Şimdi Ara

Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek
    Suzuki, elektrikli araç rekabetini biraz geriden takip etse de bu konudaki çalışmalarını sürdürüyor. Kısa süre önce Kanadalı Inmotive ile birlikte elektrikli araçlar için 2 vitesli şanzıman geliştireceğini duyuran şirket, şimdi de yeni elektrikli SUV konsepti Suzuki eVX'i görücüye çıkardı.



    Delhi'deki 2023 Auto Expo'da tanıtılan yeni Suzuki eVX, 2025 yılında piyasaya sürülecek global bir modelin ön gösterimi olarak karşımızda. Konseptin teknik özellikleri belli değil ancak "Suzuki'nin güçlü 4x4 DNA'sını" modern elektrikli araç dünyasına aktaran bir model olacağının altı çizildi.



    4300 mm uzunluğu, 1800 mm genişliği ve 1600 mm yüksekliğiyle Vitara'dan biraz daha uzun ve geniş bir araç olan Suzuki eVX konsepti, geniş çamurlukları, yüksek burun kısmı ve ön kaput üzerindeki girintileriyle ilk bakışta güçlü bir görüntü çiziyor. Önde V formu oluşturan ışık imzası, ortadaki siyah panelle birleşiyor.



    Ayrıca Bkz.Bakan Varank'tan Tesla ziyareti sonrası açıklama: "Tesla, Türkiye pazarına girmek istiyor"



    Tampondaki dikey hava girişleri, jantlar, dijital aynalar ve gizli kapı kolları gibi aerodinamik unsurların da göze çarptığı Suzuki eVX'teki siyah plastik eklentiler ve öndeki gri plaka, aracın SUV karakterine vurgu yapıyor. Arkada ise spoyler ve son dönemde moda haline gelen boydan boya stop lambaları dikkat çekiyor.



    Yapılan açıklamada, Suzuki eVX konseptinin 60 kWsa kapasiteli batarya paketine sahip olduğu belirtilmiş. Bunun da kompakt modele tek şarjla 550 kilometre civarında sürüş menzili kazandırması hedefleniyor. Ancak bu değer, Hindistan'da geçerli olan MIDC sürüş döngüsüne göre verilmiş. Avrupa'da geçerli olan WLTP sürüş döngüsüne göre bu değer daha az olacaktır.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek
    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek
    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek
    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek



    Kaynak:https://www.globalsuzuki.com/globalnews/2023/0111.html







  • Suzuki her zamanki gibi yavaş ve arkadan geliyor. Bu firma neden böyle yav.

  • camelon kullanıcısına yanıt
    Babadan rahatlar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Honda ve diğerlerine rahat batıyor olsa gerek [:)]

  • Çağın ve devrin gerisinde kalmış klasik Suzuki işte fazla birşey beklemeyin

  • Bir anda tüm dünya e-araç üretmeye başladı. Bunları şarj edecek elektrik nerden gelecek diye kimse sormuyor.

    Sahi, nerden gelecek bu milyarlarca kW ek elektrik? Gökten elektrik mi yağacak?

    Bu mecazi esprinin cevabı evet, elektrik gökten gelecek!

    Atmosferin sadece 20-30 metre yükseğinde bile yüzbinlerce Volt elektrik var, deney fotoğraflarını paylaşıyorum:

    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek


    Şu anda tüm dünyada tüm sehirlere elektrik, atmosferdeki bu elektrik çekilerek geliyor. Bunun için

    şehir dışında artık içinde de binlercesini gördüğümüz, görmekten artık kanıksadığımız

    pilonlara asılı çıplak kablolarla atmosferik elektrik çekilir:

    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek

    Pilonların yüksekte ve araziye yayıldığına dikkat edin. Bunun sebebi, atmosferle etkileşim alanını maksimize etmek içindir.

    Çekilen elektrik en kısa pilonda bile 10 bin Volt gibi yüksek değerdedir.

    20-30k Volt sıradan değerler. Sehir içinde, yolların altından 4cm çapında genelde kırmızı renk "tek" (pilonda 3 olan kablo neden teke düştü? Bonus soru) kablo ile

    20-30kV elektrik yaygın biçimde iletiliyor. Bu 20-30kW elektrik trafoya gelir, trafoda kapasitans (yük depolama, yük dalgalanmasını karşılama)

    ile 220V yada 380V' a indirgenerek konut ve işyerlerine dağıtılır. Büyük sehirlerde bu kablolar 550 kV'a kadar elektrik taşıyabilir.

