Şimdi Ara

SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
7
Favori
19.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Sayın Mehmet Ustam; aracım 2006 nissan almera 1.5 cc 98 hp. Aracımda zavolli enjeksiyon meme çapı 2.1 mm. Sayın Asım hocamız ‘’ haritanın 110 ile 160 arasında olmasını ve basınçında 1 olmasını sağlamak gerekli’’ demişti. Sizlerden öğrendiğim kadarı ile benzin-gaz çalışmasında benzin ms’lerini eşit hale getirmek en verimli çalışma oluyor. Bende tavsiyeniz üzerine ayar yapınca map ayarlarında harita 152-193 arasında oldu benzin ms’lerini eşitleyince. Bu halde nozulların çapını küçültmem mi gerekiyor. Çünkü 110 barajından %28 fazla; 160 barajından ise %21 fazlalık var haritaya göre. Regulatör basıncını 1 yaptım ve her iki yakıtta benzin ms’lerini hemen hemen aynı hale getirdim.
     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)


     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    şuanda aracınızın gerçek ayarı yapılmıştır.. aracınızın ayarı böyle doğrudur.. hayırlıs olsun elinize sağlık :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta


    şuanda aracınızın gerçek ayarı yapılmıştır.. aracınızın ayarı böyle doğrudur.. hayırlıs olsun elinize sağlık :D

    Asım hocam ve sizin sayesinde. Hepinize sonsuz teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet_usta


    şuanda aracınızın gerçek ayarı yapılmıştır.. aracınızın ayarı böyle doğrudur.. hayırlıs olsun elinize sağlık :D

    Asım hocam ve sizin sayesinde. Hepinize sonsuz teşekkürler.

    Biz ne yaptık ki kabiliyet sizde

    Güle güle kullanın
  • 37.5 litre lpg ile 414 km şehiriçi. Teşekkürler. 1 lt lpg ile 11 km.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    37.5 litre lpg ile 414 km şehiriçi. Teşekkürler. 1 lt lpg ile 11 km.

    Kazasız huzurlu sürüşler dilerim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    37.5 litre lpg ile 414 km şehiriçi. Teşekkürler. 1 lt lpg ile 11 km.

    Kazasız huzurlu sürüşler dilerim


    Teşekkürler Asım Hocam. Bir ara aracımda bazı tamiratlar için akü söküldü; ve nasıl olduysa lpg ecu ayarı bozulmuş. Artık sistemi ezberlediğim için sabah sabah aracı hiç çalıştırmadan daha önceki en iyi ayarı yükleyip kaydettim. Hiçbir sorun çıkmadı. Herşey normal.
    Bizim zavolli kitlerde büyük ve küçük iki filtre var. Büyük filtreyi 10.000 km de bir değiştiriyoruz ama küçük filtre(sanırım regulatör filtresi oluyor)hiç değiştirmedim.Servisler gerek yok diyor,doğru mudur acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: ....ŞAFAK OTOGAZ....

    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    37.5 litre lpg ile 414 km şehiriçi. Teşekkürler. 1 lt lpg ile 11 km.

    Kazasız huzurlu sürüşler dilerim


    Teşekkürler Asım Hocam. Bir ara aracımda bazı tamiratlar için akü söküldü; ve nasıl olduysa lpg ecu ayarı bozulmuş. Artık sistemi ezberlediğim için sabah sabah aracı hiç çalıştırmadan daha önceki en iyi ayarı yükleyip kaydettim. Hiçbir sorun çıkmadı. Herşey normal.
    Bizim zavolli kitlerde büyük ve küçük iki filtre var. Büyük filtreyi 10.000 km de bir değiştiriyoruz ama küçük filtre(sanırım regulatör filtresi oluyor)hiç değiştirmedim.Servisler gerek yok diyor,doğru mudur acaba?

    Gazın ve depoların temiz olması sebebi ile sık değişmeye gerek yok




  • hocam öncelikle yardımlarınız icin tesekkurler gazıtalıy marka lpg var kastamonuda yaşıyorum lpg ciye git gel artık bıktım enson 1 tane kablo aldım hocam haritayı yükledim bakarsanız sevinirim bende gaz basıncı ve map basıncı cıkmıyor basınc farkı diye bişey var sizce bu ayar nasıl benzinden lpg ye gecirince benzin ms değişiyor bunu nasıl ayarlıyacam değişmemesi icin birde arac lpg deyken bazen durmaya yakın rolanti düşüp kalkıyor arac 2005 pejo 307 otm. yardımlarınız icin şimdiden teşekkürler.
     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)




  • ustalar merhaba,aracımda gasitaly var,araç punto t-jet turbolu bir araç.15000 km.dir gasitaly kullanıyorum,araç modifiyeli, chip,dp,egzos var.15000 km dir tek sorunum üst devirlerde zırlama ve titremeydi ,enj.rail ,başka sorun yoktu ve açıkcası bu beni fazla rahatsız etmiyordu.daha sonra iyidir diye enj. romano enj. le değiştirdik,ama maalesef çok daha kötü oldu.araç şimdi yüklenmelerde kasılıyor,yığılma yapıyor ,kesiliyor ve bunu alt devirlerde bile ani gaza basmalarda yapıyor,çok uğraştık ama ayar maalesef tutmadı,bu enj.çok daha iyi olması gerekmezmiydi,sorunumun çözümü var mı? tşk.
  • ŞAFAK OTOGAZ'dan Asım Hocam'a ve Sayın mehmet_usta'ma teşekkürler. Hala 1 Lt lpg ile 11 km şehiriçi. Hep aynı ayarlar ile.
  • Mrb.
    Aracımda tekleme sorunu vardı.
    Atiker Enjektör setini söktürerek Valtek enjektör setini taktırdım.Sökülen 1.8 çap Takılan ise üzerinde okuyamadım.Şu anda kaçlık nozul var bilmiyorum.

    Nozul değişiminden sonra araçtaki tekleme gitti.
    fakat araç yükte gaz yememeye başladı.90 km üstüne çıkmıyordu.Rampada bi vites düşük çıkıyordu.Relanti devri çok düşük ve stop ediyordu.

    Bugün filtremi değiştirdim.Fakat filtreyi takarken filtrenin bi tarafını biraz ezdim.
    Kabloyu alır almaz kalibrasyon yaptım.

    Araç biraz kendini toparladı.fakat tam olması gerektiği gibi değil.

    Kalibre öncesi bir süre Benzinde kullandım.Kalibre öncesi benzinde aracın

    LTFT > 1.6
    STFT > -3.2

    Kalibre sonrası

    LTFT > 16
    STFT > 25 (kadranda en büyük değer)

    KALİBRE SONUÇLARI:

    1.Kalibreden sonra Benzin ve LpG Enjektör ms.birbirine çok yakın.+
    2.Regülatör basıncı 1 bar civar 3000 devire kadar değişiklik yok..+

    3.Kalibre öncesi Reg.Max.Basıncını 1.20 ayarlamama rağmen Kalibre sonrası 0.97..-

    4.Aracın Çekişi istenildiği gibi değil.Akselarasyon zayıf(Hızlanma)..-

    5Kalibre sonrası program şu hatayı verdi."Enjektör Rekorlarının küçük ve regülatör basıncız uygun değil.".-

    6.Regülatör ve LpG ısısı arasında çok fark var.Reg.ve Enj.arası mesafe 60 cmden fazla..-

    7.Regülatör ısısı motor suyu ısısından 10 derece düşük okuyor.Aynı zamanda OBD cihazı ile motoru takip ettim..-

    8.Kalibre işlemi en az 5 dak.sürmekte bu süre doğru mu?.?


    Kalibre sonrası Resimler.Tamamı LpG ile .Benzin ve LpG enjektör ms.çok yakın.
    Şu anda relanti devri 800 rpm altında geziniyor lpg de.

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)




