Şimdi Ara

Sukhoi T-50 PAK/FA 'Tehlikenin yeni adı' (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
183
Cevap
8
Favori
16.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ozqur35 kullanıcısına yanıt
    "Yukarıda bende yazacaktım elimde bir tablo vardı Mig-29'dan F-22'ye kadar her jetin radarda bıraktığı izleri gösteren onu bulamadım."

    Bunu demiştim hocam.

    Edit: Neyse hocam gerek kalmadı yinede teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 14 Ekim 2015; 21:49:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu T-50 gerçekten fena.

    Tam tehlike.
  • Ferrari kullanıcısına yanıt
    Bu arada buldum arkadaşlar. Resime şemelanması daha hoş olmuş ayrıca..

     Sukhoi T-50 PAK/FA 'Tehlikenin yeni adı'



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozqur35 -- 15 Ekim 2015; 0:49:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bill Russell

    quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    Kompozitler yüzünden son hızı mach 2.1 ile sınırlandırıldı. Seri üretime yeni motorlar yetişmiyor büyük ihtimalle 2030'a kadar güncel motorları kullanacak. Ayrıca radar kesit izi 0.5-1 m2 ye kadar yükseldi. F-22'nin ise 0.0001 m2 kesit alanı var. Neredeyse F-22'den 1000 kat daha büyük radarda. T-50 planlanan seviyede bir uçak olmayacak.

    PAK-FA için verilen değer ortalama Radar Kesit Alanı değeri, F-22'ninki ise "frontal" Radar Kesit Alanı değeri.

    Ortalama kesit alanları yaklaşık PAK-FA için 0,5m², F-22 için 0,3m² civarında. "Frontal" değerler ise minimum olarak PAK-FA için 0,0014m², F-22 için 0,00018m² şeklinde görünmekte.

    F-22 şüphesiz gizlilik alanında daha başarılı. Fakat öyle 1000 kat gibi büyük farklar da söz konusu değil.

    Uzaklaştırma aldığım için mesajına 15 gün geç cevap veriyorum. Verileri nereden aldığını bilmiyorum ama rastgele rus forumlarından alınmış gibi duruyordu. Ufak bir araştırma yaptım F-22 için belirttiğin 0.3 m2 rakamı rus askeri yetkili alexander davydenko tarafından PAK-FA için yapılan konferansta ortaya atılmış bir deli saçmasıymiş. Yani generalin deyimiyle T-50, F-22A ile neredeyse stealth kriterinde denk bir uçakmış ki neye göre böyle bir iddia ortaya atmış belli değil, zaten forum ve magazinlerde de ciddiye alınmamış.


    Şimdi gelelim gerçek dünya'ya, verdiğin "average" değeri düşündüğün gibi 360 derece kesit alanı ortalaması değil, 120 derecelik ön ve yan açısal kesit alanının ortalamasıdır. Zaten bu uçaklar için 360 derece ortalama kesit alanı gibi bir bilgi kesinlikle mevcut değil ve teorik olarak öyle bir ortalamayı hesaplayacak formulasyon da yok zaten. Yani bir uçağın ön,yan ve arka kesit alanı ortalamasını bulmak matematiksel olarak zor, pratikte böyle bir ölçümün yapılması yine radarlar tarafından mümkün değil. Bu yüzden 5. nesil savaş uaçkları için dizayn kriteri, 100-150 derecelik ön ve yan açısal kesit alanı üzerine kuruluyor. Herneyse F-22A, belirttiğim açısal sınırlar içinde -40 dBsm yani 0.0001 m2 kesit alanını yakaladı ve bilimsel olarak da kanıtlandı. Aynı şekilde Pak-fa için minimum belirli açısal rcs değeri için 0.01 m2 rakamı resmi olmamakla birlikte en iyi ihtimal olarak ortalıkta dolanmıştı. Ancak ön ve yan taraflardaki "structural discontinuity" dediğimiz ve kesit izinin logaritmik olarak artmasını sağlayan unsurlar (IRST ve L-band antenleri, kompozitlerin ve kaplamaların yerleşme açıları vb.) pak-fa da oldukça mevcut. Bu yüzden ön ve yan açısal rcs değerleri yaklaşık 0.1-1 m2 arasında olacağı düşünülüyor. Arka radar kesit alanına hiç değinmiyorum hem bu karşılaştırmada yeri yok olsa bile T-50'nin, Su-35 ile hemen hemen aynı değerleri verdiği düşünülüyor. (nozzle açıklığı ve dik yapısal açıları yüzünden). Genellemeye bakıldığında F-22 için metal bilye, F-35 için metal golf topu, T-50 içinse metal plates topu (en başta tenis topu denilmişti) büyüklüğünde bir kesit alanı karşılaştırması mevcut. Bu yüzden 1000 kat alan farkı tezim doğru oluyor.


