Şimdi Ara

SteamOS [ANA KONU] (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
4
Favori
6.950
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sibertilki

    Bence şu an erken, daha alınması gereken çok yol var öncelikle oyunların linux desteğinin geliştirilmesi lazım. Arkadaşlar bir heves indirip deneme amaçlı kuracaklar ama arayüz gördüğüm kadarı ile oyun odaklı olduğu için pek çok şey kısıtlı o yüzden acele etmemekte yarar var.Benim de temennim linux'a geçiş için bu bir atılımdır oyun firmalarıda umarım istenilen düzeyde ilgi gösterir.

    Bence de hala yolun basindayiz. Bir kere SteamOS 2014 sonuna kadar beta kalacak. Once onun beta'dan cikmasi lazim. Bu bitince SteamOS yuklu Steam Machine'ler piyasaya cikacak. SteamOS 1.0 ve Steam Machine'leri 2014 yilbasi alisveris sezonuna yetistirirler diye dusunuyorum. Bu sirada mumkun oldugunca cok oyunun Linux versiyonlarinin cikmasi ve Steam'den sunulmasi lazim.

    2014 bittikten sonra ise yillarca surecek bir gecis asamasi yasanacak. Steam ilk 2003'te cikmisti ve ciktigi zamani hatirliyorum, bircok acidan berbatti. Ancak 5-10 yil sonra tam bir basari ornegine donustu. SteamOS ve genel olarak Linux'un bir masaustu/oyun sistemi olarak olgunlasmasi da bence 1-2 degil 5-10 yillik bir surec olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DHArcadia

    quote:

    Orijinalden alıntı: sibertilki

    Bence şu an erken, daha alınması gereken çok yol var öncelikle oyunların linux desteğinin geliştirilmesi lazım. Arkadaşlar bir heves indirip deneme amaçlı kuracaklar ama arayüz gördüğüm kadarı ile oyun odaklı olduğu için pek çok şey kısıtlı o yüzden acele etmemekte yarar var.Benim de temennim linux'a geçiş için bu bir atılımdır oyun firmalarıda umarım istenilen düzeyde ilgi gösterir.

    Bence de hala yolun basindayiz. Bir kere SteamOS 2014 sonuna kadar beta kalacak. Once onun beta'dan cikmasi lazim. Bu bitince SteamOS yuklu Steam Machine'ler piyasaya cikacak. SteamOS 1.0 ve Steam Machine'leri 2014 yilbasi alisveris sezonuna yetistirirler diye dusunuyorum. Bu sirada mumkun oldugunca cok oyunun Linux versiyonlarinin cikmasi ve Steam'den sunulmasi lazim.

    2014 bittikten sonra ise yillarca surecek bir gecis asamasi yasanacak. Steam ilk 2003'te cikmisti ve ciktigi zamani hatirliyorum, bircok acidan berbatti. Ancak 5-10 yil sonra tam bir basari ornegine donustu. SteamOS ve genel olarak Linux'un bir masaustu/oyun sistemi olarak olgunlasmasi da bence 1-2 degil 5-10 yillik bir surec olacak.

    aslında valve arkasındaki kullanıcı kitlesine güvenerek bu adımı attı, steam machine'ler bu pazarda bu fiyat skalasından satılması bana zor geliyor. Ben evimdeki veya toplayabileceğim herhangi mini pc ye bu sistemi daha uygun fiyatlarla kurabiliyorsam niye bu makineye bu kadar para vereyim. Ben steam machine olayını direk konsollara bir rakip olarak değilde ileriye dönük bir atılım veya piyasayı yoklama adımı olarak görüyorum. Asıl önemli mesele steam os'dur can alıcı nokta buna verilecek destektir. Çünki linux daha stabil ve performanslı bir sistem eğer sürücü problemlerini aşabilirlerse windowsa belki kısa zamanda rakip olamaz ama en azından büyük bir kitleyi kendine bağlarlar.Sonuçta 65 milyon kullanıcının ve anlık 7 milyon kişinin aynı anda online oyun oynadığı bir ekosistem var firmalar bunu gözardı etmeyecektir. Tabi microsoft bunu tehdit olarak algılayıp büyük oyun firmalarına büyük paralar yedirebilir bunuda göz önünde bulundurmak lazım.




  • Ben de Ubuntu kullanmak istiyorum zaten. Duyduklarım iyi oldu bu yüzden. Cevabınız için teşekkür ederim.

