Şimdi Ara

SUBARU ÜLKEMİZDE NEDEN TUTULMUYOR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
8.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu arada, LPG takmasını bilen ve daha önce çok Subaru'ya LPG takmış, kendi de LPG'li Forester ve Legacy sahibi bir Prins LPG montajcısı bulursanız (ki benimki böyle), Subaru'nun Turbosuz motorları için LPG hiç de dert değildir. Ben 87.000km'dir LPG ile kullanıyorum. LPG sebebi ile motorun aldığı hasarın gelecekte bana açacağı masraf taş çatlasın 6000TL. Şu ana kadar 26.000TL ekonomi yaptım. Performans düşüşü hissedilmiyor. Sadece gaz tepkilerinde hayal meyal bir gecikme var gibi. Ancak dert değil. %40 ekonomiye değer.

    O yüzden Subaru düşünenlere tavsiyem: 1.5 4 çeker impreza ile 1.6 motorlu C sınıfının ortalama performansını alamazsınız. 4 çekerin sebep olduğu kayıp performanstan biraz yiyor. Aracın ikinci eli zaten parlak değil. O yüzden 2.0 bakın. Alacağınız herhangi bir alternatif 1.6 aracı fena hırpalar. Üstüne 4 çekerin keyfini ve konforunu sürersiniz. LPG de taktırırsanız, ucuza alınıp, ucuza binilebilen, makul ölçüde konforlu (bir VAG'ı aratmaz yani. Bende var bir Audi, oradan biliyorum ) yakıtı adamı üzmeyen bir otomobiliniz olur.

    Hali hazırda LPG'li 1.6 veya 1.6 dizel önden çeker C sınıfı bir arabaya biniyorsanız, 2.0 4 çeker bir Subaru LPG ile bile yakıt tüketimi açısından canınızı sıkar. ALMAYIN! Ancak C sınıfı aracınıza benzin ile biniyorsanız, işte size bir fırsat: 1.6 benzinden biraz daha ekonomik bir şekilde 2.0 LPG'ye binebilirsiniz...

    C ve D sınıfında ekonomik keyif arabası yok artık. Hepimiz kalas gibi arabalara biniyoruz ve eskiden ciddi keyifli araçlara binmiş biri olarak bu durum canımı çok sıkıyor.

    Şahsi deneyimim:

    Şu anda 2011 Subaru Legacy SW 2.0i kullanıyorum. Eskiden bunun yerine Ford S-Max 2.0TDCI vardı. S-max belli devirlerde, özellikle yokuşlarda Subaru'dan daha performanslı ve çok daha ekonomikti. Subaru ise çok çok çok daha keyifli. O hantal kasa, büyük görünüm ve konfor için dizayn edilmiş amortisörlere rağmen araç S-max'tan çok daha keyifli. S-max 235 taban 18" lastik kullanıyordu. Takım maliyetini siz hesaplayın. Çok hızlı lastik eritiyordu. 35.000km dayanıyordu bir takım. Subaru 215 taban 17" lastikle çok daha iyi yol tutuyor, sürüşü daha keyifli (neden acaba? ) ve bir takım lastik 55.000km dayanıyor. Ek olarak aptal Amerikalı gibi araç kullanmanın hazzını da yaşadım. Soğuk günlerde dik yokuşlarda ıslak asfalt adamı hasta eder. Herkes debriyaja yüklenerek ya da pati çekerek kalkar, dikkat etmek gerekir vs... Bu arabada kafan rahat. Amerikan hödüğü gibi, yokuşta ışık beklerken, yeşil yandı. Kökle gazı, kalk. Pati çekmez. Kuru havada nasıl kalkıyorsa öyle kalkar. Rahat böyle, relax. Kalkışta falan hiç pati çekmediği için, hantallığına rağmen, kendinden performanslı çoğu aracı yer. Ara hızlanmalar için ise söyleyebileceğim şey şu: yüksek deviri seviyorsanız performans gene iyi. Ben harbici turbolu araçlardan inip önce turbo dizele, sonra buna bindim. O yüzden performans için red-line'a yakın devirlere çıkma fikri bana uzak.

