Şimdi Ara

Sübap erimesi konusu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
5
Favori
39.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Duzgun gaz ayari yaptirilirsa hicbir problem olmaz.

    Fakir karisimda ariza lambasi yana yana dolasirsaniz subaplariniz titanyum da olsa erir. (ironi)

    Ulkemizde ilkokul terk adamlar montaj yaptigi icin ayar yapmayi bilen de pek yok tabi. Eline ara kabloyu alan ayarci oluyor.

    EKLEME: Karisim ayari dogru yapilmis lpgli bir aracta motorun daha fazla isi urettigine dair hicbir bilimsel aciklama yoktur. Bu da ayar yapmayi beceremeyen ustalarin sucu subaplara atmak icin uydurdugu birsey. Yukaridaki yorumda arkadas da oktani falan karistirmis halbuki isinin oktanla alakasi yok. Yakitin kalori degeriyle alakasi var ki o da zaten lpg'de daha dusuk oldugundan motora litre bazinda daha fazla gaz veriyorsun ayni performansi elde edebilmek icin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 25 Aralık 2012; 8:47:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Euro 5 normu benzinli araçların neredeyse tamamı bu sorundan çıkarabilir.
    Ancak revizyonlu Euro 4 araçlarda da buna rastlamak mümkün. Üreticilerin tüketimi düşürmek ve/veya performans almak için için malzemeyi hafif alaşıma çevirdiği araçlar var.

    2. Sorun kullanıma göre değişik kullanım süreleri sonunda baş gösterecektir. Örneğin çok sakin ve çoğunlukla uzun yolda kullanılan araç 60000 km yaparken, sürekli sıkıştırılan bir motor 20000'i görmeyebilir.

    3. Sorun pat diye ortaya çıkıp yolda birakmaz,başta rolanti düzensizliği olarak kendini gösterir. Bu nedenle araca LPG taktıktan uzun süre sonra rolantisi düzensiz diye bir arkadaşımın yaptığı sensör ve elektroniğie bir dünya para harcamayın. İşin ehline gidin emin olun önce sübabları kontrol edeceklerdir.

    4. Maliyet 1500'e çıkabilmekle beraber 800'e halledilen motorlarda mevcut




  • Bu sorun en çok GM motorlarda oluyor diye biliyorum. Opel, Chevy gibi
    Honda, Toyota srounsuz, Hitler desek ne versek yakıyor maaşallah :)
    Tüp takarım diye araç alacakların araştırması gereken bir konu
  • ben bunu lpg ustasıyla konuştum. o da aynısın söyledi. 1500 liraya yeni sübap takılır sorun çözülür demişti. sübap erimesi olmadan 100bin km rahat sürersiniz demişti.
  • 2006 ve sonrası Grand Vitara alacağım sırf bu sebeple alamıyorum, lpgsiz binmek imkansız gibi 2.0 140 Hp. motor otomatiği 4 ileri, maşallah körük gibi yakıyor.
  • 2009 model i30 1.6 CVVT - Acaba bu araçta durum nedir... 20.000 Km oldu sorun çıkmadı daha . bu aracın subap erime durumu var mı???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atmosphere

    ben bunu lpg ustasıyla konuştum. o da aynısın söyledi. 1500 liraya yeni sübap takılır sorun çözülür demişti. sübap erimesi olmadan 100bin km rahat sürersiniz demişti.

    Yani subap eriyor ve başka hiç bir kısımda zarar oluşmuyor öylemiymiş?
    Bana mantıksız geldi. Sonuçta sıfır dan rektefiyede yapılmıyor, kaba tabirle subaplar eridikçe değiştir mantığında o araç dikiş tutmaz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • subap Artı onu tutan yuvarlak halkada eriyormuş sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.

    Bu mesaj dikkatimi çekti.Bende 2010 otomatik civic var 75 bin km oldu 30 binde lpg taktırdım.Bu bahsettiğiniz problem bende var '' İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor'' hatta ilk 10 dakika motor soğukken özellikle araçta ani fren yaptığımda araç stop ediyor.Benim sorunumda sübap erimesimidir ?

    Aynı sorun aynı araçla kardeşimdede var ama onda daha 10 bin km oldu lpg takılalı. :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rosea

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.