    T-50'nin diğer dezavantajı ise IRST sistemlere karşı kaplama bulundurmamasıdır, yani T-50, IRST karşısında F-22 ve F-35 kadar gizlenemeyecek. Hoş F-22'de şimdilik IRST yok ama F-35'de mevcut. Dipnot olsun...




  • Uçak hala geliştirme aşamasında ama şu videoyu izlerseniz;

    https://www.youtube.com/watch?v=47YW7IMl9Og&list=WL&index=100


    hizmete girdikten sonrada gelişeceğini düşünürsek bu uçak karşısında F-22 ve diğer bilinen bütün savaş uçaklarının manevra kabiliyeti resmen çöp gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESOES1981TR

    Uçak hala geliştirme aşamasında ama şu videoyu izlerseniz;

    https://www.youtube.com/watch?v=47YW7IMl9Og&list=WL&index=100


    hizmete girdikten sonrada gelişeceğini düşünürsek bu uçak karşısında F-22 ve diğer bilinen bütün savaş uçaklarının manevra kabiliyeti resmen çöp gibi

    Video'yu izleyerek mi karar veriyoruz manevra kabiliyetlerine ? İkisinin de birbirine karşı avantajı var. F-22 daha hızlı, daha iyi güç/ağırlık oranına ve daha kısa dönüş yarıçapına sahip diğer tarafta T-50 3 boyutlu vektör kontrolune sahip. Ne olacağını kimse bilemez.. Aynı şeyi zamanında Mig-29 için de söylemişlerdi ben daha Mig-29'un düşürdüğü F-16 duymadım. Ama tersi düzineden fazla.




  • kullanan pilotlar rus değilse ondan duymamışsınızdır f16 düşmemesini duyduklarınız da yarım yamalak eğitime sahip uçağı sadece uçurmak tan haberdar olan tam gelişmemiş ülke pilotları olduğu için duymamanız normal yani ben f22 nin doğru düzgün bir manevra kabileti gösterdiği videosunu görmedim ayrıca bir savaş anında uçağın sınırlarının dibine kadar zorlanacağı için f22 ninde meşhur olan bakım ihtiyacı !!! uçuş süresi yani havada kalma süresi artınca pek bir anlamı olmayacak dakka başı arıza çıkaracakdır birisi 3500km menzili var diğeri 1000 ayrıca şunu unutmayın suriyede düşen f117 yi 1960 dan kalma rus yapımı sam füzesi vurdu amerikan malları bence çöpten ibarettir boşu boşuna kurmuyorlar rusyanın çevresine onca radar üslerini ben inanmıyorum f16 uçaklarımız bir sukhoi serisi uçaklar kadar kalite değil çöpten ibarettir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESOES1981TR

    kullanan pilotlar rus değilse ondan duymamışsınızdır f16 düşmemesini duyduklarınız da yarım yamalak eğitime sahip uçağı sadece uçurmak tan haberdar olan tam gelişmemiş ülke pilotları olduğu için duymamanız normal yani ben f22 nin doğru düzgün bir manevra kabileti gösterdiği videosunu görmedim ayrıca bir savaş anında uçağın sınırlarının dibine kadar zorlanacağı için f22 ninde meşhur olan bakım ihtiyacı !!! uçuş süresi yani havada kalma süresi artınca pek bir anlamı olmayacak dakka başı arıza çıkaracakdır birisi 3500km menzili var diğeri 1000 ayrıca şunu unutmayın suriyede düşen f117 yi 1960 dan kalma rus yapımı sam füzesi vurdu amerikan malları bence çöpten ibarettir boşu boşuna kurmuyorlar rusyanın çevresine onca radar üslerini ben inanmıyorum f16 uçaklarımız bir sukhoi serisi uçaklar kadar kalite değil çöpten ibarettir