    Bir soru daha sormak istiyorum size; Ubuntu'da işletim sistemi versiyonunu güncellemek, format mı demek oluyor? Misal ben 13.04 versiyonundan 13.10 versiyonuna geçersem, her şeye yeni baştan mı başlamam gerekiyor? Yoksa yüklediğim programlar, kişiselleştirmeler vs korunuyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ambarad

    Ben de Ubuntu kullanmak istiyorum zaten. Duyduklarım iyi oldu bu yüzden. Cevabınız için teşekkür ederim.

    Bir soru daha sormak istiyorum size; Ubuntu'da işletim sistemi versiyonunu güncellemek, format mı demek oluyor? Misal ben 13.04 versiyonundan 13.10 versiyonuna geçersem, her şeye yeni baştan mı başlamam gerekiyor? Yoksa yüklediğim programlar, kişiselleştirmeler vs korunuyor mu?

    Tabii ki korunuyor kurulu programlariniz ve ayarlariniz.
  • SteamOS beta'ya gelen yeni update ile Intel GPU'lara verilen destek de resmiyet kazandi. Geriye AMD kaldi.
  • Yeni bir update ile AMD destegi de resmi hale geldi SteamOS'da.
  • Benim takildigim nokta su piyasadaki oyunlarin cogu direct x destegi ile cikiyor (pc icin kastediyorum) linux tabanli sistemler icin bunu acmak pek olasi degil yazipimin windowsun tek eli olmasi dolayisi ile oyleyse linux sisteme oyun cevirirken alternatif olarak ne kullanacaklar open gl mi yada soyle sorayim firmalar icin oyunu windowstan linuxe cevirmek pahaliya mal olmayacak mi niye boyle bir masrafin altina girsinler ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boxer260

    Benim takildigim nokta su piyasadaki oyunlarin cogu direct x destegi ile cikiyor (pc icin kastediyorum) linux tabanli sistemler icin bunu acmak pek olasi degil yazipimin windowsun tek eli olmasi dolayisi ile oyleyse linux sisteme oyun cevirirken alternatif olarak ne kullanacaklar open gl mi yada soyle sorayim firmalar icin oyunu windowstan linuxe cevirmek pahaliya mal olmayacak mi niye boyle bir masrafin altina girsinler ki

    Haklisiniz DirectX hic bir zaman Linux'ta calismayacak. Linux icin OpenGL kullanacaklar.
    Basindan sadece Windows ve XBox'i hedefleyen DirectX icin yazilmis bir oyun dediginiz sebepten dolayi buyuk ihtimalle OpenGL'e cevrilmeyecektir, zahmetli olacagindan.

    Ancak bugun OpenGL destekleyen platformlar DirectX'e kiyasla daha genis. Windows, Linux, OSX/iOS, Android, PS4.. bunlarin hepsi OpenGL destekliyor. Dolayisiyla sadece Linux icin degil en cok platformu desteklemek isteyen oyunlarin OpenGL kullanmasi kendileri icin cazip. OpenGL destegi olan bir oyunun Linux versiyonunu yapmak da nispeten kolay.
    Burada oyun firmalarinin durumu XBox ile Linux+OSX+iOS+Android+PS4 arasinda secim yapmak. Windows ikisini de destekliyor cunku.




  • İyi forumlar. SteamOS in yeni update ile amd ekran kartlarını desteklediği haberini aldım. Yüklemek istiyorum ancak kafama takılan bazı sorular var.

    1. SteamOS i gnome3 ten farklı bir de ile kullanmak mümkünmü acaba? Xfce, KDE, Mate falan yükleniyormu?
    2. Oyunlara sadece Steam in tam ekran uygulaması ile mi giriliyor yoksa masaüstüne kısayol veya klasik steam uygulamasındanda standart erişim varmı?
    3. 160gb lık bir harddiskim var. Bu harddiskin 80gb ını şuan windows 7 için kullanıyorum kalan 80 i linux için ayırdım. Arada linux farklı distrolarını deniyorum. Acaba steamos i de diğer linux distroları gibi bu bahsettiğim 80gb lık alana kurabilirmiyim?. Nette bütün harddiski biçimlendirdiğini falan söyleyenler olmuş.
    4. Kullananlar oyunlardaki performansını nasıl değerlendiriyor. Mesela Dota 2 de deneyen varmı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Majesthion -- 14 Ocak 2014; 8:39:42 >
  • DHArcadia kullanıcısına yanıt
    Oyun üreticileri kolay kolay OpenGL yaklaşacaklarını sanmıyorum.Şöyleki hali hazırda birçok yeni oyun DX11 desteğini şart koşuyor ee tabi Kart Üreticileride buna uygun davranıyor.Mesela birçok oyun HD 48XX serisinde rahat oynanır ancak DX11 desteklemediğinden kullanıcılar üst versiyon DirectX sürümünü çalıştıran kartlar alıyor.Yani perde arkasından hem oyun hemde donanım üreticileri bu işten karlı çıkıyor.Tutup DX+OPENGL desteklerse yani bu zorunluluk ortadan kalkarsa kart satışlarına sekte vuracaktır kar olayı düşecektir..Ha OPENGL, DirectX olayına geçerse bu sefer hangi kartların Opengl destekleyip desteklemeyeceği muamma olacak yada sistemsel müdaahale ile oyunlar küreklenip oynanacak.OPENGL adı üzerinden "açık kaynak" kapatmaya çalışılsa bu sefer Linux felsefesi çiğnenmiş oalcka yine kullanıcıların tepkisini çekecek.Yani her halukarda ben yeni çıkan her oyunun OPENGL desteği oalcagını düşünmüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Heisenberg01

