibi çalışmaya başlaması, kamerasında siyah nokta problemleri. Şansıma en sorunlu partiye denk gelmişim. Grantinin bitmesine iki hafta kala Teleservice'e götürdüm. Tek tek anlattım, nasıl özenli kullandığımı anlattım ki telefon hala canavar gibi çalışıyor (Nisan 2013'te çıktığı gün almıştım). Telefonu aldılar, ön ve arka camı, kamerası, tuşları ve çerçevesi değişti, deyim yerindeyse sıfırladılar telefonu ve 2 hafta olmadan teslim aldım, teşekkür ettim. Ama sizin ve diğer kullanıcıların gittikçe artan garanti problemlerini okudukça anlıyorum ki servisler artık iyice memleketin gidişatına ayak uydurmaya başladılar. Kimse işini düzgün yapmıyor ve oturduğu yerden olabildiğince fazla para kazanmaya çalışıyorlar. Ben asla Sony'de suç aramıyorum bu konuda, adamlar kendileri gelip buraya teknik servis açmadıkları sürece bu olayları daha çok yaşarız gibi geliyor bana.

    Bunun 1 numaralı suçlusu devlet, gümrük ve ticaret bakanlığı hastalıklı parti sokuyor, denetleme yok, teknik servisler at oynatıyor, iş mahkemelere gitsin yargı meşgul olsun. Sistem berbat. Ne iyi ki..




  • Hocam ben batarya değişimi için xperia p cihazımı servise verince arka kasada darbe var, garanti dışı dediklerinde tamamen servise olan inancımı yitirmiştim. Azminize hayranım.bir sonraki vakada bu kadar kolay pes etmeyeceğim ben de. Umarım servisleri daha sorumluluk sahibi olmaya zorlayabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dostum gerçekten seni tebrik ediyorum.. Hem azimli hemde üstelik bilgilisin
    Senin ve senin gibiler sayesinde, çizgilerini bozmus, duruşlarini yamultmus, servise ve kaliteye önem vermeyip herşeyi parasal rantta çevirmiş, firma/yetkili/yetkili gibi davranan çalışan /teknisyen vs. Herkes böyle böyle hizaya gelecektir umarım..
    Sony TR yi ve TR deki servislerinin kalitesizliginden muzdarip bir arkadaşın olarak, her süreçte sonuna kadar arkandayım.
    Öl de ölelim reis (çok pis gaza geldim )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gectigimiz hafta henuz 1 senelik Sony Z3 Compact cihazini Kartal Kvk servisine kısmi dokunmatik problemi yuzunden teslim ettim, 3 gun sonra sms geldi, cihaziniz onarilmistir diye. Gittigimde elime sifir Z5 Compact verdiler. Nedenini sordugumda, Z3 Compact yedek parcasi bulunamadigini ,oyle bur durumdada telefonun sifiri yoksa bir üstünü verdiklerini soylediler. aklima ilk gelen telefonu yaparken anakarta zarar verdikleri oldu nedense..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FIREWALL

    Gectigimiz hafta henuz 1 senelik Sony Z3 Compact cihazini Kartal Kvk servisine kısmi dokunmatik problemi yuzunden teslim ettim, 3 gun sonra sms geldi, cihaziniz onarilmistir diye. Gittigimde elime sifir Z5 Compact verdiler. Nedenini sordugumda, Z3 Compact yedek parcasi bulunamadigini ,oyle bur durumdada telefonun sifiri yoksa bir üstünü verdiklerini soylediler. aklima ilk gelen telefonu yaparken anakarta zarar verdikleri oldu nedense..

    kesin..
  • 2. kez teslim ettiğimden beri şu an da resmen 45 gün oldu. Yasal haklarımla ilgili önerileriniz var mı :)

    Diğer yandan ilk teslim ettiğim tarihten itibaren 79-80 gün oldu. Neyse 2 Aralık 2016'dan beri cihazım KVK'da.. Hala karar aşamasında bekliyorum.

    ihaz Durumu: Sayın Müşterimiz ; Cihazınızın onarım işlemlerine devam edilebilmesi üretici firmadan bilgi beklenmektedir. Cihazınızın işlemleri tamamlanıp teslim edilmeye hazır hale geldiğinde, tarafınıza SMS veya e-posta ile bilgilendirme yapılacaktır. Cihazınızı, servisimize bayi aracılığıyla ilettiyseniz, bu bilgilendirme bayinize yapılacaktır. Saygılarımızla, KVK Teknik Servis Hizmetleri ve Tic. A.Ş.
    Garanti Durumu: Garanti Dahili
    Departman Statüsü: İşlem Görüyor - Üreticiden Bilgi Bekleniyor
    Fiyat Onay Açıklama:
    Fatura Bilgisi: 0 TL
    Müşteri Bilgileri
    Kayıt Tarihi / Kayıt Yeri: 02.12.2016 00:00:00 / Kartal Teknik Servis




