Şimdi Ara

Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
3.009
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    2011 model grand vitara 3k 1.6 banzinli aracım var. Cok da zevk alarak kullanıyor idim. 2 ay oncesine kadar. Araç garantili fakat, problemin benzin kaynaklı olduğu soyleniyor ve garanti dısı bırakılıyor.
    Bu resimlerdeki problem gerçekten benzinden olabilir mi?
    Arac problem cıkarmadan 300 km once suzuki asal oto da 30000 bakımına girdi. hic bir problem olmadıgını soylediler. aradan 300 km gecti, aracı cekici ile tekrar servise gonderdim.
    Surekli yakıt aldıgım shell istasyonundan ve aracımın deposundan yakıt ornegi alındı, benzinin problemsiz olduğuna dair rapor verdiler. aracın grantisinin bitimine daha 6 ay var.
    Motor yarıya kadar acıldı, masrefları odemeyi kabul edersem, tamamı acılacak ve , gerekli, parcalar degistirilip, temizlenip toplanacak ve ciddi maliyet cıkıyor.

    Motordan anlamayan birisi olarak bana yol gösterbilir misiniz?

     Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybaykaltr -- 19 Kasım 2013; 9:43:36 >







  • Motor için sorun ne dediler?

    Yakıt örneği sorunsuz raporlandı ise garanti dışı bırakamazlar yakıttan havadan sudan bahane üretemezler.

    Fotolardan pek belli olmuyor yanma odasına yağ mı girmiş? detayları bilmek lazım.

    Motor tamamen açılacak demişsiniz neden açılacak? sorunu bilirsem yakıttan olup olmayacağı hakkında yorum yapabilirim.
  • Merhabalar,
    İlgilendiğiniz iiçin tesekkur ederim.

    Aslında detaylı olarak soyle bahsedebilirim, aracı bakımdan sonra 300 km kullandım ve 10 gun hic kullanmadım, tatil donusu kontagı cevirdim, cok guzel calıstı, kontagı serbet bıraktığım anda, bir patlama kırılma sesi gibi bisey geldi motordan va arac stop etti. tekrar calıstırmayı denedigimde, aku saglam oldugu halde, calısma duruuna gecemedi arac, kompresor basıncının dusuk oldugunu soyledi servis, ve motoruun acılması gerektigini soyledi, durumu anlayabilmek icin. motor yarıya kadar acıldı ve benzine bagladılar sorunu. Fakat ben hala son periyodik bakım sırasında yapılan yanlıs bir islemden de suphelenmiyor değilim.

    Motorda kurum biriktiğini, solventli benzin kullanılmıs olabileceğini soyluyorlar.

    Servis motorun tamammen acılması gerektigini, iceride problemli parca olup olmadıgına bakıp, temizlenip, bir takım parcaların degismek zorunda oldugunu belirttiler, bazı parcaların servis te duzeltilemeyeceğini, dısarıda sanayide yapılıp geleceğini soylediler. Suzuki turkiye, bu durumun kesinlikle benzinden oldugunu, ve belki bir yıl once alınöıs ceyrek depo benzinin bile bu duruma sebebiyet verebileceğini soyluyor.

    Shell utrkiye bana teknik rapor verdi, benzin kalitesi uzerine. servis ten de bu durumun benzinden kaynaklandıgına dair teknik olcum ve kanıtları istedim. Dayanakları yok, gozle bakarak bu sonuca varıyorlar.
     Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı?




  • sorun mekaniksel...muhtemelen subap ayarı kaçma gibi birşey oldu motor kilitledi..
    benzinle alakalı değil...size zarf atmışlar...sakın taviz vermeyin...

    aracınız garantili ise seve seve tamir etmek zorundalar...shellden rapor alın...aracınıza expertiz alarak bilirkişi raporu bile çıkarabilirsiniz..
    sonrasında mecburen yapacaklar...

    gerekirse dava açacağınızı söyleyin..
  • Merhabalar;
    Cevabınız için tesekkur ederim,

    Dediğiniz durum oluştu aslında, motor bildigin klitlendi, takıldı kaldı bi yere ve calısmıyor. Sozel olarak telefonda durumu anlattıgım sanayiden bir usta da, bunun icin motor acılmasına gerek yoktur, subab ayarı yapılır demisti.

    Peki motorun içinin bu sekilde olması normal bisey midir, sizin dediginizden bunu anlıyorum. Yani tum motorların iç boyle pis midir? Oyle ise srun cok buyuk değil dediğiniz gibi, bir takım ayarlamalar ile duzeltilebiliecek bişi.

    Ben depoyu surekli ceyrek depoya dustugunde gider fullerim. Son depo yarıda idi problem oldugunda. Servisin dedigi gibi 1 yıl once alınmıs ceyrek depo benzin bile boyle sorunlar cıkartablir mi gercekten, hic duydunuz mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybaykaltr -- 19 Kasım 2013; 12:31:55 >
  • Fotoları büyütüp yakından görmek istiyorum ama büyümüyorlar. Hala kafamda soru işaretleri var konu ile ilgili olarak.