    Oyun üreticileri kolay kolay OpenGL yaklaşacaklarını sanmıyorum.Şöyleki hali hazırda birçok yeni oyun DX11 desteğini şart koşuyor ee tabi Kart Üreticileride buna uygun davranıyor.Mesela birçok oyun HD 48XX serisinde rahat oynanır ancak DX11 desteklemediğinden kullanıcılar üst versiyon DirectX sürümünü çalıştıran kartlar alıyor.Yani perde arkasından hem oyun hemde donanım üreticileri bu işten karlı çıkıyor.Tutup DX+OPENGL desteklerse yani bu zorunluluk ortadan kalkarsa kart satışlarına sekte vuracaktır kar olayı düşecektir..Ha OPENGL, DirectX olayına geçerse bu sefer hangi kartların Opengl destekleyip desteklemeyeceği muamma olacak yada sistemsel müdaahale ile oyunlar küreklenip oynanacak.OPENGL adı üzerinden "açık kaynak" kapatmaya çalışılsa bu sefer Linux felsefesi çiğnenmiş oalcka yine kullanıcıların tepkisini çekecek.Yani her halukarda ben yeni çıkan her oyunun OPENGL desteği oalcagını düşünmüyorum

    DX11 dahil DX'teki tum ozelliklerin muadili OpenGL'in ust surumlerinde (4.x) mevcut.

    Tum GPU'lar OpenGL destekliyor en basindan beri. Desteklememesi diye bir durum soz konusu olamaz. DX yokken (1995) OpenGL vardi (1992). Hatta DX9'a kadar OpenGL 1. sinif, DX 2. sinif deneyim sunuyordu.

    Bir oyunun OpenGL destekleyip desteklemeyecegi veya hem OpenGL hem DX destekleyecegi de durumdan duruma degisir elindeki kaynak ve hangi pazarlari hedefledigine gore..




  • DHArcadia kullanıcısına yanıt
    İşte hocam anlatmak istediğim bu OpenGL tüm kartlarda çalışıyor.Ancak DX sürümlerine göre ekran kartı piyasaya sürülüyor.Misal CRYSIS 3 oyunu DX11 şart koşuyor.Ancak oyun HD4870, HD4890 gibi kartlarla rahat oynanabilecekken bu kartlar DX11 desteklemediğinden son kullanıcı bu oyun için güncel kart almak zorunda kalıyor..OpenGL bu zorunluluğu ortadan kaldıracağı için el altından anlaşmalı oyun ve donanım üreticileri OpenGL destekli oyunları çıkarmakta nazlanacaktır...Ayrıca nerdeyse herkezin sustuğu, dillendirmediği bir gerçek varki oda "korsan" durumu..Linux dağıtımlarda "korsan" nerdeyse hiç yok..Bir çok kullanıcı bedava bu oyunları Windows üzerinden oynamak varken linux kurup ücret vererek oynamaya yanaşmayacaktır.Yani kısaca "yazılıma vereceğim parayı 2 yılda 1 donanıma veriirm" diyecektir.
    Ama şu olabilir OpenGL destekli oyunlar daha ucuza satılır Multi atmak için lisanslı key olan kullanıcılar açık kaynak dağıtıma geçebilir.Ancak bu durum pek çok kullanıcı için geçerli olmayacaktır...Açıkca söylüyorum korsan olmadığı sürece Linux dağıtımları beklenen patlamayı yapamaz böylede bir tezat var...Zaten Microsoft el altından korsana göz yummasaydı durum çok farklı olurdu.Windows 8 etkinleştirmek için SKYPE ile Microsoft'un ofisi aranarak bu işlem gerçekleştiriliyor.Bunun yanında öğrencilere verilen bedava lisanslar,Çok cuzi fiyatlı kampanyalar Lisansız kullansan dahi sistemsel müdaahaleye karşılaşılmaması vs.yıllardır piyasa şekillendi adeta korsana teşvik edildi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DARK KING -- 15 Ocak 2014; 10:11:25 >




  • Simdi anladim demek istedigini. Ama sana katilmiyorum.