    Değerleri söyleyeyim efendim: Ford S-max otobanda Ankara-Gebze ortalama 150 km hızla (140-160 dalgalı), ortalama 9.8lt mazot yakıyordu. Subaru 10.2lt benzin yakıyordu. Subaru LPG ile 11.7lt gaz yakıyor. Varın hesabını siz yapın. Subaru LPG ile S-max'ten bayağı bir daha ekonomik. Üstelik aynı ağırlıkta ve 4 çeker.

    Şahsen Legacy'ye CVT şanzıman ve 2.0 kombinasyonu performans olarak beni tatmin etmiyor. Ancak aynı motor manuel vites Impreza'da ilaç gibi olur. Araç alacağım zaman, ilk işim ikinci el manuel 2.0 impreza deşmek olacak...

    Bu arada performans ölçütleri tutmayabilir. Legacy SW station araç kalkışta 2003 Civic ile arayı çok fena açıyor. Hızlanma testi 50km hızla başlarsa, 120km'ye kadar başabaş hızlanıyorlar. 120'den sonra LEgacy arayı gene açıyor. Aynı test 2007 Civic ile yapıldığında 2003 Civic'e göre fark daha da belirginleşiyor. Kısaca dev anası gibi Legacy, 4 çeker ve CVT'ye rağmen ortalama üstü bir C sınıfı araçtan iyi performansa sahip. Sadece o bana yetmiyor. Sen hiç Yüksek basınç turboya sahip manuel Saab'a bindin mi? Ben dalmayı Kızıldeniz'de öğrenmişim, haberim yokmuş. Sorun bu.

    Ve tabi aracı aldığım gibi LPG montajcıma gideceğim. Enayi miyim lan ben? Vergimi veriyorum. Başkasından alamadığın, alsan da hayra harcamadığın vergiyi niye sana ikinci kere ödeyeyim? Ben bu yüzden LPG kullanıyorum. Kaçırabildiğim yerden kaçırırım. FITRATIMDA suç işlemek de yok. O yüzden legal olan her türlü vergiden sakınma hareketini yapıyorum. Sisteme genel bir alerjim var. Evde içtiğim içkimi üretiyorum mesela... Suç mu? Değil... Gümrükten geçerken hakkımdan fazla içki ile giriyorum. Cezası var mı? Yok. Benzin fiyatlarından da ümitliydim. 5.5TL'yi bulsa ethanol üretmeye başlayacaktım da işte, malumunuz, küresel güçler Rusya'ya ayar vermek için petrol fiyatını yarıya indirdi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 25 Aralık 2014; 15:48:22 >




  • Subaru’nun farklı segmentlerde yer alan modelleri Amerika Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü (IIHS) tarafından yapılan güvenlik ve çarpışma testlerini başarı ile geçerek “Yılın En Güvenli Aracı” ödülüne layık görüldü

    Haberin Linki

    http://ww.motobilim.com/2014/12/subaru-abd-nin-en-guvenli-araci-secildi.html

    http://whttp://forum.donanimhaber.com/m_100894600/f_//tm.htm#100899829




  • 95 model civarı legacy ler de parça ve usta sıkıntısı var mıdır? ankarada yaşıyorum
    mazda 626 lara da bakıyorum
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-sahibinden-subaru-legacy-195800749/detay
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-subaru-satilik-asvalt-canavari-195896237/detay

    bu da baktırmayı düşündüğüm guzu

    93-95 model 626 ile legacy kıyaslandığında parça ve usta konusunda mazda daha önde gibi
    sizin görüşleriniz nedir?




  • Forester alabilirim her an yeni espace bakliyorum nisanda gelecekmiş sanirim.

    Zira aklima yatan başka arac yok şuan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.