%10 antifriz %90 saf su şeklinde sanırım ekleme yaptıracağım zaten bizim buralar da çok soğuk havalar görmüyoruz. Bu şekilde kullandıktan sonra bir miktar da ilave antifriz yapılabilir tabi ama yolda giderken önceki paslı halinden kalan tıkanmış yerleri açar ve su eksiltir hararet yapar diye korkuyorum açıkçası uzun yolda yapan biriyim çünkü. |
Suyu paslanmış arabaya antifriz koymak (2. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: bttlhwkAnladım bu şekilde uygulayacağım teşekkür ederim yalnız bir sorum daha olacak hararet simgesi arabayı sıkıştırmadığım zaman 90 nın altına düşüyor fakat şehir içi ve performanslı kullanımda tekrar 90 a yükseliyor bu şekilde oynamasında bir gariplik var mıdır? daha önce ford kullanıyordum onda hep sabit 88 deydi megane ilk defa kullanıyorum böyle bi huyu var mı merak ettim.
Pas olduğundan emin misiniz??? Çünkü genelde Renault, araçlarında Turuncu veya sarı renkli Hybrid Antifreeze kullanır, renk bu yüzden olmuş olabilir mi???
-
sizin tablo yanlış hocam. saf antifrezee -12cde donar, benim paylaştığım tabloyu dikkate alınız.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hadi ya eğer öyleyse pas olmayabilir bu. Ustaya bi danışacağım eğer öyleyse bari direk normal ölçülerde antifriz ekleyebiliriz araca.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanki saf su pasları çözmüyor. Hadi, radyatörü kurtardık, 400°C piston gömleğine değdiği yerdeki yüzeysel kaynamada o saf su ne yapıyor... Şimdiki arabalarda bakır radyatör yok, turuncu pas motor bloğundandır.
Saf su kireçli sudan daha aktiftir, daha hazır bir şekilde reaksiyona girer. (Genelde saflık arttıkça reaktans artar)
Kireçli su da uzun vadede ince yerlerde birikip akıştan izole olan yüzeylerde, kireçlenmenin tam altında dolaylı yoldan paslanma başlatır.
Antifriz pası ve kısmen kireci çözüp çözeltide tutar, ki pas bir lokasyonda krallığını ilan edip birikerek yangına dönüşmesin (oksitlenme = yanma).
Kısaca, antifrizin çözüp deleceği seviyeye gelmiş sistemle zaten yola çıkılmaz. %50 antifriz koyup deneyin.
-
Eğer antifriz koyucaksanız araçı yenide aldıysanız bir araçta su ve pas varsa mutlaka o araçta su eksiltme problemi vardır benim tavsiyem Ek depo giriş çıkış ve kalorifer giriş çıkış hortumları,Yedek su kabı ,Devirdaim (Triger sökülecegi için ),Triger bakımı yapılıp antfriz konabilir(%50risk herzaman vardır) çünkü daha önce konmadığı için hortum patlatabilir ki Renault grubunda kırmızı ve sarı antifriz kullanılıyor organik ve cok keskin pas olduğu için biryerleri patlatabilir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 13 Ekim 2020; 16:44:25 > -
quote:
Orijinalden alıntı: emir.kskhangi tablo doğru, hangisini dikkate almak lazım
Alıntıları GösterSatın alınan marka antifriz üreticisi nasıl bir tablo sunmuşsa en doğrusu odur. Kaldı ki piyasada konsantre antifriz, seyreltilmiş antifriz gibi şeyler varken ezber gitmek doğru değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İyi bir ustaya gidip parçaları elden geçirip bakması gerekli , pas videodaki gibi üst kapağı bile bitirebilir , buna termostat , soğutma radyatörü , borular vs eklenip gider
Piyasada radyatör temizleme ürünleri var yada sanayide bu işi bilen yapan zaten bulunur
İşi kökten çözmek ve rahat etmek için titiz çalışma gerekli sadece plastik su deposu değişimi ile olmuyor o iş arabada su geçen her yer paslaniyor zamanla
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12Sanki saf su pasları çözmüyor. Hadi, radyatörü kurtardık, 400°C piston gömleğine değdiği yerdeki yüzeysel kaynamada o saf su ne yapıyor... Şimdiki arabalarda bakır radyatör yok, turuncu pas motor bloğundandır.
Saf su kireçli sudan daha aktiftir, daha hazır bir şekilde reaksiyona girer. (Genelde saflık arttıkça reaktans artar)
Kireçli su da uzun vadede ince yerlerde birikip akıştan izole olan yüzeylerde, kireçlenmenin tam altında dolaylı yoldan paslanma başlatır.
Antifriz pası ve kısmen kireci çözüp çözeltide tutar, ki pas bir lokasyonda krallığını ilan edip birikerek yangına dönüşmesin (oksitlenme = yanma).