    Çok yüksek potansiyel olduğu için yeraltına döşenen beton silindirler içinden geçirilir:

    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek

    Bunlar haberlerde konu yapılmaz. Oysa ki esas konu bu. Ders kitaplarında bile yanlış bilgi verilir.

    Uzun mesafelere elektrik AC olarak iletilir denilir. Elektrik mühendislerine bile böyle öğretilir. Bir elektrik mühendisine

    uzun mesafe yüksek gerilim elektrik DC olarak iletilir mi diye sorsan, iletilemez der. Ancak gerçekte iletilir. Çin'deki 3000 km uzunlugunda Changji-Guquan DC pilon hattı buna en meşhur örnektir.

    İşte arkamızda atmosfer olduğu için, herkes e-araç üretiyor. Arkamızı yasladığımız güç, atmosferik elektrik. Milyonlarca e-aracın elektriği güç santralinde ömür d.gaz yakarak, rüzgar türbini dönerek jeneratörü çevirerek üretilmez zaten.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Atmosferik elektrik mi:))))
    Ziyaaaaaa

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    1752 yılında Benjamin Franklin 2 çıtadan uçurtma yapar. İpek iplik ile yağmurlu bir günde uçurtmayı 20 - 30 metre kadar yükseğe uçurur. Yağmurla birlikte ıslanan ipek iletken olur. Aşağıda ipi tutan, Franklin'in 2 yardımcısı elektrik çarpması sonucu ölür. İpek iplik üzerinden bir insanı öldürebilecek elektrik GÜÇLÜ elektriktir. Bu atmosferik elektriktir.

    Benim tahminim, atmosferik elektrik 1752'deki bu deneyden yüzyıllar önce, eski Mısırlılar döneminde de biliniyor ve şehirleri aydınlatma, havuz pınarlarını (fountains) çalıştırmak ve çeşitli şehirsel işlemler için kullanılıyordu. 1800'lerde elektrikli tramvaylar, bina ve yol aydınlatması için atmosferik elektrik yine kullanılmaya başlandı sonradan elektrikten küresel çapta para kazanma fikri ortaya atıldı. Elektrik kömür termik, hidroelektrik vs. "power plant" te jeneratörlerde üretiliyormuş gibi gösterilmeye başlandı, bu esnada her yere atmosferik elektrik çekmek için pilonlar döşenmeye başlandı. Sonra gelsin yüksek elektrik faturaları. Faturalardan sağlanan trilyonlarca dolar ile bir fake enerji sektörü yaratıldı!.Milyarlarca elektrik abonesinden akan trilyonlarca dolar ile fake enerji projeleri yapıldı. Denizde kıyıdan 100km uzakta rüzgar çiftlikleri, görülmez atomun içinde görülmez çekirdeğin parçalandığı (!) nükleer güç santralleri, vs gibi fake projelere trilyonlarca dolarlık fonun bir kısmı ayrıldı. Bedava atmosferik elektrikten trilyonlarca dolarlık bir düzen kuruldu. Odadaki fili görememek gibi, bu düzeni göremiyorsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Yazmayayım yazmayayım diyorum da yeter cidden ya. Her elektrikli araç haberinin altına kopyala yapıştır yapmaktan vazgeç bence. Kirlilikten başka bir şey değil.


    Yüzlerce elektrik üretme yöntemi var. Sen bilmiyorsun diye yok sayamazsın. Adamlar dalganın kinetik enerjisinden bile elektrik üretmeyi başardı. Göklere çıkmaya gerek yok.


    Firmalar araç üretirken " iyi ürettik de enerji nereden gelecek" diye kaygıya düşmüyor. Zaten üretilebilen ve sorun yaşanmayan şeyler üzerine çalışıyorlar.


    Fosil yakıtın azalması, çevreye zararı gibi konular peydahlanınca elektriğe döndüler olay bu. Bu verimsiz olur, tutulmaz, azalmaya başlarsa başka enerji türüne geçerler. Gerekirse sincap çalıştırır elektrik üretirsin.


