Şimdi Ara

SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
7
Favori
19.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrfj

    quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    quote:

    Orijinalden alıntı: mrfj

    quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    Merhaba ;
    Sorunuza cevap yazdım.

    Ustam bir tek benim sorunun cevabını göremedim. yazdım demişsiniz ama sanırım. cavplar karıştı.

    Merhaba ;

    Özür dilerim haklısın karıştırmışım. Map basınçını sormuşsunuz.

    Araçın manifolttaki kendi basınçıdır.

    Rolantide 0,25 ile 0,45 arasında olabilir. ani gaz basmalarda yükselir . Basınç yükselince araça daha fazla yakıt gider basınç ani gazlarda yükselmez ise araçın çekişli zayıf olur.

    MAP Düzgün yerden alınmalı yanlış yerden alınırsa araçta çekiş sorunu olur.

    Cevabınız için teşekkür ediyorum. Arabamın çok gaz yaktığını düşünüyordum. Benim arabam rölantide 4 dğerini gösteriyordu. Son ayarda ralantide map değeri 3 e indirildi. Vitese alınca yine 4 civarına geliyor (Otomatik vites D ye alınca). Çekişte önceye nazaran bi değişiklik hissetmedim desem yeridir. Ama anladığım kadarayla rölantide 4 gösterirken 3 e indirilmesi yakt değerini azaltan bi faktör olacak gibi. Peki sizce bu azalış hangi oranda olur. yada olur mu?

    Merhaba;

    Özür dilerim tam anlayamadım. Azalma yakıt azalmasımı map azalmasımı?

    Çok yakmakla alkalı şikayetiniz var ise bütün değerleri benzinde ve gazda resimleyin burdan beraber yorumlayalım.

    Ançak araç benzine alınca biraz bekleyin değerler tam otursun gazdada aynı olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


    Sayın Asım hocam, şu an bende zavolli lpg mevcut ve kalibrasyon ayarından,yakıttan,performanstan çok memnunum. Acaba şu anki mevcut ayarı bir yere kaydetsem ve ayarlar bozulduğunda bu ayarları tekrar yüklesem bugün ki gibi düzgün olur mu? (Aracın sorunsuz olduğunu varsayarak).

    Acaba kalibrasyon ayarının yapılması için belli bir km geçmesi ya da süresi var mı ya da ihtiyaca göre mi hareket etmeliyiz. Km ve süresi var ise nedir?

    Siz paylaşımlarda map 110-160 arası ideal olanı demişsiniz ama bende en yüksek 180. anormal mi sayılır?

    Enjektör debi ayarlarını 55’e, basıncı 1’e nasıl ayarlayacağız. demiştiniz...Acaba resimli gösterebilir misiniz?

    Bende ecu akünün yanında, acaba ecu-akü arasına karton mukavva ya da tahta parçası koysam faydası olur mu?

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Oldukça bilgilendirici bir sayfa olmuş.Emeğinize sağlık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 21 Ocak 2013; 10:38:14 >




  • Asım hocam, yaptığım ayara bir bakar mısınız? Problem görünüyormu acaba?

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 21 Ocak 2013; 17:10:20 >
  • Geçiş devrini sayfanın ilk başında verdiğiniz bilgiye göre devirden 100 rpm fazla olmalı geçiş ısısı 35 C ideal olanı demiştiniz böyle yaptım. Benzinden gaza geçmesi ise buraya ne yazarsam 3 katı fazla saniyede oluyor.Buraya 4 yazdım ama 12 saniyede geçiyor gerçekte.

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 21 Ocak 2013; 17:18:13 >




  • gaz ms'si benzine göre oldukça fazla gibi ama aracımda silkeleme,tekleme vs yok. Yakıt artışı olunca kalibrasyon yapma ihtiyacı duydum. Enjeksiyon meme çapı 2.1
     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 21 Ocak 2013; 17:12:08 >




  • Aracım almera 1.5 cc 98 hp 2006 model. Zavolli sıralı tip lpg. Valtek enjektörler sanırım. lpg ecusu gri metal olandan.

