Şimdi Ara

ŞU CLİO DİZELDEN DAHA AZ YAKAN YOKMU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
8.044
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BU GÜN DEPOYU FULLEDİM 968 KM DE KIRMIZI YANMIŞTI 112.500 YTL MAZOT ALDI HESAP ETTİK 116 KRŞ ÇIKIYOR ,BENİM ESAS HAYRET ETTİĞİM ARACI ÇOĞU KARIŞIK KULLANMAMA RAĞMEN BAZENDE 150-170 KMLERE ÇIKTIĞIMI HATIRLIYORUM GERÇİ 1 AY İÇİNDE BİTTİ DEPO AMA BU DEĞERİN ÇIKMASI ŞAŞIRTICI VE BU ARABAYI YAPANLARI BİR KEZ DAHA ALKIŞLIYORUM UFAK TEFEK KUSURLARINI (İŞÇİLİK , KAPORTA) UNUTTURAN TEK ARABA HELAL SANA RENO , DİĞER DİZELCİ ARKADAŞLAR FİESTA FİLAN 135 KRŞ DAN BAHSEDERKEN CLİO ALKIŞI HAKEDİYOR BAŞKA BİR ARABAYI BU KADAR ÇEVİK KULLANSAM VECTRA VS CEBİMİZİN DUMANINI ATTIRIRDI HERALDE , BENİM ESAS ÖĞRENMEK İSTEDİĞİM UFAK MOTORLU DİZELLERDE ÖLÇÜM YAPANLAR VARSA BURDA NE KADAR YAKTIĞINI YAZABİLİRLERMİ ? AMA YAKIT ÖLÇERKEN BEN 20 YTL İLE ŞU KADAR GİDİYORUM DEMESİN KİMSE O ŞEKİLDE ÖLÇÜM YAPILAMAZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tufan50 -- 18 Aralık 2006; 22:17:00 >







  • dostum bence dizel için en az yakanlardan biri bence ford fiesta dizel.bende civic sedan elegance var ve ben tam tamına 50lt benzinle 800km yaptım adana yolunda yaptım ve hız sabitleyici kullanarak 90/100km arası gittim devamlı.ama şehir içinde kullanımda buyuk fark var kabul ederim.saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enteresavar

    dostum bence dizel için en az yakanlardan biri bence ford fiesta dizel.bende civic sedan elegance var ve ben tam tamına 50lt benzinle 800km yaptım adana yolunda yaptım ve hız sabitleyici kullanarak 90/100km arası gittim devamlı.ama şehir içinde kullanımda buyuk fark var kabul ederim.saygılar
    grande punto 1.3 multijet 75 hp lik motor şehir dışı:3,5 lt şehir içi:6,2 lt ortalama:4.5 lt yakıt harcıyor
    grande punto 1.3 multijet 90 hp lik motor şehir dışı:3.8 lt şehir içi:5.8 lt ortalama:4.6 lt yakıt harcıyor
    bu vermiş olduğum değerler fabrika verileridir.bu araçların hızlanma değerleri 0-100 km 75 hp lik araçda 13.6 sn 90 hp lik araçda ise 11.9 sn
    bu verilen değerler grande puntonun daha tasarruflu bir araç olduğunu ve 1248 cc lik motoru ile clio dizelden daha alt vergi diliminde olduğunu gösteriyor...

     ŞU CLİO DİZELDEN DAHA AZ YAKAN YOKMU




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlep

    grande punto 1.3 multijet 75 hp lik motor şehir dışı:3,5 lt şehir içi:6,2 lt ortalama:4.5 lt yakıt harcıyor
    grande punto 1.3 multijet 90 hp lik motor şehir dışı:3.8 lt şehir içi:5.8 lt ortalama:4.6 lt yakıt harcıyor
    bu vermiş olduğum değerler fabrika verileridir.bu araçların hızlanma değerleri 0-100 km 75 hp lik araçda 13.6 sn 90 hp lik araçda ise 11.9 sn
    bu verilen değerler grande puntonun daha tasarruflu bir araç olduğunu ve 1248 cc lik motoru ile clio dizelden daha alt vergi diliminde olduğunu gösteriyor...

