Şimdi Ara

Start&Stop özelliği aracınız varsa yakıt tasarufu sağlıyormu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli arkadaşlar markanız ne olursa olsun Start&Stop özelliğini olan otomobiliniz varsa


    Şehir içi kullanımında yakıt tüketimine etkisi varmı ve tasaruf sağlıyormu gerçekten kullananlar yorum yazabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zarinca -- 5 Haziran 2013; 3:56:09 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: zarinca

    Değerli arkadaşlar markanız ne olursa olsun Start&Stop özelliğini olan otomobiliniz varsa


    Şehir içi kullanımında yakıt tüketimine etkisi varmı ve tasaruf sağlıyormu gerçekten kullananlar yorum yazabilir


    quote:

    Orijinalden alıntı: mertay07

    Yaklaşık 3 aydır Start&Stop'lu Doblo otomatik vites aracımda tecrübe ediyorum.Bazen 90 saniye beklemeli ışıklarda çok işe yarıyor.Aslında 45 saniye ve üstü beklemeler için özellikle doğaya zararlı gaz salınımı yönünden bence olumlu.Devreye girdiğinde yanınızdaki özellikle dizel araçların motor sesleri sizi rahatsız ediyor.Onlar yakıt tüketip hem de havayı kirletirlerken siz kendinizi çok iyi hissediyorsunuz.Gün gelip tüm araçlar s&s lu olursa hepsi aynı anda dursa sonra da marş yapsa bilmem nasıl olacak:) Bu sadece motoru stop eden özel bir sistem.Ayağımı frenden çektiğim an marş yapıyor.Frene basılı tutmak istemediğim zaman da vitesi boş'a alıyorum.

    Doblodaki s&s un en önemli olumsuz yönü:tekerler durur durmaz motoru durdurması.Halbu ki 3-5 saniye müsade etmeli.Mesela otoparka gelip aracı durdurup geri vitese takacağım ama motor stop etmiş oluyor.Hem gereksiz bir stop hem yolun ortasında paniklemenize sebep oluyor hemde trafiği riske sokmuş oluyorsunuz.Bu sebeple 2 defa kaza oluşabilecek pozisyonda kaldım hem de birinde çok sert bir kasisden altı sürtmesin diye dura dura geçmek zorundaydım ama s&s sağolsun çalışan aracı tam ortada durdurdu.Arkamdan hızla gelen bir araç beni son anda fark etti ki kurtardık.Birinde de yola köpek fırladı,çarpmamak için yolun ortasında durdum ama motorda durdu tabi,arkamdan gelenlerde hızlıydı,tekrar gaza basıp yürümem için motorun çalışmasını beklemem gerekti.Yine riskli bir durum...Yani paranızla rezil olmak diye buna derler.

    Bu özelliği kapatmak için bir tuş var fakat her anahtarlı çalıştırmada tekrar devreye giriyor.Yani her çalıştırmada aklınıza getirip ona basacaksınız da filan..Ben bunu yapmak zorunda değilim.

    Fiat servisine bunla ilgili sıkça şikayet geliyormuş.

    Fiat'a çok kez şikayette bulundum ama 'bu böyle,yapacak bişey yok' dediler.Halbuki yazılımla çok kolay çözülebilir kanaatimce.

    Bu hafta tüketici mahkemesine başvurdum.Olayı izah ettim.Kabul edildi ve dava açtım.

    Markasını hatırlayamadığım bir araçta s&s un 5 saniye beklemeden sonra devreye girdiğini okumuştum.Ne kadar güzel.Teker durur durmaz zang diye motoru acelen var gibi ne durdurursun be mübarek.


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu
    AS&G hangi koşullarda devreye girmez:
    - bir önceki otomatik start olayından sonra 10 saniyeden daha az zaman geçtiyse
    - aracın hızı 3.1 mil/saat'ten (yaklaşık 5 km/saat) daha fazla ise
    - dış hava sıacklığı +3 santigrad derecenin altında ise
    - motor soğutma suyu sıcaklığı 60 santigrad derecenin altında ise
    - klima ya da arka buğu çözücü çalışıyorsa(*)
    - elektrik yükü 50 Amperden büyükse
    - Akü şarjı 3 Amper saatten az ise
    - fren hidrolik basıncı 200 milimetre civadan düşükse
    - elektrik destekli direksiyona bindirilen yük sınırların üstündeyse (bu limit çeyrek tur diye biliyorum)
    - sürücü kapısı açıksa, sürücü emniyet kemeri takılı değilse, kaput açıksa
    sistem otomatik durdurma işlemini yapmıyor

    AS&G hangi koşullarda motoru otomatik çalıştırır:
    - Motor soğutma suyu sıcaklığı 55 santigrad derecenin altına düşerse
    - klima kompresörü iç hava sıcaklığının artması sebebiyle çalışmaya başlarsa
    - elektrik yükü 50 Amperden büyükse olduysa
    - Akü şarjı 3 Amper saatten az kalırsa ise
    - fren hidrolik basıncı 200 milimetre civadan düşük bir seviyeye gelirse
    - elektrik destekli direksiyona bindirilen yük sınırların üstündeyse
    - araç hızı 5 km'nin üzerine çıkarsa

    (*) buğu çözücü konumunun +1/-1 adımı etrafındaysa da çalışmıyor. buğu çözme seçildiğinde klima uyarmadan çalışıyor çünkü (ama klimayı kapatırsanız devreye giriyor as&g). burada amaç araç durduğu esnada buğu olmasınmış. aynı pdf de resimli anlatmış.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.