    Boş boş sağdan soldan topladığınız kaos teorisi vari haberleri artık teknoloji haberleri altında paylaşmayın gözünüzü seveyim. Dalga konusu oluyorsunuz.


    atmosferik elektrik diye bir şey de yok güzel kardeşim. Şimşek yıldırım gibi şeylerin ortaya çıkışı havada bulunan elektronların birbiri arasında yük aktarımında ortaya çıkar. Fırtınalı havalarda bu yoğunluk yüksek olduğu için yüksek voltajlı bir elektrik akımı üretilir. İpeğin suyla teması sonucu iletkenliği elektriği vücuda aktarır, vücut toprakla veya başka bir iletkenle o elektriği atamadığı için kendi içinde birikir ve ölüme sebebiyet verir. Olay bu. Çok matah bir şeymiş gibi ortaokul bilgilerini burada " atmosferik" falan filan diye zırvalamayın.


    Utanmadan nükleer projelere, atom parçalamaya falan da fake demiş paşam. Sanırsın bana Tesla :)





  • Piêr Dé Sans kullanıcısına yanıt
    Atom bir teori. Quantum teorisi atom üstüne oldugu için teori üstüne bir teori.


    Atom güya en küçük madde birimiydi, içinden daha küçük bi çekirdek çıktı

    Hah çekirdek en küçük birim derken onu da içinden proton nötron çıktı. Matruşka Bebeği gibi.

    Nükleer Güç Santrali teori (atom) üstüne kurulu bir teorinin (çekirdek) üzerine kurulu varsayımsal bir olay (çekilrdek parçalanması) üstüne kurulu.

    Hepsi teori, ama Nükleer Güç Santrali gerçek ? Buna kargalar güler.

    Deniz dalgasından elektrik üretiliyormuş. Üretirsin de, telefonunu ancak şarj eder belki. O da rhtımda beklersen .

    atmosferik elektrik diye bir şey de yok güzel kardeşim dediniz... Belge gelsin:

    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Neyi teori yahu? Adamlar atom parçalayıp ortaya çıkan enerjiyle bomba yapıp Japonya yı tarumar ettiler. Sen neyin kafasını yaşıyorsun?


    Atom en küçük madde birimi değil. En küçük yapı taşı. Bunu oluşturan elementler mevcut.


    Ayrıca Atomdan çıkan enerjinin kaynağı tek başına atom değil. Katalizörler mevcut. Yani atoma çekiç vurup enerji üretmiyorsun.


    Boş boş konuşma gözünü seveyim ya.


    Bahsettiğin hiçbir şey teori değil. Temelde kanıtlanmış, hali hazırda kullanılan şeyler.

  • bırıne 100le çarptımı ıkıye boler

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Belgenin başında "atmosferik elektrositatik enerji" yazıyor. Atmosferik elektrik değilSuzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek .

    Kimse yıldırım veya şimseğin yüksek elektirik yükü olduğunu inkar etmiyor. Sadece şimdilik güvenli , uygun fiyatlı ve sürdürülebilir bir yöntemin olmadığından elektirk şebekelerine yıldırımdan elektirk veremiyoruz. Bisiklet dinomosunu mantığında daha büyüğü barajlardaki biriken suyun hidro elektirk ... ya ben ne anlatıyom ya.

    Sadece gülüp geçelim bence.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Elektrostatik Enerji = Statik Elektrik Enerjisi

    Atmosferdeki elektrik zaten statik. Ancak onu harekete geçirecek bir durum (yıldırım) bir düzenek (pilon) olduğunda o elektrik açığa çıkar.

    "yıldırımdan elektirk veremiyoruz" da bir kelime oyunu. Yıldırım ile atmosferik elektrik zaten açığa çıkmıştır ve kullanılamaz.

    Kelime oyunu ile argüman kazanmaya çalışıyorsunuz.

    Hidroelektrik barajlarda elektrik üretilmiyor diye birşey yok. Üretiliyordur. Göstermelik üretim. Şehirlere gelen yüzbinlerce Volt, milyonlarca kW elektriği üretmesi mümkün değil. Öyle bir güce ırmak, jeneratör ve yükseltme trafosu yetmez. 100 yılı aşkın süredir göstermelik santrallerle elektrik üretiliyor gibi yapılmış. Gülüp geçebilirsiniz, ancak ne kadar gülseniz de şehirlere elektrik atmosferden çekilerek gönderiliyor.

