Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.721
Cevap
66
Favori
432.179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2013 Gladyatörleri oylaması başlamış Subaru oylarınız bekliyor

    http://www.oddgladyator.com/web_2837-2_1/votes.aspx
  • İlker Selam.

    2013 turbo Forester ile, 2007 turbo Forester arasındaki farkları doğru yazmışsın. Tabi ki, iki araç arasında 2 jenerasyon ve 6 yıl var. Bu sebeple yeni aracın iç mekan kalitesi ve donanım, güvenlik unsurlarının daha önde olmasından doğal bir şey yok. İç ve dış dizayn için yorum yapamam, çünkü kişiye bağlı sübjektif kavramlar.

    Ancak senin de dediğin gibi, bu güç ve performanstaki bir araçta VTD yerine ATS kullanımı, arazideki VDC'nin zafiyetlerinin önüne geçebilmek adına arka LSD kullanımına devam edilmesi iyi olurdu. CVT şanzıman ise, 2013 Forester'da gördüğümüz CVT şanzıman türünün en iyisi ve bugün bundan iyisi mümkün değil CVT olarak. Ancak ben 2.0 atmosferik model de test ettim. Ve gerçekten hiç beğenmedim, ne dediysem daha önce aynı görüşteyim. Sendeki 4 ileri klasiği bile tercih ederim ki, sendeki şanzımanın 6 ileri yeni bir versiyonu harika olurdu. Yine de CVT'nin düşük devir torku çok yüksek olan turbo versiyon ile ve Outback turbo dizel ile daha uyumlu olduğunu ve kullanımda daha keyifli olduğunu düşünüyorum. Yine de yeni üyelerinizden birinin hızın kontrolsüz bir şekilde artma eğilimi şikayeti ve bir diğerinin motor freni eksikliği şikayetlerinin hepsi bundan kaynaklı. Şanzımanın yapısından gelen şeyler bunlar.

    Tekraren söyleyeyim, ben CVT'nin XV gibi, 2.0 atmosferik Forester gibi önceliğin konfor ve ekonomi olduğu modellerde çok iyi bir teknoloji olduğunu düşünüyorum ama halen 2.0 turbo Forester'da VTD, ve hatta arka Torsen LSD (viskoz bile değil) ve BRZ'deki gibi 6 ileri çok modern ve teknolojik bir tork konvertörlü şanzıman diyorum.

    Bugünkü güncel (2013) turbo Forester altının yerden daha yüksek olması ve X-Mode gibi yüksek awd yönetim teknolojileri ile hafif arazide 2007'den daha başarılı bir araçtır. Ama asfalt üzerindeki, özellikle de virajlı yollardaki performans sürüşlerinde 2007 karşısında daha yüksek ağırlık merkezi, önden çekiş ağırlıklı awd sistemi ve viraj çıkışlarındaki performans taleplerini frenlemeden destekleyecek arka LSD'si olmaması ile hiçbir şansı yok.

    Özetle; dizayn ve donanım konusunu sana bırakarak, bence;

    2013 elektronik donanım konusunda daha önde bir araç.
    2007 mekanik donanım konusunda daha önde bir araç.

    Bu demek değil ki, Subaru'yu tercihlerinden dolayı eleştiriyorum. Hayır, tercihlerini doğru buluyorum. Çünkü bu tercihinin sebebi, modern emisyon kurallarını karşılamak için ağırlığı azaltmak ve tüketimi düşürmek. Tabi ticari rekabet için maliyeti düşürmek de vardır. Sonuçta sınıfında herkes ATS benzeri bir awd kullanırken, VTD kullanmak çok pahalı bir opsiyon. Ancak hatırlarsan 2007 kasada 2.0 motorlularda ATS ve 2.5 turbolarda VTD vardı. Piyasada rakibi çok az bulunan turbo versiyonda VTD, LSD, Tork konvertörlü şanzıman gibi opsiyonlar kullanılabilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 20 Kasım 2013; 13:53:32 >




