Şimdi Ara

Sübap erimesi konusu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
5
Favori
39.843
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: rosea

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.

    Bu mesaj dikkatimi çekti.Bende 2010 otomatik civic var 75 bin km oldu 30 binde lpg taktırdım.Bu bahsettiğiniz problem bende var '' İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor'' hatta ilk 10 dakika motor soğukken özellikle araçta ani fren yaptığımda araç stop ediyor.Benim sorunumda sübap erimesimidir ?

    Aynı sorun aynı araçla kardeşimdede var ama onda daha 10 bin km oldu lpg takılalı. :(

    Civiclerde herhangi bir sübap sorunu mevcut değil diye biliyorum.

    Aracınızda başgösteren arızalar klasik lpg yan etkileri, sübap erimesiyle alakası yok bence.

    Sakladığım yorumlar arasında, şöyle bir bilgi mevcut.
     Sübap erimesi konusu

    Bilgi için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    65 bin km LPG'li Astra H (Z motor) kullanmış biri olarak ve servislerden edindiğim bigilere dayanarakOpel grubu Z16XEP-R motorlar için şunu söyleyebilirim;LPG ayarı çok çok önemli,kullanım tarzı önemli.Özel servisler bu işi çakallığa vurup en ufak teklemede ya da ayarsızlıkta süpaplar gitmiş diyor.Bizzat başıma geldi.Arabadaki alt devirdeki teklemeyi Opel forumundaki bir arkadaşın muhteşem anlatımlarıyla çözmüştüm.Halbuki gittiğim servis suçu direkt süpaplara bağlamıştı.
    Arkadaşlar,bilhassa Opel kullanan arkadaşlar,en küçük sıkıntıda motor açtıran ustalara itibar etmeyin.Süpap dediğiniz malzeme 200-250 liradır.1500 lira fiyat çıkaran ustaların kazancını szi hesaplayın.Sorun bakalım ustalardan birine kaç kere süpap değiştirdiniz diye.Ohoooo hocam çok değiştirdik diyeceklerdir.Ve ustalar şunu söyler;40 binde değiştirdiğimiz de oldu,100 binde değiştirdiğimiz de.O zaman sıkıntı LPG ayarı ile ilgili demek ki,kullanımla alakalı.
    Önce araştırın arkadaşlar,100 bini deviren twinport sahibi var forumlarda,onun süpaplarda niye bir şey yok?
    Ha oldu ya 70binde değitirdiniz süpapları,benzinle yapacak olduğunuz zararı fazlasıyla telafi ediyor.Ben uğraşmam süpapla müpapla derseniz 3 4 bin fazla verin dizel alın.

    Yorumunuza katılıyorum Euro5 motor ve yüksek ısıya dayanıksız sübaplar 2-3 yıldır gündemde Bu süre içerisinde bu problem sürekli gündemde fakat mutlaka vardır ben gömemişimdir herhalde bu problemle karşılaşan insanlarda görmedim Çevresindekilerin bu problem ile karşılşatığını yazanlar var fakat bahsettiğiniz gibi sorun sübaptan da olabilir klasik lpg sıkıntıları da olabilir Birçok marka/model için geçerli olan bir durum ve lpg siz aracın az olduğu günümüzde forumlarda bu konudan muzdarip onlarca kişi görmemiz gerekirdi diye düşünüyorum Sorun çıkmaz demiyorum tabiki bu işin uzmanı değilim ama belli km den sonra her lpg li aracın karşılaşabileceği sorunlardan çok daha sıkıntılı olabileceğini de düşünmüyorum En azından yıllardır montajı yapıldığı söylenen tsi/fsi motorlar gibi sorunlu olacağını da düşünmüyorum




  • Aracım lpg'li değil. Fakat! rastladığım yorumlar dan çıkarttığım sonuç: "İyi bir Kit, iyi bir montaj ve iyi bir USTA" en önemli faktörler.

    Aracı kullanan kişinin sürüş karakteri de, sorunun baş gösterme süresini etkileyen büyük etkenlerdendir. Diye! düşünüyorum.
    Süreki ağresif kullanım, yüksek devir çeviren bir araç ile sakin sürüş sergileyen bir aracın, etkenlerinin aynı olmaması gerek...

