Şimdi Ara

Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
3.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam akaryakıt aldığınız son istasyonlardan kullandıkları otomasyon dan(turpak) plaka sorgulaması yaptırırmısınız lakin sorgulama esnasında sizde bulunun.Sorgulama tarihini geniş tutun ve yakıt türlerinde motorun olup olmamasına dikkat edin ve bu sorgulamayı mümkünse servise yakın istasyonlardan da yaptırmayı deneyin.

    Akaryakıt firmasında çalışmaktayım,bu sorgulama için zorluk çıkarmamaları gerek.
  • Geçmiş olsun bence bir usta al göster böyle resme göre atıp tutturmaya çalışarak olacak iş değil
  • Hocam Shell diyosun.rapor temiz diyosun ne o zaman.
    Yani bu sorum servise..Benzinle alakalı değil ise.

    Bana gore servis sallıyor.Bide kontrolden yeni çıkmış.

    Elimde Shell raporu var de,bakımdan yeni cıktı ve benim kullanmamdan kaynaklanan sorun olduğunu düşünmüyorum de yani hemen kabullenme.
    Japonya Suzuki ile irtibat kuracağını belirt.
    Istersen maillerini bulabilirim belki web de de vardır.

    Bende olan tel no ları sadece su anda.

    sağlıcakla.
  • Merhaba Apex,

    Ben japonya suzukişnin mailini bulamadım, iletebilirsen sevinirim.

    President,
    Motorun sadece ustteki kusmını sokup, 4 silindirde de olcum yaptılar, ben de yanlarındaydım. kompresor basıncı dusuk dediler. Acmamız lazım, yarıya kadar acınca da bu resimler ortaya cıktı. 30 bin bakım da, sadece yag, yag filtresi, hava filtresi, polen filtresi gibi seyler degisti.
    Piston baslarının asırı ısıdan dolayı erimis olabilieceğini soyleyen ler de oldu. asırı ısıya da benzin sebep verebilir mi?

    murat_cavus, shell turkiyeye plakayı soylediğimde son 4 depo benzini halkalı shell den almıssınız diye, telefonda bilgi verdiler, depoyu hep fulluyorum, 200 tl lik mazot konsaydı eger arac hic calısmazdı sanırım. kayıtlar incelendi. arac deposunda ve istasyonun deposunda da problem yok.
  • http://www.suzuki.co.jp/

    https://www.suzuki-inquiry.jp/inQ/inquiry.php

    Japonca olsa 2.linkteki yer üzerinden iletişim kuruluyor sanırım.
  • Konunuzu bastan sona okudum buyuk gecmis olsun. Garantiyi bozmayacak sekilde guvenilir bir servise de gosterin derim. Suzuki gercekten cok saglam bir aractir Halamda da 5k 1.9 dizeli var performans denen sey yok ama cikamadigi yerde yok kaliteli aractir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybaykaltr



    President,
    Motorun sadece ustteki kusmını sokup, 4 silindirde de olcum yaptılar, ben de yanlarındaydım. kompresor basıncı dusuk dediler. Acmamız lazım, yarıya kadar acınca da bu resimler ortaya cıktı. 30 bin bakım da, sadece yag, yag filtresi, hava filtresi, polen filtresi gibi seyler degisti.
    Piston baslarının asırı ısıdan dolayı erimis olabilieceğini soyleyen ler de oldu. asırı ısıya da benzin sebep verebilir mi?



    Dostum kompresyon düşük çıkabilir. Ama ne kadar düşük? bu kaçak sübaplardan olabilir silindir kapağını bir kapakçıya gönderirsin düzeltir. Eğer kaça segmanlardan ise piston silindir içinde çok hafif sağa sola oynar. Ben resimlerde motorunda bir sorun görmüyorum. Kurum normaldir. Yağ sökerken de bulaşmış olabilir.

    Sübapları vs. ölçmeden motor açılacak teşhisini koymalarına şaşırdım. Zira pistonlar ve silindirler rektefiyeci tarafından ölçülmesi lazım servis anlamaz. Sadece elle kontrol eder pistonlara üstten parmaklarını bastırıp pistonu sağa sola oynatmaya çalışır bakar oynuyormu diye.

    Fotoğraflarda Piston tepelerinde erime vs. göremiyorum ben sana gösterdiler mi?

    Motor küt diye birden kilitlenir gibi oldu demiştin bununla ilgili hiçbir teşhisten bahsetmedin. Ben şu an aracını götürdüğün servise pek güvenemedim açıkçası. Seni adam gibi bilgilendirsinler böyle olmazki bu iş.




  • Geçmiş olsun bana fabrikasyon hata gibi geliyor, sakın masrafı sana yıkmalarına izin verme üzerine git.

    Kırılma sesi gibi bir şey geldi demişsiniz. Dİğer arkadaşlara soruyorum, segman kırılmış ve ardından silindire yağ girmiş olabilir mi, o kurum gibi görünen şey de yanmış yağ olabilir mi ?
  • Geçmiş olsun.
    Sabırlı ve sakin olun, sakın yılmayın.
    Sorunun benzin kaynaklı olduğunu nasıl tespit ettiklerine dair evrak-rapor isteyin.
    "Arabayı yaptırmıyorum, direk dava açacağım. Sizin raporunuza karşı Shell'in raporu var. Ya siz ya onlar ödeyeceksiniz. Bilirkişi ikinizi de haklı bulur, ben kusurlu çıkarsam masrafı ödeyip yaptırırım. Şu anda hiç bir şeye dokunmayın. Raporu verin, avukata gidiyorum." deyin. Bakalım rapor falan verebilecekler mi..?