  • "turbo versiyonda VTD, LSD, Tork konvertörlü şanzıman gibi opsiyonlar kullanılabilirdi." bir efsane daha yaratmış olurlardı abi valla.
  • VTD Awd sistemi ile ön ve arka akslardaki güç dağılımı default ayarı %45-%55 olurken patinaj gibi durumlarda Mpt'nin devreye girmesi ile %50-%50 güç dağılımı dışında bu güç dağılımı hangi oranlarda nasıl değişmektedir? Eğer tork dağılımı Ats awd sistemindeki gibi değişiyorsa gezegen dişli orta diferansiyel ile mi yoksa Mpt ile mi sağlanıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Mustafa abi yazdığın için teşekkür ederim. Bence iç mekan kalitesi olarak da 2007 kasa hala önde gidiyor. Yeni modelin şapka gibi oturtulmuş ve elle sallayabildiğim bilgi ekranı buna bir örnek.
    Bir kaç sene sonra bile olsa müstakbel bir yeni kasa müşterisi olarak hem de Subaru sever birisi olarak kullandığı teknolojilerin yorumlarını takip etmekten keyif alıyorum.
    Ben virajlı yollarda biraz keyif için sport modda gidiyorum, azıcık gaza basınca vites düşürüp daha yüksek devirde dönmek yani arkaya biraz daha güç göndermek mümkün olabiliyor ama yol biraz bozuksa araç fazlaca yaylanarak ben Subaru da olsam yüksek bir aracım dikkat et diyor sanki. Yeni kasadaki süspansiyon ayarlarını nasıl buldunuz acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 20 Kasım 2013; 15:50:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlker ben senin kasayı bir kaç kez kullandım, şimdi de bir 2009 Comfort aldık şirkette iş ortağıma benim ısrarımla. Bayraktar Çekmeköy'de de sağolsunlar, 2013 2.0 atmosferik versiyonu uzun uzun test etme imkanı tanıdılar bana. Sana söyleyebileceğim, ne performans olarak, ne yol tutuş olarak, ne de süspansiyon konforu olarak sürücünün hissedebileceği çok büyük farklar yok. Yeni kasa daha çok senin kasanın içi dışı yenilenmiş, kalitesi arttırılmış (her ne kadar sen beğenmesen de...), donanımı arttırılmış ve CVT sayesinde tüketimi biraz düşürülmüş versiyonu gibi.

    Ancak turbo versiyon doğal olarak çok daha performanslı tabi her zaman ki gibi ve amortisör ve yay ayarları da normal versiyona göre daha sert. Yani turbonun virajlarda yatması ve yol tutuşu seninkinden bariz bir şekilde üstündür diye düşünüyorum. Ben test etmedim ama her iki versiyonu test eden arkadaşların görüşü bu yönde...




  • Forester-14 kullanıcısına yanıt
    Bu konuda subaruclubtr'da başta 'symmetrical awd tipleri' konusu olmak üzere çok çeşitli başlıklarda yüzlerce yazım var. O yazılardan okuyabilirsiniz çok detaylı olarak.

    Burada size bir takım önemli başlıkları özetleyeyim. Bildiğiniz şeyleri söylüyorsam lütfen kusura bakmayın. ATS önden çekişe göre dizayn edilmiş ve hafızasındaki programlara göre gücü arka aksla bölüşen bir sistem. Dikkat; gücü yönlendiren değil, bölüşen bir sistem. Çünkü bu sistemde bir orta diferansiyel yok. Bunun yerine sizin de dediğiniz gibi MPT isimli çok plakalı bir transfer kutusu var ki, bu kutu bir nevi şanzıman gibi çalışıyor.

    VTD sisteminde ise dişlilerinin üretimden gelen dizaynı dolayısıyla, default olarak gücü %45 öne ve %55 arkaya dağıtan bir gezegen dişli diferansiyel mevcut. Bunun yanında ayrıca gerekli durumlarda bu diferansiyeli By-Pass ederek ön ve arkayı tam kilitleyebilen MPT de yine mevcut.