    *BRC'nin ve Landi Renzo'nun son yazılımlarında belli bir devirden sonra(sanırım ayarlanabiliyor) bir miktar oran da benzin püskürtülerek,
    oluşacak yüksek sıcaklığın aşağıya çekilmesi hedeflenmekte.
    Bu yazılım ile bir miktar yakıt ekonomisinden ödün verilse de, sorunun çıkma olasığını maksimum seviyeye taşıması açısından bana
    mantıklı geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rosea

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.

    Bu mesaj dikkatimi çekti.Bende 2010 otomatik civic var 75 bin km oldu 30 binde lpg taktırdım.Bu bahsettiğiniz problem bende var '' İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor'' hatta ilk 10 dakika motor soğukken özellikle araçta ani fren yaptığımda araç stop ediyor.Benim sorunumda sübap erimesimidir ?

    Aynı sorun aynı araçla kardeşimdede var ama onda daha 10 bin km oldu lpg takılalı. :(

    Yeni civiclerin motorları doğru miktar yakıt konusunda çok hassas.Emisyon aralığı çok az.Bu nedenle yeni civiclere orta sınıf değil üst kaliteli, selenoid valfli olmayan enjektörlü sistem takılmalı ve kalibrasyon ayarı iyi yapılmalı.Bunlar ise üst kalite ürün ve iyi bir ustayla mümkündür. Orta sınıf bir kitte civicte problem çıkma ihtimali çok artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kallus -- 28 Aralık 2012; 20:25:23 >




  • Eski aracım Fiesta 56.000 km'de bu sorundan dolayı üst kapak açtırdı... Hatta daha önce sorun baş göstermesi daha önceydi.. LPG 21.000 km'de takıldı.. Yani nerdeyse 30.000 Km'de sübaplarda sorun oldu...
    Konuda yanlış yönlendirme yapmayın derim..

    Ayrıca üstkapak açılan bir motor ne kadar içinize siner orası ayrı benim sinmedi sattım...
  • Şu anda Japon bir SUV aramaktayım. CRV nin eski kasalarını araştırırken bizim usta CRV lerin LPG de subab erittiğini bu konuda RAV4 e yönelmemi söyledi. Bilginize...
  • Yeni Kasa Honda City i 60.000 km de bu sebebten sattım.subap şangırtısı geliyordu devamlı.Subap ayarında baktılarki subaplar uzamış tepeye dayanmış artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    65 bin km LPG'li Astra H (Z motor) kullanmış biri olarak ve servislerden edindiğim bigilere dayanarakOpel grubu Z16XEP-R motorlar için şunu söyleyebilirim;LPG ayarı çok çok önemli,kullanım tarzı önemli.Özel servisler bu işi çakallığa vurup en ufak teklemede ya da ayarsızlıkta süpaplar gitmiş diyor.Bizzat başıma geldi.Arabadaki alt devirdeki teklemeyi Opel forumundaki bir arkadaşın muhteşem anlatımlarıyla çözmüştüm.Halbuki gittiğim servis suçu direkt süpaplara bağlamıştı.
    Arkadaşlar,bilhassa Opel kullanan arkadaşlar,en küçük sıkıntıda motor açtıran ustalara itibar etmeyin.Süpap dediğiniz malzeme 200-250 liradır.1500 lira fiyat çıkaran ustaların kazancını szi hesaplayın.Sorun bakalım ustalardan birine kaç kere süpap değiştirdiniz diye.Ohoooo hocam çok değiştirdik diyeceklerdir.Ve ustalar şunu söyler;40 binde değiştirdiğimiz de oldu,100 binde değiştirdiğimiz de.O zaman sıkıntı LPG ayarı ile ilgili demek ki,kullanımla alakalı.
    Önce araştırın arkadaşlar,100 bini deviren twinport sahibi var forumlarda,onun süpaplarda niye bir şey yok?
    Ha oldu ya 70binde değitirdiniz süpapları,benzinle yapacak olduğunuz zararı fazlasıyla telafi ediyor.Ben uğraşmam süpapla müpapla derseniz 3 4 bin fazla verin dizel alın.

    Astra h 6000 kmde iken prins+ valve care taktirdim 50000kmdir lpgli sorun cikmadi simdiye kadar.

