Şimdi Ara

Sübap erimesi konusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
5
Favori
39.761
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaslar hala subap erimesinden dolayi lpg takmayan arkadaslar valve carelerden medet umanlar var subap erimesi onemli bi konu degil 60 bin km sonra eridigini farz etsek o zamana kadar yaptigin ekonomiyle yeni celik subaplar takarak (1500) yolunuza sorunsuiz devam edersiniz yaglama sistemi tamamen sacmalik 400 lira istemeler dahada sacma, bu konuda bilgilenmeni icin acilmis bi konudur..
    iyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Cehaletin lüzumu yok.


    Subapları hafif alaşımdan üretilen araçlarda bu sorun çıkıyor, her LPG'li araçta değil. Ona bakarsan benimde bugüne kadarki tüm araçlarım LPG'li idi ve en ufak bir sorun yaşamadım. Ama subaplarım magnezyum felan değildi.

    Yeni nesil araçlar sıkıntı yaratıyor daha çok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhlisgöktaş

    arkadaslar hala subap erimesinden dolayi lpg takmayan arkadaslar valve carelerden medet umanlar var subap erimesi onemli bi konu degil 60 bin km sonra eridigini farz etsek o zamana kadar yaptigin ekonomiyle yeni celik subaplar takarak (1500) yolunuza sorunsuiz devam edersiniz yaglama sistemi tamamen sacmalik 400 lira istemeler dahada sacma, bu konuda bilgilenmeni icin acilmis bi konudur..
    iyi günler

    Peki erime olduğunda yolda mı kalıyoruz? Yoksa yavaş yavaş motorda sıkıntı kendini belli ediyor mu? Cehaletimi mazur görün. Özellikle güvenlik açısından merak ediyorum.
  • 60 bin km gittiği neye dayanarak iddia ediliyor?

    20binde sübapları bitiren araçlar mevcut.

    Yukarıda arkadaşın sorusuna gelince, birdenbire değil yavaş yavaş sorunlar doğmaya başlıyor. İlk etapta motor ilk marşta çalışmamaya başlıyor sonrasında rölantide titreşimli çalışmaya başlıyor en son safhada yani artık zurnanın ZORT dediği yerde ise motor artık çekişten düşmeye ve son hız yüzde 30 kadar düşmeye başlıyor. O dakikadan sonrada yeni subap takımının siparişi geçilse iyi olur.
  • palavra bunlar . şişecamda 10 yıl lpgli araç kullandık, hep şehirlerarası kullanıldı hiçbir şey olmadı. 290 binde satıldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    palavra bunlar . şişecamda 10 yıl lpgli araç kullandık, hep şehirlerarası kullanıldı hiçbir şey olmadı. 290 binde satıldı.


    Cehaletin lüzumu yok.


    Subapları hafif alaşımdan üretilen araçlarda bu sorun çıkıyor, her LPG'li araçta değil. Ona bakarsan benimde bugüne kadarki tüm araçlarım LPG'li idi ve en ufak bir sorun yaşamadım. Ama subaplarım magnezyum felan değildi.

    Yeni nesil araçlar sıkıntı yaratıyor daha çok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    palavra bunlar . şişecamda 10 yıl lpgli araç kullandık, hep şehirlerarası kullanıldı hiçbir şey olmadı. 290 binde satıldı.


    Cehaletin lüzumu yok.


    Subapları hafif alaşımdan üretilen araçlarda bu sorun çıkıyor, her LPG'li araçta değil. Ona bakarsan benimde bugüne kadarki tüm araçlarım LPG'li idi ve en ufak bir sorun yaşamadım. Ama subaplarım magnezyum felan değildi.

    Yeni nesil araçlar sıkıntı yaratıyor daha çok.

    naber lan .

    hocam bu sübapları cacıktan üretilmiş araçları nasıl ayırt ediyorsunuz... marka olarak ürettikleri malzemeyi mi araştırıyorsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Life Eternal -- 17 Nisan 2012; 15:39:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Subapları hafif alaşımdan üretilen araçlarda bu sorun çıkıyor, her LPG'li araçta değil. Ona bakarsan benimde bugüne kadarki tüm araçlarım LPG'li idi ve en ufak bir sorun yaşamadım. Ama subaplarım magnezyum felan değildi.

    Yeni nesil araçlar sıkıntı yaratıyor daha çok.

    Hangi araçlar bunlar?