    Her iki sistemde kritik anlarda yani tekerleklerde patinaj meydana geldiğinde veya gelme ihtimali olan pozisyonlarda MPT'yi kademeli veya tam kilitleyerek ön ve arka aksın birbirinden bağımsız dönmesine engel olmaya çalışıyor.

    Neden yüksek güçlü versiyonda VTD olmalı diye görüş beyan ettim? Çünkü VTD açık tipli ve gücü 45-55 dağıtan gerçek bir diferansiyele sahip olduğu için, virajlarda (tekerleklerin kaymadığı anlarda) ve hatta en sert virajlarda bile 45-55 güç dağıtımı ile dönebilir, aracınızın nötr kalmasını, yani önden veya arkadan kayma hissi vermemesini sağlayabilir, direksiyonda aşırı gücün çekme kuvvetlerini hissetmeyebilir ve hatta gaz ile aracı direkte ve kontrol edebilirsiniz.

    Hiçbir transfer kutusu viraj dönerken ortada 50-50 kilitlenme sağlayamaz. Siz gaza sadece dokunarak viraja girerseniz ciddi şekilde ön ağırlıklı bir güç dağılımına geçer. Virajda gazlarsanız, arkaya daha fazla gücü bölüştürebilir. Ancak bu hiçbir zaman 50-50 olamaz, her zaman önden çekiş daha fazla olacaktır. Neden? Çünkü orta MPT tam kilitlerse, virajlarda aracın her bir tekerleği birbirinden farklı devirler attığından dolayı, fazla devir atması gereken ama atamayan tekerlekler de kasıntı ve zıplama eğilimi baş gösterir.


    Tam anlaşılabilmesi için; ATS sisteminde MPT ünitesini tam devreden çıkarttığınızı varsayalım; araç %100 önden çekişlidir. VTD sisteminde MPT'yi tam off yaparsanız araç %45-%55 dir.




  • Awd tipleri ile ilgili yazılarınızı okumuştum yaklaşık 25 sayfalık çok değerli bir konuydu, VTD sistemini gözden kaçırmış olabilirim tekrar okuyayım. Benim asıl merak ettiğim VTD (Variable torque distribution) adından anlaşılan değişken tork dağılımlı bir awd sistemi ama MPT'nin müdahalesi ile %50-%50 tam kilitleme haricinde %45-%55 oranının değişip değişmemesiydi. Vakit ayırıp cevapladığınız için çok teşekkür ederim. Yatay motoru ile düşük ağırlık merkezi, simetrik ve rijit şasi sayesinde otomatik şanzımanlardaki ATS awd sistemi biraz kurtarıyor ama gerçek sürüş keyfi, yol tutuşu ve viraj kabiliyeti VTD'li araçlarda ve manuel şanzımanlı %50-%50 paylaşımlı (orta+arka LSD'li) araçlarda olduğunu anlıyoruz.
  • Forester-14 kullanıcısına yanıt
    ATS'nin bence önceliği güvenlik ve zorlu koşullarda çekişi arttırmak. VTD'de bu iki özelliğe sportif sürüş hissi ve keyfi de ekleniyor.

    Size ilginç bir şeyden bahsedeyim. VTD veya ATS, MPT'nin full kilitlediğini düşünün. Teoride ön tekerlekleriniz çok kaygan buz üzerinde ve arkalar ise kuru güzel asfalt üzerinde diyelim. Full gaza yüklenerek kalkış yaptınız, ne olur?