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 21 Ocak 2013; 17:15:00 >
  •  SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
  •  SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33


    quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


    Sayın Asım hocam, şu an bende zavolli lpg mevcut ve kalibrasyon ayarından,yakıttan,performanstan çok memnunum. Acaba şu anki mevcut ayarı bir yere kaydetsem ve ayarlar bozulduğunda bu ayarları tekrar yüklesem bugün ki gibi düzgün olur mu? (Aracın sorunsuz olduğunu varsayarak).

    Acaba kalibrasyon ayarının yapılması için belli bir km geçmesi ya da süresi var mı ya da ihtiyaca göre mi hareket etmeliyiz. Km ve süresi var ise nedir?

    Siz paylaşımlarda map 110-160 arası ideal olanı demişsiniz ama bende en yüksek 180. anormal mi sayılır?

    Enjektör debi ayarlarını 55’e, basıncı 1’e nasıl ayarlayacağız. demiştiniz...Acaba resimli gösterebilir misiniz?

    Bende ecu akünün yanında, acaba ecu-akü arasına karton mukavva ya da tahta parçası koysam faydası olur mu?

    Yardımlarınız için çok teşekkür ederim. Oldukça bilgilendirici bir sayfa olmuş.Emeğinize sağlık.

    Merhaba ;

    Öncelikle; ilgi ve övgünüze teşekkür edrim.

    *Kaliprasyon ayarları genel olarak değişmez enj. debi ayarları değişir .

    *Sizin enjektörlerinizde debi ayaraı dışarıdan yapılamaz ançak temizlenebilir.

    *Resimlerde gördüğüm 165 cıvarı ançak regüratör basınçı 1,1 gösterirken gercek basınç 0,99-1,00

    *Regüratörün basınçını Regüratör üzerinden 1.10 getir harita birazdaha düşer yakıt ta azalacaktır.

    *Sizin enj. debi ayarı yapılmıyor.

    *Basıncı regüratörün ortasından sağa yada sola cevirerek yükseltebilirsin.

    * Bu ayardan memnun isen basınçı ayarlayınca daha menmun olursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ....ŞAFAK OTOGAZ.... -- 21 Ocak 2013; 11:39:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Asım hocam, yaptığım ayara bir bakar mısınız? Problem görünüyormu acaba?

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33



     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


    Merhaba;

    Benzinde 2.71 gören enj. süresi gazda en fazla 2.52 görmekte gaz süresi benzin süresine eşit yada az üzerinde olmalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33



     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


    Merhaba;

    Benzinde 2.71 gören enj. süresi gazda en fazla 2.52 görmekte gaz süresi benzin süresine eşit yada az üzerinde olmalı


    Hocam; açıklayıcı ve bilgilendirici cevabınız için çok teşekkür ederim.Paylaşımlarınızı bir çırpıda okudum. İlkokul mezunu birinin bile anlayabileceği sade,öz,net bir dille yazılmış. Sanırım bizim gibi amatörlerin anlayacağı dili ve yöntemi iyi biliyorsunuz. Ancak burada biraz daha açıklama bekliyorum zamanınız olursa.

    Benzin-gaz süresi benzin süresine eşit yada az üzerinde olmalı, derken; regulatör basıncını 1.1 bar yapıp otomatik kalibrasyon sonrası map üzerindeki değerlerle topluca artı eksi yaparak mı bu sürelere ulaşmaya çalışacağım?

    Benzinde 2.10-2.72 aralığında gidip geliyor ms’ler. Benzinde en yüksek ms’yi mi baz almalıyım?

    Gaz basıncı 0.99-1.60 ms arasında değişiyor. Buradaki eksik fazla değerleri önemsemeden regulatör basıncı ne gösteriyorsa ona göre mi regulatörün ortasındaki yeri manuel sağa sola çevirerek basıncı eşitlemeye çalışacağım?

    Çalışmalarınızda başarılar dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33



     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


    Merhaba;

    Benzinde 2.71 gören enj. süresi gazda en fazla 2.52 görmekte gaz süresi benzin süresine eşit yada az üzerinde olmalı


    Hocam; açıklayıcı ve bilgilendirici cevabınız için çok teşekkür ederim.Paylaşımlarınızı bir çırpıda okudum. İlkokul mezunu birinin bile anlayabileceği sade,öz,net bir dille yazılmış. Sanırım bizim gibi amatörlerin anlayacağı dili ve yöntemi iyi biliyorsunuz. Ancak burada biraz daha açıklama bekliyorum zamanınız olursa.