     ŞU CLİO DİZELDEN DAHA AZ YAKAN YOKMU


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mahlep

    grande punto 1.3 multijet 75 hp lik motor şehir dışı:3,5 lt şehir içi:6,2 lt ortalama:4.5 lt yakıt harcıyor
    grande punto 1.3 multijet 90 hp lik motor şehir dışı:3.8 lt şehir içi:5.8 lt ortalama:4.6 lt yakıt harcıyor
    bu vermiş olduğum değerler fabrika verileridir.bu araçların hızlanma değerleri 0-100 km 75 hp lik araçda 13.6 sn 90 hp lik araçda ise 11.9 sn
    bu verilen değerler grande puntonun daha tasarruflu bir araç olduğunu ve 1248 cc lik motoru ile clio dizelden daha alt vergi diliminde olduğunu gösteriyor...

     ŞU CLİO DİZELDEN DAHA AZ YAKAN YOKMU



    Fabrika verisini bırak sen ölç onları yaz bize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Impressor

    quote:

    Orjinalden alıntı: mahlep

    grande punto 1.3 multijet 75 hp lik motor şehir dışı:3,5 lt şehir içi:6,2 lt ortalama:4.5 lt yakıt harcıyor
    grande punto 1.3 multijet 90 hp lik motor şehir dışı:3.8 lt şehir içi:5.8 lt ortalama:4.6 lt yakıt harcıyor
    bu vermiş olduğum değerler fabrika verileridir.bu araçların hızlanma değerleri 0-100 km 75 hp lik araçda 13.6 sn 90 hp lik araçda ise 11.9 sn
    bu verilen değerler grande puntonun daha tasarruflu bir araç olduğunu ve 1248 cc lik motoru ile clio dizelden daha alt vergi diliminde olduğunu gösteriyor...

     ŞU CLİO DİZELDEN DAHA AZ YAKAN YOKMU



    Fabrika verisini bırak sen ölç onları yaz bize

    Alıntıları Göster
    arkadaş bu ölçüm işleri şu kadar yakıt koydum şu kadar gitdi demekle olmaz.bu senin yaptığın ölçüm amatörce ve standartları olmadan yapılan ölçümler o yüzden ne senin ne de benim bulduğumuz sonuçlar gerçek sonuçları yansıtmaz.benim sana verdiğim fabrika sonuçları dedim ben ölçtüm demedim.ölçüp ölçmeyeceğimide sana sormam.bunu böyle bilesin.benim verdiğim değerler cliodan düşükse ve buda standartlara dayalı bir ölçüm ise daha söz söylemeye gerek yok.bulabiliyosan bundan daha az yakan bir araç yaz bizde öğrenelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlep

    arkadaş bu ölçüm işleri şu kadar yakıt koydum şu kadar gitdi demekle olmaz.bu senin yaptığın ölçüm amatörce ve standartları olmadan yapılan ölçümler o yüzden ne senin ne de benim bulduğumuz sonuçlar gerçek sonuçları yansıtmaz.benim sana verdiğim fabrika sonuçları dedim ben ölçtüm demedim.ölçüp ölçmeyeceğimide sana sormam.bunu böyle bilesin.benim verdiğim değerler cliodan düşükse ve buda standartlara dayalı bir ölçüm ise daha söz söylemeye gerek yok.bulabiliyosan bundan daha az yakan bir araç yaz bizde öğrenelim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mahlep

    arkadaş bu ölçüm işleri şu kadar yakıt koydum şu kadar gitdi demekle olmaz.bu senin yaptığın ölçüm amatörce ve standartları olmadan yapılan ölçümler o yüzden ne senin ne de benim bulduğumuz sonuçlar gerçek sonuçları yansıtmaz.benim sana verdiğim fabrika sonuçları dedim ben ölçtüm demedim.ölçüp ölçmeyeceğimide sana sormam.bunu böyle bilesin.benim verdiğim değerler cliodan düşükse ve buda standartlara dayalı bir ölçüm ise daha söz söylemeye gerek yok.bulabiliyosan bundan daha az yakan bir araç yaz bizde öğrenelim.