    Gücün iletilebilmesi, gücün iletilmeye çalışıldığı tekerlekteki karşı kuvvete bağlıdır, yani bu durumda sürtünme kuvvetine. Motor bu gücü üretti, bu güç bir enerji dönüşümünden ortaya çıktı ve bu güç vardan yok olamaz! Diğer bir güce dönüşmesi gerekir ki, burada beklenen lastikler dahil bütün aktarma organları üzerinde bir kısmının ısı enerjisine dönüşerek verimsizlik oranını meydana getirmesi, kalanının da otomobilin kütlesine kinetik enerji katmasıdır. Yani üretilen güç mutlaka bir yerden bir şekilde yere iletilecektir. Peki önlerde (hiçbir zaman sürtünme 0 olmaz ya!) sürtünme çok az ise ve arkalarda ise çok kuvvetli ise, bu durumda tam gaz yaptığınızda, ATS veya VTD fark etmez, gücün çoğu arka tekerleklerden yere iletilecektir. Bunun tek alternatifi MPT'nin tork transfer kabiliyetinin aktarılmaya çalışılan torka yeterli gelmeyip, ünitenin deforme olmasıdır ki, şimdiye kadar ben böyle bir şey duymadım Subaru'da. O zaman bu demektir ki, her ne kadar nadir de olsa bu fizik kondisyonların meydana gelme ihtimali, teoride ATS de arkaya bu özel kondisyonlarda %50'den fazla güç bölebilir.

    Şöyle düşünün elinizle bir arkadaşınızı çekmeye çalışın. Arkadaşınız hiç kuvvet uygulamadan size doğru yürüsün. Kolunuz üzerinde hiçbir güç oluşturamazsınız ve hatta geriye doğru düşersiniz belki de...
    Ancak bir de şöyle düşünün, arkadaşınız gelmemek için var gücüyle direniyor. Bu durumda siz kolunuz üzerinde maksimum gücü oluşturup, arkadaşınızın üzerine aktarabilirsiniz.

    Ne demeye çalışıyorum? MPT ünitesi ATS sisteminde geniş bir kilitleme aralığına ve opsiyonuna sahiptir. Çünkü aracın temeli önden çekişe ayarlıdır. MPT güç aktaramaz, sadece kilitleme yapar. Bu durumda ATS sisteminde %90-%10 ile %50-%50 arasında değişen oranlarda kilitleme yapabilir.

    Şimdi bu durumu VTD'de açıklayınca çok garip görünüyor. VTD daha gelişmiş bir sistem olduğu halde neden %45-%55 ile %50-%50 arasında çok kısıtlı bir aralıkta kilitleme yapabiliyor? gibi bir soru ortaya çıkıyor. Ancak durum broşürlerde yazdığı kadar kısa ve detaysız değil. Her ne kadar orta mekanik diferansiyelde default dişli güç aktarma oranı %45-%55 olsa da, bu diferansiyel münferiden açık tipli bir diferansiyel. Yani MPT ve VDC desteği olmasa, herhangi bir tek tekerlekte patinaj meydana gelse, gücün tamamı patinaj yapan tekerleğe gidebilir teorik olarak. MPT'nin varlığıyla bu durumda MPT duruma el koyarak orta diferansiyeli kilitliyor. Bu kilitleme sonrası da, yukarıda örnek verdiğim gibi, güç aktarımını herhangi bir donanımdan ziyade fizik kurallar sağlamaya başlıyor.

    Biraz karmaşık cevap verdim ama aslında sorunuzun kısaca cevabı; Evet VTD otomatik versiyonlar ve manuel %50-%50 olan versiyonlar sportif anlamda daha lezzetli sürüşe sahiptir.




  • Mustafa Bey, açıklamanız karmaşık değil örneklerle oldukça anlaşılır oldu tekrar çok teşekkür ederim her fırsatta böyle bilgileri bizlerle paylaştığınız için. Diğer forumda da anlattığınız ön tekerlekler buz üzerinde ve arka tekerlekler kuru zemin üzerindeyken (kapalı garajdan çıkarken ön tarafın buz üzerinde ve arka tarafın garaj içerisinde kalması durumu) üretilen gücün boşta dönen tekerleklere değil yere tutunan tekerleklere iletilmesiyle rahatça hareket edebilmesi örneği gibi, 3'lü roller üzerinde rampa tırmanma testinde (3 tekerleğin buz üzerinde ve tek tekerleğin yere tutunması durumu) yine üretilen gücün çoğunluğunu boşta dönen tekerleklere değil yere tutunan tekerleğe iletip hareket edebilme kabiliyeti gibi örneklerle hem simetrik awd sistemleri ve hem mekanik aksamlarının dayanıklılığı ile kar, buz, çamur vs. gibi yollarda kalıp hareket edemeyen veya aktarma organlarında arıza çıkaran piyasadaki diğer 4x4 araçlar arasında Subaru kalitesi ortaya çıkıyor.