    1- Motor neden kilitlendi? kırılan nedir?
    2- Piston üzerinde kurum olması normal, fakat fotolardan pistonların üzeri sanki kurum ile birlikte yağlı bir madde bulaşığı gibi görünüyor gerçek durum nedir?
    3- Benzinden dolayı yanma odası dışında (piston tepesi, sübaplar, silindir kapağı yanma odası) motorda sorun olmaz. Sübaplar temiz görünüyor. Bujilerden yakıt durumu da fena değil gibi (belki biraz fakir) servis bu motorun üstünü açıp ne bulduda yakıttan dedi?
    4- Motorun alt kısmında değişmesi gereken, hatta sanayiye gitmesini gerektiren durum nedir? Parçalar nelerdir?
    5- Yoksa motor rektefiyelik durumda, motor yenilemeye gidecek, yağ vs ile ilgili bir sorun var firma üstten açıp aracı bahaneyle garanti dışı bırakıp süprizi altta mı saklıyor?
    6- Modorda turbo var mı? turbonun durumu nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Fotoları büyütüp yakından görmek istiyorum ama büyümüyorlar. Hala kafamda soru işaretleri var konu ile ilgili olarak.

    1- Motor neden kilitlendi? kırılan nedir?
    2- Piston üzerinde kurum olması normal, fakat fotolardan pistonların üzeri sanki kurum ile birlikte yağlı bir madde bulaşığı gibi görünüyor gerçek durum nedir?
    3- Benzinden dolayı yanma odası dışında (piston tepesi, sübaplar, silindir kapağı yanma odası) motorda sorun olmaz. Sübaplar temiz görünüyor. Bujilerden yakıt durumu da fena değil gibi (belki biraz fakir) servis bu motorun üstünü açıp ne bulduda yakıttan dedi?
    4- Motorun alt kısmında değişmesi gereken, hatta sanayiye gitmesini gerektiren durum nedir? Parçalar nelerdir?
    5- Yoksa motor rektefiyelik durumda, motor yenilemeye gidecek, yağ vs ile ilgili bir sorun var firma üstten açıp aracı bahaneyle garanti dışı bırakıp süprizi altta mı saklıyor?
    6- Modorda turbo var mı? turbonun durumu nedir?

    O yağlı tabaka ve bujiler benim de dikkatimi çekti. Kalitesiz yakıt kullanan araçta böyle buji ve süpap olmaz gibi geliyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • resmen yağğ tabakası var araç duman atmıyormuydu bu kötü yakat falan değil
  • Piston başlarındaki motor yağı değilse geriye akaryakıt kalıyor...
  • hangi servismiş bu ya
  • pistonun üzerinde bir miktar kurum oluşur bu normaldir yalnız üzerinde yağlı bir tabaka var. eğer aracınız yağ yakmıyorsa yakıtla alakalıdır. Ancak kesinlikle pistonun üstü öyle olmamalı.

    subapların resimleri çok küçük olduğundan kesin birşey diyemiyorum temiz gözüküyor.

    Benzinli araçlarda kaliteli ve kalitesiz yakıtı kolay anlaşılabilir. kötü yakıt konulduğunda sabahları geç çalışma, arada tekleme yada performans düşüklüğü gibi sorunlar ortaya çıkardı.
  • Merhabalar,

    Daha detaylı resimleri ekliyorum. Servis Suzuki Asal Oto Ayazagadaki Suzuki satısı ve ford servisinin de olduğu yer.

    Servis pistonların segman ların rektifiye olması gibi konulardan bahsetti. ama ısrarla motorun tamamını acmak istiyorlar. Acma onayı verdiğim ana tum masrafları kabul etmiş olacağımı soyluyorlar, dolayısı ile, onay vermedim.

    Bana motorum icini gosterip, bunun hic dogal olmadıgını ve kesinlikle benzin oldugunu soyluyorlar.

    Detaylı resimler uzerinden yorumlarınızı bekliyorum. Son 3 depo benzin ust uste halkalı shell de fullenmistir. Ve rapor sonucları temiz.

     Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı? Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı?




  • Kotu mazot veya lpg kullaniminin etkisi falan dense gene bisey demiycem de benzinin motoru bu hale getirebilecegine inanmiyorum biraz destekli sallasaymis i olurmus cocuk mu kandiriyolar acaba...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanma odasında birşeylerin ters gitti açık aslında.

    Fakat Piston kafasında toplanan malzeme neden sübap tarafında oluşmamış.

    Aracınıza bilginiz dışında da olabilir , farklı yakıt konma durumu olabilirmi?

    Sanki bir miktar mazot konmuş'ta üstüne hemen benzine devam etmişler gibi.