    Birden ateşlendin dostum ne oldu ??

    Fabrika verisi son hız 160 diyor ama 180 e çıkanlar war. Ben bunun için böyle bir yorum yaptım.

    Aman abi pardon




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Impressor

    quote:

    Orjinalden alıntı: mahlep

    arkadaş bu ölçüm işleri şu kadar yakıt koydum şu kadar gitdi demekle olmaz.bu senin yaptığın ölçüm amatörce ve standartları olmadan yapılan ölçümler o yüzden ne senin ne de benim bulduğumuz sonuçlar gerçek sonuçları yansıtmaz.benim sana verdiğim fabrika sonuçları dedim ben ölçtüm demedim.ölçüp ölçmeyeceğimide sana sormam.bunu böyle bilesin.benim verdiğim değerler cliodan düşükse ve buda standartlara dayalı bir ölçüm ise daha söz söylemeye gerek yok.bulabiliyosan bundan daha az yakan bir araç yaz bizde öğrenelim.


    Birden ateşlendin dostum ne oldu ??

    Fabrika verisi son hız 160 diyor ama 180 e çıkanlar war. Ben bunun için böyle bir yorum yaptım.

    Aman abi pardon

    Alıntıları Göster
    araç ibrelerinin %10 a kadar yanılma payı oduğu diye bir gerçek var .her araçda %10 olmasa 5-6-7 yanılma payı olabiliyo.araç son hızı konusunda o kadar büyük sallayanlar oluyoki,kimin doğru dediği kimin salladığı artık anlaşılamıyo.kullanım şekli araçdaki yük oranı yolun konumu .eğimli olması yada farkedilemeyen eğimler olması ,rüzgarın nereden geldiği vb.....hatta yakıt deposunda ne kadar yakıt olduğu bile araçların son hızında etkiler yapabilir.ateşlendin diyosun pek sayılmaz .bana elinde sizin yaptığınız bir ölçüm var mı diye sorsanız .bende size ya var derim yada yok.ama soruş şekliniz o kadar emribakiki.herhalde ben de size öyle bir ithamda bulunsam sizde biraz ateşlenirdiniz herhalde.neyse uzatmanın bir mantığı yok.iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlep

    araç ibrelerinin %10 a kadar yanılma payı oduğu diye bir gerçek var .her araçda %10 olmasa 5-6-7 yanılma payı olabiliyo.araç son hızı konusunda o kadar büyük sallayanlar oluyoki,kimin doğru dediği kimin salladığı artık anlaşılamıyo.kullanım şekli araçdaki yük oranı yolun konumu .eğimli olması yada farkedilemeyen eğimler olması ,rüzgarın nereden geldiği vb.....hatta yakıt deposunda ne kadar yakıt olduğu bile araçların son hızında etkiler yapabilir.ateşlendin diyosun pek sayılmaz .bana elinde sizin yaptığınız bir ölçüm var mı diye sorsanız .bende size ya var derim yada yok.ama soruş şekliniz o kadar emribakiki.herhalde ben de size öyle bir ithamda bulunsam sizde biraz ateşlenirdiniz herhalde.neyse uzatmanın bir mantığı yok.iyi günler

    Alıntıları Göster
    fabrika verisini geçelim , onlar kesinlikle gerçeği yansıtmıyor tempra aracın 5,6 yaktığı yazılıydı bizim tempramız vardı daha ben yakıtının 9 lt altına düştüğünü hatırlamıyorum , yakıtı ölçmeinn en iyi yolu depoyu fulleyip yol yaptıktan sonra tekrar depoyu fulleyip parayı kmye bölmektir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tufan50

    fabrika verisini geçelim , onlar kesinlikle gerçeği yansıtmıyor tempra aracın 5,6 yaktığı yazılıydı bizim tempramız vardı daha ben yakıtının 9 lt altına düştüğünü hatırlamıyorum , yakıtı ölçmeinn en iyi yolu depoyu fulleyip yol yaptıktan sonra tekrar depoyu fulleyip parayı kmye bölmektir