  • Mustafa abi (mtutun) detaylı cevabınız için çok teşekkür ederim..

    Bugün Bursa Gemlik'ten yeni döndüm. Dün gece (zeytinpark) Alparslan abimle yeni Forester XT testine çıktık.. (işlerim geç bittiği için anca saat 21 de test etme fırsatımız oldu)

    2013 Forester XT (240ps) İzlenimlerim :

    Geçtiğimiz aylarda Subaru ANKARA buluşmamızda Bayraktar servisinden Fatih kardeşimizin vesilesiyle yeni 2.0 benzinli 150ps versiyonunu kullanmıştık. (Gençay - Zafer - Fatih vs) Aracın performansı gayet güzel kullanımı rahat ve konforluydu. Malzeme konusu sınıfının ortalamalarında gayet başarılı.

    Dün akşam bu saatlerde Alparslan abimle birlikte Gemlik - Bursa arasında güzel ve eğlenceli bir teste çıktık. İlk dikkatimi çeken cihazın pürüssüz ve rafine bir şekilde ''sessizce'' hızlanması oldu.

    Evet ''sessiz'' dedim.. Çünkü bu 240 beygirlik bir Subaru Boxer Turbo motorundan pekte beklediğim bir geri dönüş değildi açıkçası, çok şaşırdım. :o Normalde durur halden gazı kapatıp maksimum devirlerde hızlandığınızda motorun kükremesini ciğerlerinize kadar hissetmeyi beklersiniz. Adamlar bu duyguyu çok fena törpülemeyi başarmışlar. Bu egsoz emisyon normları gün geçtikçe adamın canını sıkıyor.

    Tabiki bu konu göreceli bir kavram. Konfor açısından kendinizi bu hızlanma esnasında motor sessizliği açısından neredeyse bir S320 içerisinde gibi hissediyorsunuz. Belirli bir devirden sonra derinden bir ses sizi etkilemeyi başarıyor ama beklediğimiz ses bu değil.. Bu kimine göre güzel kimine göre sportif ruha aykırı ama sorunu çözmek elimizde.. Komple egsoz sistemi değişirse bu canavar kükremeye başlar eminim..

    Hızlanma mı ? Gövde yapısı ve ödenen ücrete bakılırsa (yakın zamanda Infiniti QX45 testine katılmış biri olarak) muhteşem diyebilirim..

    Kırmızı ışıkta ilk kalkışta gaz pedalını kapattığınızda (Sport Sharp modu ile 8 ileri konumda) CVT ile çok pürüzsüz bir ivmelenme sizi karşılıyor. Bir kaç sn sonra hızlanmanın verdiği adrenalin sizi mutlu etmeye yetiyorda artıyor bile. Aynaya baktığınızda karanlık bir boşluk ile karşılaşmak güzel bir duyguydu.

    Vites geçişleri ve sport sharp modda verdiği tepkiler çok iyi ayarlanmış. Özellikle direksiyon tepkileri ve komutlara verdiği cevaplar sizi etkiliyor. Araç virajlarda güven veren bir altyapı ile kullanıcısına güzel anlar yaşatıyor. Ara hızlanmalar turbo açıldıktan sonraki hızlanma ve aynadan size selektör yapan aracın giderek ufalıyor olması tatlı bir tebessüme sebep oluyor. :)

    Konfor konusunda çok ilginç ve bir o kadar profesyonel ayarlanmış süspansiyon sistemi ile karşılaşıyorsunuz. 18 jantlar ile uyumlu ve konforlu bir darbe emiş yanında sert ayarlanmış süspansiyon hızlı girilen virajlarda çok yüksek güven duygusu veriyor.