    1- Rus pilotlarının en eğitimli olduğu ve mikoyan/sukhoi ailesini en iyi onların uçurabileceği safsatası nereden geldi acaba ? Elinde öyle bir argüman mı var ? Vietnamlı pilotlar patır patır F4'leri düşürürken kimse Mig-21'leri en iyi rus pilotları kullanır dememişti. Kusura bakma da bir uçağa hakim olmak tecrübe gerektirir ırk değil. Bugun orta avrupa, doğu bloğu ve ortadoğu'da bulunan pilotlar rus uçaklarına rus pilotlarından çok daha hakimler. Neden mi ? Çünkü başka şansları yok. Bugun rusya da eğitim, personel, pilot eksikliğinden kaç adet rus filosu sönümlendi ve dağıtıldı haberin var mı ? Yok tabii ki :)

    2- Bu postta F-22 ve T-50 kıyası yapmayacağım. Manevra kabiliyetine ikna olabilmesi için video isteyen biri ile ne derece tartışılabilir ki :) Ayrıca uçuş başına maliyet/bakım gerektiren tek uçağın F-22 falan olduğunu düşünüyosun heralde :) Su-30/35 bakım uçuş maliyetini araştırdın mı ? Böyle bir maliyetin altından abd çok rahat kalkar da peki Rusya kalkabilir mi ? :) Ayrıca o menziller neyin menzili anlamadım, iki uçağında savaş çarıçapı, yakıt tankları, kalkış ağırlığı ve görev uçuşuna göre 700-1500 km arasında değişiyor.

    3- Suriye de düşen bir F-117 yok. Sırbıstan'ta düşen bir F-117 var. F-117 dediğin uçak savaşçı değil, radar izi düşük saldırı uçağı. neredeyse yolcu uçağından bile yavaş bir uçak ve 20 küsür yıldır hizmet ettiler. Birinci ve ikinci körfez savaşında birçok kritik noktaya saldırı görevlerinde kullanıldırlar. Eğer S-125 Sam'ın bir F-117'yi düşürmesi amerikan uçaklarını çöp yapıyorsa, Omuzdan atmalı stingerin mig-29'u düşürmesi rus uçaklarını ne yapar peki :) Yanlış anlama mukayese etmiyorum ama o kadar basit o kadar saçma muhabbetler ki bunlar :)




  • Adam gibi savaş çıksın o zaman konuşuruz.

    Şu anki sanal karşılaştırmaların bir anlamı yok.
  • 1-) su ya da mig uçaklarının üreticisi kim? Ruslar!!! adamlar yılların üretim ve uçuş tecrübesini bir sonraki nesile (pilota mühendise) aktarıyorlar dolayısıyla tabi kide ruslar daha iyi uçuracak, adamların elinde bütün yazılımları ıvırı zıvırı, bu uçağı çinliler daha iyi uçuracak değil herhalde

    2-) varsa elinde f22 ya da bir başka uçağın benim gönderdiğim videodaki uçağın yapabildiği manevraları yapabilen kanıt göster susayım!!!! yoksa sen sus bence çünkü saçmalamış olursun benim bildiğim gördüğüm f22 bir tek vertical take off (pistten dikine kalkış konusunda iyi ) onun dışında bir artısını göremedim zaten t-50(su-50) itki yönlendirme sistemi ile hiçbir uçağın ulaşamayacağı yapamayacağı manevraları yapan tek uçaktır !!! varsa kanıt göster ayrıca olası bir durumda bir memleket savaş anında tüm kaynaklarını savaş kalamelerine yönelteceği için maaliyetin bir anlamı olmaz ama f22 yüksek bakım ihtiyacı ve düşük uçuş saati ile t50 ile baş edemez zaten üretimide sınırlı sayıda yapılacak (195 adet) buna karşı t50 hindistan tarafından yanlış bilmiyorsam 250 adet üretilecek ve kendi hava kuvvetlerine katılacakdır ve daha pek çok kullanıcısı olacaktır f22 nin tanesi 300 milyon doları geçiyor yanlış bilmiyorsam hangi ülke buna para yatırır :)

