Şimdi Ara

Suv araç, e-power mı normal hibrit mi önerirsiniz? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
4
Favori
12.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi forumlar..


    Benzer bir karar alma aşamasına ben de girmiş oldum. Citroen C4 aracımı yenilemenin zamanı geldi. Hem elektrikli dünyasını yakın takip ederek gelişmeleri anlamaya çalışıyorum , hem de alacağım yeni aracımın 3-5 sene sonra 2. elinde çöp olmaması için algımı doğru seçeneğe yönlendirmeye çalışıyorum.


    Seçeneklerimi daralta daralta şu hale getirdim ; QQ E-power Platinum , Toyota Corolla Cross Passion X-Pack ,Kia Sportage 1.6 , Peugeot 408 GT 1.2 130hp..


    göreceğiniz üzere C hb kullanımından daha büyük bir araca geçme niyetim var. Bu geçişi yaparken de acaba elektrikli mi, normal benzinli gelişmiş bir araç mı diye gidip gidip geliyorum. Baktığım segmentler genelde C-SUV gibi..


    QQ E-power ile Peugeot 408 GT arasında kaldım. Birisi e-pwr ( Yeni bir teknoloji , elektrikli kullanım deneyimi, 2. elde hiçbir zaman demode olmama ihtimali sebebiyle daha az değer kaybı olacağını düşünüyorum. Ancak tüketim konusunda kullanıcı yorumları negatif, kısa mesafelerde 7-8lt ort ile gezdiklerini çoğu forumda okudum. )


    Peugeot 408 ise bildiğimiz 3 silindir benzinli motor, yine 7-8 lt ile gezeceğim, ancak teknolojileri ve tasarımı ile göz dolduran bir otomobil. Ancak burda da 3-5 sene içinde elektrikliler hangi noktaya geleceğini kestiremediğimden 2 milyona aldığım bir aracın ciddi bir değer kaybı yaşatması ihtimali çok yüksek..


    Bana kalsa, bundan 1 yıl önce deseniz ki hangisi diye? , senede 10.000km kullanan birisi olarak ben peugeot alıp geçerdim. Ancak çinliler özellikle elektrikliler konusunda öyle bir pencere açtı ki, öyle güzel araçlar çıkardılar ki, bu kervana avrupalı üreticiler de mecburen dahil olmak zorunda kaldı , Avrupalıların bir çoğu elektriklide 1-2 sene içinde çinlilerle fiyat/performans açısından kapışamayacak hale gelecek şimdiki fikrime göre..


    Bu arada dizellere hiç bakmıyorum çünkü kendi aracım dizel , C5 aircross vs tarzı araçlar hiç bana göre değil, çünkü dizel ve yeni benzinliler, şehir içinde benim oturduğm yere göre bana göre 1 lt falan fark eder ancak,neden dizel sesi ve maliyeti çekeyim noktasındayım..


    Toyota'nın hibritleri , evet güzel, evet toyota hem yürüyende hem hybrid konularında sorunsuzluk noktasında kendini artık kanıtladı ancak araç donanımında gerçekten 3-5 senelik çinlilerden bile gerideler. Gerek iç tasarımda , gerek dış tasarımda gerçekten corolla cross'un kat edecek çook yolu var, hiç albenisi olmayan bir araç.. zaten stok vs sorunları da halen gündemde sanırım, burunlarından kıl aldırmayacaklardır..


    böyle bir çukura düştüm sevgili forumdaşlar.. senelerdir biriktirdiğimizin üstüne de kredi çekip arabamızı yenileme hayaline düştük, ama karar vermek, ve hatta en doğru kararı vermek çok zor..


    Siz ne düşünürsünüz? yukarda saydığım araçlar dışında ne bakabilir, alabilirim.. Cevaplar için şimdiden teşekkürler..





  • liebermann L kullanıcısına yanıt

    408de crossta olmayan hangi donanım varmış merak ettim şimdi

    Epower bence devam etmeyecek

  • erdemmetin E kullanıcısına yanıt

    full-hybrid reno austral.

    yakıt tüketimi makul seviyede. içindeki benzinli motor turbolu 1.2 litre olduğundan dolayı yıllık MTV en alt dilimde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 29 Şubat 2024; 14:1:52 >
  • liebermann L kullanıcısına yanıt

