Daha geçenlerde ghostwire tokyo diye bir oyun kullanıcıların karşısına çıktı. şahsen oynamadım fakat ayarlarında dlss ve fsr nin altında tsr diye bi seçenek gördüm araştırdığımda ise bunun unreal engine oyun motoru ile geliştirilen bir upscale teknolojisi olduğunu gördüm. çok öncelerden bu teknolojiyi steam da bulunan battle royale oyunlarının patlak verdiği dönemde çıkmış fakat insanlar tarafından bi dönem denenmiş ve unutulmuş olan CRSED adlı oyunda da ayarlarında TSR ibaresini görmüştüm. fakat zamanında ayarı ne kadar kurcalasam da anlamamıştım ne olduğunu tam olarak. şimdi oyunu tekrar indirdim ve TSR'ı denedim sonuçlar inanılmaz etkiledi ve bunu sizinle paylaşmak istedim. ve dlss kadar başarılı olduğunu düşünüyorum. Ekran görüntüleri: 1080p TSR (native) 1080p TSR (%50 resulation scale) 540p 1080p TSR (%25 resulation scale 270p) ARKADAŞLAR BEN Mİ YANLIŞ HESAPLIYORUM? BU NASIL 270p 1080p (FSR performance) fsr görüntü olarak sulu boya gibi bir sonuç verirken tsr ise dlss gibi bir sonuç veriyor. fark ekran görüntülerinde belli oluyor mu emin değilim fakat fsr'ın ne kadar rezalet çalıtşığını bence herkes biliyordur. tsr ın etkisini kendi gözümle gördüğümde native görüntü ile fark yok. bir şey hariç TSR da 270p de karakter haraket ederken model içeriği değil de modelin dış çizgileri sapıtıyor sadece fakat uzakta ki nesneler fln haraket etmeme rağmen hala iyi duruyor 540p kusursuz çalışıyor. |
Ne bu TSR (temporal super resolution)
-
-
FPS'e etkisi ne oluyor?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
konuda bahsettiğim crsed oyununu test ettikten sonra silmiştim o oyun hakkında değer veremeyeceğim ama bugun ghostwire tokyo (korsan) indirdim ve test ettim. sonuçlar bi önceki oyun ile aynı kalite de. Unreal engine oyun motoru bu işi çok iyi çözmüş ve çok iyi çalışıyor.
15.6inç 1920x1080 GTX1650ti i5 10300h laptopda test ettim.
oyun ayarları:
ultra ayarlar
1920x1080çzöünürlük
uzak çizim mesafesi düşükte. (vramdan dolayı yükseltilemiyordu.)
TSR görüntü ve performans etkisi:
Performans 80FPS (görüntü çok iyi. yağmur damlaları arkasında iz bırakıyor)
Dengeli 78FPS (görüntü çok iyi. yağmur damlaları arkasında çok az iz bırakıyor)
Kalite 62FPS (kusursuz)
izden kastım DLSS teknolojisinde de kusur olan çok hızlı haraket eden nesnelerin nokta nokta arkadasında iz bırakmasına benziyor. beni rahatsız etmedi o yüzden oyunu oynasaydım performans modunda oynardım.
iz sorunu DLSS in 2.3 sürümünde düzeltilmişti.
FSR görüntü ve performans etkisi:
Performans ve Dengeli 82FPS (görüntü çok kötü aşırı bulanık)
Kalite 80FPS (görüntü bulanık)
ultra kalite 69FPS (upscale yaptığı çok belli görüntü 1080p gibi hissettirmiyor)
FSR zaten bildiğimiz gibi oyun içi bulunan arayüz dışında ki tüm her şeyin çözünürlüğünü düşürüyor. ekrana sığdırıyor ve keskinlik efekti katıyor.
FSR 1.0 ve FSR 2.0 da dahil olmak üzere bu yöntem ile DLSS için asla bir rakip olarak görünmeyecek. ama TSR için aynısını söyleyemem. şu an bile bence DLSS için rakip çünkü her türlü ekran kartını desteklemek ile kalmıyor harika bir sonuç veriyor. umarım oyun yapımcılar bu teknolojiyi oyunlarına entegre eder.
çok övüyor gibi hissettim ama beni etkiledi.
-
Tsryi bilmiyorum amdnin fsr teknolojisi süper birşey hem görüntüyü keskinleştiriyor hemde fpsi artırıyor
Mükemmel bir teknoloji
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
TSR performans
FSR performans
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X