Kısaca, antifrizin çözüp deleceği seviyeye gelmiş sistemle zaten yola çıkılmaz. %50 antifriz koyup deneyin.
Kesinlikle aynı fikirdeyim. Arkadaşlar iyi niyetleriyle konuyu açan arkadaşı kurtarmaya çalışmışlar ama çürüyen bir sistemi kurtarmak mümkün değil, parça değişimi mutlak olmalı. Verilen öneriler eğer gerçekten çürüme varsa sadece kısa süreli sorunu öteler ama hasarın daha çok olması olası, ayrıca günümüzde antirifizin suyun kaynama noktasını yukarı çektiği hususunu da atlıyoruz sürekli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: metinTasci
devirdaim palleri bozuk olsa sağlıklı devirdaim yapamayacağı için sıcaklık yükselir. Arkadaşın sorunu hareret düşmesi. bunun ilk ana sebebide bozuk termostatPaller hasarlıdır demiyorum. Soğutma sıvısında pasın olduğu bir ortamda su pompası hasarlı olabilir diyorum. Şuan belli etmez ancak antifriz konduğu anda o pallerin ne olacağını bilemeyiz, benim demek istediğim buydu.
Hararet düşüyor dememiş arkadaş. Sıkıştırdığım zaman hararet çok az artıyor demiş, eğer verdiği dereceler kadar hassas ölçüm yapabiliyorsa bu gayet normal bir durum. Artan yağ sıcaklığı soğutma sıvısının sıcaklığını yukarı çeker ve bu otomobil turbo ise bu daha belirgin olur. Olan şey bana kalırsa tamamen bu. Normal kullanımda hararet olması gereken yere düşüyor ve orda kalıyor diye belirtmiş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-8D107F370İyi bir ustaya gidip parçaları elden geçirip bakması gerekli , pas videodaki gibi üst kapağı bile bitirebilir , buna termostat , soğutma radyatörü , borular vs eklenip gider
Piyasada radyatör temizleme ürünleri var yada sanayide bu işi bilen yapan zaten bulunur
İşi kökten çözmek ve rahat etmek için titiz çalışma gerekli sadece plastik su deposu değişimi ile olmuyor o iş arabada su geçen her yer paslaniyor zamanla
En kötü senaryo bu zaten, bundan biraz iyisi eğer su tapaları varsa onlar patlıyor ya da daha daha kötüsü su pompası tamamen bozuluyor ve motor hararet yapıyor farkedilmezse kullanılamaz hale geliyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
sana tavsiyem aracı kullanacaksan başına belada almak istemiyorsan hem kalorifer hemde motor radyatörünü değiştir. Pas varsa sistemde eli kulağında bir bakmışsın motor yaptırıyorsun. Hortumlardan yana sıkıntı olmaz ama radyatörler için durum sıkıntı...
-
Soğutma suyuna adam akıllı antifriz koyup ayda bir değiştirmen lazım ki ta ki pas atılana kadar. Bu süreç içinde paslı tapalar çürüyen hortumlar patlamazsa şayet. Motor su tapalarını kontrol ettirmelisin. Muhtemel motor bloğunun içi de paslıdır. Devri daim palleri pas içindedir radyatör peteği aynı şekilde termostat. Pasın miktarı daha artıkça o hararet ortada durmamaya başlayacak
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Bende en az 20 senedir antifriz konmayan bi Tofas, bi de traktor var.
Ben alali 3 seneye yakin oldu. Antifriz koysam kesin biyerleri delecek patlatacak.
Ilk aldigimda su pastan bildigin camur gibiydi. komple bosaltip yine temiz su doldurdum boyle devam bakalim.
Sahil kesiminin eski arabalarinin kaderi bu maalesef.
Traktor ise 95 ten beri bizde o da suyla devam.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Forumda arama yaptırın daha önce çok defa soruldu baya detaylı bir işlem cevabı da uzun, kurtarma şansınız var ama baya zaman alıyor temizlemesi tüm sistemin.
-
Merhaba geçenlerde antfriz kontrol ettirmek için ustaya gittiğimde herhangi bir sıkıntı göremedi pas namına sanırım benim acemiliğimden durum böyle göründü. Eski soğutma soyunu boşalttı ve akan su gayet normal gözüküyordu önceki antifrizin renginden sanırım o şekilde görünüyordu şuanda petrol ofisi antifriz koydurdum 2 hafta falan oldu sanırım kullanıyorum herhangi bir eksilme yada başka sorun gözükmüyor.
-
Merhaba ne kadar oranda antifrizi kullanmıştınız ?
Delinmeme ihtimali de vardı ve sizinki delinmedi değil mi halen ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X