    Şehir içinde sıkça gördüğümüz şu beton pilonlar Yanyana 2 tane. Sadece soruyorum:

    Pilonun en üstünde yanyana 3 kablo var. Onların 1 metre altından 3 kablo daha çekilerek, güvenli şekilde elektrik iletilemez mi?

    Yana 2. pilon hattı inşa edilerek, 3 kablo onun en üstünden iletilmiş. Masrafa girilmiş.

    Bu kolay soruyu cevaplamanızı bekliyorum.

    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Piêr Dé Sans kullanıcısına yanıt
    Japonyayı tarumar eden enerji, atom teorisini doğrulamaz. Maket Nükleer Güç Santrallerinin, sehirlere elektrik ürettiğini de ispatlamaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Reaktörü sana mı bağlamak lazım elektrik ürettiğini kanıtlamak için? Dünyanın bir çok noktasında farklı reaktörlerde enerji üretilip şehirler besleniyor.


    Sen bu enerjinin nerden geldiğini düşünüyorsun cidden? Macrocenter dan fileyle falan mı alıyor millet?


    Kafanın içinde ne dönüyor bilmiyorum ama seninle bu konu üzerinde daha fazla konuşup kendini sığlaştıramayacağım.


    Senden ricam gidip temel fizik ve elektrik dinamikleri falan oku. Belki bir şeyleri anlar, öğrenirsin.

  • Piêr Dé Sans kullanıcısına yanıt
    Kaliforniya San Onofre "sözde" nükleer güç santrali 2013 'te kapatıldı ancak önündeki pilonların altından geçen yayalar yüksek gerilim gürültüsü geldiğini belirtiyor. Reaktör kapalı. Elektrik nerden geliyor? Önerdiğin yöntemle, reaktörü kendine bağlayarak test et istersen


    Suzuki eVX elektrikli SUV konsepti tanıtıldı: 2025'te piyasaya sürülecek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Kolay soruya cevap, 2 mantıksız yapılan direk gösterip tüm sistem yalan demek.

    Kardeşim yap bir uçurma yap sende iki direk(afilli isimde vermiş pilon) dik madem üret elektiriği. 1-2 eve elektirk ver çek videoyu. Resim ve bir dergi makalesi göstermek yerine şebekeden bağımsız bir ev videosu çek gönder.

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Suzuki hibrit arabalarda motor jeneratör görevi görüyor. Elektrik üretiyor ve motora aktarıyor.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt
    Hocam iyi de bu soruya yanıt değil ki.

    Soru, atmosferik elektrikle ilgili bile değil. İşletmecilik sorusu bu.

    Soruyu tekrarlamak zorundayım:

    Pilonun en üstünden 3 kablo geçiyor. O kabloların 1 metre altına 3 kablo daha çekilerek elektrik güvenli iletilemez miydi? Neden bu yapılmayarak, özdeş bir pilon hattı daha inşa edilerek ek masrafa girilmiş olabilir?

    Bu kadar kolay bir soruyu yanıtla(ya)madınız, onun yerine "pilon hattı inşa et atmosferik elektrik çekilebildiğini kanıtla" dediniz. Ona ilişkin yorumlayayım:

    Öncelikle en basit pilon hattı milyonlarca TL demek. Orada belirttiğiniz sadece 2 pilondan ibaret hat, 10m aralıkta 10m boyunda 3 aluminyum kablolu pilon hattının sadece 1 km'si 1 milyon TL tutar, buna yüksek voltaj elektriği düzenleyecek veya buradaki amacımız olan "ölçüm" ekipman masrafı dahil degil.

    Ancak atmosferik elektriğin varlığını ispatlamak için, pilon hattı inşa etmeye gerek yok. Dolaylı ispat olarak, rüzgar türbinlerinde 30m yüksekte hiç rüzgar olmadığı halde türbinlerin içerden motorla döndüğünü ispatlamak, elektrik enerjisi işinde bir oyun döndüğünü göstermeye yeter bu da atmosferik elektriğin varlığına kapı açar.

    Bu dolaylı ispat için 1 drone, drone'dan yatay olarak 1 metrelik çubuk çıkacak, cubuğun ucuna görünür duman çıkaran bir düzenek yeterli. Masraf olarak daha başedilir düzeyde ve gerçekleştirmesi daha kolay. Bu türde bir çalışmayı ama ben ama başkası eninde sonunda yapar. O ana dek, siz de soruları yanıtlayın. Üstteki soru.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.