    Mesela benim aracın sübapları da bu kapsamda mı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motorda Yağ Kaçakları Varmış?
    10 yıl önce açıldı
    Subap erimesi ve tamiri
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu araçlar nasıl ayırt ediliyor sorusuna gelince, piyasaya çıkan araçların sübapları tek tek incelenmiyor tabiki.

    Zamanla kullanıcı şikayetleri geldikçe kendiliğinden bir veribankası oluşuyor.

    Şuana kadar ki araştırmalarıma göre Mazda'nın 1.6 ve 2 litre benzinli motorları ile Opel'in 2010 sonrası tüm yeni nesil ECOTEC'lerinde bu sorun mevcut. Dolayısı ile Cruze'da dahil buna.

    @kocaballi

    Sizle ilgili bir durum yok rahat olabilirsiniz. Hatta piyasada lpg'ye en uyumlu motor sizdeki araçta.
  • euro 4 normu ile üretilen araçları bilmiyorum ama euro 5 normuna uygun motorlu araçların bildiğim kadarıyla tamamı hafif alaşımlı subablara sahip, emisyon değerlerine tutturabilmek için,
  • Toyota ve Honda'da sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Subapları hafif alaşımdan üretilen araçlarda bu sorun çıkıyor, her LPG'li araçta değil. Ona bakarsan benimde bugüne kadarki tüm araçlarım LPG'li idi ve en ufak bir sorun yaşamadım. Ama subaplarım magnezyum felan değildi.

    Yeni nesil araçlar sıkıntı yaratıyor daha çok.

    Hangi araçlar bunlar?

    Mesela benim aracın sübapları da bu kapsamda mı?


    Bildiklerimden bazıları Opel'in 1.6T ve 1.4T motorları, Mazda 6'daki 2.0 atmosferik motor, Mondeo'daki 1.6 atmosferik motor. Bunlarda magnezyum alaşımlı subaplar var ve LPG nin ısısı fazla geldiği için belli bir kilometre sonra eğilme yapıyorlar. Fark edilmezse motor tamamen ölebiliyor. İnsignia Team sitesinde olmuştu buna benzer bir durum yanılmıyorsam.

    VW'nin 1.6 atmosferik motorunda böyle bir durum olmaması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozcanpht -- 17 Nisan 2012; 16:19:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    @kocaballi

    Sizle ilgili bir durum yok rahat olabilirsiniz. Hatta piyasada lpg'ye en uyumlu motor sizdeki araçta.

    İlginiz için teşekkürler...

    ancak, bana rahatsızlık vermese de, bahsettiğiniz o sorunların bazılarını (bazen motor ilk marşta çalışmıyor, rölantide titreşimli çalışma mevcut), ben yaşıyorum o nedenle sorayım dedim...




  • Bayılıyorum şu insanlara. Orjinal olsun diye boyada tırnak kadar işlem olsa kıyameti koparırlar. Adam motoru açıp, sübapları değiştircek LPG ile kullanımdan yandıktan sonra. Bir de üstelik, bütün tüketim, emisyon ve performans testleri hafif alaşımlı sübaplara göre yapılmış motora çelik sübap takacak.

    Motor açılmış ama. Olsun boyası orcinal, yepisyeni

    Kesin çözüm bulunana kadar LPG ile uyumlu bir araç almak daha mantıklı. Opel için konuşursak Euro 4 - Z16 ile başlayan motorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    @kocaballi

    Sizle ilgili bir durum yok rahat olabilirsiniz. Hatta piyasada lpg'ye en uyumlu motor sizdeki araçta.

    İlginiz için teşekkürler...

    ancak, bana rahatsızlık vermese de, bahsettiğiniz o sorunların bazılarını (bazen motor ilk marşta çalışmıyor, rölantide titreşimli çalışma mevcut), ben yaşıyorum o nedenle sorayım dedim...


    Yalnız wv'nin 1.6 102hp'lik motorunun lpg de sübaplarla ilgili herhangi bir sıkıntısı olmasa da, bu bahsettikleriniz de az çok lpg ile ilgili sorunlar.


    İlk marşta çalışmama sorunları için benzin deponuzdaki benzin miktarını kesinlikle çeyrek deponun altına düşürmeyin ve benzin pompasının püskürtme basıncını kontrol ettirin.

    Rölantideki devir titremesi için ise sanayide şöyle detaylı bir boğaz kelebeği temizliği yaptırın ve rölanti regülatörünü bir kontrol ettirin. Eskisi gibi olacaktır muhtemelen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Yalnız wv'nin 1.6 102hp'lik motorunun lpg de sübaplarla ilgili herhangi bir sıkıntısı olmasa da, bu bahsettikleriniz de az çok lpg ile ilgili sorunlar.