    Servis kesinlikle yakıt kaynaklı raporu veriyor mu_?

    Yakıtın temiz olduğunu raporu geldi demişsiniz !! Aracınızdan mı (Deponuzdan ) yoksa istasyondan mı numune aldılar ?

    Sanki benzinde farklı bir madde var gibi hacim arttırmak için !!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cavalier79 -- 20 Kasım 2013; 13:18:46 >
  • Fabrikasyon hatadan dolayı da olmuş olabilir mi ? (subap arızası,hatalı segman montajı...) Aracınıza daha önce mazot konuldu veya servis bakımı sırasında deponuza kimyasal konuldu...burası Türkiye herşey olabilir Bu durumda en mantıklı yol olabildiğince zaman kazanmak.Servis sorumluluğu üzerine almak istemiyorsa istasyona gelen diğer araçlardan numune örnek alıp analiz yaptırmanız yararınıza.Eğer sıkıntı gerçekten benzinden ise dava yoluyla yüklü miktarda para alma hakkınız doğar.Akaryakıt firması prestij gereği dava yoluna gitmeden aracınızın masraflarını üstlenecektir kanımca.

    Servis işi yokuşa sürecektir,yılmayın.Sıfır sayılacak bir aracın böyle sıkıntıyla karşılaşması fabrikasyon hataya işaret ediyor.
  • Shell hem aractan hem istasyondan ornek aldı ve teknik rapor duzenledi. Benzin problemsiz.
    Eger once mazot sonra benzin konsa veya, kotu yakıt konsa, son 3 depo kesinlikle saglam, bundan eminiz. Aracı benden baskası kullanmıyor bu arada.

    Onceki depolardan boyle birsey olması mumkun mudur?
  • ilk mesajı okuyunca aklıma eskilerden bir anekdot geldi,,, çoğunuz bilir eskiden doktorların muayenehane açma ve yapacağı ameliyatlar için bıçak parası alma hakkı vardı, bıçak parası yasal değildi ama halkımız '' aman benim hastamı iyi ameliyat etsin'' diyerek bu parayı veriyordu,hatta pazarlıklar oluyordu '' 400 lira alırım,,, 100 lira olmazmı,,, tamam sen tanıdıksın senden 200 alıyım'',,,, işte bu kasaplardan gözünü para bürümüş bir şerefsiz,ameliyathanenin önünde endişeyle bekleyen hasta yakınlarının yanına, ameliyatı yarım bırakıp kanlı elleriyle giderek '' ben apandisit dedim ama bu abse yapmış, abseyi temizlemesi uzun iş 300 daha vericeksiniz'' diye ekstra para yolardı,sıkıysa olmaz de,,,, işte insanların çaresizliğini,iyi niyetini,saflığını sömüren her yaştan,her meslekten böyle sülükler her yerde mevcut....
  • Arac turbo mu diye sormustum cevap gelmedi. Bana yakitla alakasi yokmus gibi geliyor. Sorularimi cevaplarsan bende servise karsi eline saglam kozlar verecegim arkadasim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba President;
    Motor turbo değil sanırım. 1.6 benzinli ve 106 beygir, hiç performanslı değil surekli 4x4 oldugu icin, turbo degildir.
    Sorduğun diğer soruların yanıtını bende bilmiyorum, aslında cok da anlamıyorum bile.

    kitlendi derken; sabah calıstı hemen arttından bir patlama , kırılma sesi gibi bisey geldi ve motor durdu.

    oradaki pislikleri gosterip, yakıttan dediler. Goz ile bakarak bu sonuca varıyorlar.

    motorun iç kısmını da acmamız gerek demeleri belki bu durum benzinden değil, bana benzinden diyorlar, fakat extra baska sorunlar da olabilir, benzin dolayısı ile, içeride kırılmış parca olabilir diyorlar.

    Evet, motorun rektifiye gitmesi gerektiginden bahsettiler.

    Aracın su anki durumu, kontagı cevirince, kompresor basıncı dusuk, kontagı serbest bırakır bırakmaz sonuyor. pata pata sesi cıkararak calısma durumuna gecmeye hic calısmıyor arac.

    Detaylı resimleri de ekledim, yorumlarınızı bekliyorum. Tesekkur ederim.
     Suzuki grand vitara, kalitesiz benzin bu kadar buyuk sorun acar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybaykaltr -- 21 Kasım 2013; 9:05:41 >




  • baybaykaltr B kullanıcısına yanıt
    Hocam kompresor basıncı düşük hatasını nerden alıyorsunuz? aracınızda turbo ya da supercharge yok ise bu kompresor ne kompresörüdür?

    Eklediğiniz yeni resimlere baktım. Yanma odasında yolunda gitmeyen bir şeyler var. Ama üstten bakışta motorun rektefiyelik bir durumu yok gibi duruyor.

    Son bakımda hangi işlemler yapılmıştı? Triger seti falan değişmiş miydi?
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.