    Ben de 65 bin km kullandım,tek sorun LPG pompa ağzından bazen kaçırıyordu,onu değiştirdim.Ama hemen her filtre değişiminde ayarlarına baktırdım.

    Sanırım benim de başıma gelmek üzere. Araç 72 bin küsür. Ekotek 1.6 motor. Trafiğe çıkmadan LPG takıldı Landrenzo marka. Araç 2-3 hafta önce ilk marşta zor almaya başladı. 2012 Kasımda garanti bittikten 2-3 hafta sonra bu sorunla karşılaşmak tuhaf bir zamanlama oldu.
    Trafiğe çıkmadan dönüşümü garantili yapan Landrenzo bayi olan Olgun Oto yu aradığımda direk garantiniz bitmiş ancak garanti kapsamı dışında bakabiliriz dediler.

    Götüreceğim bakalım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedeefendi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    65 bin km LPG'li Astra H (Z motor) kullanmış biri olarak ve servislerden edindiğim bigilere dayanarakOpel grubu Z16XEP-R motorlar için şunu söyleyebilirim;LPG ayarı çok çok önemli,kullanım tarzı önemli.Özel servisler bu işi çakallığa vurup en ufak teklemede ya da ayarsızlıkta süpaplar gitmiş diyor.Bizzat başıma geldi.Arabadaki alt devirdeki teklemeyi Opel forumundaki bir arkadaşın muhteşem anlatımlarıyla çözmüştüm.Halbuki gittiğim servis suçu direkt süpaplara bağlamıştı.
    Arkadaşlar,bilhassa Opel kullanan arkadaşlar,en küçük sıkıntıda motor açtıran ustalara itibar etmeyin.Süpap dediğiniz malzeme 200-250 liradır.1500 lira fiyat çıkaran ustaların kazancını szi hesaplayın.Sorun bakalım ustalardan birine kaç kere süpap değiştirdiniz diye.Ohoooo hocam çok değiştirdik diyeceklerdir.Ve ustalar şunu söyler;40 binde değiştirdiğimiz de oldu,100 binde değiştirdiğimiz de.O zaman sıkıntı LPG ayarı ile ilgili demek ki,kullanımla alakalı.
    Önce araştırın arkadaşlar,100 bini deviren twinport sahibi var forumlarda,onun süpaplarda niye bir şey yok?
    Ha oldu ya 70binde değitirdiniz süpapları,benzinle yapacak olduğunuz zararı fazlasıyla telafi ediyor.Ben uğraşmam süpapla müpapla derseniz 3 4 bin fazla verin dizel alın.

    Astra h 6000 kmde iken prins+ valve care taktirdim 50000kmdir lpgli sorun cikmadi simdiye kadar.

    Ben de 65 bin km kullandım,tek sorun LPG pompa ağzından bazen kaçırıyordu,onu değiştirdim.Ama hemen her filtre değişiminde ayarlarına baktırdım.

    Sanırım benim de başıma gelmek üzere. Araç 72 bin küsür. Ekotek 1.6 motor. Trafiğe çıkmadan LPG takıldı Landrenzo marka. Araç 2-3 hafta önce ilk marşta zor almaya başladı. 2012 Kasımda garanti bittikten 2-3 hafta sonra bu sorunla karşılaşmak tuhaf bir zamanlama oldu.
    Trafiğe çıkmadan dönüşümü garantili yapan Landrenzo bayi olan Olgun Oto yu aradığımda direk garantiniz bitmiş ancak garanti kapsamı dışında bakabiliriz dediler.

    Götüreceğim bakalım..

