Stacking,Double Fine’ın 2010 senesinde duyurusunu yaptığı, PSN ve Xbox Live için çıkaracakları dört adet ufak oyun projesinin 2. halkası ve Double Fine’dan beklenildiği gibi yine “farklı”.
Aslında Double Fine, Brutal Legend’in devam oyunu için Electronic Arts’ı ikna edebilseymiş, şu an ne Stacking, ne Costume Quest, ne de yeni duyurdukları Kinect oyunu “Sesame Street: Once Upon a Monster”‘ın isimlerini duymuş olacaktık. 2007 senesinde, Tim Schafer’in çalışanlarını motive etmek ve cesaretlendirmek için yaptığı, çalışanların dörder gruba ayrılıp, 2 haftalık periyod içerisinde bir oyun prototipi geliştirdikleri “Amnesia Fortnight” isimli etkinlik sonrasında seçilen en iyi dört proje, yukarıda söylediğim dört ufak oyun aslında. Neyse sonuç olarak Tim Schafer’ın Global Gaming Jam tadındaki bu etkinliği sonrasında, proje olarak sırasını bekleyen bu oyunlar teker teker ortaya çıkıyor ve Stacking’de bunlardan biri…
Hikaye: Hikâyesinden kısaca bahsedelim istiyorsanız. Fakirliğin üst düzeyde olduğu endüstriyel çağda, babası iş aramaya gidip aylarca gelmeyen, ailesinin diğer üyeleri de çocuk işçi olarak çalıştırılmak üzere zorla alıkonulan ve kendisi de ufacık boyutu yüzünden alıkoyulmaya dahi uygun görülmeyen Charlie Blackmore’u yönetiyoruz oyunda. Matruşkalar dünyasındaki en küçük matruşka olan sevgili Charlie, tüm cesaretiyle annesini de evde bırakarak babasının ve kaçırılan kardeşlerinin peşinden yollara düşüyor ve bu hikayenin kötü adamı Baron’u alt etmek için and içiyor (abarttık tabii biraz). Gördüğünüz gibi çok dallı budaklı da bir hikayesi yok ancak tarihi göndermeleri ve hikaye anlatımının “sevimliliği” ve tabii ki Double Fine oyununların olmazsa olmazı mizah anlayışı oyunu tadından yenmez bir hale getiriyor.
Oyun Mekanikleri: Charlie’nin en büyük özelliği diğer matruşkaların içine girip boy sırasıyla ilerleyerek matruşkaları istifleyebilmesi. Basit olarak anlatmak gerekirse; uygun özelliği olan matruşkayı bulup, o matruşkanın özelliğini kullanarak bulmacayı çözmek olayın büyük kısmı. Bunun dışında yan görev olarak bir seri matruşkayı istiflemek yada örneğin tokatlama özelliğine sahip matruşka ile rastgele 10 kişiyi tokatlamak gibi şeyler de var. Açıkçası, olayı okuyarak anlamak zor, o yüzden oynanış videosunu izlenemiz, karşılıklı işimizi kolaylaştırır. Ama şunu söylemekte fayda var, sistem çok özgün ve gerçekten iyi çalışıyor. Zaten iyi çalışmasa oyun mundar olurdu. Ara Sahneler: Stil olarak Sessiz sinemaya ve sovyetler birliği filmlerine gönderme yapan ara sahnelerin, kalite olarak oyunun önüne geçmesi bile muhtemel. Açıkça söyleme gerekirse bölümü bitirip ara sahneye bir an önce geçme istedğim çok oldu. Kısa Hikaye: Oyunun hikâyesini kavradıktan sonra, her aile ferdinin farklı bir yerde tutulduğunu ve hepsini kurtarmak için teker teker tutuldukları yerlere gideceğimizi ve son olarak da babayı hep beraber kurtaracağımızı düşünerek bir 5-6 saatlik oynanış süresi tahmin ettim. Ancak maalesef yanılmışım. Ne herkes farklı bir yerde tutuluyormuş, ne de o beklediğim oynanış süresi varmış. Hikayenin canı 2-3 saatlik ve ancak yan görevler ile ancak 5 saati görebiliyorsunuz, ki şunu da ekleyeyim, Brutal legend’da da varolan yan görevlerin sıkıcılığı ve oyunun sizi yan görevleri yapmak için motive edememesi durumunu ben bu oyunda da gördüm. Bir bölümü geçtikten sonra yan görevleri yapmadığınız konusunda oyunun sizi uyarması ya da oyun bitince sizi çayıra salar gibi yan görevleri yapmanız için oyuna döndürmesi bence kesinlikle yeterli değil.
Benim görüşüm arkdaşlar oyunu Steam üzerinden alın bir deneyin kesinlikle pişman olmayacaksınız hatta hayatınızda oynadığınız en iyi puzzle oyunların arasında yer alacağını size garanti ediyorum.Son yıllarda eşi benzeri bulunmayan bir yartıcılık var oyunda kesinlikle oyunculuk hayatınızda deneyim etmeniz gereken bir deneyim.
E Tim Schafer dan normal bi oyun bekleyen varmıdır acaba ? daha deniyemedim ama işin arkasında Tim Schafer varsa orası başka en kısa zamanda denemem lazım oyunuda anlatmışsın bigüzel sağol