    3-) suriye konusa gelince yanlış hatırlayıp yazmışım evet kontrol ettim sırbistanda düşmüş, zaten sırplarda uçağın enkazını paketleyip ruslara gönderdi (bu konuda eminim bak) bir yolcu uçağında daha yavaş olması ise saçmalıktan öteye gitmeyecek bir iddaa (kontrol ettim 1040 km/s yapıyor) sam füzesi konusuna gelecek olursak 1960 yapımı füze 1983 üretim tarihli o dönemin en gelişmiş avyoniklerini kullanan ve yok denecek kadar az takip izi!!!! bırakan uçağını düşürüyorsa o uçak çöp değilde nedir? stingerın (1980 de üretilmeye başlandı) ise mig 29 (İlk uçuş 6 Ekim 1977) u vurması gayet doğal doğası gereği 2 tane jet motoru olan uçağı gayet rahat takip edilebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C72FBB06E -- 29 Ekim 2015; 20:29:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESOES1981TR

    1-) su ya da mig uçaklarının üreticisi kim? Ruslar!!! adamlar yılların üretim ve uçuş tecrübesini bir sonraki nesile (pilota mühendise) aktarıyorlar dolayısıyla tabi kide ruslar daha iyi uçuracak, adamların elinde bütün yazılımları ıvırı zıvırı, bu uçağı çinliler daha iyi uçuracak değil herhalde

    2-) varsa elinde f22 ya da bir başka uçağın benim gönderdiğim videodaki uçağın yapabildiği manevraları yapabilen kanıt göster susayım!!!! yoksa sen sus bence çünkü saçmalamış olursun benim bildiğim gördüğüm f22 bir tek vertical take off (pistten dikine kalkış konusunda iyi ) onun dışında bir artısını göremedim zaten t-50(su-50) itki yönlendirme sistemi ile hiçbir uçağın ulaşamayacağı yapamayacağı manevraları yapan tek uçaktır !!! varsa kanıt göster ayrıca olası bir durumda bir memleket savaş anında tüm kaynaklarını savaş kalamelerine yönelteceği için maaliyetin bir anlamı olmaz ama f22 yüksek bakım ihtiyacı ve düşük uçuş saati ile t50 ile baş edemez zaten üretimide sınırlı sayıda yapılacak (195 adet) buna karşı t50 hindistan tarafından yanlış bilmiyorsam 250 adet üretilecek ve kendi hava kuvvetlerine katılacakdır ve daha pek çok kullanıcısı olacaktır f22 nin tanesi 300 milyon doları geçiyor yanlış bilmiyorsam hangi ülke buna para yatırır :)

    3-) suriye konusa gelince yanlış hatırlayıp yazmışım evet kontrol ettim sırbistanda düşmüş, zaten sırplarda uçağın enkazını paketleyip ruslara gönderdi (bu konuda eminim bak) bir yolcu uçağında daha yavaş olması ise saçmalıktan öteye gitmeyecek bir iddaa (kontrol ettim 1040 km/s yapıyor) sam füzesi konusuna gelecek olursak 1960 yapımı füze 1983 üretim tarihli o dönemin en gelişmiş avyoniklerini kullanan ve yok denecek kadar az takip izi!!!! bırakan uçağını düşürüyorsa o uçak çöp değilde nedir? stingerın (1980 de üretilmeye başlandı) ise mig 29 (İlk uçuş 6 Ekim 1977) u vurması gayet doğal doğası gereği 2 tane jet motoru olan uçağı gayet rahat takip edilebilir




    1- F-22 ve vertical take off sen çok yanlış gelmişsin :)) Bak bu işler wikiden youtube'dan video izlemekle olmaz, açıp araştırırsın öğrenirsin. Sen daha hangi uçağın ne olduğunu bilmiyorsun ki :) Dikey kalkışmış :))) Youtube'a F-22 supermaneuverability falan yazıcaksin illaki video izlemek istiyosan :)

    https://www.youtube.com/watch?v=16ti9GwnlVs

    https://www.youtube.com/watch?v=GW2Hvu_mUdU

    2- F-22 dediğin uçak 195 adet üretildi nasıl sınırlı bir sayısmış bu ? Rusya'nın 2030'a kadar 54 adet PAK-FA hizmete almayı planladığı dünya'da nasıl bir sınırlı sayısmış :) Ayrıca hindistan FGFA, projesinde ne bir başlangıç var ne de üretim prosedürü, sadece söylentiler :) O 250 rakamı şaka heralde :))

    3- F-22'ye hangi ülke buna para yatırır derken bu da mı şakaydı ? İsrail ve japonya pentagon kapısında yatmadı mı bu uçak için :) ABD F-22 ihrac etse S.Arabistan'dan NATO'ya kadar hepsi sıraya girer.