    Alıntıları Göster
    ekonomi=çok performans=honda...... bence eşitlik bu şekilde daha dogru olurben depomu fulleyip yola çıktım 800km de benzin ışıgı yandı ve biraz daha yol gittikten sonra yeniden fulledim araba 46.5lt benzin aldı.tabi bunda hız sabitleyicinin katkısı inanılmaz boyutta.civic elegance için bunları konuşuyorum tabi bazı arkadaşların tuketimleri daha farklı olabilir onu bilemem.yanlız şehiir içi trafikte 9lt nin altına zor dusuyo trafik sıkışıksa.inanın bende bu tuketime hayran kaldım.diger arkadaşlarımın tuketim degerleri arasında çok fark var ve boşu boşuna birbirlerini yiyolar herkezin kullanımı bir olmazki tuketimi bir olsun dimi yani.....saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enteresavar

    ekonomi=çok performans=honda...... bence eşitlik bu şekilde daha dogru olurben depomu fulleyip yola çıktım 800km de benzin ışıgı yandı ve biraz daha yol gittikten sonra yeniden fulledim araba 46.5lt benzin aldı.tabi bunda hız sabitleyicinin katkısı inanılmaz boyutta.civic elegance için bunları konuşuyorum tabi bazı arkadaşların tuketimleri daha farklı olabilir onu bilemem.yanlız şehiir içi trafikte 9lt nin altına zor dusuyo trafik sıkışıksa.inanın bende bu tuketime hayran kaldım.diger arkadaşlarımın tuketim degerleri arasında çok fark var ve boşu boşuna birbirlerini yiyolar herkezin kullanımı bir olmazki tuketimi bir olsun dimi yani.....saygılar

    Alıntıları Göster
    46.5 X 2700 = 127500 / 800 = 160 krş yakmış aracın kendi sınıfında ekonomik sayılabilir belki ama sen 90 km hızla gideceğim diye özel gayret sarfederken clio dizel çoğu zaman 120 - arada 160 kmlere çıkıldığı halde vede ekonomi yapmak için özel bir çaba sarfetmeden ekonomi yapıyor arabayı kullanırken kendimi sıkacaksam kalsın o ekonomi ben almayayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tufan50

    46.5 X 2700 = 127500 / 800 = 160 krş yakmış aracın kendi sınıfında ekonomik sayılabilir belki ama sen 90 km hızla gideceğim diye özel gayret sarfederken clio dizel çoğu zaman 120 - arada 160 kmlere çıkıldığı halde vede ekonomi yapmak için özel bir çaba sarfetmeden ekonomi yapıyor arabayı kullanırken kendimi sıkacaksam kalsın o ekonomi ben almayayım

    Alıntıları Göster
    Mahlep arkadaş doğru söylüyor.. multijet ; clio dci den yakıt olarak daha ekonomik.. motor hacmi daha küçük ama üretilen güçler aynı. multijet bildiğiniz gibi ödüllü motor..130 kg ağırlığında..

    Ayrıca koskoca firmalar 3.5 tüketim verir de 5-6 çıkmaz. evet fabrika şartlarında deneme yapıldığı doğrudur ancak bu testleri görmezden gelmek mümkün değil.. çok ilkel yapılan testleri burada ben yaptım oldu gibi söylemek bence yanlış.. Fabrika verisi 160 olan elbette 180 yapabilir ama hangi şartlarda.. bayır aşağı salarsan..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: massai

    Mahlep arkadaş doğru söylüyor.. multijet ; clio dci den yakıt olarak daha ekonomik.. motor hacmi daha küçük ama üretilen güçler aynı. multijet bildiğiniz gibi ödüllü motor..130 kg ağırlığında..

    Ayrıca koskoca firmalar 3.5 tüketim verir de 5-6 çıkmaz. evet fabrika şartlarında deneme yapıldığı doğrudur ancak bu testleri görmezden gelmek mümkün değil.. çok ilkel yapılan testleri burada ben yaptım oldu gibi söylemek bence yanlış.. Fabrika verisi 160 olan elbette 180 yapabilir ama hangi şartlarda.. bayır aşağı salarsan..