    OpenGL'in de tipki DX gibi versiyonlari var ve eski kartlar sihirli bir sekilde en ust OpenGL versiyonlari destekleyemiyor. Dolayisiyla bir fark yok bu konuda. Mevzu versiyon destegi icin yeni kart satilmasi ise degisen bir sey yok.

    Linux'ta korsan yazilima bir engel yok. Su ana kadar yaygin olmamasi ihtiyac olmadigi icindi (cogu Linux programinin ucretsiz olmasi). Oyunlar ve diger ticari yazilimlar Linux'a geldikce onlarin da korsani cikiyor. Degisen bir sey yok yani. Ote yandan korsan onemli ama abartmamak lazim. Belki TR'de oyle degil ama zengin ulkelerde Steam vb. uzerinden cok fazla orjinal oyun satiliyor, ustelik single player ve birebir aynisi torrent'ten elde edilebilecegi halde.
  • Ben halen tam kararlı sürümü bekliyom umarım çıkarda oyun ve driver derdimiz kalkar ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizler olaya kendi açınızdan bakıyorsunuz ,işin bir oyun kısmı var birde hardware kısmı var birde hardware üreticilerinin arasındaki rekabet var,ticari açıdan bakınca directx'in gelişimi hardware üreticisine yarıyor dolaylı olarakta o APİ ye uygun program yani oyun çıkıyor ve buna olan ilgi tavan yapıyor ,dx10 dx11 çıktığında açılan sayfalarca konuları hatırlayın ,bu sayede hem hardware satan hemde oyun satan memnun kim ne yapsın mantle'ı steamos yi ,gereksiz oldukları için demiyorum tıkır tıkır işleyen bir tedarik zinciri varken platformu komple değiştirmek üretilerin işine gelirmi? ,mantle yaygınlaşsa bu sefer AMD nvidiayı piyasa dışına atacak o zaman tek kutuplu bir piyasa olur ,o yüzden sizler kafalarınızı yormayın dalga ne yönden geliyosa o tarafa sörf yapıcaz ,bu böyledir taaaki işin ticari yönü değişene kadar ,Steamos2den yayınlanan linux oyunları gene bağımsız yapımcıların oyunları olacaktır geri kalanlarınıda eğer düşük seviyeli bir emülasyonla yapabilirlerse ki sanmıyorum ve çok ta perf. olmaz zaten ,bana beyhude geliyor.




  • Sadece bagimsiz yapimcilar degil en azindan Valve'in tum oyunlari da Linux'a geldi veya gelmekte onu biliyoruz. Ona ek olarak buyuk oyunlardan birkac tanesi FM2014, Metro Last Light, Serious Sam 3 de var. Ufak ufak buyuyor katalog..
  • Yeni SteamOS beta'da Stream ozelligi gelmis. Esas amaci yerel agdaki guclu bir Windows bilgisayardan oturma odasi veya basa bir yerdeki daha gucsuz Linux bilgisayara stream yaparak oyunlari bu sekilde oynatmak. Baya iyi calisiyor gibi gozukuyor. Ustelik bu sekilde sadece oyunlari degil programlari da stream ederek kullanmak mumkun yani bir nevi remote desktop gibi de calisiyor.

    http://www.jupiterbroadcasting.com/50352/steam-streaming-showcased-las-s30e07/

    suradan gorebilirsiniz ilk denemeleri 31:55'te basliyor Steam streaming..
  • Beta'dan ne zaman çıkacak tarih belli mi acaba?
  • Sitesinde 120 numaralı güncelleme ile ekran kartlarının en son linux sürücülerini destekliyecek.

    http://steamcommunity.com/groups/steamuniverse/discussions/1/
  • Debian işletim sisteminin kurulumu çok karışıktı ve kurulum sırasında çok fazla ayar yaptırıp çok fazla soru soruyordu ve bu normal PC kulllanıcılarına baya zor geliyordu. Umarım steamOs bunada dikkat eder ve windows'taki gibi basit bir kurulum ekranı hazırlar. Gerçi Linux'u kullanmakta zor ve normal kullanıcıları baya sıkıyor, zaten bana göre windows'un piyasaya hakim olabilmesinin en büyük sebebi kullanışlı ve kolay olması, Linux şartlarında Windows'a rakip olmak çok zor ama yinede umarım başarır ve oyuncular SteamOS'a geçer.(Şu valvenin PC oyuncuları için yaptıklarını bu zamana kadar kimse yapmadı bence).
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.