    4- F-117'nin maksimum seyir hızı 990 kmh'dir. Modern bir yolcu uçağının maksimum seyir hızı keza 880-1050 kmh arasında değişmektedir. Aradaki mübalağadan da anlamıyoruz heralde :)

    5- F-117'nin hangi aviyoniği hangi sensörleri dönemin en iyisiymiş ? F-117A dediğin uçakta radar bile yoktu RADAR !!


    Önce bilgi sonra fikir lütfen :)




  • 1-) tabiii tabiii youtubedan olmaz bu işler hatta doğrudan pentogana girecez, uçağı üreten firmanın binasına girecez doğrudan test sonuçlarını yazılım kodlarını felan araklayıp öyle konuşacaz ardından youtubedan öğrenilmez deyip youtubedan link atacaz !!!

    bunun dışında bir uçağın pistten kalkışı için ingilizce hangi deyim kullanılır bizi aydınlatırsan sevinirim ayrıca ''vertical takeoff'' kelimesine yaz google amcaya sana kaç tane bu sismde video bulacak sonra anlatırsın

    2-) yapılan haberleri teyit için gidipte hindistan genelkurmayı ile görüşecek değilim az biraz düşün mantıklı ol!!! yazılanı söylüyorum bildiğimi gördüğümü Türkiye bile savaş helikopteri için 10 yıl ihale yaptı yeni nesil bir savaş uçağı bahsettiğimiz elbetteki sayı gider gelir

    3-)israil, suudlar ve japonlar amerikanın çöp teknolijisine para yatırır çünkü zaten amerikada silah sanayini yahudilerin (israilin)elindedir dolayısıyla bir cepten alıp diğer cebe koyacaklar!!!, suudlar da zaten amerikanın peşinde kuyruk yağı gibi yeni nesil savaş uçağı için ruslardan gidipte t50 alacak değiller (amerika oyar cesaret edemezler :) ) japonlara gelince bu üstte yazdığım 2 devlet dışında onların ne gibi dertleri varda almaya çalışıyorlar bak onu bilmiyorum eğer sen biliyorsan bizi aydınlatıver bizde bilelim

    4-)sen herhalde yolcu uçaklarının hiç durmadan maksimum hızda seyrettiğini felan düşünüyorsun anladığım kadarı ile ama görev alan bir savaş uçağı o bahsettiğim hızlara ulaşır çünkü risk vardır bilmem anlatabildim mi ya da ulaşmak zorundadır senin bahsettiğin hız ise üretici firmanın test amaçlı çıktığı satarken şudur budur diye söylemesi gereken hızdır yoksa tutup 900 kilometre de non stop uçtuğunu felan düşünme yani saçma olur

    5-) tabi görünmez uçakta radar yoktu pilot yolunu yıldızlara bakarak ara sıra kokpit camını açıp usturlab yardımı ile buluyordu kendisine füze kilitlendiği zaman gelmeden önce haber veriyordu mektup atıyordu ben geliyorum kaç diye :)

    Not : gönderdiğin videoları defalrca sen atmadan önce izlemiştim!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C72FBB06E -- 29 Ekim 2015; 21:38:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESOES1981TR

    1-) tabiii tabiii youtubedan olmaz bu işler hatta doğrudan pentogana girecez, uçağı üreten firmanın binasına girecez doğrudan test sonuçlarını yazılım kodlarını felan araklayıp öyle konuşacaz ardından youtubedan öğrenilmez deyip youtubedan link atacaz !!!

    bunun dışında bir uçağın pistten kalkışı için ingilizce hangi deyim kullanılır bizi aydınlatırsan sevinirim ayrıca ''vertical takeoff'' kelimesine yaz google amcaya sana kaç tane bu sismde video bulacak sonra anlatırsın

    2-) yapılan haberleri teyit için gidipte hindistan genelkurmayı ile görüşecek değilim az biraz düşün mantıklı ol!!! yazılanı söylüyorum bildiğimi gördüğümü Türkiye bile savaş helikopteri için 10 yıl ihale yaptı yeni nesil bir savaş uçağı bahsettiğimiz elbetteki sayı gider gelir