    Bu mesaj dikkatimi çekti.Bende 2010 otomatik civic var 75 bin km oldu 30 binde lpg taktırdım.Bu bahsettiğiniz problem bende var '' İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor'' hatta ilk 10 dakika motor soğukken özellikle araçta ani fren yaptığımda araç stop ediyor.Benim sorunumda sübap erimesimidir ?

    Aynı sorun aynı araçla kardeşimdede var ama onda daha 10 bin km oldu lpg takılalı. :(

    Birde olayın bu şüphe boyutu var bu yüzden güncel araçlar yüksek paralar ve lpg ye karşıyım o kadar para verip neden şüphe ile ailemi taşıyayım??? Tasarruf ise başka yerlerden de edilebilir kaldıki bu tarz sorunların tamiri ile elde var sıfır olma ihtimalide mevcut şüphelerden biri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yekici

    subap Artı onu tutan yuvarlak halkada eriyormuş sanırım.

    Evet yüzüklerde de tahribat söz konusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rosea

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.

    Bu mesaj dikkatimi çekti.Bende 2010 otomatik civic var 75 bin km oldu 30 binde lpg taktırdım.Bu bahsettiğiniz problem bende var '' İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor'' hatta ilk 10 dakika motor soğukken özellikle araçta ani fren yaptığımda araç stop ediyor.Benim sorunumda sübap erimesimidir ?

    Aynı sorun aynı araçla kardeşimdede var ama onda daha 10 bin km oldu lpg takılalı. :(

    Civiclerde herhangi bir sübap sorunu mevcut değil diye biliyorum.

    Aracınızda başgösteren arızalar klasik lpg yan etkileri, sübap erimesiyle alakası yok bence.




  • Sübap değişiminin bu kadar masraflı olmasının sebebi nedir?

    Parça maliyetinden ziyade işçilik maliyeti yüksek sanırım? Motor bloğunun komple açılması gerekiyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nihilist76 -- 27 Aralık 2012; 14:25:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: rosea

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.

    Bu mesaj dikkatimi çekti.Bende 2010 otomatik civic var 75 bin km oldu 30 binde lpg taktırdım.Bu bahsettiğiniz problem bende var '' İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor'' hatta ilk 10 dakika motor soğukken özellikle araçta ani fren yaptığımda araç stop ediyor.Benim sorunumda sübap erimesimidir ?

    Aynı sorun aynı araçla kardeşimdede var ama onda daha 10 bin km oldu lpg takılalı. :(

    Civiclerde herhangi bir sübap sorunu mevcut değil diye biliyorum.

    Aracınızda başgösteren arızalar klasik lpg yan etkileri, sübap erimesiyle alakası yok bence.

    Sakladığım yorumlar arasında, şöyle bir bilgi mevcut.
     Sübap erimesi konusu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rosea

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.

    Bu mesaj dikkatimi çekti.Bende 2010 otomatik civic var 75 bin km oldu 30 binde lpg taktırdım.Bu bahsettiğiniz problem bende var '' İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor'' hatta ilk 10 dakika motor soğukken özellikle araçta ani fren yaptığımda araç stop ediyor.Benim sorunumda sübap erimesimidir ?

    Aynı sorun aynı araçla kardeşimdede var ama onda daha 10 bin km oldu lpg takılalı. :(

    Sıralı lpg kitlerin de araç soğuk ilk çalıştırmada hararet göstergesi belli bir seviye ye gelene kadar araç benzin ile çalışır sorununuzun lpg ile alakası olmadığını ancak çok ça bahsedilen boğaz kelebeği kirlenmesinden olabileceğini düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özelşöför34

    quote:

    Orijinalden alıntı: rosea

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.

    Bu mesaj dikkatimi çekti.Bende 2010 otomatik civic var 75 bin km oldu 30 binde lpg taktırdım.Bu bahsettiğiniz problem bende var '' İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor'' hatta ilk 10 dakika motor soğukken özellikle araçta ani fren yaptığımda araç stop ediyor.Benim sorunumda sübap erimesimidir ?