    Son bakımda yağı fazla-eksik koymuş olabilirler. Yağ kapağını tam kapatmamış olabilirler. vs.vs.vs.

    Bakımdan sonra kullandığınız 300km boyunca bir şey fark ettiniz mi? Çekişten düşmesi, motor sesinin değişmesi, park yerine yağ damlaması vs.vs.???
  • Elinizde benzinin temiz olduguna dair kanit varsa servisten arizanin kaynagina dair yazili bi kagit alip servis bakim kagitlariyla tuketici mahkemesine gidin onnar cozsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @ baybaykaltr

    Sonuç ne oldu ? Servis aracınız yer işgal ediyor diye sizden kaldığı gün kadar para istemesin,ne yapacakları belli olmaz
  • Merhabalar;

    Tuketici mahkemesinden bilirkişi talep ediyorum, elimdeki belgeleri ve resimleri ileterek. Bilir kişi benzin derse shell e, teknik problem derse suzukiye dava acılacak sanırım. Eger direk dava acarssanız, 2 tarafa birden dava acılıyor ve bir tanesinin masrafları size kalıyor.

    Bakalım hayırlısı artık.

    Yardımlarınız için tesekkurler. Gelişmeleri buradan paylasırım.
  • En kısa sürede çözülür inşllah..
  • Arkadaslar,

    Sorun acıkca sudur. sekmanların 3 tanesi asırı ısıdan dolayı erimis ve pistonların kaynadıgı soyleniyor. bu durum da benzin veya bir katkı maddesine yorumlanıyor servis tarafından. Yani asırı ısı nedeni ile metalin erimesi ve kaynaması sozkonusu.

    Bu durum dendigi gibi, onceden alınmıs bir yakıt ile olustu ise, yapacak bisi yok. Dusuk maliyet ile sanayide hallediebilir biseymidir sizce.
  • En temiz cozum ugrasmadan parasını odeyip yaptırmak oldu. Ulkemizde adalet aramak, arabayı yaptırmaktan daha pahalı.
  • Bence kabullenme bu durumu olay ya garanti yada benzin firmasının sorumluluğudur.

    Ewet süreç zor olacak ama bence sadece kendin için değil tüm tüketiciler için bir savaş vermiş olacaksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybaykaltr

    Arkadaslar,

    Sorun acıkca sudur. sekmanların 3 tanesi asırı ısıdan dolayı erimis ve pistonların kaynadıgı soyleniyor. bu durum da benzin veya bir katkı maddesine yorumlanıyor servis tarafından. Yani asırı ısı nedeni ile metalin erimesi ve kaynaması sozkonusu.

    Bu durum dendigi gibi, onceden alınmıs bir yakıt ile olustu ise, yapacak bisi yok. Dusuk maliyet ile sanayide hallediebilir biseymidir sizce.

    Yakıttan olmaz hocam hepsi fasa fiso, segmanları kaynayacağı kadar yüksek bir sıcaklık oluştu ise bu arabanın soğutma sistemi ne işe yarıyor? hararet yapması gerekmez mi? araç fakir karışımda yürüyüp EGT yükseltmiş olsa aracınızda lpg yok fakir karışımı yapan yine aracın kendi ecu'su değil midir? vs. vs. vs.

    Neyse bununla geçmiş olsun diyelim. Umarım bundan sonra sorun yaşamazsınız. Dediğiniz gibi hak hukuk aramak daha zor bu ülkede.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybaykaltr

    En temiz cozum ugrasmadan parasını odeyip yaptırmak oldu. Ulkemizde adalet aramak, arabayı yaptırmaktan daha pahalı.

    bizim gibi arabanın teknik işlerinden anlamayanlar, usta milletinin bu kadar çakal, Adalet sisteminin bu kadar yavaş olduğu bir ülkede kazıklanmaması mümkün değil.

    Şimdi arabayı yaptırmasanız mahkemeye gitseniz araç kimbilir ne kadar yatacak yapılmadan. Siz mağdur olacaksınız sonunda tazminat falanda yok ancak araba'nın yapım masrafları suzukiye yüklenecek zaten o da arabaya binemediğiniz süre için değer mi değmez mi bu olay kim bilir kaç sene sürer mahkemede.

    Mahkemede hak arayanlara büyük saygı duysam da bende şahsen sizin yaptığınız gibi yapıp kazıklanırdım. Başka çare yok çünkü bizim gibiler için.




  • aracın masrafının3 katı kadar mahkeme masrafı cıkıyor, davayı kazanacagınız kesin değil. eger kaybederseniz, hem karsı tarfın masraflarını hem aracın ve kendi avukat masraflarınızla beraber, 15 000 tl gibi bir rakam odemeniz gerekiyor.

    Odeyip yaptırdım, kimsenin basına gelmesin .....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybaykaltr

    aracın masrafının3 katı kadar mahkeme masrafı cıkıyor, davayı kazanacagınız kesin değil. eger kaybederseniz, hem karsı tarfın masraflarını hem aracın ve kendi avukat masraflarınızla beraber, 15 000 tl gibi bir rakam odemeniz gerekiyor.

    Odeyip yaptırdım, kimsenin basına gelmesin .....

    Zaten bunu bildikleri için bu kadar rahatalar, her şeye ayak diriyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.