Şimdi Ara

Stepnesiz yola çıkar mısınız? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Bir deneyeceğim bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çıkmıyorum arabanın altında sabit
  • xnoname kullanıcısına yanıt
    Hiç korkulacak bir şey değil. Kiralık araçta teker patladı, daha önce hiç değiştirmedim bilmem falan derken gece ve şehir dışında olduğum için Bismillah dedim giriştim. 15 dk sürdü değiştirmek. O da kriko dişinin araba altında gireceği yeri bulmam uzun sürdüğü için. Yoksa şimdi olsa 5 dk sök tak devam et.

    Ama yeni modellerin çoğunda olduğu gibi bizim arabada da stepne yok, lastik tamir kiti var. Tekerde büyük bir yarık olmadığı sürece iş kolay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 8 Temmuz 2018; 15:21:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Transit connectte stepneyi tampon altına takmışlar değiştirmeyi boş ver yerinden bile çıkartamamıştık

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Stepne takmak zor diyenlere bir önerim olacak. Eğer + şeklinde bijon anahtarları yoksa bundan edinsinler. Diğerleriyle bende çok uğraşıyordum açmaya ama + şeklinde olanla kolayca değiştirebiliyorum.
  • 10 senedir yedek lastik taşımıyorum araçlarım lpg li oldugu için 1 kere yolda kaldım ondada sağolsun arkadaş kurtardı.
  • Çıkmam. Benim arabalarda stepne aşağıda zaten. Bagajı açıp bir vidayı çevirince aşağıdan pat diye stepne düşüveriyo



    Lastik değiştirmek için bagajda 2 tonluk hidrolik kriko, hidrolikle kaldırdıktan sonra sabitlemek için klasik kriko, 2 adet + anahtar, 1 adet J anahtar, 2 adet lastik tamir spreyi, diğer lastikleri sabitlemek için 2 adet lastik takozu, güvenliği sağlamak için toplamda 3 adet üçgen reflektör, 1 adette fosforlu yelek var



    İhtiyaç oldumu diye sorsan 17 senedir bir kere lazım olmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nereye gideceginize bagli, cok sehir disi issiz yerlere gitmiyorsaniz ve lastik patladiignda bir kac saat kaybetmeyi goze aliyorsaniz cikilir.
    Benim aracta stepne yok orjinal run flatti su an normal lastik taktim.

    Tamir kiti koysaniz biraz daha rahat olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xnoname

    Yahu zaten patlasa kaçımız değiştirebileceğiz
    Öyle demeyin, bir kere değiştirdiniz mi kendinizi MacGyver gibi hissetmenin keyfini yaşayacaksınız. :)

    Yeri gelmişken hemen bir Amerika kıyaslaması yapayım. Bizim kendimizi usta hissetmemiz için lastik değiştirmek yetiyorken, orada adamlar kendi garajlarında motor swaplıyor. Ya şu araba konusu ne beter bir konudur, neresinden tutsak elimizde kalıyor. :)
  • İlk aracım fabrika çıkış stepnesiz(lastik tamir kiti) idi. 10 yıl kullandım. Hiç sorun olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    Bu tüpün aynısı benim önceki arabamın bagajında sıcaktan patlamıştı. Hemde ankarada.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • stepne önemli.

    yolda kalınca lastikçiler iyi öpüyor yoksa.

    bayram zamanı bi lastik tamiri için 0 lastik parası veren arkadaşlar gördüm...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 hafta önce emanet araçla cok acil gemlik tarafina gitmem gerekliyidi otobanda lastik yarıldı hızım yaklaşık 100



    Araç doblo resmen ölümden döndüm lastik patlamak degil paramparça oldu cok sukur ki sagimda solumda kimse yoktu arkamdan bi kamyon geliyordu kornayla uyardı beni direksiyonu zar zor kontrol ettim kenara geldim hava aşırı sıcak şansıma yedek lastik var



    Yattım sıcacık asfaltın üstüne besmele cekip 20 dakika sürmedi ilk defa hayatımda lastik değiştirdim cok zor değilmiş