    Aynı sorun aynı araçla kardeşimdede var ama onda daha 10 bin km oldu lpg takılalı. :(

    Sıralı lpg kitlerin de araç soğuk ilk çalıştırmada hararet göstergesi belli bir seviye ye gelene kadar araç benzin ile çalışır sorununuzun lpg ile alakası olmadığını ancak çok ça bahsedilen boğaz kelebeği kirlenmesinden olabileceğini düşünüyorum.

    Sübap ayarı ile alakalı bir durum olabilirmi acaba.Bana usta yetkili serviste sübap ayarı yapılırsa bu sorununun hallolacağını söyledi.


    Not: Az önceki Panthér nickli arkadaşın resim ekli mesajında sorunun sübap ayarı ile alakalı olduğunu anladım.Kardeşimdede aynı araç var ondada aynı 10 bin km de baş gösterdi bu sıkıntı. :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rosea -- 27 Aralık 2012; 17:13:37 >




  • 65 bin km LPG'li Astra H (Z motor) kullanmış biri olarak ve servislerden edindiğim bigilere dayanarakOpel grubu Z16XEP-R motorlar için şunu söyleyebilirim;LPG ayarı çok çok önemli,kullanım tarzı önemli.Özel servisler bu işi çakallığa vurup en ufak teklemede ya da ayarsızlıkta süpaplar gitmiş diyor.Bizzat başıma geldi.Arabadaki alt devirdeki teklemeyi Opel forumundaki bir arkadaşın muhteşem anlatımlarıyla çözmüştüm.Halbuki gittiğim servis suçu direkt süpaplara bağlamıştı.
    Arkadaşlar,bilhassa Opel kullanan arkadaşlar,en küçük sıkıntıda motor açtıran ustalara itibar etmeyin.Süpap dediğiniz malzeme 200-250 liradır.1500 lira fiyat çıkaran ustaların kazancını szi hesaplayın.Sorun bakalım ustalardan birine kaç kere süpap değiştirdiniz diye.Ohoooo hocam çok değiştirdik diyeceklerdir.Ve ustalar şunu söyler;40 binde değiştirdiğimiz de oldu,100 binde değiştirdiğimiz de.O zaman sıkıntı LPG ayarı ile ilgili demek ki,kullanımla alakalı.
    Önce araştırın arkadaşlar,100 bini deviren twinport sahibi var forumlarda,onun süpaplarda niye bir şey yok?
    Ha oldu ya 70binde değitirdiniz süpapları,benzinle yapacak olduğunuz zararı fazlasıyla telafi ediyor.Ben uğraşmam süpapla müpapla derseniz 3 4 bin fazla verin dizel alın.




  • Benim bildiğim, LPG'li aracın alaşım sübapları eritmesinin sebebi yanma odasına giren LPG'nin tamamının yanması. Bildiğim kadarı ile benzinde odadaki benzinin tamamı yanmıyor. Yanmayan benzin ciddi manada soğutucu olarak görev yapıyor. Egzosla birlikte dışarı atıldığı için, katalitiğin bir görevi de bu kalan benzini yakmak. EGR de aynı şekilde egzosu çevirip odaya geri gönderip, aracın istenilen şekilde çalışmasını sağlamak için var.

    Bildiğim kadarıyla LPG'li araçta LPG'nin tamamı yanıyor. Soğutma işi eksik kalıyor. İşte burada yağlama sistemleri devreye giriyor. Teoride yağlama sistemi ile yanma odasında yanmamış sıvı bırakmış oluyorsunuz, bu da oda sıcaklığının benzine yaklaşmasını sağlıyor.

    LPG yandığında elde edilen enerji ile benzinle elde edilen enerji arasında %15'ten fazla bir fark var. Ancak LPG'li araçlar %15 civarında daha çok tüketime sahipler. Bu da odada yakıtın tamamının yanması ile açıklanıyor.

    Benim aracımda alaşım sübaplar var. Prins yağlamalı sistem var. 20.000km'dir LPG'liyim. Bir sıkıntı yok. Benzinden farkını hissedemiyorum. Çok hayal meyal bir tepki eksikliği var. Nispeten çok yol yapan bir araç. Aracım Sorun çıkardığında buraya yazarım.