    Zannedersem aracınız Classic 111.yıl diye geçen H kaslardan.Bu araçların motor kodu A ile başlıyor,öncekiler Z16XEP-R diye.Sizinkinde magnezyum alaşımlı süpap var.Ama 73 bin km gayet iyi kullanmışsınız bence.1000 TL civarı bir rakama süpap değişimi yaparlar zannedersem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedeefendi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    65 bin km LPG'li Astra H (Z motor) kullanmış biri olarak ve servislerden edindiğim bigilere dayanarakOpel grubu Z16XEP-R motorlar için şunu söyleyebilirim;LPG ayarı çok çok önemli,kullanım tarzı önemli.Özel servisler bu işi çakallığa vurup en ufak teklemede ya da ayarsızlıkta süpaplar gitmiş diyor.Bizzat başıma geldi.Arabadaki alt devirdeki teklemeyi Opel forumundaki bir arkadaşın muhteşem anlatımlarıyla çözmüştüm.Halbuki gittiğim servis suçu direkt süpaplara bağlamıştı.
    Arkadaşlar,bilhassa Opel kullanan arkadaşlar,en küçük sıkıntıda motor açtıran ustalara itibar etmeyin.Süpap dediğiniz malzeme 200-250 liradır.1500 lira fiyat çıkaran ustaların kazancını szi hesaplayın.Sorun bakalım ustalardan birine kaç kere süpap değiştirdiniz diye.Ohoooo hocam çok değiştirdik diyeceklerdir.Ve ustalar şunu söyler;40 binde değiştirdiğimiz de oldu,100 binde değiştirdiğimiz de.O zaman sıkıntı LPG ayarı ile ilgili demek ki,kullanımla alakalı.
    Önce araştırın arkadaşlar,100 bini deviren twinport sahibi var forumlarda,onun süpaplarda niye bir şey yok?
    Ha oldu ya 70binde değitirdiniz süpapları,benzinle yapacak olduğunuz zararı fazlasıyla telafi ediyor.Ben uğraşmam süpapla müpapla derseniz 3 4 bin fazla verin dizel alın.

    Astra h 6000 kmde iken prins+ valve care taktirdim 50000kmdir lpgli sorun cikmadi simdiye kadar.

    Ben de 65 bin km kullandım,tek sorun LPG pompa ağzından bazen kaçırıyordu,onu değiştirdim.Ama hemen her filtre değişiminde ayarlarına baktırdım.

    Sanırım benim de başıma gelmek üzere. Araç 72 bin küsür. Ekotek 1.6 motor. Trafiğe çıkmadan LPG takıldı Landrenzo marka. Araç 2-3 hafta önce ilk marşta zor almaya başladı. 2012 Kasımda garanti bittikten 2-3 hafta sonra bu sorunla karşılaşmak tuhaf bir zamanlama oldu.
    Trafiğe çıkmadan dönüşümü garantili yapan Landrenzo bayi olan Olgun Oto yu aradığımda direk garantiniz bitmiş ancak garanti kapsamı dışında bakabiliriz dediler.

    Götüreceğim bakalım..

    Zannedersem aracınız Classic 111.yıl diye geçen H kaslardan.Bu araçların motor kodu A ile başlıyor,öncekiler Z16XEP-R diye.Sizinkinde magnezyum alaşımlı süpap var.Ama 73 bin km gayet iyi kullanmışsınız bence.1000 TL civarı bir rakama süpap değişimi yaparlar zannedersem.

    Aracın motoru Ekotek 113 bg(83kw) olan 1.6XER, tam araç modeli sanırım Cruze_EU_MY10-1 olarak geçiyor. Yani astralar için kullanılan motorlardanmış.

    Ne yazık ki ben Cruze konusunda da yazdığım gibi 52 binde almıştım aracı. Ben seri kullansam da aracı sıkıştırmam yani ideal kullanmaya çalışırım. Başından beri bende olsa belki daha fazla giderdi diye düşünüyorum.
    Üzerindeki kit zaten GM nin ilk zamanlar önerdiği ve nispeten pahalı kitlerden LandRenzo. Ben de supap sorununu maalesef aldıktan sonra öğrendim. İş yoğunluğundan dolayı hala götüremedim. Çekişte normalden öte bir sıkıntı yok ama araç soğuk iken ilk çalışma da neredeyse almayacak gibi oluyor.
    Garantisi de bittiği için çıkacak masraftan korkuyorum bakalım ama buradan bilgi verebilirim.