    Şahsen bu konu üzerinde uzun uzun konuştuk ve benim böyle bir SUV için oldukça hoşuma gitti (normal bir otomobile göre yüksek olması ilk anlarda size yan yatacak hissi veriyor ancak ilk virajda durumun pek böyle olmadığını görmek sevindirici) bu arada koltukların yanal tutuşunun yetersiz olması benimde dikkatimi çekti.

    Sürüş konforu artmış performanslı bir aracı özellikle Boxer motorun verdiği pürüssüz gücü sonuna kadar hissetmek oldukça hoş bir deneyimdi. Test sonunda okadar yüklenmemize rağmen kontağı kapadığımızda 8.5lt ortalama görmek bizi oldukça şaşırttı diyebilirim.

    Bundan sonraki buluşmamız kısmet olurda gündüz olursa (10 Aralık) Fotoğraf ve video eklemeye çalışacağım.

    Alparslan abim (zeytinpark) tekrar hayırlı günlerde kullanmanı diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 21 Kasım 2013; 20:59:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Mustafa abi yazdığın için teşekkür ederim. Bence iç mekan kalitesi olarak da 2007 kasa hala önde gidiyor. Yeni modelin şapka gibi oturtulmuş ve elle sallayabildiğim bilgi ekranı buna bir örnek.
    Bir kaç sene sonra bile olsa müstakbel bir yeni kasa müşterisi olarak hem de Subaru sever birisi olarak kullandığı teknolojilerin yorumlarını takip etmekten keyif alıyorum.
    Ben virajlı yollarda biraz keyif için sport modda gidiyorum, azıcık gaza basınca vites düşürüp daha yüksek devirde dönmek yani arkaya biraz daha güç göndermek mümkün olabiliyor ama yol biraz bozuksa araç fazlaca yaylanarak ben Subaru da olsam yüksek bir aracım dikkat et diyor sanki. Yeni kasadaki süspansiyon ayarlarını nasıl buldunuz acaba?

    İlker bak senin araç neler yapmış? Çılgın adamlar ve çılgın bir SUV!

    http://www.youtube.com/watch?v=GIP3fAtWUpA




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Telif hakları sebebiyle açılamamaktadır deniyor ama farklı videolarına ulaşma imkanı buldum, çok keyif aldıkları belli, parkurların çoğu da oldukça dikkat gerektiriyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabletten bakmaya çalıştıysan açılmamış olabilir, bende açılıyor.
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Abi ben telefondan bakıyorum ama senin aramanı hala göremiyorum

    Yazıktır bu araçları orada kullanmaya, kilitli ön ve arka difransiyel koyacaksın araba kertenkele gibi tırmanacak. Mercedes G serisi
    gibi ön ve arka kilitlenebilir olmalı bu tip araziler için. Evet gidiyormu gidiyor araç lakin içim acıdı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erceerce -- 5 Aralık 2013; 14:30:56 >
  • Arkadaşlar,
    Forester'de 2014 modellerde ufak tefekte olsa değişiklikler olacak mı?Bu konuda bilgisi olan var mı?
  • Merhaba
    Bugün forester xt için kaporamizi yatırdık, buz mavisi/grisi renk aracı Cuma gunu teslim alacağız gibi görünüyor:)
    Sn Kartal 2014 modellerde bir degisiklik olmayacak.
    Özellikle mtutun ve erceerce'ye be bilgi paylaşan diğer arkadaslara teşekkürler ederim.
    Aracı aldıktan sonra da izlenimlerimi donem donem paylaşacağım...
    Selamlar
    Baris

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanmanızı dilerim:)
    Darısı bütün Subaru severlerin başına..(benim gibi)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın aracınızı kazasız belasız inşallah
  • Hayırlı olsun yeni aracınız, iyi günlerde kullanın inşallah :)
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.