    Alıntıları Göster
    yooo valla ben eski symbolumde 14. 8v bayır aşağı fln değil 170 diyo 180i gördüm devirede daha vardı hee bayır aşağıya hava filtresi çıakarılmış şekilde 210 yaptı... fabrika verileri ort.veriler +clio dci 65 bg olmasına rağmen performancına değicek yok yanii ben hiç 65 bg ağır kaldı fln duymadım aksine acayip seri böyle ki türkiye onu megane2 den sonra en çok satan 2. araç yapmışş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_500

    yooo valla ben eski symbolumde 14. 8v bayır aşağı fln değil 170 diyo 180i gördüm devirede daha vardı hee bayır aşağıya hava filtresi çıakarılmış şekilde 210 yaptı... fabrika verileri ort.veriler +clio dci 65 bg olmasına rağmen performancına değicek yok yanii ben hiç 65 bg ağır kaldı fln duymadım aksine acayip seri böyle ki türkiye onu megane2 den sonra en çok satan 2. araç yapmışş

    Alıntıları Göster
    multijet 1.3 ler gözle görülür şekilde şuan en en ekonomik araçlar. 2005 de sınıfında dünyanın en iyi motoru secildi. 16v teknolojisi ve com. rail2 ye sahip. Vergi dilimindede en alt sırada. Renault ların dizel teknolojisi cok geride kaldı bence. Torkuyla gücüyle hacmiyle geride. Çok gürültülü çalışıyorlar. Bir renault cu olmama rağmen 1.3 multijetler maalesf geride bırakıyor renaultu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: massai

    Mahlep arkadaş doğru söylüyor.. multijet ; clio dci den yakıt olarak daha ekonomik.. motor hacmi daha küçük ama üretilen güçler aynı. multijet bildiğiniz gibi ödüllü motor..130 kg ağırlığında..

    Ayrıca koskoca firmalar 3.5 tüketim verir de 5-6 çıkmaz. evet fabrika şartlarında deneme yapıldığı doğrudur ancak bu testleri görmezden gelmek mümkün değil.. çok ilkel yapılan testleri burada ben yaptım oldu gibi söylemek bence yanlış.. Fabrika verisi 160 olan elbette 180 yapabilir ama hangi şartlarda.. bayır aşağı salarsan..

    Alıntıları Göster
    clio 1.5 dci 2004 model:Şehirlerarası 100-150km/s karışık hızda ,800km.de 42,25lt. eurodisel yakıyor.100km. de 5,28lt. Şehiriçi 6,25lt yakıyor. Ayrıca 170km/s den fazla gitmiyor.Arabam 58.000de. Bu sarfiyatın altına düşen varsa tebrik etmek gerekir. Bütün denemelerim full depo yaparak ve en az 1500km lik yolculukta denenmiştir. Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: benihatirla

    clio 1.5 dci 2004 model:Şehirlerarası 100-150km/s karışık hızda ,800km.de 42,25lt. eurodisel yakıyor.100km. de 5,28lt. Şehiriçi 6,25lt yakıyor. Ayrıca 170km/s den fazla gitmiyor.Arabam 58.000de. Bu sarfiyatın altına düşen varsa tebrik etmek gerekir. Bütün denemelerim full depo yaparak ve en az 1500km lik yolculukta denenmiştir. Saygılar

    Alıntıları Göster
    bende de cmax TDCı var ş.içi kışın 6,5 -7 lt ş.arası - ortalama 100 -120 ile giderseniz 4,9 - 5,5 lt arası yakıyor vatandaş karmada nasıl 4 lt yakalıyor hayret ediyorum ...

    ya biz arba surmesini bilmiyoruz ya millet saymayı bilmiyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GT_500

    yooo valla ben eski symbolumde 14. 8v bayır aşağı fln değil 170 diyo 180i gördüm devirede daha vardı hee bayır aşağıya hava filtresi çıakarılmış şekilde 210 yaptı... fabrika verileri ort.veriler +clio dci 65 bg olmasına rağmen performancına değicek yok yanii ben hiç 65 bg ağır kaldı fln duymadım aksine acayip seri böyle ki türkiye onu megane2 den sonra en çok satan 2. araç yapmışş