    Daha önce subap değişimi yapmış olan arkadaşlar bilgi verebilirlerse çok sevinirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedeefendi_

    Geçenlerde forumda bir arkadaşa da problemin sübap erimesi olduğu söylenmiş fakat başka bir usta lpg sistemi ile bir parçayı değiştirerek sorunu halletmiş

    Birkaç yere sormadan hemen sübap değişimine gitmeyin Ben Ankara da lpg dönüşümü konusunda iyi bir firmadan bu konuda bilgi almıştım Sübapları 1500 tl ye değiştiriyorlarmış ve en az 100.000 km sıkıntı yaşanmayacağını belirtmişti
  • Ben LPG'yi 100bin km kadar kullandım, 55binde taktım, 155binde arabayı sattım; daha ilk aldığımdan beri sübap ayarsızlığı vardı. İlk çalıştırmadan gaza geçene kadar araç gaz yemiyordu falan, mutlaka benim subaplarda ayarsızlık vardı... Ama 100bin iyi dayanmıştı. Satan naptı bilmiyorum, araç gaza geçince saat gibi çalışıyordu.

    LPG takılmaz, ben bir daha arabaya binmem İETTye binerim yine LPG li araca binmem... 100bin kullandım yeter

    Makine mühendisiyim diye çok savundum artık hayatta savunmam da... LPGli araç mı olur arkadaş? Elin oğlu 5000cc araçlara binsin, ben LPGliye iş mi lan bu?
  • arkadaslar konuyu açtigimi bile unutmusum ama şoyle hizlica bi okudum önce size magnezyum subaplarin erime sebeplerinden bahsedeyim, bu subaplar(yeni nesil arabalarda sadece subaplar magnezyum degil bu arada) yuksek isiya çelik kadar dayanikli degil lpgnin yanma isisi benzinden yuksektir bu yuzden subap erime problemi lpg takildiginda daha çok baş gostermektedir. benzindede ayni problem yaşanabilir hiç bie parça omurluk degildir, bu problemler çelik subapli araclardada yasanabilir ama olma ihtimali daha dusuk ve zordur. ben hala çelik subap degisiminden yanayim ve lpgciler, yetkili servislerde her gelen araca bunu oneriyor valve care yerine çelik subap çok çok daha etkili ve kesin cozum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subap erimesi konusunda bu sitede uzun zamandır yazılmamış ama Google amcadan arama yaptırınca ilk çıkan ve baya bi konuşulup tartışılan site bu olsa gerek. Burada ve diğer sitelerde okuduğum kadarıyla aynı belirtileri gören çoğu arkadaş ilk önce benim gibi buji,buji kablosu,bobin, akü,regülatör gibi parçaları değiştirmekle işe başlamış. Ama acı son her değişimden sonra kendini belli etmiş. LPG'nin ilk intikamlarından biri: SUBAP ERİMESİ (KAÇAĞI,UZAMASI VS)
    Ben şuan halen çırpınma aşamasındayım. Aracım 2004 Mazda 6. Otomatik 2.0 motor. Şuan 187.000 km'de. ( Tabi km orijinalse )
    Aracı 1 ay önce aldım. Test usta vs aracı ilk alırken bilinmiyor tabi bu problemleri. Bu subap erimesi belirtileri aktif olarak o aracı kullanan kişiyle ve o kişinin dürüstlüğüyle alakalı birazda.
    Yaşadığım sıkıntılar..
    1.Sabah tek marşta çalışıyor. 200-300 metre sonra bir yokuşa denk geliniyor,biraz gaza basılıyor,yokuştan aşağı inerken tekleme vs olmadan stop etmiş oluyor.
    2.Bir sonraki sabah aynı deneme daha dik yokuşta deneniyor. Yokuşa süratle girmezseniz gazı kökleseniz de araç gaz demiyor.Sanki ayağınız gazda değilmiş gibi araba yerinde kalıyor. Traktör gibi çalışıyor. Vitesi boşa al,gaza bas. 1-2 metre gidiyor. Bu işlemi bi kaç kez daha yapıyorsun.En sonunda 100 metrelik yokuşa gelince araç stop ediyor.
    3.Denemelere devam. Aracın yaklaşık 6-7 dakika rölantide çalışması ve hararet göstergesinde ibrenin tam ortaya gelmesiyle birlikte o çıkamadığım yokuşu patinaj yaparak çıkıyorum.Stop-gaz yememe vs. yok.
    4. Yaklaşık 400 km boyunca LPG'yi iptal ettirdim ve sadece benzinde kullandım.Ara sıra motor sıcakken yolda giderken bir anda stop ediyor ve trafikte çok ciddi kaza yapma noktasına geliyordum. Bu durum LPG kullanırken oldu ve stop etmeden 3-4 km önce aracın rölantisinde oynamalar oldu. Bir anormallik olacağı belliydi ve dediğim gibi yolda giderken hiç tekleme vs yapmadan araç stop etti.Allah korudu. Aracın LPG'sini iptal ettirdikten sonra bu rölanti oynaması,motor sıcakken stop asla olmadı. Olacak gibi de görünmüyor.
    5. Aracın motor arıza lambası yanıyor ve hep aynı hatayı veriyor. 1.silindir tekleme hatası. Bunun üzerine çok çok çok güvendiğim ustam kompresyon testi yaptı. 1.silindir 95 diğer silindirler 150 çıktı ve subap kaçağı var üst kapak açılacak dedi. Conta subap vs 1500 tl istedi. Ama arkadaşlarımın aşırı ısrarıyla başka bir ustaya gösterdim. O usta da kompresyon ölçtü. Tüm silindirler 110 çıktı dedi. Motorun tek bir vidasını hadi kurcalatma,aracını 500 km kadar sadece benzinde kullan dedi. Kafam allak bullak oldu.
    6.NOT: Aracın gaz kelebeğini çok güvendiğim ustama temizlettim. Adaptasyon bunlarda olmaz dedi ama sadece sabahları stop eden araç bu gaz kelebeği temizliğinden sonra aynı gün 3 kez motor sıcakken stop etti.

