Öncelikle selamlar, umarım yardımcı olacak bir arkadaş olur.
2001 palio Logaz sıralı sistem LPG'li aracım var. Sorunum biraz uzun ve karışık.
İlk olarak aracın benzinde titreme yapması nedeniyle sanayiye gittim, burada (elektrikçi) enjektörleriden birinin arızalı olduğu söylendi. Sipariş üzerine yanlış enjektör gelmesi nedeniyle arızalı olduğu söylenen enjektör temizlendi. Aynı elektrikçi arkadaş (gaza geçtiğinde benzin püskürtmesini kestiğini söylediği) role taktı. Benzindeki titreme durum düzeldi ancak bu kez sabahları ve akşamları yani motor soğukken çalıştırdığımda benzinden gaza geçme eğilimindeyken (ilk bib sesini verip ikinci bib yapacakken) stop etmeye başladı. Yine LPG ustasına götürdüm, program atıldı düzelmedi, elektrikçiye götürdüm, enjektörler işeme yapıyor ondan dedi. Bosh servisine götürdüm. Enjektörlerde pahalı parça olduğu için Ereğli'de test cihazı olan bir ustaya teste sokturdum. 4 enjektörde sökülüp cihaza bağlandı ve sorun yok denildi. Ardından serviste şüphelendiğimiz buji, oksijen sensörü gibi parçalar değişti. Benzin filtresi temizlendi. "Stop etme" sorunu gitmedi. Başka bir LPG ustasına gittim, orada da birtakım işlemler yapıldı, lpg gaz filtresi değişti. Yine sorun düzelmedi. Tekrar bobini takan elektrikçiye getirdim, bobini sökelim öyle deneyelim dedim. Role söküldü bu kez araç ne lpg de nede benzinde gidemedi. LPG'de stop ediyor, benzinde sürekli titreyerek gidiyor. Tekrar roleyi taktık. Elektrikçi, "Senin enjektörler arızalı, ya bi tanesi yada hepsi, ama hangisinin olduğunu bilmemiz mümkün değil" dedi. Bende teste girdiğini sorun olmadığını söyledim ama o zaman da "sen kafanı karıştırıosun, bana güvenmiyorsun" dedi. Şu andaki sorun elektrikçinin taktığı role yokken lpg de stop etmesi, benzinde de aşırı titreyerek gitmesi, bazen gidememesi. Roleyi taktığımızda da motor soğukken ve tam gaza geçme eğilimindeyken stop etmesi. (Birde önemli örnek vereyim, aracımı sabah çalıştırdım gaza 2 km sonra geçecekken ilk bib sesini veriyor ve stop ediyor. İkinci kez çalıştırdığımda motor biraz ısınmış olduğu için bu mesafe 500 metreye düşüyor, benzinde çalışıp yine 500 metre sonra gaza geçecekken stop ediyor. 3. de ise 100-200 metre vs. Yani stop etmesi tamamen benzini kesip, gaza geçme sırasında yapıyor) Bu sorunun çözümü için hangi yolları izlemeliyim. Cevabınız için şimdiden çok çok teşekkürler. ( bu arada enjektörün temizlenip takıldığı ve role takıldığı gün motoru yıkatmıştım ve gaz beynine su gitmişti. Ama LPG'ci beyinde sorun olsa hiç çalışmaz. Beyinle ve LPG'yle alakalı değil dedi) Bu durum 3 aydır devam ediyor ve sorunu gerçekten çözemiyorum, bunaldım. Nolur yol gösterin. (Role fotoğraftaki gibi birşey) Roleyi sökünce neden sıkıntı veriyor onu da anlamadım. Şimdiden teşekkürler.
selamlar. aracınızda tahminim matrix tip enjektör mevcut. lpg enjektöründen bahsediyorum. gri renk, kibrit kutusundan biraz büyük bir parça... bu enjektörler çok hassas olduğu için biraz erken km lerde yıpranmakta. içinde paletler ve yaylar çok ince ve çok hassas. aracınıza bence enjektör ile devam edin. lpg enjektörleri sorunlu olabilir. bahsettiğiniz role ise, benzin pompası durdurma rolesi. araç gaza geçtikten sonra, bir müddet sonra da olabilir, zaman ayarlı çünkü, benzini kesiyor. fakat tehlikeli, neden? aracınız gaz ile giderken, gazınız bitimi sonucu araç benzine geçemez. buda çok tehlikeli, mazallah sollama da bu sıkıntı kötü sonuçlar doğurabilir. bunu taktırmayın derim...
Çok teşekkürler. O kadar yer gezdim, gitmediğim yer kalmadı ama biri de çıkıp lpg enjektörü demedi. Bunların çoğunun adı "USTA". Forumlarda araştırırken bende de o yönde bir kanı oluşmuştu. Çünkü araçta lpg enjektörü diye birşey olduğunu bilmiyordum. Çok teşekkürler RFB hocam. Kolaylıklar.
yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. hayırlı bayramlar...
''''''Beyler 20 bin km yapmış. sistemde ilk gaza geçişte stop etme, motor ısınana kadar gaz da stop etme sorunları vardı. Enjektörler matrix.
Forumda ve burada okuduklarım sayesinde sorunu araştırarak enjektörleri temizlettim. Önce bir balata spreyi aldım Bu spreyi motor çalışırken enjektörlere giden boruya sıktılar böylece mekanik parçalar yağdan arınmış oldu. Sonra enjektör kutusunu söktürdüm kalan balata spreyi ile güzelce bütün enjektörleri temizlediler. Lpg filtrelerinide değiştirip taktılar sorun halloldu bilginiz olsun.
kolay gelsin
Sevgili hocam, forumda bir topikte arkadaşın biri tamamen benim sorundan bahsetmiş ve lpg enjektörlerinden kaynaklandığını belirtmiş. (YUKARIDA) şu ana kadar 700 lira harcadım gitmediğim yer kalmadı kimse de demedi, lpg enjeköründen olabilir diye. Bunlar nasıl usta. Bu kadar ustanın içinde sorunları forumlardan bulabiliyorsak yazıklar olsun. İyiki de bu paylaşımlar var. Sanırım benim sorunumda sizin bahsettiğinizi gibi 100 de 90 lpg enjektörü. Artık sorunu bulayım, masraf sorun değil diyorum. Sorunu bulamamak maaf etti. Tekrar iyi bayramlar. Teşekkürler RFB hocam.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme