Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.721
Cevap
66
Favori
432.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • erceerce kullanıcısına yanıt
    Belki Legacy yine gelmeyebilir bile. Outback kesin gelir ama dediğine katılıyorum, bayağı gecikmeli olur diye düşünüyorum...
  • Evet arkadaşlar;
    Outback mi Forester mi, az mı yakar çok mu yakar derken Forester XT almış bulunmaktayım. Pazartesi günü biniyoruz kısmetse. Biliyorum yakıt biraz üzecek belki ama duruşu, gidişiyle o bir Subaru sonuçta. Senede 10-15 bin bilemedin en fazla 20 bin yapacak olan benim gibi biri için dizel alıp kafadan 10 bin lira civarı peşin vermektense o parayı benzine veririm daha iyi dedim aldım gitti. Ayrıca donanım özelliklerinden bazıları (her ne kadar multimedya ekran, navigasyon, park sensörü gibi şeyler TR ye gelen araçlarda kırpılsa da) outback ten bit tık ileri.
    Sonuç olarak aldık bakalım. Allah hepinize nasip etsin.
  • zeytinpark kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 2.0 XT alan arkadaşlar;

    1- Ne kadara aldınız? Bayiler ne kadar indirim yapıyor?
    2- Yakıt nasıl?
    3 - Ses sistemi nasıl?

    almayan arkadaşlardan fiyat için bilgisi olan varsa yazabilir mi? Şu an listede 121 gözüküyor;110'a bırakırlar mı???
  • donniedarko kullanıcısına yanıt
    Subaru'nun bu sene en çok atmosferik motorlu olan satılır tahmini ve bu sebeple ayda 3-4 adet gelen XT düşünüldüğünde, fiyat iskontosu almanız çok zor. Ben Nisan 2013'de sorduğumda XT için Ağustos'ta teslim ederiz demişlerdi.

    Yakıtla ilgili ne desek yanlış olur. Çünkü sizin rotanıza ve kullanımınıza göre çok değişiklik gösterebilir. Ama broşür bilgilerinden yola çıkarak denilebilir ki, şehir içinde atmosferik versiyonundan %25-30 daha fazla yakacaktır. Ben de atmosferik CX-5 var ve tüketim verileri atmosferik yeni Forester ile aynı. Bir de 2.5 turbo Forester var. Aynı rotada, aynı sürücü ile şehir içi kondisyonlarında CX-5'ten %40 fazla tüketiyor. Yeni turbo'da hacmin 2 lt'ye düşmesi ve CVT tüketim için avantaj. Ancak yüksekliğin ve ağırlığın artması da dezavantaj.

    Harman Kardon XT'de oldukça tatminkar. Tüm hoparlörlerin kapılarda yer aldığı bir sistemden daha iyi sonuç alamazsınız. Ancak yüksek seslerde kapılardan plastik vibrasyon sesleri gelebiliyor. Bu hemen hemen her araçta böyledir. Aşırı yüklenmediğiniz sürece fiyatına göre gayet yeterli bir sistem. Bu arada ön kapılar altında yer alan birer mid-bass (woofer) ve yukarısında yer alan birer tweeter, arka kapıların altında birer geniş bant (component) ve üstünde tweeterlar ile toplam 8 hoparlör var.

    Benim CX-5'teki Bose set up da çok benzer. Ön kapılar altta birer woofer, üstte tweeter, arkalar altta geniş bant komponentler, üstte tweeterlar + ön konsol üstünde bir tane mid ile toplam 9 hoparlör.

    Bu gibi sistemlerde düşük frekansların ağırlığını ön kapılardaki woofer'lar çektiği için, yüksek seslerde kapı vibrasyon sesleri olmaması çok zor. Kapıların mükemmel bir kalite ile üretilmiş ve çok iyi izole edilmiş olması lazım. O da bu sınıfta biraz zor.

    Müzik dinleme keyfinizi bilmiyorum ama eğer bir customs uygulamadan veya Harman Kardon Logic 7, Mark Levinson, Rocford Fosgate gibi bir sistemden gelmiyorsanız, keyif alacağınızı düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Subaru'nun bu sene en çok atmosferik motorlu olan satılır tahmini ve bu sebeple ayda 3-4 adet gelen XT düşünüldüğünde, fiyat iskontosu almanız çok zor. Ben Nisan 2013'de sorduğumda XT için Ağustos'ta teslim ederiz demişlerdi.

    Yakıtla ilgili ne desek yanlış olur. Çünkü sizin rotanıza ve kullanımınıza göre çok değişiklik gösterebilir. Ama broşür bilgilerinden yola çıkarak denilebilir ki, şehir içinde atmosferik versiyonundan %25-30 daha fazla yakacaktır. Ben de atmosferik CX-5 var ve tüketim verileri atmosferik yeni Forester ile aynı. Bir de 2.5 turbo Forester var. Aynı rotada, aynı sürücü ile şehir içi kondisyonlarında CX-5'ten %40 fazla tüketiyor. Yeni turbo'da hacmin 2 lt'ye düşmesi ve CVT tüketim için avantaj. Ancak yüksekliğin ve ağırlığın artması da dezavantaj.

    Harman Kardon XT'de oldukça tatminkar. Tüm hoparlörlerin kapılarda yer aldığı bir sistemden daha iyi sonuç alamazsınız. Ancak yüksek seslerde kapılardan plastik vibrasyon sesleri gelebiliyor. Bu hemen hemen her araçta böyledir. Aşırı yüklenmediğiniz sürece fiyatına göre gayet yeterli bir sistem. Bu arada ön kapılar altında yer alan birer mid-bass (woofer) ve yukarısında yer alan birer tweeter, arka kapıların altında birer geniş bant (component) ve üstünde tweeterlar ile toplam 8 hoparlör var.

    Benim CX-5'teki Bose set up da çok benzer. Ön kapılar altta birer woofer, üstte tweeter, arkalar altta geniş bant komponentler, üstte tweeterlar + ön konsol üstünde bir tane mid ile toplam 9 hoparlör.

    Bu gibi sistemlerde düşük frekansların ağırlığını ön kapılardaki woofer'lar çektiği için, yüksek seslerde kapı vibrasyon sesleri olmaması çok zor. Kapıların mükemmel bir kalite ile üretilmiş ve çok iyi izole edilmiş olması lazım. O da bu sınıfta biraz zor.

    Müzik dinleme keyfinizi bilmiyorum ama eğer bir customs uygulamadan veya Harman Kardon Logic 7, Mark Levinson, Rocford Fosgate gibi bir sistemden gelmiyorsanız, keyif alacağınızı düşünüyorum.

    Merhaba,

    Bugün öğleden sonra Forester'a bakmaya gittim (Ankara).

    test aracı olarak xt olmadığı için test etmedim, 150liliği kullanmak istemedim.

    Öncelikle aracın boyutları güzel, içi ferah, arka diz mesafesi çok iyi, bagaj büyük. Ancak nedense malzeme kalitesini sevemedim, tamam bu sınıfta beklentim çok değil ama yine de sevemedim nedense. Özellikle orta konsol çok demode geldi. Harman Kardon ses sistemi ise tam bir hayal kırıklığı oldu. 2012 C180'imdeki standard ses sistemi inanın 2-3 kat daha iyi, hem ses kalitesi hem de ses seviyesi olarak (ayarları ile oynadım, yine de olmadı.).

    Aslında fiyatı güzel, 110-115'e alınabilir ama kalite, 2. el ve yakıt düşündüyor insanı.

    Bu arada CX5 bana çok daha kaliteli gelmişti. Sanki daha donanımlı da, bence 150 beygirlik alınacaksa cx5 tercih edilebilir gibi geldi, tamamen subaru uzmanı olmayan görüşü bu.




  • donniedarko kullanıcısına yanıt
    Ben her iki markayı da kullanan ve beğenen biri olarak kesin fikrimi size ifade edeyim. CX5, Subaru Forester'dan daha iyi bir otomobil. Daha donanımlı, daha performanslı, daha kaliteli. Sürüşü de çok daha keyifli ve sportif. CX5'e tek üstünlüğü awd sisteminin uzun süreli hafif arazi koşullarına daha uygun olması. 2.0 atmosferikler arasında 10 kere tercih yapsam, 10 kere CX5 tercih ederim. Ancak performanslı otomobilleri seven birisi olarak ve tüketimi õnemsemeyen birisi olarak, işin içine turbo girdiğinde tercihim eksiklerine rağmen Forester olurdu. Eksiklikler neler;
    1-Ne yazık ki iç mekanı küçük kardeş Impreza ve XV'den birebir alıyor. XV sinıfı için başarılı olan iç mekan bu sınıfa yetmiyor.
    2-Koltukların yan desteği neredeyse hiç yok. Bu güçte bir araçta virajlarda sürüş keyfini kaçırıyor.
    3-Bu sınıf ve fiyatta araçta standart multimedya ekranı ve navigasyon yok.
    4-Merceksiz xenon farlarda çok fazla aydınlatma kaybı olduğu halen õğrenilemedi mi? Diğer firmalar halojenler için reflektõrlü, xenonlar için mercekli üretim yaparken, Subaru neden bu konuda ısrar ediyor?
    5-CX5 ve sınıfındaki hemen hemen tüm yeni modellerde mevcut olan ve hatta euroncap değerlendirmelerine bile dahil edilen, otomatik şehir içi frenleme sistemi, şerit ayrılma uyarısı, kõr nokta geri gõrüş sistemi gibi modern güvenlik donanımları neden buraya getirilmiyor?

    C serisi aracın standart müzik sistemini kullanmış birisi olarak, Harman Kardon ile ilgili yorumunuza katılamayacağım. Çünkü E serisinde bile standart müzik sistemi aynı ve ben zayıf buluyorum. Ama sonuçta müzik bu ve tamamen sübjektif yorumlarım. Sonuçta õnemli olan sizin keyif almanız kullanıcısı olarak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 12 Kasım 2013; 7:27:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • mustafa abi diyorsa doğrudur..kesinlikle... ama abi naçizane hayalkırıklığımı belirtmekten geçemicem..http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mazda/cx-5 iihs de dökülmüş be abi.....yakıştıramadım mazda ya bunu....aynı testlerde forester top safety pick+ yani en üst dereceyi almış...sen diyorsun ya subaru lükse ve rahata, yeni motorlara para harcamıyor..güvenlikten de ödün vermiyor..
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Mehmet Hocam,

    Bu konu benim esas uzmanlık alanım. Türkiye'de de sayılı kişilerden olduğumu söylersem ukalalık olmaz sanırım. Bu konuya zaman zaman yer veriliyor burada ve ben hep bir şeyler yazmak istiyorum. Ancak sonra vaz geçiyorum. Çünkü bir başladık mı, sayfalar sürer, buna vaktim yetmez. Hatırlarsan subaruclubtr'da arkadaşlara yardımcı olmak için başlattığım symmetrical awd tipleri başlığı herhalde 30 sayfayı bulmuş ve 51.000 üzerinde hit almıştı. Buna açıkçası tekrar cesaretim yok. Ancak sana özet olarak aşağıda bazı başlıkları yazayım. Yıllardan beridir söylüyorum bunları;

    1- Subaru çeliği ve birleştirme teknolojilerini çok iyi bilir. Dünya'nın en rijit şasilerini Subaru üretir.

    2- Dünya'nın en rijit şasisini üretmek güvenli bir otomobil olmak için yeterli midir? Hayır!

    3- Subaru'nun EuroNcap, Jcap, Ancap, Adac, NTHSA ve IIHS testlerini nasıl değerlendiriyorum genel olarak? Çok çok iyi ama yeterli değil. Mükemmel şasi, kaza güvenliği mükemmel alınmış mekanik aksam (örneğin boxer motor kabinin altına daha rahat kayabiliyor) mükemmel koordine pasif güvenlik sistemleri (özellikle hava yastıkları zamanlamaları mükemmel) ancak sürücü ve yolcu dizlerini ve sakat kalmalarını önleyici kokpit alt dizaynında halen eksikleri var. Örneğin yanal kamçı etkisini düşürecek elektro/mekanik donanım kullanımında eksikleri var. Bu konularda da Volvo çok ileride.

    4- IIHS testleri sadece örneklem testleridir şu anda. ABD pazarı için resmi test kuruluşu NHTSA'dır. Örneğin Avrupa'da EuroNcap resmi test kuruluşudur ama ADAC da benzer testleri yapar.(burada resmi derken, hükümetler tarafından da desteklenen (özerk oldukları halde) ve otomotiv endüstrisinde veri kabul edilen)

