Şimdi Ara

SUV milleti ve iç mekan genişliği (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
2
Favori
2.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Captiva kullanıyoruz ve dediğin şeylere pek katılmıyorum. Aracın diz mesafesi çok iyi ve arabada 7 kişi seyehat edebiliyoruz araba 7 kişilik en arkada oturan bile rahat ediyor. Yerden yüksek olması bir avantaj. Suv var suv var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Quasqai, sportage Tiguan ağırlıklı olarak 2 çeker satılıyor ve 4 çeker versiyonları sadece 2.0 dizellerde mevcut ya da 1.6 dizel otomatik seçeneği yok (qq). Ancak XV, kuga gibi araçlar arazi, kış şartlarına daha uygun özelliklere sahip modeller gibi geliyor bana. Satılan versiyonlara da bakıldığında, XV her versiyonunda standart 4 çeker; kuga tüm otomatik versiyonlarında akıllı 4 çeker özelliği ile geliyor.

    Genişlik olarak bakılacak olursa ben sıralamayı şu şekilde yaparım (yeni qq yi incelemedim, listeye koymuyorum):

    Oturma alanı:

    1.Tiguan (koltuklar arkadayken)
    2. Kuga
    3. XV
    4. Sportage

    Bagaj:

    1. Tiguan (Koltuklar öne çekiliyken)
    2. Kuga (bagajı tiguandan daha geniş geldi ama özellikler kısmında rakamlar tersini söylüyor, ölçüm standartlarına bakmadım, sadece gözlemim)
    3. Sportage (bagaj özelliklerde verilen hacmi pek yansıtmıyor, sanıyorum stepne bölgesindeki havmi de dahil etmişler :):()
    4. XV

    Yakıt dert edilmez ise hem genişlik hem de performans olarak kuga titanium ya da selective alınır ve paşa paşa binilir :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @immortal -- 9 Temmuz 2014; 12:13:11 >




  • Milletimizin geniş, yayla gibi araç arayışını anlamıyorum ben açıkcası. Bir çeşit klostrofobi var sanırım. SUV değil ama örnek olarak Focus'a içi çok basık vs deniyor. Normal bir C sınıfı araç işte.
    Kendi aracıma göre yorum yapayım. Tiguan bana göre gayet geniş ama Passat kadar uzun olmaması sayesinde de köşelerden bir Golf kadar kolay dönüyor. Cam tavan sayesinde zaten araçta daralmak gibi bir durum söz konusu değil. Arka koltuktaki yolcular da oturma pozisyonu ve diz mesafesinden memnunlar. İhtiyaca göre arka koltuklar öne arkaya gidiyor ve siz bagaj-diz mesafesi arasında tercih yapabiliyorsunuz.
    Ben aracı alırken genişliğine değil yerden yüksekliğine baktım. Çünkü memleketin bütün yolları çukur, en son kar yağdığında tuz döktüler asfaltta kriterler oluştu. Megane'la bidonun içindeki su gibi sallana sallana gidince önceliğim bu yol şartlarına uygunluk ve konfor oldu. Aracım da çok şükür bütün bu beklentilerimi karşıladı.
    Bir de şu görüş var ki madem SUV alıyorsun dört çeker değilse ne anlamı var araziye bile çıkamazsın. Benim aracım SUV bile değil aslında Crossover sayılır ama şöyle söyleyeyim, kimse 100-200binlik aracıyla araziye çıkmıyor zaten. Off-road klüplerine giderseniz çoğu aracın eski Cherokee, Daihatsu Terios, Suzuki, eski Land Rover, Hyundai Galloper , Jeep CJ5 tarzında kırılsa da daha makul şartlarında onarılan araçlar olduğunu görürsünüz. Ben de kendi çapımda 4 çeker gerektirmeyen ama altı yere yakın aracın kullanıcısını rahatsız edeceği yollara girdim. Örneğin en son Mengen üzerinden Yedigöller'e stabilize yolda gittim ki önümde giden Polo'nun içerisindekiler ne duruma gelmiş tahmin edemiyorum. (Aynı yolu tomruk taşıyan kamyonlar da kullanıyor, ona göre durumunu gözünüzde canlandırın)
    Şehir içi park için dezavantajları olsa da bazı araçların, günlük kullanımda yüksekten bakmak avantajlı oluyor ve yola daha hakimsiniz. Minibüsçü, taksicinin size daha temkinli yaklaşması cabası. Çakma xenonlarıyla dikiz aynanız aracılığıyla sizi kör etmeye çalışan araçların da sizden alçak kalması sayesinde aracınızın içini aydınlatamaması da bonus kısmı.
    Eskiden ben de şehiriçi ne gerek var diye düşünürdüm ama unutmayın İstanbul düzensiz bir megaköy ve bazen gereksiz görünen şeyler çok işe yarayabiliyor. Yoksa zaten yılda binlerce km yapan biri değilim ve inanın B sınıfı bir araç ya da bir scooter her türlü yeter de artar bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner19