    Boxer motorlarda silindirler yanlarda olduğu için, sübap ayarı yapmak için motorun lifte alınması gerekiyor. Ancak benim arabada sübap ayarı 100.000km'de bir yapılıyor. Ben LPG'nin bunu 60.000km'lere düşüreceğine inanıyorum. Göreceğiz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    65 bin km LPG'li Astra H (Z motor) kullanmış biri olarak ve servislerden edindiğim bigilere dayanarakOpel grubu Z16XEP-R motorlar için şunu söyleyebilirim;LPG ayarı çok çok önemli,kullanım tarzı önemli.Özel servisler bu işi çakallığa vurup en ufak teklemede ya da ayarsızlıkta süpaplar gitmiş diyor.Bizzat başıma geldi.Arabadaki alt devirdeki teklemeyi Opel forumundaki bir arkadaşın muhteşem anlatımlarıyla çözmüştüm.Halbuki gittiğim servis suçu direkt süpaplara bağlamıştı.
    Arkadaşlar,bilhassa Opel kullanan arkadaşlar,en küçük sıkıntıda motor açtıran ustalara itibar etmeyin.Süpap dediğiniz malzeme 200-250 liradır.1500 lira fiyat çıkaran ustaların kazancını szi hesaplayın.Sorun bakalım ustalardan birine kaç kere süpap değiştirdiniz diye.Ohoooo hocam çok değiştirdik diyeceklerdir.Ve ustalar şunu söyler;40 binde değiştirdiğimiz de oldu,100 binde değiştirdiğimiz de.O zaman sıkıntı LPG ayarı ile ilgili demek ki,kullanımla alakalı.
    Önce araştırın arkadaşlar,100 bini deviren twinport sahibi var forumlarda,onun süpaplarda niye bir şey yok?
    Ha oldu ya 70binde değitirdiniz süpapları,benzinle yapacak olduğunuz zararı fazlasıyla telafi ediyor.Ben uğraşmam süpapla müpapla derseniz 3 4 bin fazla verin dizel alın.

    Astra h 6000 kmde iken prins+ valve care taktirdim 50000kmdir lpgli sorun cikmadi simdiye kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    65 bin km LPG'li Astra H (Z motor) kullanmış biri olarak ve servislerden edindiğim bigilere dayanarakOpel grubu Z16XEP-R motorlar için şunu söyleyebilirim;LPG ayarı çok çok önemli,kullanım tarzı önemli.Özel servisler bu işi çakallığa vurup en ufak teklemede ya da ayarsızlıkta süpaplar gitmiş diyor.Bizzat başıma geldi.Arabadaki alt devirdeki teklemeyi Opel forumundaki bir arkadaşın muhteşem anlatımlarıyla çözmüştüm.Halbuki gittiğim servis suçu direkt süpaplara bağlamıştı.
    Arkadaşlar,bilhassa Opel kullanan arkadaşlar,en küçük sıkıntıda motor açtıran ustalara itibar etmeyin.Süpap dediğiniz malzeme 200-250 liradır.1500 lira fiyat çıkaran ustaların kazancını szi hesaplayın.Sorun bakalım ustalardan birine kaç kere süpap değiştirdiniz diye.Ohoooo hocam çok değiştirdik diyeceklerdir.Ve ustalar şunu söyler;40 binde değiştirdiğimiz de oldu,100 binde değiştirdiğimiz de.O zaman sıkıntı LPG ayarı ile ilgili demek ki,kullanımla alakalı.
    Önce araştırın arkadaşlar,100 bini deviren twinport sahibi var forumlarda,onun süpaplarda niye bir şey yok?
    Ha oldu ya 70binde değitirdiniz süpapları,benzinle yapacak olduğunuz zararı fazlasıyla telafi ediyor.Ben uğraşmam süpapla müpapla derseniz 3 4 bin fazla verin dizel alın.

    Astra h 6000 kmde iken prins+ valve care taktirdim 50000kmdir lpgli sorun cikmadi simdiye kadar.

    Ben de 65 bin km kullandım,tek sorun LPG pompa ağzından bazen kaçırıyordu,onu değiştirdim.Ama hemen her filtre değişiminde ayarlarına baktırdım.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.