    5- IIHS'in çok büyük bir ciddiyetle farklı bir test uygulamasını çok değerli buluyorum. Yıllardır ısrarla söylüyorum. Tüketim test parkurları ve çarpışma test kriterleri o kadar uzun zamandır aynen uygulanıyor ki, çocukları test çözme pratiğine alıştırmak gibi, üreticiler de gerçekten ekonomik araçlar ve gerçekten çok dayanıklı şasilerden ziyade, test kriterlerine göre hazırlanıyor. En ufak bir test kriteri değişikliği de doğal olarak farklı sonuçlara yol açıyor. IIHS testi bu açıdan çok değerli. Sınavda ne çıkacağını ezberlemiş öğrenciyi ters köşeye yatırmak ve bir dahaki sınava daha iyi hazırlanmasını sağlamak gibi. Ancak IIHS testinin şasi rijitliğini test etmek dışındaki gerçekçiliği çok sorgulanır. Bu testteki ana amaç aracın planlı deformasyon bölgesini üzerinde barındıran şasi kollarını ıskalayan bir kazada, aracın yaşam kabininin ne reaksiyon vereceği üzerine. Peki ama kazanın kuvveti planlı deformasyon bölgesi tarafından emilemediğine göre, yani kinetik enerjinin aniden sona ermesi sonucu meydana çıkan enerji dönüşümünün nerede başka enerjiye dönüştürüldüğü veya sönümlendiği kontrol edilmedikçe, bu veriler tek başlarına bir şey ifade etmez. Anlaşılır söyleyeyim; kaza sırasında emniyet kemeri tarafından yolcuların göğsüne uygulanan güç nedir? Siz doktor olduğunuz için bilirsiniz. Kaza sırasındaki tek ölüm sebebi sıkışma sonucu travmalar değildir. Göğüs kafesi oluşan yükü taşıyamazsa, kırılabilir ve çok sağlam bir kabinde iç kanamadan kayıplar yaşanabilir.

    6- IIHS testini bu sebeple ben üreticileri uyandırmak, şaşırtmak, daha fazlasını yapmalarını teşvik etmek açısından çok değerli buluyorum. Örneğin NTHSA önden çarpışma testlerini 64 km/h süratle tam cephe sert duvara çarpılacak şekilde yapıyor. EuroNcap ise %40 offset (yani ön kısmın %40'ını) yarı sert deforme olabilen bir duvara 64 km/h olarak yapıyor. Bu farklı testlerin sebebi, geçerli oldukları ülkelerdeki farklı kaza meydana gelme istatistikleri. IIHS ise yine 64 km/h hızla %20 offset bir deneme yapıyor. Yani EuroNcap bir sollama kazası simüle ederken, IIHS sürücünün aracını kurtarmaya çalıştığı ve direksiyonu kırdığı bir kazayı simüle ediyor. Peki öyle mi? Sürücünün kaçınma manevrası yaptığı bir araç tamamen dikine bir açı ile mi çarpışır? Eğer bu testin daha gerçekçi olması isteniyorsa, aracın kendi tekerlekleri ile değil, kayar bir platform üzerinde açılı bir şekilde hareket ettirilerek çarpıştırılması gerekirdi. IIHS testinin bu yönüyle ciddi bir kaza istatistiği taşıdığını düşünmüyorum, yine de üreticilerin daha geniş spectrum'da olayları ele almaları için yararlıdır. Bu sıra dışılığı birinin yapıp, sıradanlığı bozması iyi oldu.

    7- Mazda CX-5'in aldığı sonuç dökülmek olarak adlandırılabilir mi? Hayır! Çünkü bu kasa değişik ülkelerde birçok çarpışma testinden çok yüksek başarı ile ayrılmış bir kasadır. Üstelik IIHS testinde de en düşük notları 'poor' ibareli araçlar aldığı halde (yani zayıf) CX-5 marjinal (yani sınırda geçer not) almıştır. Aslında bu testten iyi not alan araç sayısı da bir elin parmakları kadar ki, bunlardan ikisi Subaru; Impreza/XV ailesi ve yeni Forester. (bu arada iyice belirteyim Yeni Forester) Bu testler önceki kasalar hakkında fikir vermiyor. Değişik kasalar değişik çarpışma testlerinde farklı sonuçlar verebilir. Örneğin Forester IIHS'te CX-5'e göre daha iyi sonuç almasına rağmen, EuroNcap testinde önden çarpışma sürücü ve yolcu koruma bölümünde CX-5'in 94 puanına karşı yanılmıyorsam 91 puana sahip. Tam olarak euroncap.com'dan kontrol edilebilir, belki yanlış hatırlıyor olabilirim. CX-5 tampon referans demirinde, yani oluşan kaza yükünü aracın diğer tarafına da aktararak sönümleyen ve insanların göğüs kafesi üzerindeki yükü azaltan çelik donanımda 1.800 MpA ile bir rekor sahibidir. IIHS testlerinde bu bölümün ıskalanması sonucu ortaya çıkan veriler de bu durumda bir ilginç paradox haline geliyor.

