Şimdi Ara

Su kaçağı, soğuk motor, ısıtmayan kalorifer. YARDIMLARINIZ ÖNEMLİDİR.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
2.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,
    Yaklaşık iki hafta önce tata indigo 2006 model dizel bir araç sahibi oldum. Tanıdığım birinden aldım arabayı. Araç yaklaşık 2000 km önce hortumun patlaması sonucu hararet yapıp motor rektefiye olmuş. Krank mili, gömlek, yatak, piston, fişek, duman lastiği, buji, kızdırma bujisi, kapakçık, conta, devirdaim, termostat, fan müşürü ve triger seti değişmiş. Bugun aracın yağını değiştirmek için ve kaloriferin tam ısıtmadığını, hararetin 90 a zor geldiğini geldiğinde de hemen 50-60 lara düşmesi sorununu çözmek için ustaya gittim. Usta motoru açıp suya baktığında su çok azdı (en son 1 hafta önce kontrol etmiştim) termostatı çıkardı ateş tuttu sonra soğuk su döktü termostat çalışıyor dedi. (Açıp kapatıyordu kendini). Fan da 90 e gelince kendini açıyordu. sorunu çöZmek için kaloriferciye gitmemi söyledi ama gitmedim çünkü bu usta bugun termostatı çıkarıp kontrol etmekten ve sadece yağ değiştirmek için benden 200 tl para aldı! (Yağı filtreyi kendim götürdüm) sinirlendim ve sorunu önce buraya anlatmak istedim. Şimdi motoru toplayan kişi çok iyi toplayamamış bu belli çünkü üst kapak contasının yapışkanları bile doğru düzgün yapışmamış atmış bir vaziyette(sorunla alakası olur mu bilmiyorum.) Termostat düzgün çalışıyor dedi usta, sorun devirdaimde olsa motor hararet yapardı ama ben de öyle bi sorun yok. Radyatörde sorun olsa ne olur bilmiyorum, radyatördeki sorun kalorifer sistemini etkiler mi onu da bilmiyorum. Motora giren kalın su hortumları sıcacıkken, radyatör yedek su deposundaki su aynı ısıda değil daha soğuk. Arkadaşlar inanın kafayı yiyecem, arabayı da seviyorum düzgün bir şekilde yaptırıp ömürlük olsun diye köye götürüp oraya bırakmak istiyorum ama bu şekilde değil. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Bu arada Bursa da ikamet ediyorum. Termostatın resmi ektedir.







  • Silindir kapak contası sızdırıyor olabilir. Kapak contası, soğutma sıvısının ve yağın yanma odasını kirletmesini engeller.

    Motor sıcakken direk egzoz manifoldunun altında sıvı birikiyor mu, egzozdan beyaz duman çıkıyor mu kontrol edin.
    Beyaz dumanın genellikle antifrizin yapısı nedeniyle şekerli bir kokusu vardır.

    Yağ çubuğunun beyaz süt benzeri bir yağa sahip olması yine sızdıran bir kapak contasına işarettir.
  • 200 tl nedir ya ben konuda buraya takıldım.

    ilk önce normal dedim daha sonra yağ ve filtreyi sizin götürdüğünüzü duyunca yuh dedim.


    Motorda gördüğünüz sıvı conta olabilir dışarı cıkan bir problemi olmaz. Kompresyon testi yaptırabilirsiniz şüpheniz varsa.
    (dizelde bu işlem biraz zordur. )

    Hararet gerçekten düşüyor mu yoksa sensör mü bozuk onada bakmak lazım.

    eğer termostat problemsizse sensörde arıza olabilir. Ek olarak Dizel araç zor ısınır zaten durdugu yerde düşme de olabilir bu normal diyebiliriz aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 17 Şubat 2019; 1:20:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elsa

    Silindir kapak contası sızdırıyor olabilir. Kapak contası, soğutma sıvısının ve yağın yanma odasını kirletmesini engeller.