  • Ustam iyi akşamlar.Atiker regülatör değişimini yeni yaptım.Basınç 1.33 civarıydı.500 km kullanım sonrası ayar vidasını bir tur sağa çevirip 1.06'ya düşürdüm.800 km kadar kullandıktan sonra bağlantı yaptığımda değerin 1.16 civarı olduğunu gördüm.Bugün değer yine 1.16.
    1.Basınç düşürme veya yükseltmenin püf noktaları nelerdir?
    2.Siz montaj sonrası devamlı regülatör basıncını ayarlıyormusunuz.
    3.Ayar yapılmamış Atiker regülatörler genelde 1.20 üzeri çalışıyor.Atiker son çıkardığı SR07'yle ilgili yorumlarınız nelerdir?
    4.Regülatör basınç vidası genelde ne kadar sağa veya sola çevrilir?Çeyrek tur daha basınç vidasını sağa çevirmelimiyim?
  • Ustatalarım bugun sizlerden öğrendiğim kadar lpg ayarı yaptım gecenlerde yapmıştım ama benzin ms leri gazdada aynı olacak diye yazmışsınız bende ayarı yaptım ama haritadan baya arttırmak zorunda kaldım 20 değer falan 1.70 leri gecti değerler gine burda bi arkadasım 1.10 1.60 arası olacak demiş simdi benim yaptığım ayar doğumu acaba birde eskiden basınc farkı 1.2 di şimdi 0.89 kadar geldi acaba normalmi bu olay yardımlarınızı bekliyorum soldaki benzin sağdaki gaz daki hali
     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jackal6778 -- 3 Kasım 2013; 12:22:20 >




  • Hayırlı cumalar
  • bu ayarlar nasıl acaba
     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK) SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)




  • yokmu yorum yapacak kimse
  • kahraman1285 K kullanıcısına yanıt
    merhaba;

    Bu ayarı nasıl başardın İmkansızı başarmışsın

    İyi bir servise uğrayın

    Bu ayar gibi durmuyor.
  • HASÇORUMLU H kullanıcısına yanıt
    Merhaba;


    Yorum yapmaya gerek yok ayarlar iyi
  • http://img494.yukle.tc/image.php?id=1016lpg.JPG
    http://img494.yukle.tc/image.php?id=9607benzin.JPG

    Arkadaşlar merhaba.Aracım 1.4 turbo jet linea 2008 model.Üzerinde DESTRO marka kit var.Bulunduğum yerde bu kitin ayarını yapan yok.Dolayısıyla ayar kablosu alıp kendim yapmaya çalışıyorum.Ciddi bir silkeleme ve çekiş sorunu vardı.Yaklaşık 2 aydır yaptığım yüzlerce ayardan sonra en iyi ayarı yakalamış durumdayım.Ama aceba en ideal ayar bu mu? O konuda bir bilgim yok.Bu kitin ayarından anlayan arkadaşlar bana yardımcı olursa çok minnettar olurum...
    Aracın üzerindeki enjektörler Rail IG1 3 Ohm... Şimdi benim özellikle merak ettiğim bu offset - alfa oranı...LPG ayarındaki temel kural benzin enjeksiyon sürelerinin hem benzin hemde lpg de aynı olması diye biliyorum.Peki bu enjeksiyon sürelerini eşitlerken Offset üzerinden mi yoksa alfa üzerinden mi eşitleyecez. Mesela offset in belirli bir standartı mı var.O standarta getirip alfa üzerinden mi enjeksiyon sürelerini eşitleyecez... Bu arada araç kesinlikle otomatik kalibrasyonu kabul etmiyor.Offset 2.4 e fırlıyor.alfa değeride 1 e çıkıyor.Silkeleme sorunu ve çekiş sorunu oluşuyor.Bu MAP haritaları benim noktasal müdahalelerimle oluşturuldu.Özellikle 2000-3000 devir arası ciddi bir çekiş sorunu vardı.Seyir halinde o devirlerin denk geldiği noktaları zenginleştirdim.Geri kalanıyla oynamadım pek.Zaten turbo maximum çevirdiği zaman mavi top haritanın dışına fırlıyor...Ona müdahalede bulunamıyorum...
    Bu son ayarla birlikte ciddi bir problem kalmadı.Ama şöle birşey farkettim. araç soğukken lpg çekişi çok daha iyi.resmen benzinden farksız.Fakat biraz ısındığında çekiş bariz düşüyor.Bunun neyden kaynaklı olduğunu çözemedim...Deneyimli arakdaşlar bu ayar haritalarını yorumlayabilirse çok minnettar olurum...Teşekkürler...




  • Merhaba,
    Benim aracımda BRC sequent 24 kit var, ayarlarını yaparken eqipman seçiminde bilmediğim şeyler var, yardımcı olurmusunuz? MAP sensor ve Lambda sensörü ne seçili olmalı ayrıca RPM de ne seçili olması lazım. Resimde görebilirsiniz. Bu sensörleri olup olmadığını nasıl anlaya bilirim?

     SORUN SÖYLEYELİM KENDİ AYARINIZI YAPIN (PROGRAM HK)
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.