    8- Kaza güvenliği sadece pasif güvenlik midir? Yani kaza meydana geldikten sonraki koruma mıdır? Yoksa kazaya karışmayı engelleyici aktif güvenlik donanımı da aynı miktarda önemli midir? EuroNcap'in şehiriçi otomatik frenlemeyi bile değerlendirmeye başladığı alanda, araçları kazaya karıştırmamaya yönelik donanımlar da en az, karıştıktan sonra korumaya yönelik donanımlar kadar önemlidir. Zaten bu sebeple EuroNcap ve Thatcham gibi kurumlar ESC (ESP) testleri de yapmaya başladılar. Bu testlerde youtube'dan yeni Forester ile CX-5'i izleyebilirsin. İzledikten sonra bana yazabilirsin aradaki farkları. Bu konuda bir ilginçlikte Türkiye pazarında var. CX-5'de şehir içi otomatik frenleme standart olarak sunuluyor Türkiye'de. EuroNcap testlerinin yapıldığı Avrupa pazarında Subaru eye-sight mevcutken (opsiyonel bile olsa, bunu bilmiyorum) ama Türkiye'de yok.

    Bak gördün mü özetleyeyim dedim, ne kadar sürdü! Yani yeni Subaru Forester da, yeni Mazda CX-5 de, modern anlamda güvenilir, kendinizi içlerinde emniyette hissedeceğiniz güçlü ve iddialı araçlar sınıflarında. IIHS testleri sonucu ortaya çıkarır ki, Subaru yaşam kabini sağlamlığında çok ekstra kaliteye sahip bir markadır. Sadece Mazda'ya karşı değil, hemen hemen her üreticiye karşı ve kendisine en yakın ve hatta çok yakın firma da Volvo'dur. Bunun dışında birkaç markadan sadece birkaç modelden daha bahsedilebilir.

    Ama sadece IIHS testlerini baz alarak ve EuroNcap gibi değerli kuruluşların testleri tamamen ihmal edilerek bir aracın emniyetli veya emniyetsiz olduğu söylenemez. Öyle olsaydı, Subaru'nun önümüzdeki sene satışlarının 700 bin adet seviyesinden 20 milyon adet seviyesine çıkması beklenirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 12 Kasım 2013; 10:25:35 >




  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Bu arada ne oldu Legacy?
  • hocam ne diyebilirim ki ellerinize sağlık....sağolun..
  • hocam anadolu da bir laf var ölüyü çok yıkarsan...anladınız...çok pazarlık ettik adamı bıktırdık vazgeçti satmaktan..
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Daha fazla da yazılabilir de gerek yok.www.iihs.org sitesinde araçların testlerini açıp, daha sonra önce smalloverlap front, daha sonra moderateoverlap front kısımlarındaki, technical measures kısmlarına tıklarsanız eğer, çok iyi kıyaslamalar yapacaksınız. Doktor olarak teknik terimleri daha da iyi anlayacaksınız. İki aracın verilerini karşılaştırdığınızda moderateoverlap ve smalloverlap karşılaştırmasını ayrı ayrı yapınız. Çok güzel bilgilere erişebilirsiniz.

    Orada sizin düşündüğünüz kasaların da moderate overlap testleri var. Yeni kasalar ile bunları karşılaştırınız, test sonrası kasanın görüntüleri benzer olduğu halde, bu değerlerin farklılığını gözlemleyiniz lütfen. Bu durum bu testlere farklı bir gözle bakmanızı ve değerlendirmenizi sağlayacak.




  • şimdi baktım verilere....legacy 2009 ve yeni kasayı (2014) karşılaştırdım....yeni kasada değerler daha iyi abi yanılıyor muyum?
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Bilmem, spesifik olarak bu modellere bakmadım.

    Sadece sana söylemek istediğim; kaza sonrası görüntüleri benzer olan araçlarda da yaralanma riski veya iç organ yaralanmalarından dolayı ölüm, yaralanma ve sakat kalma oranları farklı olabilir. Kaza testleri sonuçlarını değerlendirirken yaşam kabini sağlamlığı önemli bir unsurdur. Diğer önemli unsurlar ise; Aracın darbe sönümleme ve darbe yükü aktarma teknolojilerinin kalitesi/dizaynı (ki darbe emme teknolojileri öncelikle şasi üstündeki dizaynlardır ama Volvo gibi gelişmiş markalar elektro/mekanik destek sistemleri de kullanıyor Whips gibi), aracın emniyet kemeri gergi sistemi, yük sınırlama sistemi, hava yastığı sistemleri gibi, vücudun darbe almasını önlemeye ve üzerine binen yükün azaltılmasına yönelik donanımlar ve bu donanımların koordinasyon/zamanlama kalitesi, kaza sırasında mekanik akşamların kabin içine girmesini engellemeye yönelik tedbir ve teknolojiler, Kaza sonrası yangın önlemeye yönelik sistemler, kaza sonrası yolcuların araçtan kendilerinin çıkabilmesini sağlayan teknolojiler (örneğin kaza testinden sonra kapı kilit mekanizmalarının kendiliğinden açılması ve kapıyı açmak için gereken güç miktarı), eğer kendisi çıkamıyorsa, kolayca kurtarılmasına yönelik tedbirler vb...

