|
Bildirim
|
HAYIRLI OLSUN
|
Allah razı olsun bu güzel haber için, tam origin acces alsammı felan diyordum :D:D
|
Oyun fazlasıyla Dark Souls'u hatırlattı bana, bu taraftan açılamayan kapılardan tutun da seviyenizin epey üstündeki yoldan gidip de mal gibi kalmanıza kadar benzemiş. Buna aykırı tek tarafı zorluk seviyesinin olması, combat sistemi de Sekiro gibi olmuş.
Grafik, ses ve oynanabilirlik yönünden beni fazlasıyla tatmin etti oyun. İlerledikçe açılan yeni yeteneklerle beraber daha da keyifli bir hale bürünüyor üstelik. Bu nesilde beklediğim rpg-aksiyon oyununu sonunda görebildim. |
Hikaye açısından oyun epey kötüydü diye düşünüyorum.
|
Star Wars evrenine nedense yıllarca hiç giremedim. Sanırım detaylara hakim olmasam da evreni, karakterleri genel hatlarıyla duyup gördüklerimden biliyor olmam bunda etkiliydi. Buna rağmen hep tam başlayacakken bir şeyler oldu ve erteledim, ta ki bu karantina dönemine kadar. Sonunda 9 episode + Han Solo + Rogue One'ı izledim. Burada şimdi filmleri yorumlamayacağım tabii. E malum artık evrene aşina olduktan sonra sıra oyunlara geldi.
Hem internette okuduklarımdan hem de oyunları oynamış 1-2 arkadaşımın yorumlarından yola çıkarak sırayla Jedi Outcast, Jedi Academy, The Force Unleashed 1-2, Battlefront 2 campaign ve Jedi Fallen Order'ı deneyimlemeye karar verdim (KOTOR'ları yakın zamanda RDR2'ye başlayacağım için gelecek bir zamana erteledim). Fallen Order'a kadar olanlar hakkındaki fikirlerim kısaca şöyle : - Jedi Outcast : Bu oyun 2002 yılında çıkmış olmasına rağmen zamanının baya ötesindeymiş, bugün için bile son derece etkileyici olduğunu söyleyebilirim pek çok açıdan. Ana karakteri olsun, senaryosu olsun, lightsaber kullanımı olsun, aşırı tatmin edici dismemberment yani uzuv parçalama dinamikleri olsun çok hoşuma gitti - Jedi Academy : Genelde bu Jedi Knight serisinde Outcast'e göre daha popüler olsa da bence Outcast daha başarılı bir yapım olmuş. Sanırım bu popülaritesini multiplayer oynanışa ve modlarına borçlu. Yanlış anlaşılmasın Jedi Academy de oldukça iyi ama Outcast hikaye, karakterler, bulmacalar, bölüm tasarımları açısından bence net daha önde. Academy ise sadece farklı ve çeşitli kombolar ve lightsaber stilleri barındırması açısından Outcast'ten üstün olmuş - The Force Unleashed 1-2 : İşte ben bu seriyi hiç sevemedim ve ikisini de birkaç saat deneyip yarım bıraktım maalesef. Jedi Fallen Order için 'lightsaber değil sopa kullanıyoruz sanki' diyenler bunu oynasa gözleri kanar herhalde. Ki Fallen Order bence öyle olmamasına rağmen bu seride durum kesinlikle bundan ibaret. Oynanış dinamikleri, kamera açıları, hikaye, karakterler son derece vasat. Kalan kısımların videousunu da izledim, Darth Vader'ı konum ve güç olarak soktukları durum da rahatsız edici - Battlefront 2 : Bunu oynamaya ise çok düşük beklentiyle arkadaşımın hesabından başladım (çünkü multi seven bir oyuncu değilim) ama beklediğimden kesinlikle fazlasını buldum. Oynanış çeşitliliği, ikonik karakterleri kontrol etme, son üçlemeden çok daha ilgi çekici karakterler ve hikaye barındırması oyunun olumlu yanlarıydı, başından memnun kalktım Hepsi bittikten sonra sıra sonunda Jedi Fallen Order'a geldi. Oyunu birkaç gün önce Jedi Master zorluğunda %96 completion ile bitirdim ve hayli memnun kalıp doydum diyebilirim. Grafikleri süper olmasa içine çekiyor, haritalardaki atmosfer ve düşman çeşitliliği güzel, hikaye sonuna kadar sürüklüyor, soulslike tarzı yine gayet güzel yedirilmiş. Lightsaber hissiyatı bir Outcast kalitesinde olmasa da bence şu şartlarda tok hissettiriyor, kombolar yapmak da eğlenceli. Force kullanımı aynı şekilde tatmin edici. Oyunu çok beğenmiş olmama ve 85 puanı hak ettiğini düşünmeme