    Değerli arkadaşlarım,bu konuda tecrübesi olan kardeşlerim. Kafam çok karışık. Araç mazda olduğu içi üst kapak açılınca daha büyük sıkıntılar olmasından korkuyorum. Forumdan araştırdığım kadarıyla üst kapak açıldıktan sonra dikiş tutmayan araçlar da var. Sizin yorumlarınıza gerçekten ihtiyacım var. Aracı bu şekilde kullanmamım bir zararı var mı acaba? Motoru 3-5 dakika ısıtınca problem yok. Biraz daha benzinde kullandıktan sonra mecburen LPG'yi aktifleştireceğim. Aracın 400 km şehir içi yakıt ortalaması 12.4 lt. Yani 55 kuruş. LPG'de iken 28 krş yakıyor.
    NOT: Dİğer arkadaşlar aracın çekişinden düşüş var diyorlar ama ben bu araçla Zonguldak-Ankara arasında 170 yaptığım yollar oldu.
    Şimdiden teşekkürler.
    İsmim Murat-Ankara'da Öğretmenim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konu ile bağlantılı olarak aşağıdaki linki incelemeni tavsiye ediyorum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_103752088/tm.htm
  • mehmet0761 M kullanıcısına yanıt
    Kardeşim subaplar eridiyse, iş işten geçmiştir. Artık. O araç benzinlede kullansa motor soğukken stop eder, rampalarda çekmez. Subapları çelik yaparsın bundan sonra dikkatli kullanıp gaz ayarını yaptırırsın. Opel astra h araçlarda subap eritmesi 50 bin km den sonra kendini belli eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @murys biraz geç olmuş ancak subap değişimi öneririm. Zaten akü, buji, kablolar, bobin, kelebek vs diğer tüm ateşleme ve yakıt sistemi ekipmanlarına baktırmışsınız. Kompresyon testinde de garip sonuç almanızın sebebi subap sorununa işaret ediyor. Yeterli basınç sağlanamıyor. Bir de soğuk motor, rampa vs gibi zorlu şartlar denk gelince subaplardaki kayıplar artacak araç saçmalamaya başlayacaktır.
    Üst kapak açılacak ve mevcut subaplarınız çelik subaplar ile değişecek. Bu işlemi iyi bir ustaya yaptırmakta fayda var. Malzemeler aslında çok pahalı değil. İşçilik çok tutuyor. Bu işlemi nadir yapan ustalardan ziyade konuyu bilen ve daha tecrubeli olan bir usta tercih edin. Araca binmeye devam edecekseniz kafanız rahat olacaktır.
  • Benim aracımda 2012 model Opel Astra H kasa 6000 kilometre de iken landirenzo LPG takıldı şu an kilometre 89 binde en ufak bir sorun yok şu anda maşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.