    Siz hangi suvdan bahsediyorsunuz çoğunun diz mesafesi filan iyidir de.

    Zaten bu araçların temel kullanım amacı yerden yüksek olduklarından yola hakim olma hissi verirler.

    Birçoğu zengin eşya gözleriyle yüksek tavanıyla ferahlığıyla ünlüdür. Kullanışlıdırlar ayrıca askılıklar fileler şekilden şekle giren koltuklar v.s...

    Size göre MPV sınıfı koca bir yalan o halde

    +1903
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    Ya arkadaş,

    slm,

    Şimdi bu şehiriçi suvlar büyük, geniş ve ferah diye alınıyorya.

    YALAN.

    Diz mesafesi, iç mekan genişliği vs felan klasik sedanların gerisinde abi.

    Sığamıyorsun pikap gibi koca makineye.

    Kaba hantal boşuna kaporta taşımaktan başka bir şey değil bu SUVlar.

    Boşuna yakıt, park sorunu, dar iç mekan, yol tutuş, performans zayıflığı vs vs değil mi yahu, heleki şehir içinde neden gezdirilir bu araçlar?

    Edit: yol tutuş zaafiyetlerini eklemeyi unutmuşum.

    Dostum 2008 dizel otomatik var. İç mekan çok dar değil, 5.6 lt/100 km şehir içi mazot yakıyo, kendi kendine park ediyo :) , yol tutuş bence iyi, çok iyi bir görüş açısı var trafikde, çukur kasis falan da çok etkilemiyo kullanırken. Bunları fanatiklik şeklinde yazmıyorum, kendi başlığında da bu bilgileri paylaştım.




  • Kompakt suv sınıfı komedi gibi gereksiz bir sınıf zaten. Kuga, tiguan neymiş oyuncak gibi. Bin bakayım fronteraya misal hiç de öyle sedandan bozma gibi falan değil diz mesafesi olsun, oturuşu olsun, tavan üksekliği olsun püfür püfür güvenle gidiyorsun, üstelik hantal da değil bir sedan rahatlığında hareket ediyor. Suv var suv var, genellememek lazım.
  • Eğer Juke,2008 vb. araçlara SUV diyorsanız bu dedikleriniz doğrudur. Ancak gerçek SUV'lar CR-V,X-Trail,Freelander,Captiva,Outlander gibi araçlardır ve bu araçların diz mesafesi gayet iyi, en az 2.0 motora sahip olduğu için birçok C sınıfı araçla oynayabilecek ve yol tutui bakımından en az C sınıfı HB araçlar kadar iyi olan araçlardır
  • SUV dediğin TR'de pek yok, Amerika ve Ortadoğu'da daha çok var.
    Neler mi? Toyota Land Cruiser, GMC Yukon ve muadili araçlar...
    Bizdekiler sedan'dan şişirme sadece
  • Tam benim konum olmuş, focusum vardı ve otomatik araç almak için sattım. hedefimde komforlu bir c sınıfı hatcback vardı. opel astra, focus ve golfü inceledim... aylarca araştırma yaptım. bir gün ford showroom undan çıkıp yandaki skoda showroomuna girdim.. yetinin içine oturdum. ve bu araçlar hakkındaki düşüncem değişti. ben de eskiden fazla yakan, hantal, yol tutuşu zayıf, gereksiz araçlar olduğunu düşünürdüm. fakat içine oturunca (yeti için konuşuyorum) ferahlık hissi hepsinden iyi.. yüksek oturma poziyonu yola hakimiyet sağlıyor. yol tutuş ve artı 1 lt yakıt dışında pek bir dez avantajıda yok. Yeti aldım. engelli bir yakınımı focusta arka koltuğa oturtmak için ön sağ koltuğu en öne alırdım, yeti de böyle bir sıkıntı yok zira çok daha geniş diz mesafesi var. koltukları ileri geri alarak bagaj hacmi arttırılabilir. cam tavanla çok ferah... yol tutuş olarak bir focus değil tabi ki.. Ama yapısına göre gayet iyi diyebilirim. yakıt tüketimi biraz daha fazla.. Bu araçları kimler alır dersek, ferah iç hacim isteyen bütçesi d segmentine yetmeyen, yüksek oturma pozisyonu isteyen, yolların bozuk olduğu yerlerde oturan (Türkiye'nin yüzde 90 'ı) kişler tercih edebilir. modeline göre değişmekle birlikte çoğu hatchback kardeşinden konforludur. son zamanlarda trafikte sıkıştırlmak istemeyen bayanlarında tercihleri bu tarz araçlar olmuştur..