    Motor sıcakken direk egzoz manifoldunun altında sıvı birikiyor mu, egzozdan beyaz duman çıkıyor mu kontrol edin.
    Beyaz dumanın genellikle antifrizin yapısı nedeniyle şekerli bir kokusu vardır.

    Yağ çubuğunun beyaz süt benzeri bir yağa sahip olması yine sızdıran bir kapak contasına işarettir.
    Dünkü motor temizliğinden sonra bugun baktığımda üst kapak contasından sızıntı olduğunu farkettim. Üstüpüyle temizledim zaten damla damlaydı daha etrafa yayılmamıştı. motorunda altına girip oralarıda bi güzel temizledim.Motor sıcakken beyaz duman öyle gözle görünür bir şekilde yoktu. Biri gaz verirken elimi egzoza koydum sadece kurum geliyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    https://forum.donanimhaber.com/bir-yildir-cozum-bulunamayan-su-eksiltme-sorununun-basit-cozumu--135496446-6#136507106

    en son orjinal müşür takılınca tüm sorun çözüldü
    Teşekkürler, fakat fan 90 derecede çalışıyor ve sonra kendini kapaytıyor. orjinal olmasının nasıl bir artısı olabilir ki bu durumda. Yani bu fan müşürünün çalıştığının göstergesi değil midir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    200 tl nedir ya ben konuda buraya takıldım.

    ilk önce normal dedim daha sonra yağ ve filtreyi sizin götürdüğünüzü duyunca yuh dedim.


    Motorda gördüğünüz sıvı conta olabilir dışarı cıkan bir problemi olmaz. Kompresyon testi yaptırabilirsiniz şüpheniz varsa.
    (dizelde bu işlem biraz zordur. )

    Hararet gerçekten düşüyor mu yoksa sensör mü bozuk onada bakmak lazım.

    eğer termostat problemsizse sensörde arıza olabilir. Ek olarak Dizel araç zor ısınır zaten durdugu yerde düşme de olabilir bu normal diyebiliriz aslında.
    hareket sensörü mü ? hararet sensörü arızında neler olabiliyor peki bilgilendirebilir misiniz beni. teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    https://forum.donanimhaber.com/bir-yildir-cozum-bulunamayan-su-eksiltme-sorununun-basit-cozumu--135496446-6#136507106

    en son orjinal müşür takılınca tüm sorun çözüldü
    merhaba konunuzu okudum teşekkür ederim. fakat müşür dediğiniz ısı müşürü yazmışsınız o konuda. adı ısı müşürü müdür? çünkü tata indigo ısı müşürü diye aratınca bi parça çıkmadı google'da. başka bir adı olabilir mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogancancavuslu

    merhaba konunuzu okudum teşekkür ederim. fakat müşür dediğiniz ısı müşürü yazmışsınız o konuda. adı ısı müşürü müdür? çünkü tata indigo ısı müşürü diye aratınca bi parça çıkmadı google'da. başka bir adı olabilir mi ?

    Alıntıları Göster
    en son çıkan hararetsiz ibre yükselmesi sorunu motor bloğunda bulunan ısı müşürüydü
    orjinal müşür 150 liraya takılınca düzeldi
    islambol daki müsvetteler orjinal diye çakma müşürü 40 liraya satmışlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    en son çıkan hararetsiz ibre yükselmesi sorunu motor bloğunda bulunan ısı müşürüydü
    orjinal müşür 150 liraya takılınca düzeldi
    islambol daki müsvetteler orjinal diye çakma müşürü 40 liraya satmışlardı

    Alıntıları Göster
    Fakat benim arabada hararet yükselmiyor aksine hararet hep aşağıda.
  • Sorun termostat gibi duruyor sistemde havada olabilir havasını aldınızmı hiç?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan_2120

    Sorun termostat gibi duruyor sistemde havada olabilir havasını aldınızmı hiç?
    Dün motur suyu değişirken yedek su deposuna giren hortumu çıkarıp yedek ay deposunun max yazan yeriyle hizalayıp fazla su hortumdan kendinden attı. Eğer hava işlemi buysa yapıldı, başka türlü yapılıyorsa yapabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogancancavuslu

    Dün motur suyu değişirken yedek su deposuna giren hortumu çıkarıp yedek ay deposunun max yazan yeriyle hizalayıp fazla su hortumdan kendinden attı. Eğer hava işlemi buysa yapıldı, başka türlü yapılıyorsa yapabilirim.