    3-)israil, suudlar ve japonlar amerikanın çöp teknolijisine para yatırır çünkü zaten amerikada silah sanayini yahudilerin (israilin)elindedir dolayısıyla bir cepten alıp diğer cebe koyacaklar!!!, suudlar da zaten amerikanın peşinde kuyruk yağı gibi yeni nesil savaş uçağı için ruslardan gidipte t50 alacak değiller (amerika oyar cesaret edemezler :) ) japonlara gelince bu üstte yazdığım 2 devlet dışında onların ne gibi dertleri varda almaya çalışıyorlar bak onu bilmiyorum eğer sen biliyorsan bizi aydınlatıver bizde bilelim

    4-)sen herhalde yolcu uçaklarının hiç durmadan maksimum hızda seyrettiğini felan düşünüyorsun anladığım kadarı ile ama görev alan bir savaş uçağı o bahsettiğim hızlara ulaşır çünkü risk vardır bilmem anlatabildim mi ya da ulaşmak zorundadır senin bahsettiğin hız ise üretici firmanın test amaçlı çıktığı satarken şudur budur diye söylemesi gereken hızdır yoksa tutup 900 kilometre de non stop uçtuğunu felan düşünme yani saçma olur

    5-) tabi görünmez uçakta radar yoktu pilot yolunu yıldızlara bakarak ara sıra kokpit camını açıp usturlab yardımı ile buluyordu kendisine füze kilitlendiği zaman gelmeden önce haber veriyordu mektup atıyordu ben geliyorum kaç diye :)

    Not : gönderdiğin videoları defalrca sen atmadan önce izlemiştim!!!

    1- literatürde (havacılıkta) vertical take-off nedir onu bir öğren :)

    2- Gönderdiğim ikinci video'yu izlediysen eğer Pak-fa gösteriminde gördüğün manevraları da görmüşsündür :)

    3- Ben yolcu uçakları maksimum hızında seyrediyor falan gibi bir cümle kurmadım. F-117A için maksimum hızı, Yolcu uçağının maksimum hızından daha da düşük dedim. Nitekim doğru da, niye bu konu üzerinde bu kadar durdun anlamış değilim.

    4- Ayrıca, gerçekten ciddi olarak söylüyorum, bilgi sahibi değilsen fikir sahibi olma :) F-117'de evet radar yoktu ? F-117 bir savaş uçağı değildir tekrar tekrar söylüyorum. Radar yok işte uçakta bunu uzatmanın mantığı var mı ? Oturduğun yerden ağlaman, isyan etmen F-117'ye radar kazandırmayacak :) Minimum güçte FLIR, DLIR, IRADS gibi sensörler bulunuyordu sadece. Uçakta radar bulunmaması o dönemde bile 0.001 m2 kesit alanı sağlamıştı F-117'ye.




  • 1- benim bildiğim f22 nin yani uçağın kalkıştan sonra aniden dikine kalkışına verilen isimdir (Az şuraya bak hele;https://tr.wikipedia.org/wiki/VTOL ) senin bahsettiğin durum sıfırdan kalkış ve iniş için geçerli olan durum benim bahsettiğim ise f22 nin manevra kabiliyeti için bahsettiğim durum aslında bahsedilen şeyi gayet iyi anlıyorsun ama anlamamazlık daha işine geliyor :)

    2- gönderdiğin videodaki manevralar su 50 nin yaptıklarının yanına bile yaklaşamıyor!!!

    3- bahsettiğin yolcu uçaklarının test amaçlı uçuşları sırasında maksimum yeteneklerini öğrenmek için yapılan hızlardır yoksa hiçbir yolcu uçağı yardırıp son sürat gitmez!!! evet sen son sürat gidiyor demedin ama son hızını tutup bir savaş uçağı ile karşılaştırmayı ima ettin!!! yolcu uçağı örneği vererek

    4- f117 radar konusunda haklısın o benim cahilliğim değil hatam daha önceden gördüğüm şu tarz uçakların ön kesitlerine konulan radar beni yanılttı;

     Sukhoi T-50 PAK/FA 'Tehlikenin yeni adı'



    ekipmanlar f117 konusunda beni yanılttı


    aslı şuymuş ;

    http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/f117/f117-2.gif



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C72FBB06E -- 29 Ekim 2015; 22:24:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESOES1981TR

    1- benim bildiğim f22 nin yani uçağın kalkıştan sonra aniden dikine kalkışına verilen isimdir (Az şuraya bak hele;https://tr.wikipedia.org/wiki/VTOL ) senin bahsettiğin durum sıfırdan kalkış ve iniş için geçerli olan durum benim bahsettiğim ise f22 nin manevra kabiliyeti için bahsettiğim durum aslında bahsedilen şeyi gayet iyi anlıyorsun ama anlamamazlık daha işine geliyor :)

    2- gönderdiğin videodaki manevralar su 50 nin yaptıklarının yanına bile yaklaşamıyor!!!

