Şimdi Ara

%100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2024 Cenevre Otomobil Fuarı'nın başlamasıyla birlikte merak edilen yeni otomobiller de tanıtılmaya başlandı. Bunlar arasında başı çekenlerden biri de elbette yeni Renault 5. Konsept çalışması gibi görünen retro tasarıma sahip yeni Renault 5 E-Tech Electric, Avrupa'da 25 bin euro civarından başlayan fiyatlarla satılacak.



    Yeni Renault 5, özellikleriyle neler sunuyor❓



    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    Yeni Renault 5'in dış tasarımına baktığımızda, 2021 yılında tanıtılan konsept versiyonu üzerinde çok da değişiklik yapılmadığını görüyoruz. Kompakt modelin dış tasarımındaki ön-arka aydınlatmalar ve geniş çamurluklar, ikonik Renault 5 modeline gönderme yapıyor. Yan taraftan bakıldığında ise çift renkli 18 inç jantlar, C sütununa gizlenen arka kapı kolu, gövde rengiyle kontrast oluşturan yan ayna ve tavan dikkat çekiyor.



    %100 elektrikli model; 3.92 metre uzunluğa, 1.77 metre genişliğe, 1.5 metre yüksekliğe ve 2.54 metre aks mesafesine sahip. Clio'dan daha küçük olan model, AmpR Small platformu üzerine inşa edilen ilk model olarak karşımıza çıkıyor. Renault 5, kullanıcısına 326 litre bagaj hacmi sunuyor. Karşılaştırmak gerekirse, yeni Clio'nun Tce 90 versiyonunda bu değer 391 litre.



    İç mekan



    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    Yeni Renault 5'in iç mekanı da dış tasarımı gibi eğlenceli bir tasarıma sahip. Fransız markanın diğer yeni modellerinden tanıdığımız direksiyon simidi ve aynı panel içerisine toplanmış sürücü odaklı ekranlar hemen dikkat çekiyor. Dijital gösterge paneli, versiyona göre 7 veya 10 inç olarak tercih edilebilirken merkezdeki ekran tüm versiyonlarda 10 inç olarak yerini koruyor.



    Motor ve batarya



    Kompakt modelin giriş seviyesindeki 40 kWsa bataryalı versiyon 1350 kilogram, 52 kWsa bataryalı üst versiyon ise 1450 kilogram ağırlığa sahip. Otomobildeki motorun 70, 90 ve 110 kW güç üreten üç farklı versiyonu mevcut. Giriş seviyesinde 70 kW (95 hp) azami güç ve 215 Nm azami tork sunan bir motor görev yapıyor. En üst versiyonda ise 110 kW (150 hp) güç ve 245 Nm tork sunan bir motora geçiş yapılıyor. Renault 5'in güçlü versiyonu, 0-100 km/s hızlanmasını 8 saniyeden kısa sürede tamamlarken maksimum 150 km/s hıza çıkabiliyor.



    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    Küçük batarya Renault 5'in WLTP'ye göre 300 kilometre mesafe kat edebilmesini sağlıyor. Büyük bataryada ise menzil 400 kilometreye kadar çıkıyor. AC şarj desteği her iki versiyonda da maksimum 11 kW ancak DC yani hızlı şarj hızı batarya büyüklüğüne göre sırasıyla 80 kW ve 100 kW olarak değişiyor. Hızlı şarj ile bataryanın %15-80 arası dolumu yarım saat sürüyor. Renault 5'in giriş seviyesindeki 70 kW'lık versiyonda DC şarj desteği sunulmuyor.



    Ayrıca Bkz.Avrupa'da Yılın Otomobili 2024 Ödülü'nün sahibi belli oldu



    Renault 5, 500 kg'a kadar römork çekme kapasitesine sahip. Ayrıca otomobilde bağımsız arka süspansiyon, V2L özelliği, ısı pompası ve rejeneratif fren sistemi gibi özellikler de mevcut. 





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı
    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı



    Kaynak:https://media.renault.com/renault-5-e-tech-electric-the-electric-renaulutionary-pop-icon?lang=eng
    Kaynak:https://www.motor1.com/news/710049/2024-renault-5-debut-specs/







  • Şehir için kullanım için ufak ve yeterli menzil dicem ama o fiyat çok yüksek. 15-20 bin $ arası fiyatlandırma olsa çok mantıklı bir araç olurdu.

  • Sanki 2 kişilikmiş de sonradan ya arkayada koltuk koyalım çoluk çocuk otursun demişler.

  • Zoe nin yerine güzel bir araba olmuş.

  • vergisi ile bize 1.1-1.2milyon ₺ satış fiyatlı bir araç olacak

    ZOE üretimi sonlanmıştı sanırım devamı olacak...


    en azındn retro bir havası var...

    parası olana hayırlı ossun diyelim..

  • ön farlar taycan farları ile aynı

  • Şehir içinde kullanılacak ikinci araç olarak gerçekten çok güzel. İkinci aracını alabilecek olan zenginlere hayırlı olsun.

    Bu arada 25.000 Euro %20 KDV dahil fiyatı, bizde sadece %10 ÖTV ekleyeceksiniz. Haliyle Türkiye fiyatı eğer Renault Türkiye açgözlülük yapmazsa (ki yapacaktır), veya R5 gelene kadar ÖTV sistemi değişmezse 27.500 Euro. Şimdiden açıklamış olalım.

    Bu haliyle Citroen E-C3'ün direk rakibi olacak ve yine Fransız kapışmasına şahit olacağız. Bakalım Citroen'in ünlü uçan halı süspansiyonlarının ilk defa B sınıfı bir araçta kullanıldığı ve bence bariz daha güzel görünen E-C3'e karşı; doğuştan elektrikli, ısı pompalı ve daha büyük bagaja sahip olması gibi avantajları bulunan R5 biraz daha yüksek fiyatıyla başarılı olabilecek mi? Elbette E-C3'ün 2024 sonunda Türkiye'ye geleceğini, dolayısıyla bu konuda da 2025'te gelecek olan R5'e göre avantajlı olduğunu ayrıca belirtmek gerek.

    %100 elektrikli Renault 5, retro tasarımıyla Cenevre'de tanıtıldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 26 Şubat 2024; 18:55:59 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.250.000 TL gibi satış rakamı çıkıyor. Gerçekten korkutucu boyuta.

  • Bu otomobil bana göre Fransız rakibi Citroen C3 modeline alternatif olabilmek için üretilmiş bir otomobil.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.