rağmen eksik bulduğum ya da devam oyununda kesinlikle olması gerektiğini düşündüğüm şeylerden de bahsetmek istiyorum sırayla : - Öncelikle en önemli sorun optimizasyon. Oyun konsollarda da PC'de de akıcı bir deneyim sunamıyor sistemlerden bağımsız olarak. Haritanın başka bir kısmına geçilirken ve belli yerlerde hep saniyelik takılma sorunları, stuttering yaşanıyor ve çözümü de yok gibi. Unreal Engine sağolsun! Oyundan koparacak kadar büyük çapta değildi benimki ama herkes bundan çok şikayetçi olmuş ve ben de yaşadım - Dismemberment olayının olmaması doğal olarak rahatsız edici. Tamam insansı olmayan şeyleri kesip biçebiliyoruz ama bu tam anlamıyla yetmiyor, o Stormtrooperların da kolu bacağı kafası kopsun istiyor insan Bunun sebebinin tamamen Disney'in halt etmesi olduğunu biliyorum (üstte 'şu şartlarda' dememin sebebi onlardı), iş Respawn'a kalsa bence eklerlerdi ama sonuçta önemli bir eksik - Force çeşitliliği çok az ve olanları da neredeyse oyunun yarısında elde ediyoruz. Tamam hikaye gereği Force'la bağı kopan bir Padawan'ız ama yine de daha fazlası olsa iyi olurdu, bunu devam oyununda telafi edeceklerdir - Şimdi oyunda belki de en sinir olduğum özelliğine geldik. Ya şu güçlü atak ve güçlü atak sayesinde yapılan bütün kombo ve özel hareketlerin Force barından yemesi nasıl bir saçmalıktır. Force barı çok geniş olsa veya Jedi Knight serisi gibi kendi kendine yavaşça dolsa yine bir şey demeyeceğim ama o da yok. Tamam oyun içinde araştırma yaparak ve bazı skillerle geliştirebiliyoruz ama en son aşamada bile hiçbir şekilde yeterli olmuyor ve hepsini art arda doyasıya kullanamıyoruz. Oyunda son saatlerde bile Force hemen bitiyor ve oynanış olarak ilk 4-5 saatte ne yapıyorsak aynısını yapıyoruz. Niye stamina'ya bağlamamışlar anlamadım - Stamina ve Force barlarının sadece tükenirken ortaya çıkması ve köşede can barıyla aynı sütunda değil de ekranın ve aksiyonun neredeyse tam ortasında yer alması. Yani şunları klasik Soulslike oyunlarındaki gibi alt alta dizseniz ve sürekli görebilsek ne hoş olurdu - Etrafı araştırma olayının birkaç Life-Force Essence ve Stimpack dışında tamamen kozmetiğe yönelik olması. Bir de bu kozmetik ve customization olayının hiç görünmeyen kılıç kabzasıyla, gemi boyasıyla ilgili olması. Ayrıca yine bu sandıklardan çıkan bütün kostümlerin de sadece aynı tarzın farklı renkleri olması. En kötü her kozmetik materyalin oynanışa bir katkısı olsaydı, ne bileyim biri Force verseydi, diğeri can verseydi veya biri evade hızını artırsaydı falan - Finishing hareketlerinde hiç çeşitlilik yok. Stormtrooperlar için sadece 3-4 tane. Diğer yaratıklarda ve robotlarda ise o kadar bile yok, hep aynı bitirici animasyon oluyor - O 3 boyutlu hologram haritayı kim tasarladıysa... Oynayanlar hatırlar, birebir aynı tarz haritayı zamanında Splinter Cell Chaos Theory ve Double Agent da kullanmıştı ve ben o zamanlarda da sövmüştüm onu yapanlara Biraz da spoiler içinde bazı detaylardan bahsedecek olursam : Sonuç olarak sadece Star Wars severlere değil, aksiyon-macera ve yakın dövüş meraklısı tüm oyunculara gönül rahatlığıyla tavsiye edebileceğim bir iş olmuş Jedi Fallen Order. Her ne kadar kendine özgü çok fazla dinamik barındırmasa da piyasadaki kaliteli oyunların ustaca uyguladıkları kısımları alıp Star Wars evreninde geçen bir oyuna oldukça akıcı bir şekilde yedirmeyi başarmışlar. Devam oyunu umarım en geç 2022 sonbaharda falan gelmiş olur |
Yok oynayacagim zaten, saka yapmistim hocam. 1 yil beklemisim, indirip oynayabilmek icin de ugrasmisim birakir miyim hic. Hem kac tane Star Wars yapimi ile Respawn oyunu geliyor ki. @psycho90 Guc bizimle olsun o zaman. |
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|