    Yani üreticilerin her yeni jenerasyonda ilerletmeye çalıştığı şeyler sadece Yaşam kabini sağlamlığı değil. Bütün bu unsurları tek tek ele alıp, geliştirmeye çalışırlar. Farkındaysan göğüs üzerine binen, kafanın, boynun dizlerin, omuzların, bacakların, ayakların maruz kaldığı kuvvetlerin hepsi değerlendiriliyor.


    Modern otomobiller o kadar komplike dizaynlar ki, garip sonuçlar olabilir. Örneğin A aracı small overlap testinde daha başarılı bir sonuç alabilir. Ancak B aracı da moderate overlap testinde daha başarılı sonuç alabilir.

    Hakikaten Volvo ve Subaru'yu tebrik etmek lazım. Bu işi hakikaten çok iyi yapıyorlar.




  • aynen abi, söylediğin değerlendirmelere dikkat etmemiştim... özellikle onlara baktım şimdi...ortopedist olduğum için özellikle dikkatimi çekti uyluk, kaval kemikleri hasarı, omuz savrulma çok ayrıntılı ölçümler var....direksiyonun kabine doğru ne kadar hareket ettiği gibi ayrıntılı ölçümler bile var..
  • Mustafa abi, yine merakla okuduk.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo güvenliği sadece kendi ürettiği araçların içindekilerini koruma ile sınırlandırmayıp kazaya karışan diğer araçlardaki kişilerin güvenliğini de düşünen bir firma. Mesela XC60 biraz yüksek bir araç olduğu için binek araçlar gibi yere yakın araçlarla bir kazayla karşılaşması durumunda karşısındaki aracın ön darbe emici barlarının darbeyi karşılayamayacağını düşünerek yere yakın araçların darbe emici barlarına denk gelecek şekilde XC60'a fazladan darbe sönümleyici bar eklemişler. V40 ile yayalar için hava yastığı teknolojisini çıkardı. Hatta aracın bütün gövdesini saran hava yastığı ile yaralanmaların ve hasarların etkisini azaltacak bir teknoloji üzerinde çalışmalar yapıyorlar. Subaru da güvenlik konusunda böyle hassasiyeti gösteren çalışmalar yapsa...
  • Abi teknik bilgim yok ama bazen okuyoruz, örneğin 800MpA için de yüksek dirençli çelik deniyor ama Mazda örneğinde olduğu gibi 1800 MpA gibi değerler de var. Bunları nasıl değerlendirmek gerekiyor, şasi tipi de önemli sanırım. Örneğin CX5 ile Forester'ı bu konuda karşılaştırabilir miyiz?
    Bazen 2 teker, 3 teker testler oluyor hani o sırada aracın kasılmasını göstermek için kapıları açıp kapatıyorlar. Benim kapılar da açılıp kapanıyor ama örneğin bagaj kapağının kapanmadığı durumlar oluyor. Bu strese aracı fazla sokmamak gerekir sanırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    EuroNcap'ta da benzer detaylı enformasyon var. Örneğin önden çarpışma testinden sonra Forester A direği 3mm, CX-5'inki ise 4mm geri kaymış. Mesela yeni Ford Kuga'nın 10 mm den fazla kaymış. Bunlar önemli bilgiler. Araçlar her zaman testlerdeki gibi 64 km/h ile çarpışmayacak ama bu verilerden yaklaşık daha yüksek hızlarda ne olacağını çıkartıyorsunuz.

    Mesela pedal geri ve yukarı hareketleri ayak ve bacak yaralanmalarında en önemli etkendir. EuroNcap'ta pedalların ne kadar geri/yukarı hareketlendiğini okursan, üreticinin katlanan pedal sistemleri gibi, ikincil yaralanma önleme teknolojilerini ne kadar başarıyla kullanıp, kullanmadığını öğrenebilirsin.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.