    Alıntıları Göster
    Doğru şekilde alınmış havası, akıcı trafikte hareret hiç yerinden kalkmıyor sıkışık durk kalk şeklinde trafikte yerinden kalkıyorsa yokuş aşağı yada uzun mesefede düşüyorsa sorun termostatta açık kalıyor demekkir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan_2120

    Doğru şekilde alınmış havası, akıcı trafikte hareret hiç yerinden kalkmıyor sıkışık durk kalk şeklinde trafikte yerinden kalkıyorsa yokuş aşağı yada uzun mesefede düşüyorsa sorun termostatta açık kalıyor demekkir

    Alıntıları Göster
    Akıcı trafikte uzun yolda falan hararet ortalama 35-45 derecelerde. Dur kalk trafikte 90 oluyor fan açıyor sonra tekrar akıcı trafiği yakaladığımda 30-45 arasına iniyor. Aynı zamanda buna kaloriferde o şekilde soğuk ve sıcak oluyor. Mesela gaz verdiğimde kalorifer sıcak üflüyor ama hararet 30-45 arasına geldiğinde 5 dakka önce sıcak üfleyen kalorifer hemen soğuk üflemeye başlıyor. Gaz verdiğimde ısınıyor anlık olarak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogancancavuslu

    Akıcı trafikte uzun yolda falan hararet ortalama 35-45 derecelerde. Dur kalk trafikte 90 oluyor fan açıyor sonra tekrar akıcı trafiği yakaladığımda 30-45 arasına iniyor. Aynı zamanda buna kaloriferde o şekilde soğuk ve sıcak oluyor. Mesela gaz verdiğimde kalorifer sıcak üflüyor ama hararet 30-45 arasına geldiğinde 5 dakka önce sıcak üfleyen kalorifer hemen soğuk üflemeye başlıyor. Gaz verdiğimde ısınıyor anlık olarak.

    Alıntıları Göster
    Hocam termostatı değiştirin başka yerde sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogancancavuslu

    Akıcı trafikte uzun yolda falan hararet ortalama 35-45 derecelerde. Dur kalk trafikte 90 oluyor fan açıyor sonra tekrar akıcı trafiği yakaladığımda 30-45 arasına iniyor. Aynı zamanda buna kaloriferde o şekilde soğuk ve sıcak oluyor. Mesela gaz verdiğimde kalorifer sıcak üflüyor ama hararet 30-45 arasına geldiğinde 5 dakka önce sıcak üfleyen kalorifer hemen soğuk üflemeye başlıyor. Gaz verdiğimde ısınıyor anlık olarak.

    Alıntıları Göster
    Dostum sorunun kesinlikle termostattan kaynakli.arac durdugu yerde isinip,harekete edince hemen hararet dusuyorsa baska hic bir yeriyle oynatma.hatta sana gecici cozum,aracin onune karton koy,dene bak karsidan soguk hava kesilince aracin hareket halinde de isinmaya baslayacak.




  • Peki usta termostata çakmak tutup sonra soğuk suyla yıkafığında neden termostat kendini açıp kapattı. Böyle olsada teröostatın kesin çalıştığını söyleyemiyor muyuz öyleyse?
  • Tekrar merhaba herkese. Bugun aracımın termostatı değiltirildi ve orjinal termostat takıldı, sorun devam ediyor. Başka neden kaynaklanabilir?
  • Hava yapiyo olmasin?Hortumlari falan sert mi arabanin?Benim de conta arizaliydi havasini alinca isiniyodu kalorifer,biraz gidince tekrar soguyodu.
  • Havası alındı yine çözüm olmadı.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.