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: shelby_88

    yooo valla ben eski symbolumde 14. 8v bayır aşağı fln değil 170 diyo 180i gördüm devirede daha vardı hee bayır aşağıya hava filtresi çıakarılmış şekilde 210 yaptı... fabrika verileri ort.veriler +clio dci 65 bg olmasına rağmen performancına değicek yok yanii ben hiç 65 bg ağır kaldı fln duymadım aksine acayip seri böyle ki türkiye onu megane2 den sonra en çok satan 2. araç yapmışş



    sümbülün en çok satılan araçlar arasında olmasının sebebi hpimizin bildiği üzere çok kaliteli ya da performanslı-donanımlı olması değil elbette... halkımızın renoya olan anlaşılmaz tutkunluğu..yoksa pek bişeyi yok..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: massai

    quote:

    Orjinalden alıntı: shelby_88

    yooo valla ben eski symbolumde 14. 8v bayır aşağı fln değil 170 diyo 180i gördüm devirede daha vardı hee bayır aşağıya hava filtresi çıakarılmış şekilde 210 yaptı... fabrika verileri ort.veriler +clio dci 65 bg olmasına rağmen performancına değicek yok yanii ben hiç 65 bg ağır kaldı fln duymadım aksine acayip seri böyle ki türkiye onu megane2 den sonra en çok satan 2. araç yapmışş



    sümbülün en çok satılan araçlar arasında olmasının sebebi hpimizin bildiği üzere çok kaliteli ya da performanslı-donanımlı olması değil elbette... halkımızın renoya olan anlaşılmaz tutkunluğu..yoksa pek bişeyi yok..

    Alıntıları Göster
    Ben megane dci ile 55 lt(depo 60 lt genelde 5 lt bırakıyorum depoda) lik mazot ile şehir içi 1100 km, Şehir dışı 1250 km yol yaoıyorum. Hız sabitleyici de kullanmıyorum. gerektiğinde 90 gerektiğinde 140 la gidiyorum. Ben bundan daha az yakan arabada görmedim..1400 km yapanlar var ama ondada aracı 100 e sabitlemek gerekiyor. Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lotus1

    Ben megane dci ile 55 lt(depo 60 lt genelde 5 lt bırakıyorum depoda) lik mazot ile şehir içi 1100 km, Şehir dışı 1250 km yol yaoıyorum. Hız sabitleyici de kullanmıyorum. gerektiğinde 90 gerektiğinde 140 la gidiyorum. Ben bundan daha az yakan arabada görmedim..1400 km yapanlar var ama ondada aracı 100 e sabitlemek gerekiyor. Saygılar...

    Alıntıları Göster
    Bende clio dizelden daha az yakan var clio-2 1.2 16v LPG.Sıralı sistem var şehir içi 90-100.Her ölçümüde depoyı fulleyip yapıyorum.LPG olduğu için benzinlikte fulleyi ver demek çok hoş oluyo.41 lt alıyo 41*1450=60 ytl yani 60 milyona full.Auto aygaz LPG 1 kullanıyorum.En kral dizelden bile hesaplı birkere vergiden 200 ytl kazançlı.Bakımlarıda dizellerden ucuz.

    Clio 1.3 multijet ten az yakar ama bu abartı bi fark diil,kaldıki yıllık hesap yaptığınızda clio 1.5 olduğundan 200 ytl fazla vergi veriyo bu yüzden 1.3 multijet daha hesaplıdır.
    Dizel teknolojisi konusunda Renault hiç te geride diil ama Türkiye ye hala ilk nesil dci lar geliyo.Avrupadaki Renolarda yeni nesil dizeller kullanılıyo.Örneğin baz motor artık 70 hp ve torkunu 2000 diil 1750 de,torkun %80 ninide 1750 devrin altında üretiyo.Avrupa da 2.0 dci 150 ve 175hp ler 340 nm Renault motorları kullanılıyo.1.5 dci da artık 85 ve 106 hp 240 nm olarak üretiliyo.Ama ülkemize bunlar gelmiyo Clio 3 te bile hala eski dizeller var avrupa da satılan clio 3 lerde yeni nesil 70-86-106 hp lik dizeller satılıyo.Ayrıca Renault avrupa da megane 2 hb 1.6 16v LPG fabrika çıkışlı satıyo.110hp 145 tork LPG li olanlar.Renault un sitesinde hepsi var.