    Ama o korkuyu unutamam keşke lastigin resmini çekseydim



    Bu arada arkadaşım lastikleri gecen sene sıfır almış görüntüsü de yeni idi neden böyle bisey oldu anlamış değilim duz yol otoban orta şerit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnyttt

    1 hafta önce emanet araçla cok acil gemlik tarafina gitmem gerekliyidi otobanda lastik yarıldı hızım yaklaşık 100



    Araç doblo resmen ölümden döndüm lastik patlamak degil paramparça oldu cok sukur ki sagimda solumda kimse yoktu arkamdan bi kamyon geliyordu kornayla uyardı beni direksiyonu zar zor kontrol ettim kenara geldim hava aşırı sıcak şansıma yedek lastik var



    Yattım sıcacık asfaltın üstüne besmele cekip 20 dakika sürmedi ilk defa hayatımda lastik değiştirdim cok zor değilmiş



    Ama o korkuyu unutamam keşke lastigin resmini çekseydim



    Bu arada arkadaşım lastikleri gecen sene sıfır almış görüntüsü de yeni idi neden böyle bisey oldu anlamış değilim duz yol otoban orta şerit
    Bu araçlarda 100'ün üstü ölüme selam vermek bende fio var 110 yapınca korkuyorum en ufak bir lastik patlamasında veya başka bir sebeple araç takla atmaya müsait




  • asla çıkmam. geçen yıl bodrumda düz yolda giderken lastiiğin yanağını mıcır yarmıştı. bu sene yine aynı şekilde düz yolda çakıl taşı girdi, hafif büyükçe. hiçbir zaman başınıza ne geleceği belli olmaz. yedek lastiğe vereceğiniz 200 lira sizi hem yolda vereceğiniz yüzlerce liradan hemde güzel vaktinizi kurtarır
  • Yorumları hayretle okudum. Lastik değiştirmeyi bilmeyen sürücü nasıl olur ya? Hadi bayan sürücüleri anlarım da, sizin nasıl gücünüz yetmiyor?

    Bijon anahtarını takarsınız, çıkarsınız anahtarın üstüne tepinirsiniz gerekirse. Bilmeyenler için söyleyeyim, bütün vidalar saat yönünün tersine doğru sökülür, saat yönüne doğru takılır.

    15 yıllık sürücüyüm, toplasan 15 defa lastiğim patlamamıştır ancak her zaman buna hazırlıklı olmanız gerekir.
    Bagajımda kriko, kriko kolu, bijon anahtarı, yedek bijon, lastik değiştirirken elim kirlenmesin diye nitril iş eldiveni, yedek lastik, çakmaklıktan çalışan kompresör ve iki adet de lastik tamir köpüğü mutlaka olur.

    Ayrıca yazlık ve kışlık jant-lastik takımlarım da ayrıdır. Her sezonda kendim değiştiririm.

    Kaskonuza yada yol yardımınıza güvenmeyin, 4-5 saat yolda bekleyenleri bilirim. Ülkemizdeki kurtarıcılar kendi araçları ile iş başına ücret alarak çalışan şahıslardır. Yol yardım size aracı gönderiyorum der, en yakın çekiciyi arar, adam yarı yoldayken daha karlı bir iş için telefon gelir geri döner, ben gelemiyorum kusura bakmayın der. Başka çekici ayarlansın diye beklersiniz..

    Runflat lastikler göreceli olarak bir nebze daha iyidir. Ancak o da patladıktan sonra üzerinde devam edilirse çöp olur, tekrar kullanılamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 10 Temmuz 2018; 14:16:18 >




  • Aracıma 2007 yılında simit tanklı LPG taktırdım o zamandan beri uzun yola stepnesiz çıkıyorum. Bagajda çakmaktan çalışan pompa var. Lastiğe çivi-vida girerse lastikçiye kadar pompa işimi görür. Lastik yarılırsa pompa işe yaramaz ama şimdiye kadar öyle birşey başıma gelmedi.

    Ayrıca yeni araçların çoğunda stepne yok artık.
  • En güzeli ince stepne edinip bir de tamir kiti / kompresör ikilisini bulundurmak..Biraz fazla tedbirliyim galiba:))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üretici gereksiz diye stepne koymadığı için 5 yıldır stepnesiz dolaşıyorum
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.