    Çinliler araçları güzel, söz yok, ekranlar, kameralar vb. Bir sürü teknoloji dalgazurtalari. Bende gidip geliyorum ama sonra düşünüyorum bazı özellikler gerekli ama bazıları da gereksiz. Her halükarda araç kontrolü bende olacağı için gereksiz teknolojik şeylere gerek yok. Araba içinde YouTube seyredecek değilim. Ve bir mekatronik ustası olarak ne kadar ıvır zıvır varsa o kadar da problem riski var. Özellikle elektronik konusunda. Makinenin üzerinde PLC ve modüller ile fiyatı 30.000$ civarı, sadece yazılımi için firma 4500€ çekti. Bu makine bile aptallıktır, sensör görmüyor vb. Sorunlar çıkıyor. Bu şekil düşününce de direkt gönlüm Toyota'ya kayıyor, alırsın bakarsın keyfine diye

  • Haftasonu Pazar günü(hata yaptım pazar gezmekle , bazı bayiiler kapalıydı ) biraz bayii gezdim.

    Genel olarak otomotiv piyasasında özellikle bayiilerde , en azından İstanbul Anadolu yakası bayiilerinde , doğru düzgün halen araç yok, paranızla istediğiniz rengi/modeli/donanımı vs halen alamıyorsunuz..

    Bu yokluk, bayii çalışanlarının tok davranışlarda bulunmasına sebebiyet veriyor, herkes tok satıcı ve yine kimse burnundan kıl aldırmıyor.. 

    Biraz araçların tasarımlarına, malzeme işçilik kalitesi vs gibi unsurlara bakma fırsatı buldum.

    Toyota hariç Opel / peugeot / citroen / renault / nissan / fiat / Vw / Skoda / Audi /hyundai bayiilerinde araçları inceleme fırsatı yakaladım ancak pazar günü test sürüşü yapılamıyormuş, sadece oldukları yerde inceledik.

    C-suv segmentinde Renault Austral gerçekten malzeme kalitesi ve tasarım olarak, ayrı fiyat olarak bir adım önce çıktı şimdilik gözümde.. Nissan Qashqai eğer PP ( en üst) donanım değilse skypack donanımı fiyat tarafında bizi üzdü. Ekranları, koltuk tasarımları vs gibi özellikler Austral yanında gerçekten sönük kalıyor. PP almayacaksam Nissan'dan soğudum açıkçası..

    3008 yeni kasası geleceğinden ve GT pakete paramız yetmediğinden, ve üstelik nispeten eski kalmış dashboard tasarımına nazaran üstünü çizdik mecburen.

    Citroen C5 Aircross 1.2 Hybrid ile tanıştık ancak test sürüşü yapamadık. Arka koltukları rahatsız, ancak sürüş dinamikleri açısından umut doluyum , haftasonu sanırım teste katılacağım. (Citroen tarafında da renk, bulunurluk vs gibi konular sorunlu )

    VW tarafı hep bildiğimiz gibi, paketlere göre pahalılık ve donanım eksiklikleri söz konusu. Yani Taigo, T-roc gibi araçlar demode kalmış , içine bindiğinizde "evet , yeni bir araba" algısından öteye geçemiyor sanki

    Audi Q2-Q3 ile tanışamadık bile, zira bayii çalışanı araçların gelmeden gemiden satıldığını söyledi.

    Hyundai bayiisinde de araç yok, fiyat veren yok ama bayii açıktı.. Yukarda dedim ya; araç yok satmaya devam ediyor arkadaşlar, bu sebeple herkese bir rehavet çökmüş piyasada..


    Gördüğüm, yani şahsi izlenimim şu ki; paranız olsa bile araba bayiilerinden halen istediğinizi istediğiniz zamanda alamama durumu söz konusu. Halen stok yok, ellerindekini vermeye çalışıyorlar, ya da bekleyeceksiniz , onu da farklı bayiiler farklı uygulamalarla hayata geçiriyorlar çok anlayabilmiş değilim..


    Kararsızlık devam ediyor, az önce gördüm bu arada Toyota Ocak/Şubat aylarında yapmadığı fiyat artışını bu ay gerçekleştirmiş, %10 civarı bir zam gelmiş arabalara, artık C.Cross da 2 milyon seviyesini geçmiş hayırlı olsun..


    Elimizdeki göz nurumuzu ederine satma derdi bi başka, kur artmadan araba edinme derdi bi başka, yetmeyen kadar kredi çekememek , çektiğin krediyi 1 sene içinde %50 fazlasıyla ödemek vs vs.. Araba yenilemek güzel fikir, ancak çok meşakkatli bir yolculuk haline geldi.


    Benim ve benzer durumda olan kişilere Allah gönlüne göre versin , ne diyim..