    Fabrika verileride arkadaşın dediği gibi ortalama.Benim aracım şehir içi fabrika 7.8 ben 6 lt yakıyorum lpg de 7 yi buluyo.Arkadaşın megane 2 1.4 16v i var oda şehir içi 7.2 yakıyo.yol bilgisayarı verisidir.Birde dedikleri gibi kullanım çok fark ediyo.Sen ışığa gelirken kırmızı yandığı halde gazlamaya devam edersen,makas yaparsan ışıklarda önce ben kalkayım dersen tabi fazla yakar.Ne kadar fazla fren o kadar fazla tüketim...

    Arkadaşta megane 2 80 hp dizel var dediğin değerleri o da vermişti.Şehir dışı 1300 km yi rahat yapmış ama süratini bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Bende clio dizelden daha az yakan var clio-2 1.2 16v LPG.Sıralı sistem var şehir içi 90-100.Her ölçümüde depoyı fulleyip yapıyorum.LPG olduğu için benzinlikte fulleyi ver demek çok hoş oluyo.41 lt alıyo 41*1450=60 ytl yani 60 milyona full.Auto aygaz LPG 1 kullanıyorum.En kral dizelden bile hesaplı birkere vergiden 200 ytl kazançlı.Bakımlarıda dizellerden ucuz.

    Clio 1.3 multijet ten az yakar ama bu abartı bi fark diil,kaldıki yıllık hesap yaptığınızda clio 1.5 olduğundan 200 ytl fazla vergi veriyo bu yüzden 1.3 multijet daha hesaplıdır.
    Dizel teknolojisi konusunda Renault hiç te geride diil ama Türkiye ye hala ilk nesil dci lar geliyo.Avrupadaki Renolarda yeni nesil dizeller kullanılıyo.Örneğin baz motor artık 70 hp ve torkunu 2000 diil 1750 de,torkun %80 ninide 1750 devrin altında üretiyo.Avrupa da 2.0 dci 150 ve 175hp ler 340 nm Renault motorları kullanılıyo.1.5 dci da artık 85 ve 106 hp 240 nm olarak üretiliyo.Ama ülkemize bunlar gelmiyo Clio 3 te bile hala eski dizeller var avrupa da satılan clio 3 lerde yeni nesil 70-86-106 hp lik dizeller satılıyo.Ayrıca Renault avrupa da megane 2 hb 1.6 16v LPG fabrika çıkışlı satıyo.110hp 145 tork LPG li olanlar.Renault un sitesinde hepsi var.

    Fabrika verileride arkadaşın dediği gibi ortalama.Benim aracım şehir içi fabrika 7.8 ben 6 lt yakıyorum lpg de 7 yi buluyo.Arkadaşın megane 2 1.4 16v i var oda şehir içi 7.2 yakıyo.yol bilgisayarı verisidir.Birde dedikleri gibi kullanım çok fark ediyo.Sen ışığa gelirken kırmızı yandığı halde gazlamaya devam edersen,makas yaparsan ışıklarda önce ben kalkayım dersen tabi fazla yakar.Ne kadar fazla fren o kadar fazla tüketim...

    Arkadaşta megane 2 80 hp dizel var dediğin değerleri o da vermişti.Şehir dışı 1300 km yi rahat yapmış ama süratini bilmiyorum.