    Benzin-gaz süresi benzin süresine eşit yada az üzerinde olmalı, derken; regulatör basıncını 1.1 bar yapıp otomatik kalibrasyon sonrası map üzerindeki değerlerle topluca artı eksi yaparak mı bu sürelere ulaşmaya çalışacağım?

    Benzinde 2.10-2.72 aralığında gidip geliyor ms’ler. Benzinde en yüksek ms’yi mi baz almalıyım?

    Gaz basıncı 0.99-1.60 ms arasında değişiyor. Buradaki eksik fazla değerleri önemsemeden regulatör basıncı ne gösteriyorsa ona göre mi regulatörün ortasındaki yeri manuel sağa sola çevirerek basıncı eşitlemeye çalışacağım?

    Çalışmalarınızda başarılar dilerim.


    Merhaba;

    *1,1 bir yada 1.0 olmalı basınç dengelenince enj. ms' leri arasında fark olursa haritadan (-) yada (+) ile düzeltebilirsin.

    *Benzinde gidip geldiği gibi gazdada gidip gelir ve en yüksği baz alınır.

    * Araç rolantide çalışırken görülen basınçı baz al gaz verince basınç değişir. Rolantide 1,60 cıkmaz çok az bir oynama olur.

    İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    Umarım yardımım olmuştur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ....ŞAFAK OTOGAZ.... -- 21 Ocak 2013; 18:25:08 >




  • Burada regulatör basıncına direk 1 yazdım regulatörü ayarlamadan.Acaba ne olacak diye. Gaz basıncıda hemen 1 bar gösterdi.

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
  • Benzine geçişte çok az hissedilebilir şekilde silkeleme hissettim.Ama gaz basıncı 1 değilde 1.03 bar olmuş. lpg de iken benzin basıncı 2.20 iken 2.27 olmuş.Oysa araç lpg'de.

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
  • Map haritasında %2.5 azalttım değerleri yüzdesel oranda. Şu an araç lpg'de.

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
  • Benzine geçişte benzin 2.39 ms den 2.23 ms oldu. Benzinde hem gaz hem benzin ms görünürken gazda her ikisi neden görünmez anlamış değilim.
    Tüm bu ayarlardan sonra gaz-benzin geçişlerinde geçişleri anlamak çok çok zor neredeyse. Ama iki şey dikkatimi çekti. Ayar sırasında titremelerden ya da silkelemelerden mi oldu bilemiyorum P0340 eksantrik sensörü arıza kodu verdi. Ve yakıt yol bilgisayarında 33 litre/100 km gösterdi. Arıza kodunu sildikten sonra bir daha arıza kodu vermedi. Ve yakıtın ne olacağını bilmiyorum ama şu an ayarlar içime sindi gibi. Kırmızı top biraz yukarıda değil mi? Yorumunuzu bekliyorum.

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 26 Ocak 2013; 15:48:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Map haritasında %2.5 azalttım değerleri yüzdesel oranda. Şu an araç lpg'de.

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    altaki haritadan baktığımızda 2,23 benzin ms leri verirken benzinde, gaza geçince 2,39 oluyor benzin ms leri. haritanın geneline +10 eklerseniz muhtemelen eşitlenir. bu durumda araç fakirde .. eklerseniz doğru karışımı görür kanaatindeyim




  •  SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
  • Sayın Mehmet Ustam; aracım 2006 nissan almera 1.5 cc 98 hp. Aracımda zavolli enjeksiyon meme çapı 2.1 mm. Sayın Asım hocamız ‘’ haritanın 110 ile 160 arasında olmasını ve basınçında 1 olmasını sağlamak gerekli’’ demişti. Sizlerden öğrendiğim kadarı ile benzin-gaz çalışmasında benzin ms’lerini eşit hale getirmek en verimli çalışma oluyor. Bende tavsiyeniz üzerine ayar yapınca map ayarlarında harita 152-193 arasında oldu benzin ms’lerini eşitleyince. Bu halde nozulların çapını küçültmem mi gerekiyor. Çünkü 110 barajından %28 fazla; 160 barajından ise %21 fazlalık var haritaya göre. Regulatör basıncını 1 yaptım ve her iki yakıtta benzin ms’lerini hemen hemen aynı hale getirdim.
     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 26 Ocak 2013; 19:25:51 >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.