    3- bahsettiğin yolcu uçaklarının test amaçlı uçuşları sırasında maksimum yeteneklerini öğrenmek için yapılan hızlardır yoksa hiçbir yolcu uçağı yardırıp son sürat gitmez!!! evet sen son sürat gidiyor demedin ama son hızını tutup bir savaş uçağı ile karşılaştırmayı ima ettin!!! yolcu uçağı örneği vererek

    4- f117 radar konusunda haklısın o benim cahilliğim değil hatam daha önceden gördüğüm şu tarz uçakların ön kesitlerine konulan;

     Sukhoi T-50 PAK/FA 'Tehlikenin yeni adı'



    ekipmanlar f117 konusunda beni yanılttı


    aslı şuymuş ;

    http://www.airwar.ru/image/idop/fighter/f117/f117-2.gif

    1- Senin gönderdiğin videodaki manevralar ne ki :) F-22'nin yapamayacağı ne var mesela o videoda. Rakamlar belli, teknik özellikler belli iki uçak arasındaki manevra kabiliyeti farkı insan gözünün fark edemeyeceği seviyelerdeyken neyin videosu bu ?


    2- Hala üstüne basa basa söylüyorum yolcu uçakları, F-117'den daha hızlıdır. Bir yolcu uçağına bindiysen eğer seyir hızının 900 kmh'lerin üstüne çıktığını bizzat görmüşsündür. Maksimum hız demek asla ulaşılamayacak hız demek değildir. Yurtdışı uçuş yapan bir 737 bile zaman zaman 550 knot seyir hızına ulaşabilir. F-117'nin savaş uçağı olması hızlı gittiği anlamına gelmez. A-10'da savaş uçağıdır ama 850 kmh hızı geçemez mesela.




  • 1- aga göz var nizam var karşılaştırınca her şey apaçık gözüküyor f22 denen uçak elektronik olarak belki üstün olabilir tek üstünlüğü ama gayet açık net t50 manevra kabiliyeti çok çok daha iyi insan gözünün fark edememesi kısımında kusura bakma ama sen göremiyorsun f22 nin sadece tek alanda üstünlüğü var o da elektronik aksamı

    2- evet hızlı olabilir ama o hız sadece veri amaçlıdır o bahsedilen hız sürekli olamaz bir savaş uçağında ise sınırlar daima zorlanır o bahsettiğin yolcu uçağı hızı sadece test amaçlı ulaşılan hızdır sınırını belirlemek amacıyla verilen veridir ben asla f117 savaş uçağı olduğu için hızlı gitmek zorunda demedim ya da yolcu uçağından daha hızlıdır demedim görev esnasında ya da pilot görevi bitirdikten sonra ayrılmak için son sürat gitmek zorundadır dedim yakalanmamak için bunu demeye çalıştım a10 zaten savaş uçağı sınıfında değil yer hedeflerine karşı kullanılan uçan makinalı top savaş uçağı özelliği yok yani hem havadan havaya hem havadan karaya bütün özellikleri taşıyamıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESOES1981TR

    1- aga göz var nizam var karşılaştırınca her şey apaçık gözüküyor f22 denen uçak elektronik olarak belki üstün olabilir tek üstünlüğü ama gayet açık net t50 manevra kabiliyeti çok çok daha iyi insan gözünün fark edememesi kısımında kusura bakma ama sen göremiyorsun f22 nin sadece tek alanda üstünlüğü var o da elektronik aksamı