  • Ben de C segment hibrit araç bakıyorum, entrydeki mesajları tek tek okudum. Daha önce yaptığım araştırmalarla uyumlu ve tüm sebeplerin gerekçeleriyle sunulduğu güzel bir akış olmuş. Cevaplayanlara teşekkürler.


    Anladığım kadarıyla hiç bir araç diğerlerinden daha öne çıkmıyor.

    Yakıt tüketimi az olsa, konforundan ödün verilmiş; konfor yükselince yakıt yükseliyor gibi. Hem pastam dursun hem karnım doysun olmuyor.


    BİLİNEN MARKA


    Çin araçları konusunda yorum yapmak için bana göre daha erken, yıllar içerisinde bakımları nasıl olacak, servisleri düzgün çalışıyor mu, araçlar nasıl çıkacak, kar, dolu v.b hava koşulları aracı nasıl etkileyecek gibi bir sürü Türkiye coğrafyası testinden geçmesi gerekiyor. O yüzden onları şimdilik eliyorum.


    YAKIT TASARRUFU


    Ford Focus CMAX 1.6 TDCI (Dizel) sahibi olarak dizel araçlardan yoruldum, her yıl turbo hortumu patlar, her bakımda turboya, enjektöre bakım yaptırılır, maddi manevi zor oluyor dizel. Performans konusunda harika bastım mı koltuğa yapıştırıyor ama bakımı maliyetli. O yüzden dizel olmamalı.


    Benzinli araçlarda da tüketimi azaltmak için LPG dönüşümü yaptırmak istenebiliyor. LPG nin de motor bakımının yanında ekstra bakımı (Tank değişimi, Gaz ayarı vb) olabiliyor.


    Hibrit'in dur kalklardaki rahatlığı ve tasarrufu cezbediyor açıkcası. Hibritin maliyetiyle ilgili tecrübelilerden bilgi alamadım henüz ama araştırmalarıma göre genel araç bakımlarına ek olarak fren balatalarının hibrit enerji geri kazanımını etkilemesi açısından daha dikkatli kontrol edilmesi gerektiği söyleniyor. Tabi batarya değişimi başka bir seviye (bu yüzden hibritte tecrübeli bir model almak lazım)


    KAFA RAHATLIĞI


    Araçlarımızı her ne kadar kendimiz için alsak da; çevremizdeki "sevenlerimiz" iyi niyetli olarak yaptıkları açıklamalar da can sıkıcı olabiliyor. Şunu fark ettim ki, sanayideki tanımadığım ustalardan tutun da, taksicilere, dolmuşçulara ... etrafımdaki kılı kırk yaran arkadaşlara kadar herkes Toyota ise "tamam o zaman" diyor. Kafam rahat olsun isterim açıkçası.


    Benim aklımdaki de Toyota Corolla Cross Hibrit. Bunun sebebi Toyota'nın yaklaşık 30 yıldır Hibrit üretiyor olması (ilk aracı Prius 1997), motor ve CVT şanzımanda pek sorun çıkarmıyor olması. İkinci el piyasasının olması (Sıfıra gücüm yetmiyor, ben de ikinci el bakıyorum).

    Eksi yanlarından bahsedenler de oldu tabi; 1.8 verginin yüksek olması, ön konsoldaki plastik aksamın rahatsızlığı vb.


    Vergi konusunda 2024 yılı MTV 1.6 ile 1.8 motor arasındaki yıllık fark 5.400 TL. 3 yıldan sonra daha da düşüyor zaten. Abartılacak bir rakam değil bence.

    Suv araç, e-power mı normal hibrit mi önerirsiniz?


    @erdemmetin, @liebermann siz ne aldınız, tecrübeleriniz nelerdir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supermaker5206 -- 22 Ekim 2024; 14:15:8 >




  • supermaker5206 S kullanıcısına yanıt

    pek iyi bir araştırma yapmamışsınız;


    toyota hibritlerde cvt şanzıman yoktur, herhangi bilinen türden bir şanzımanda yoktur. honda hibridlerde de bir şanzıman yoktur.


    ben honda hybrid önerirdim; toyotadan çok daha performanslı ve toyotadaki uzun yolda gitmeme çekmeme çok tüketme gibi sorunları gidermiş bir sistem.


    tecrübe diyeceksiniz , honda toyotadan 2 sene sonra hibrit üretmiş bir marka yani toyota 30 seneyse hondanın da 28 sene tecrübesi var.


    ama corolla cross ayarında bir honda modeli yok,


    hrv işinizi görmüyorsa corolla cross iyidir.


    hayırlı günler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 22 Ekim 2024; 18:32:36 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.