  • koray_dx K kullanıcısına yanıt
    Tüketici yasalarına göre ürünün ayıplı olmasından satıcı da mesuldür. 20 iş gününde tamiri yapılmayan üründen de mesuldür. Şu an her şey lehinizde görünüyor. Tüketici hakem heyetinden olumlu karar çıkar çıkmaz satın aldığınız yer iade yapmak zorunda. Ben daha önce tüketici hakem heyeti kararı ile iade aldım. Fakat maalesef tüketici hakem heyetinin kararını bile tanımayan satıcılar mevcut. Forumda da birkaç örnek var. Satın aldığınız firma tüketici hakem heyeti kararına uymazsa son çare olarak satın aldığınız yeri icraya vermeniz gerekir. Genelde son aşamada korkup iadeyi yapıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uacellat_62 -- 16 Ocak 2017; 18:14:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam biri özet geçse sorun olay tam nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odun_veren

    hocam biri özet geçse sorun olay tam nedir

    özet kesmez dostum, vakit ayırıp 10 dk incele lütfen, emsal teşkil edebilir
  • koray_dx K kullanıcısına yanıt
    Hocam sana tekrar sony eurasya yollu gozuktu demekki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açıkçası bir tane Sony Z3 verdik geçen hafta KVK Bakırköye, suddden death dedikleri şuan alt konularda birkaç Z5 Premium da yaşanan şarja takınca power ışığı bile yanmama sorunu var hiç bir yöntemle cihaz açılmıyor. Servis cihaz bırakıldıktan yaklaşık 1 saat sonra garantili cihaza "cihaz garanti dışı kullanımdan dolayı 1760TL onarım ücretine tabi olcaktır" şeklinde sms aldık. Kasada yanlarda kapak takıp çıkartmadan kaynaklı ufak çizikler ve belki yarım derece arka kasada eğim görülüyor diye, Türkiye de BTK nın bir yasasını savunarak yasaya göre çalışma bakanlığı kararıymış sözde ekran kasa yamuklukları vs cihazların garanti dışı kalmasına yeterliymiş.

    Bu bağlamda diyebilirim ki, bu ülkede bu saatten sonra gerekli tanıdığı olan şöyle bir yasa çıkaralımda vatandaş biraz daha para harcasasın, veya teknolojiden soğutalım diyebilen kişiler olabilir. Hiç şaşırmam.

    Bizim vaktimiz yoktu ve hayatımızda daha önemli stresslerimiz var. Bu bir eşyadır stres etmeye gerek yok dedik geçtik. Telefonuda neyseki yedeği vs alınmış yerel bir tamirciye verdik zaten garanti bitti bitecek 1 ay kalmış. Daha önce KVK olsun Samsung olsun Teleservice olsun cihazlar yeniletmiş ve ya en ufak parçasına kadar değiştirtmiştim. Evet uğraşınca oluyor o kadar servisin hepsi aynı art niyete sahip olsa iş yapamazlar bir yerde toslarlar

    Umarım bu kadar uğraşın sonunda hak ettiğinizi alırsınız.

    Z serisi ilk çıktığında Kapakları kapalı turnisolü sıvı teması olmamasına rağmen su geçirip arızalanan bir telefon için sony kendi servisi ücretli onarım istemiş arkadaş önce maddi sonra manevi tazminat davaları açmıştı. Maddi tazminat kazanıldı ama ötekinin sonucunu bilmiyorum




  • koray_dx K kullanıcısına yanıt
    hesapladığınızda 20 iş günü dolduğu gibi sözlü ve garantilemek için yazılı dilekçe ile yasal haklar çerçevesinde para iadesi veya ürün değişimi talep etmeniz yeterlidir.
    Siz kayıtlara geçecek bir talep açtıktan 1 saat sonra bile cihazınız hazır derlerse artık geç kalmış olurlar. Beyan zamanınız önemlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgakayatk

    Hocam sana tekrar sony eurasya yollu gozuktu demekki

    Aradım, haklısınız gibi yuvarlak cümleler. Haber bıraktım döneceklermiş, dönmediler 2 gün geçti. Sorun değil giderim yine..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nohackmove

    hesapladığınızda 20 iş günü dolduğu gibi sözlü ve garantilemek için yazılı dilekçe ile yasal haklar çerçevesinde para iadesi veya ürün değişimi talep etmeniz yeterlidir.
    Siz kayıtlara geçecek bir talep açtıktan 1 saat sonra bile cihazınız hazır derlerse artık geç kalmış olurlar. Beyan zamanınız önemlidir.

    Dilekçe konusunda daha detaylı bir hazırlayış yardımı yapar mısın
  • bu arada kusura bakmayın yazmayı unuttum, bu kadar mühim bir şeyi ; KVK'ya inanmadığım ve ciddiye almadığım için birazda..

    3 gün önce KVK Kartal'dan aradılar;

    KVK Bayan: 'Yaptığımız incemeler sonucu , Sony'nin de kararı bu şekildedir, cihazınıza yapabileceğimiz hiç bir destek yoktur, garanti kapsamı dışındadır.'

    k: Siz kafa mı buluyorsunuz? Gözünüzün önünde haklı bulundum, 2 denetlemeci yolladılar, onların yanında tekrar beni ağırladınız, kapıda karşıladınız, 45 gündür bu kararı mı düşündünüz?

    KVK: (alel acele kapatmaya çalışarak) evet koray bey son karar budur, bu bilgiyi paylaşabilirim sadece iyi günler (yüzüme kapattı)
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.