    2- evet hızlı olabilir ama o hız sadece veri amaçlıdır o bahsedilen hız sürekli olamaz bir savaş uçağında ise sınırlar daima zorlanır o bahsettiğin yolcu uçağı hızı sadece test amaçlı ulaşılan hızdır sınırını belirlemek amacıyla verilen veridir ben asla f117 savaş uçağı olduğu için hızlı gitmek zorunda demedim ya da yolcu uçağından daha hızlıdır demedim görev esnasında ya da pilot görevi bitirdikten sonra ayrılmak için son sürat gitmek zorundadır dedim yakalanmamak için bunu demeye çalıştım a10 zaten savaş uçağı sınıfında değil yer hedeflerine karşı kullanılan uçan makinalı top savaş uçağı özelliği yok yani hem havadan havaya hem havadan karaya bütün özellikleri taşıyamıyor

    1- Göz var nizam var ne demek, iki uçak arasında gözle fark edilemeyecek manevra kabiliyeti var diyorum ne gözü bu :) Aynı manevraların su-30/35 için olanları da var youtube'a da. Gösteri uçuşu işte. Takla atan T129 gördükten sonra başka hiç bir helikopter bunu yapamaz demek gibi birşey bu :)

    2- Yanlış bilgi, tam tersi aslında. Yolcu uçakları irtifalarında son suratlerine yakın seyir ederler. Son hızı 0.9 mach olan yolcu uçağı 0.85 mach civarında seyir (cruise) hızına sahiptir. Diğer tarafta savaş uçakları hiçbir zaman maksimum hızlarına ulaşmazlar, mesela F-16 için seyir hızı ses hızının altındadır ve görev süresinin %95'ini bu hızda tamamlar.




  • 1- bende tam aksine su 50 nin manevra kabiliyetinin kat be kat daha iyi olduğunu söylüyorum !!!! iki uçağında neredeyse yapısı bire bir aynı ama rus savaş teknolojisi it dalaşı yapan uçaklarda daha iyidir ayrıca konusu değil ama İCBM konusunda da roket motorları konusunda da ruslar rakipsizdir

    2- ben şundan bahsetmiyorum hangi uçak hangi hızda seyreder bunun tartışmasını yapmıyorum bunu demiyorum görevi biten uçak son sürat geri döner düşman görev sahasından bundan bahsediyordum bunun dışında f16 ya bir iki füze ateşlensin kurtulursa pilot bak bakalım hangi hızda geri dönüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C72FBB06E -- 29 Ekim 2015; 23:15:02 >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C72FBB06E -- 30 Ekim 2015; 7:05:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESOES1981TR

    1- bende tam aksine su 50 nin manevra kabiliyetinin kat be kat daha iyi olduğunu söylüyorum !!!! iki uçağında neredeyse yapısı bire bir aynı ama rus savaş teknolojisi it dalaşı yapan uçaklarda daha iyidir ayrıca konusu değil ama İCBM konusunda da roket motorları konusunda da ruslar rakipsizdir

    2- ben şundan bahsetmiyorum hangi uçak hangi hızda seyreder bunun tartışmasını yapmıyorum bunu demiyorum görevi biten uçak son sürat geri döner düşman görev sahasından bundan bahsediyordum bunun dışında f16 ya bir iki füze ateşlensin kurtulursa pilot bak bakalım hangi hızda geri dönüyor

    1- ICBM konusunda da rakipsiz değiller, roket motoru konusunda da rakipsiz değiller bunların temeli nereden geliyor anlamadım. ICBM, SLBM'nin kronolojilerini araştırırsan Rusya'nın, ABD'yi 15-20 yıl geriden takip ettiğini görürsün. Daha büyük ve daha fazla balistik füze üretmek teknolojide daha iyi demek değildir. Mesela, yıl 1983 Trident II servise girer, muadili RSM-56'nın servise giriş yılı 2013 :) 2 yıl önceye kadar Rus denizaltıları şaka gibi hala R-29'larla doluydu :) Herneyse, T-50'nin manevra kabiliyeti de, F-22'den kat kat iyi değil, yani bunu ben söylemiyorum, teknik veriler ortadayken daha uzatmanın anlamı yok. Hoş 2020 yılında hala manevra kabiliyeti tartışılması da biraz garip, 1945'te miyiz sorularını sorduruyor.



    2- F-16, ses hızının üstüne "afterburning" durumda ulaşır ve bu hızda yakıtı sadece 10 dakika dayanır. Öyle iki füze ateşlenince hadi ben topuklayım gibi bir durum yok yani, it dalaşında bile uçaklar afterburning durumda uçmazlar :) Yüzde 90 kalkış sırasında kullanılır.




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.