    Alıntıları Göster
    alfa x kardeş senin araba yabancı diil nede olsa clio bırak az yaksın ama dizellerin rampadaki çekiş torku veya turbo performansı ile karşılaştırma bile yapılamaz 1.2 motor birde araban zaten hb neresine sığdırdın o 60 lt lik lpg tankını ? demekki bagaj gibi bir ihtiyacın yok anlaşılan , sıralı sistem lpg kullanacağına o parayı fark verip dizel alabilirdin , Birde multijet dediğimiz 1240 cc lik motoru sen tutupta 1100 kglik arabaya koyarsan tabiki çok yakar o arabaya 2 kişi yük binse olur sana 1250 kg nasıl az yakacak o multijet merak ediyorum , multijet teknoloji olarak daha iyi olabilir veya ödül almış olabilir ama o motoru hafif bir kasaya koymak gerekir , örnek verecek olursak megane II 1.4 megane II 1.6 dan ddaha çok yakıyor neden ? kasası ağır kaldığı için , fabrika verilerini öne sürmeye gerek yok fabrika verileri arabada hiç yük yokken rüzgarsız ortamlarda yapılmış olan testlerdir o ortamı bulupta giden zor bulunur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tufan50

    46.5 X 2700 = 127500 / 800 = 160 krş yakmış aracın kendi sınıfında ekonomik sayılabilir belki ama sen 90 km hızla gideceğim diye özel gayret sarfederken clio dizel çoğu zaman 120 - arada 160 kmlere çıkıldığı halde vede ekonomi yapmak için özel bir çaba sarfetmeden ekonomi yapıyor arabayı kullanırken kendimi sıkacaksam kalsın o ekonomi ben almayayım

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tufan50

    46.5 X 2700 = 127500 / 800 = 160 krş yakmış aracın kendi sınıfında ekonomik sayılabilir belki ama sen 90 km hızla gideceğim diye özel gayret sarfederken clio dizel çoğu zaman 120 - arada 160 kmlere çıkıldığı halde vede ekonomi yapmak için özel bir çaba sarfetmeden ekonomi yapıyor arabayı kullanırken kendimi sıkacaksam kalsın o ekonomi ben almayayım

    bu arada benim aracım benzinli ve 1200kg oldugu halde bu ekonomiyi gerçekleştiriyor.kimse burda dizelden daha iyi ekonomi yapacagınıda iddia etmedi.ayrıca ben kendi hızımın ortalamsını soledim otobanda paso 90/100le gitmedim tabiki.uzun yolda surekli performans istesemde 125hp lik civic motoruna sahibim ve istedigim zaman yaşayabilirim bu zevki yani elimin altında.clio dizelde 80hp vardı yanılmıyosam oda tabi üst versiyonu bumu performans?ayrıca hız sabitlryici diye clioda opsiyon olarak dahi sunulmayan bir şey var yani soledigin gibi kendimi kasmaya gerekte kalmıyor.ha bide unutmadan kendi sınıfımdaki dizel motora sahip araçlar için ödenen 5/6milyarlık farkıda ödemedigim için dahada rahatım.bir depo benzinle 800kmden fazla gitmişim buda 127ytl filan tutuyo.dizelci kardeşlerim sizde biraz olayı abartıp 60ytl ye aynı yolu gidin.bir depodaki farkımız 67ytl olsun.6/7milyarlık farkı yuz depoda çıkarabiliyosunuz.ve buda yaklaşık 800km den bile hesaplasak 80.000km de cepteki fark 0'lanıyo.tabi dizelin parça fiyatlarından servis,yag,enjektor,mazotun donma riskinden,turkiyedeki mazotlardaki müthiş karbon farkının verecegi zararlar....vs.vs.saymakla bitmez.ya hiçmi avantajı yok derseniz var eger senede 30000kmden fazla yapacaksanız var,reprezant yada pazarlamacıysanız var,arabaya fazladan paraları verdikten sonra her benzinciye girişinizde avantajınız var...vs.vs.vs.bu arada clio dizellerin içinde en avantajlı fiyatıyla dikkat çekiyor.alınabilecek bir dizel diyebiliriz bu fiyatlara dizel kaçmaz buda bir gerçek.eleştirilerim sırf ekonomik kaygılarla 4/5milyar fazladan para verip dizel alan fakat yılda 10000kmyi bile yapmayanlar içindir kulaklarına verdikleri eziyete degmez...saygılar




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.