  • suv nedir?
  • Size SUV limuzin lazım
    http://www.suv-limo.com/
  • ee suv geniş olacak diz mesafesi fazla olacak fiye bir kaidemi var . sen yanlış gelmişsin bu kriterlere yönelik araçlar e sınıfı dediğimiz araçlardır.

    suv araçlar diz mesafesi için üretilmezler.
  • @immortal @ kullanıcısına yanıt
    tiguanda arka koltuklar ileri geri kayıyormu acaba ben dikaktli bakammışım ozaman.
  • Ulkenin yollari kaymak gibi de millet basik basik sedanlara binmeli tabi haklisin. Kendi arabam coupe oldugu için eger babamda yuksek bir araba olmasa gidecegim yerlerin yarisina gidemezdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabi canım, yollar zaten süper hiçbir yerde çukur filan yok sedana binmeliyiz, SUV çok gereksiz. Ne kadar anlamsız saçma bi konu olmuş. Ayrıca hastası olan var rahatsız olan insan var, yaşlılar özellikle tabanı düşük araçlara binemiyor, babamdan biliyorum. i30 bakıyorduk benim için, babamla birlikte. Bir baktık ix35 benzinli aynı fiyata hem babam daha rahat binebilecek düzeydeydi ayrıca gayet alınabilecek düzeyde araçlar olduğunu düşünüyorum hepsinin, araçlar yüksek olduğu için kullanımı da rahat. "YALAN" diye kesin konuşmadan önce araçları test edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlmostFly -- 9 Temmuz 2014; 16:01:27 >
  • SUV anlayışınız ne olduğu önemli, Tiguan ya da QQ gibi C sınıfı HB otomobillerin hormonlu versiyonları için söylenenler az değil. Captiva gibi gerçekçi SUV'lara bakarsanız ne demek istediğimi de anlarsınız.
  • Bahsedilen C-SUV ise ben de almayı düşünenlerdenim,

    Sebep gösteriş yapma, adamın cipi varmış ya la dedirtmek değil. Yolların hali malum, çukurlar , tümsekler, 1 metrelik şaka gibi kaldırımlar..

    Mevcut aracımın dibini yere vura vura yükselttim, şimdi ise fabrika çıkışlı yüksek bir araba istemek bizim suçumuz değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: weycell1905

    Bahsedilen C-SUV ise ben de almayı düşünenlerdenim,

    Sebep gösteriş yapma, adamın cipi varmış ya la dedirtmek değil. Yolların hali malum, çukurlar , tümsekler, 1 metrelik şaka gibi kaldırımlar..

    Mevcut aracımın dibini yere vura vura yükselttim, şimdi ise fabrika çıkışlı yüksek bir araba istemek bizim suçumuz değil.

    bizim kaldırımların üstesinden hangi suv gelebilir ki

    hele ki bazı çukurlar oluyo arabayı komple alabilir




  • kedi uzanamadığı ciğere..
  • Alırken görüyor adam alır.Alırken ne bana ne başkasına sorar.Kendi zevkidir sizin dar gördüğünz adama geniş geliyor.

    Türk milletinin boy ortalaması zaten 1.70 civarı hatta altında neyin diz mesafesi neyin darlığı.

    Herkes forumdaki gibi 1.90 değil haberiniz olsun.

    1.70 adam o araba içinde kayboluyor.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.