    İlk marşta çalışmama sorunları için benzin deponuzdaki benzin miktarını kesinlikle çeyrek deponun altına düşürmeyin ve benzin pompasının püskürtme basıncını kontrol ettirin.

    Rölantideki devir titremesi için ise sanayide şöyle detaylı bir boğaz kelebeği temizliği yaptırın ve rölanti regülatörünü bir kontrol ettirin. Eskisi gibi olacaktır muhtemelen.

    İlginize teşekkürler,

    zaten bu hafta bakıma girecek aracım, bu dediklerinizi de kontrol ettiririm....




  • euro 5 normuna uygun olması için magnezyum alışımlı uygulanıyor ben performansta bi düşüş olacağını sanmıyorum, bi arkadaş 20 binde eriyor demiş kullanıma göre değişiyor tabiki bu erime ama erimedende değiştirilebilir, subap erimesinin belirtilerinide bi arkadaş vermiş doğrudur performans düşer rolantide dengesizlik titreme olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Subapları hafif alaşımdan üretilen araçlarda bu sorun çıkıyor, her LPG'li araçta değil. Ona bakarsan benimde bugüne kadarki tüm araçlarım LPG'li idi ve en ufak bir sorun yaşamadım. Ama subaplarım magnezyum felan değildi.

    Yeni nesil araçlar sıkıntı yaratıyor daha çok.

    Hangi araçlar bunlar?

    Mesela benim aracın sübapları da bu kapsamda mı?


    Bildiklerimden bazıları Opel'in 1.6T ve 1.4T motorları, Mazda 6'daki 2.0 atmosferik motor, Mondeo'daki 1.6 atmosferik motor. Bunlarda magnezyum alaşımlı subaplar var ve LPG nin ısısı fazla geldiği için belli bir kilometre sonra eğilme yapıyorlar. Fark edilmezse motor tamamen ölebiliyor. İnsignia Team sitesinde olmuştu buna benzer bir durum yanılmıyorsam.

    VW'nin 1.6 atmosferik motorunda böyle bir durum olmaması lazım.

    LPG'nin ısının fazla gelmesinden dolayı subapların eridiğinden emin misiniz?
    LPG'nin enerjisi daha düşük değil miydi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metalok

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet ozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocaballi

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Subapları hafif alaşımdan üretilen araçlarda bu sorun çıkıyor, her LPG'li araçta değil. Ona bakarsan benimde bugüne kadarki tüm araçlarım LPG'li idi ve en ufak bir sorun yaşamadım. Ama subaplarım magnezyum felan değildi.

    Yeni nesil araçlar sıkıntı yaratıyor daha çok.

    Hangi araçlar bunlar?

    Mesela benim aracın sübapları da bu kapsamda mı?


    Bildiklerimden bazıları Opel'in 1.6T ve 1.4T motorları, Mazda 6'daki 2.0 atmosferik motor, Mondeo'daki 1.6 atmosferik motor. Bunlarda magnezyum alaşımlı subaplar var ve LPG nin ısısı fazla geldiği için belli bir kilometre sonra eğilme yapıyorlar. Fark edilmezse motor tamamen ölebiliyor. İnsignia Team sitesinde olmuştu buna benzer bir durum yanılmıyorsam.

    VW'nin 1.6 atmosferik motorunda böyle bir durum olmaması lazım.

    LPG'nin ısının fazla gelmesinden dolayı subapların eridiğinden emin misiniz?
    LPG'nin enerjisi daha düşük değil miydi?

    Bir forumdaş benim anlatabileceğimden çok daha güzel anlatmış :

    quote:

    Orijinalden alıntı:

    Lpg, benzine göre oktan hesabında 108 oktana tekabül eder.
    Basit kimya, bir tepkimede bileşenlerden biri büyüdüğünde açığa çıkan bileşen de büyür.
    Motorumuza ne giriyor x atm hava y cm3 benzinx(z oktan)=Güç + atık gaz + sıcaklık
    Hava aynı, litre bazında lpg daha fazla yandığından y değeri artıyor, lpg 108 oktan olduğundan z değeri de artıyor.
    Buna bağlı olarak tork(sıralı sistemde tork artışı söylemi buradan gelir), atık gaz ve sıcaklık artar.
    Benim bilgim bu yönde, yanlışım varsa ve düzeltilirse minnettar olurum ki yanlış bilgilendirmeyelim.




  • ...
  • Enteresan
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.